nedjelja, 30.06.2024.

Međuprostor


(ulomak iz romana u nastajanju...)

(On sjedi u dnevnom boravku,zaboravio je upaliti tv,radio,mobitel mu već četvrti dan za redom nije na punjenju,kuhinja mu je uredna i čista,
krevet namješten,jer on se pretvorio u kip.U istim je hlačama i majici,modre boje.Zuri u jednu točku i razmišlja,razmišlja toliko da bi mu se glava mogla raspuknuti,
raspuknuti poput lubenice ako je baciš s desetog kata na beton,ali on ne živi na desetom katu.
No mogao bi skočiti,dovoljno je da izađe van,da pohita do prvog vijadukta.
Ali on to neće učiniti,to ću vam odmah reći.Nikad nije razmišljao o samoubojstvu,on je prije čovjek koji se bori za život,no o tome ćemo neki drugi put,sada nije ni vrijeme ni mjesto za to.Da nastavimo,on sada sjedi i to sada je već prošlo nekoliko puta,to sada je već i prošlost i sadašnjost,a kako se čini biti će i budućnost.Njega treba dobro protresti za ramena,ali nje nema,ona ga neće protresti za ramena,neće ga niti poljubiti,niti izazvati da iskorači iz svoje sigurne zone.Tako je to kad je otjeraš,kad si ponosan,kad srce staviš pod anesteziju-misliš to je privremeno,a onda se to otegne,odulji i srce završi u komi.Što ćemo s njim,nitko nema pojma.Morati ćemo ga pustiti da se prisjeća...da se prisjeti dovoljno da se povrati u život,da se trgne,da sam sebi podari šamar,pljusku,trisku i da ponovno bude živ.)


17:17 Komentari (0)




subota, 29.06.2024.

Trag na zapešću (trag prvi)

(Ulomak iz romana u nastajanju)

Nisam ni trepnuo dok si otišla,nisi uopće podigla glas,dok sam sam bio sasvim ljut,razočaran,bijesan,povrijeđen,bio sam čitav spektar živih boja,crvena,narančasta,žuta,kao chili i kao rajčica,bijesan kao Ris kako to znamo reći.
Nisi mi učinila ništa,samo si me izazvala,uvijek me izazivaš,tebi je to kao neka vrsta nevine igre,zabave,al ti to stalno činiš s ljudima,možda sam se osjetio uvrijeđen jer sam shvatio kako za tebe uopće nisam poseban,ili možda je ispravnije reći posebniji od drugih.Kad sam te konfrontirao s tom činjenicom,ti si sjela na pod,uhvatila si se za koljena i počela si se grleno smijati.
Nisi mi odgovorila,ti često ne želiš,jednostavno ne želiš odgovoriti na ono što ti ne odgovara,a ja ti postavljam pitanja na pedeset različitih načina,ne bih li upecao odgovor na ono što mi je bitno da znam,što ja više inzistiram,ti se više povlačiš,tako se udaljavamo.
Žao mi je što sam te uhvatio za zapešće,naglo te povukao s poda, da ustaneš i istjerao te van.
Kad sam te pustio,vidio sam kako je ostao ružičast trag.
Nisi pokazala nikakvo iznenađenje,nikakvo čuđenje,nikakva tuga ti nije prešla preko lica,nisi se protivila,
dapače ustala si,dopustila si da te vučem,i sa smiješkom na licu izašla van,nisi se osvrnula.
Čuo sam tvoje potpetice po stepenicama,i promatrao te kroz špijunku dok si zašla za ugao hodnika.
Stajao sam sat vremena pred zatvorenim vratima kao lav u kavezu,čekao sam da se vratiš,želio sam da me moliš,želio sam da mi se ispričaš.
No zbog čega da mi se ispričaš? Zbog toga što si ti,ti,takva.Što se ne zamaraš što će muškarac htjeti od tebe?
I da daješ koliko si spremna dati.Možda me to ljuti,ta tvoja samouvjerenost.
Ti se uvijek ponašaš kao da si bezbrižna,ne brineš se hoću li te ja ili netko drugi povrijediti.
Živcira me ta tvoja nedodirljiva sigurnost i čini se da te baš zbog toga pokušavam namjerno dovesti do ludila.
Što se više odupireš,to ja više trebam mali dokaz tvoje slabosti.
Sad kad od tebe nema ni riječi više,osjećam se prazno i zbunjeno.
U jednom trenutku te pokušavam zaboraviti,u drugom mi dođe da te nazovem,da ti čujem glas,samo da ti čujem dah,a opet ne želim da vidiš da sam slab.
Uloge su krivo podijeljene.Sasvim krivo.
Ne bi ti to priznao i neću ti to priznati.


21:17 Komentari (5)




četvrtak, 27.06.2024.

Ispovijed

Nije baš sasvim lako,ali moram si priznati da me ne vidiš.
Ne vidiš ti moje nijanse,za tebe sam pomalo robusna i energična.
Sve to tebe pomalo plaši,a ja,uistinu nemam više vremena biti manja,umanjena samo zato da bi nekome odgovarala.
Dajem ti ruku,uhvati je,ili nemoj!
Ali nemoj je uhvatiti jer ti je žao,ili jer misliš da neću moći podnjeti bol.
Podnosila sam mnogo veće gubitke od toga hoće li me ili ne,jedan muškarac prigrliti.
Gledala sam smrtima u oči,njegovala bolesne,brisala krv,iako sam nakon toga povratila i bila sam ustrašena.
Nikad si nisam dopustila suzu,nikad pred ljudima koje sam morala otpratiti,otpremiti,ispratiti tamo negdje,gdje je negdje.
I zato,ne trebam sažaljenje,obzir,nadu,ne trebam ništa.
Ništa.
Jer imam u sebi sve,uistinu imam,iako bi se rado sklupčala u nečije krilo i samo spavala,spavala,spavala danima,da odmorim od svih strahova,tuga i moranja.
Samo bi spavala,kao nedonošće u zagrljaju koji je čist,topao i barem na trenutak moj...barem na trenutak...i da bez osude poljubi moje zapešće,da znam da nisam sama,sama u ovom vrtlogu ludila koje me obuzima,koje me obuzelo,još dok sam bila dite...malena šašavica i slatkica,ona koja je znala reći ne.


07:07 Komentari (0)




srijeda, 26.06.2024.

Moje si

Tebe treba dobro protresti
Uhvatiti te za ramena
Pogledati te duboko u oči i reći ti
Jasno i Glasno
Da si moj doručak,ručak,večera
Moja zakuska
Moja hrana i snack
Moje buđenje usred noći
Moje posezanje rukom
Moj si jastuk i pokrivač
Moja lucidnost
Moje si ime i moja izgubljenost
Moje si more i more i more
Moje more u kojem nestajem i jesam
More koje me vidi
ali ipak tebe treba uhvatiti za ramena
i dobro te protresti, protresti da povjeruješ
i
da ugledaš sebe u meni


12:07 Komentari (0)




utorak, 25.06.2024.

Porculanska ljubav

Ositiš li ti to?
To što sam ti poslala,ha?
Male,slatke lahore
I tko se na taj način penje bolje od mene?
Na nevidljive stapke!
Stapke tjelesnosti
Svijet izniče iz glave
Sve misao stvara
I tebe sam stvorila
I tvoje ruke
Dlanove
Tvoje strasti
Strahove
Ludosti
To što me mrziš
Pa sam ti ipak draga
Pa me
Želiš
Luduješ za mnom
Pa bi me sakrio od sebe
Od svijeta
Uglavnom od Sebe
Jer ti si svoj Svijet
Pa mi na tren želiš reći
Onda odustaneš
Ljut si i ozbiljan
Pa lucidan i razdragan
Ti mene voliš
Ali me uopće ne voliš
Želiš biti sam
A zatim me jako trebaš
Jako jako
Pa me sanjaš i diraš (u mislima samo)
Žudiš za mnom
Ti žudiš,ali othrvati ćeš se svemu tome
Jer meni se moraš othrvati
Ima boljih
Ima boljih
Ima boljih
Ni one me nisu začarale
Kažeš samome sebi!
Što to bi?
Što to bi?
Ništa, ništa!
I ostaje praznina
Zapravo ona nastaje
Širi se unutar punine
Oksimoron
To je i to ja tebi jesam
Oksimoron ove čudesne
Neprilagođene
Porculanske
Ljubavi


11:47 Komentari (1)




nedjelja, 23.06.2024.

Novo poglavlje



Abrakadabra
U tami sam,u svjetlu,u noći i danu.

Smijeh...

Muškarci su minus na magnetu,žene plus.
Ako se umanjim,biti ću bitnija,važnija,jer ti si lovac,a ja lovina.
Tako to biologija nalaže,a ja,ja sam toliko dalje od tih zakona miša i mačke,od glume i sceniranja,
tako daleko da ću zauvijek biti sama.
I ne plašim se samoće,dapače ja sam samoj sebi sasvim ugodno društvance.
I nije li lijepo jutrom se probuditi i osjetiti da si sretan sa sobom ha?
Nasmijem se samoj sebi bar dvadeset puta dnevno, i obgrlim se, ja sam samoj sebi ljubav života,
jer ti,ti ako uopće postojiš i jesi,ne znam,nemam pojma kako bi uopće mogao rukovati sa mnom.
Nema tu uputa kao kad kupuješ pokućstvo,da,zaboravila sam reći da sam čitavi Svemir,ne dodatak...
Ah,ah,ah,sorry,moja greška...


00:07 Komentari (2)




subota, 22.06.2024.

Ponosni lav

Pitam se sjetiš li me se tamo negdje na kraju svijeta,tamo negdje u svojoj utvrdi u kojoj bilježiš svoje dane,
vidim te kako koračaš,ponekad pomislim kao da su to koraci ponosnog lava.
O čemu misliš tamo daleko,na dovoljnoj udaljenosti od moga staklenog srca?
Misliš li ove moje misli,možda ih ja zato tako jasno i ispisujem,slovo po slovo,interpukcijski znak,pa čak i prazninu.
Sitno,nježno negledanje u tastaturu laptopa,jer već znam sve simbole i žmirečki.
Poznaješ li ti mene tako i žmirečki?
Što sam ti to namijenila,koju sam ti ulogu dodijelila?
Smiješ li se,imaš li bistar i jasan pogled,jesi li smiren ili uzbuđen?
Promatraš li ljude,ptice,zvijezde,dnevno ili noćno nebo?
Sjetiš li me se ponekad dok grad spava,dok rijetku tišinu obori s nogu poneki pijanac,stranac,lutalica?
Pitaš li se ti kao što se pitam i ja? Ili je to već za tebe svršena stvar.
Nešto što si spremio u ladicu koju nikada više nećeš otvoriti?
Čuješ li me kad ti šapućem pred san i o čemu ti ja to pričam?
Pričam li tebi ili sebi,ili u nigdnjinu?
Čuješ li moj glas dok čuješ samoga sebe?


15:17 Komentari (3)




Mon Cheri!



U svim mojim prošlim tekstualnim oblicima,nikada te nisam tako nazivala,to je stoga što to još nisam bila zamislila,
ta me fraza nije dovoljno snažno dotakla,nije mi se uvukla pod kožu,nije tekla mojim venama poput krvi,bila je tek nešto
usput,nešto sa strane,nešto kraj čega sam prolazila tisuću i jedan put,ali se nisam zaustavila,nisam,ne.
Često nam se dogodi da prolazimo tako pored nekih očiju,nečije kose,nečijih kostiju,nečijeg obličja,a da ni ne zamjetimo
taj jedan svijet,ni ne zapitamo se što se sve u njemu krije.
Hmmm, i sama to činim,nesvjesno češće.
A onda jednog dana,odjednom kao da prstima prođemo preko tipke prekidača i hop,upali se svjetlo,a nekad se i ugasi,pa zavlada mrak,
ovisi,to već ovisi o tim drugim očima,jer kad se dovoljno duboko zagledaš u njih,one oslikaju ono što mogu dati.
Dan ili noć.
I tako sam ti posvetila ovu frazu,nekako je to došlo sasvim nenadano,kao što i ti uvijek tako nekako dolaziš,pa odlaziš,
a zapravo je najčudnije od svega što nikad zapravo nisi otišao.
Da bi netko bio tu,puno je više potrebnije od koraka,glasa,slučajnog dodira,ili zagrljaja.
Potrebno je zasaditi sjeme u umu i srcu i duši,pa onda ako je sjeme zdravo,iz njega niče dan po dan jedna nova grančica,
a na njoj list po list,čitava jedna krošnja,krošnja života,krošnja života unutar života,krošnja unutar krošnje,ti unutar mene,
i kako bi onda bilo bitno vidjeti te,dotaknuti ili osjetiti tvoj miris,kako bi to bilo bitnije,snažnije od ovoga što je?!
Dodir može uzmanjkati,miris nestati,vid se zamutiti,ali živjeti u srži nečijeg života,biti život sam,to je pobjeda,Mon Cheri!
Od te se pobjede i jedino te,istinski budi i živi Mon Cheri,Mon Cheri,Mon Cheri...


13:13 Komentari (1)




Reakcije

Kad sve utihne,kad se prolaznici uvuku u svoje majušne nastambe,u ta svoja četiri zida,bez obzira imaju li tristo kvadrata ili petnaest uvijek se nađu pred zidom.Uvijek.Odijeljenje od svega za što su potrebni koraci,pitanje koraka,par,ili nepar,ali koračanje je to koje daje mogućnosti.
Ove zablude od kvadrata su samo odgađanje ili ubrzanje,kako god to želite nazvati,ali to je činjenica.Tu gdje se svi skrivamo,pomalo lažan osjećaj u koji volimo uroniti,a duša,a srce,a mi u cijelini,mi smo na pladnju,samo je naše fizičko otklonjeno od te velike gozbe od koje ne možemo sebe ukloniti,pa onda jednom kad istinski iskoračimo van,ali svjesno,onda više ništa nije nemoguće,jer smo shvatili,napokon jesmo,kolika je svemoć i nemoć istovremeno u nama.
A to daje forcu,biti do kraja to...
I onda više ne trebaju brave,ključevi,zakloni,kad shvatiš da ta sva tjelesnost nije bitna,već sadržaj.
A ako ga nemaš,to će ti najbolje otkriti tvoj strah. Tu smo svi manje više svi isti,ali naše reakcije na to nisu.
Reakcije.


11:47 Komentari (0)




Pitanje srca



Sve što je,pitanje je srca,od buđenja do razbuđivanja,od snivanja do sanjanja.
Od tapkanja bosim nogama po hladnim pločicama,do uvlačenja stopala u papuče.
Tako plastično,a zapravo ako to počinješ zamjećivati,tvoj se život više nikada neće smatrati nizom dosadnih repeticija.
Onda počinješ osjećati to što je,jer počinje svaki put kad podigneš očne rolete.
I što ćemo sada?
Biti sve što možemo,ili ćemo živjeti jučerašnju reprizu?
Odaberi,odaberi,odaberi...






11:27 Komentari (2)




petak, 21.06.2024.

Scusa


Odjednom sam te uhvatila u trenutku i nimalo nisam dvojila,ne dvojim kad su emocije u pitanju,
ti si pomalo dalek,hladan i nedorečen,no znam,to nije zbog mene,nikad to nije bilo zbog mene,to je jer je,jer si živio svoj život.
Kao što i ja živim svoj.Ti si poput velike planine konkretan,snažan,postojan,svjestan sebe i promatraš me i ispituješ i ne vjeruješ mi,a meni je to,meni je to najuzbudljivija stvar na svijetu,jer nikad nisam voljela ljude bez duše,bez obzira,bez manira.
Zapravo čitava je ova stvar,stvar našeg suodnosa toliko nježna i krhka,jer niti ti,a niti ja ne pružamo okove,ne,ne!Ne,ne!
Zapravo ti sve promatraš,a ja sve vidim.
Ti u moje dlanove slijevaš vodu,a ja je pijem.
I ništa tu nije bezobrazno,prljavo,ružno,izmanipulirano,već jednostavno je.
I ljepota je u tome što nema zahtjeva i prohtjeva,osim,ah,možda toga,s moje strane da se popnem na vrh prstiju i da te zagrlim,
jer to je,što je,izraz naklonosti srca,a za srce straha nema,čak ni kad mu podare pljusku!



22:37 Komentari (0)




Tajne


Moje su tajne uvijek bile pomalo javne,sve se moglo vidjeti,sve se odigravalo na tanjuru dana,često je to bio sjajno serviran ručak za one koji nisu bili gladni,tako da oni tu ljepotu hrane koja hrani dušu nisu mogli niti zamjetiti.Kako bi prascima bio ukusan kavijar?
Neka njima kržljalost duha,aleluja!
No to je moja sposobnost,moja ludost i moja hrabrost,što ne kalkuliram već jesam,to što jesam.Jednom davno moj supisac Majetić je rekao: ti si Sve!I on me uvijek zove Sve.
Nema tu trunke reklamiranja ili nuđenja,moje je samo da potaknem ljude da se usude biti oni,takvi kakvi jesu.Naime što?!Život vam servira podgrijano jelo iz kantine,na vama je kako ćete to prihvatiti.Hoćete li pristati na poluživot ili na život od kojeg morate uzeti sve.
I imate pravo uzeti sve,i othrvati se više uloge nemogućnosti,pa to su vam ugradili od kad ste bili bebe...


21:37 Komentari (3)




ponedjeljak, 17.06.2024.

Kolodvor duše


Neku sam noć zakasnila na zadnji trajekt,bila sam toga svjesna,zapravo možda bih mogla reći da sam to učinila namjerno,svojevoljno,u svom sam umu imala zamisao,zakasnit ću,zakasnit ću...željela sam naime provesti noć na kolodvoru,željela sam zapravo biti poput stranaca koji vječito čekaju buseve,avione,tramvaje,prijevoze,željela sam iskusiti život ljudi koji putuju...doduše,putujem i ja,ali moja putovanja su više planirana i nema nekih odstupanja,nema rupa,nema razdjeljaka,a sad,sad sam baš to doživjela i shvatila sam da te rupe,najčešće ispadnu pomalo prljave i ružne,bez ikakve estetike,jer nose kamen u dnu trbuha,neku dozu nemogućnosti,jer noć nema previše opcija...ili ćeš biti prljav ili čist...na kolodvoru,jel?!
Kad sam u pet ujutro napokon bila na trajektu,kad sam sjela u salon i promatrala more,osjećala sam se napokon čistom i živom,osjećala sam se da sam doma i samoj sam sebi rekla da mi više ne treba još jedna noć na ''kolodvoru'' duše...


07:07 Komentari (0)




nedjelja, 16.06.2024.

Življa od života


Stigao mi je na vrata,sve je to bilo pomalo čudno,neobično,jer čekala sam ga danima,i kad sam ga ugledala uhvatila me silna trema,
ništa se nije znalo,a sve je već bilo rečeno,možda i više od toga.
I uhvatila sam mu pogled,ubrzavala njegove vlastite korake,riječi,sve moguće pokrete,jer željela sam ostati tajna.
Željela sam da ga ništa ne oda,a odao ga je miris koji sam mu kupila jer me to zamolio.
I izdao ga je pomalo razgovor s mojim ocem.
Bila sam ljuta,bila sam ushićena,bila sam nepobjediva i tako laka...
Tad sam bila list,maslačkovo sjeme,bila sam zrno soli,bila sam čitav svijet,a opet bila sam kaplja mora na goloj koži.
Vrtlog.Zaljubljena u život i u to što nam on može podariti,što se sve može ostvariti i nekako,nekako bila sam življa jer sam bila
oborena s nogu.O takvom sam čovjeku maštala,o onome koji to može,mene,baš,mene osvojiti da ostanem bez daha...daha...a da ipak budem življa od života...ah,da!Življa od života.


17:17 Komentari (1)




Čovjek od dva metra


Intro

Pronađeni čovjek nisam ja,ne u ovom tekstualnom obliku,o sebi ću pisati kad će za to biti vrijeme,sada pišem o njemu,o onome o kojem sam godinama ranije maštala.Nisam ga vidjela dugi vremenski period jer nije dolazio na otok,a onda,kad je stigao,po drugi put sam pronašla Pronađenog Čovjeka.
Sve je ponovno bilo okrunjeno suncem,nekom novom istinom koja je bila pod pokrivačem,pa se probudila,ustala i zablistala.
A ovaj se put,nisam libila biti ja.Nisam se ustručavala reći što mislim,što želim,čemu se nadam i koje su moje granice.
Stala sam na vrh prstiju da bi ga mogla zagrliti,ponovno sam se osjećala kao djevojčica i smijala sam se i taj smijeh i dalje traje i traje...
On je čovjek od dva metra...




13:13 Komentari (2)




petak, 07.06.2024.

Ostalo je ostalo...


Moram vam nešto šapnuti,napokon sam ponovno srela čovjeka po kojem je nastao moj ciklus: Pronađeni čovjek!
Ciklus je to koji je nastao prije više od pet godina.Tada sam bila neka sasvim druga ja,mala,slomljena,krhka,puna nada i vjere,ali odsutna,bila sam odsutna iz vlastitog života,jer živjela sam u nekim etapama,malo lijevo,malo desno,malo u sredini,ali nikad sto posto sebe,a onda,onda sam shvatila da sam sprema na sve i da je sve to što ja mogu i da ne trebam ničiju dozvolu.
Pa sam eto sada postala Daniela,ali Daniela koja je svoja sva.
Kažem što mislim,činim što mislim,to sam ja,bez ijednog opravdanja,bez molbi,bez ispričavanja.
Ili me voliš ili ne,nemam vremena korigirati svoju osobnost samo zato da bi me netko prihvatio.
I da se vratimo na temu Pronađeni čovjek je stigao,stigle su s njim i nove ideje i zamisli,najviše hrabrost.
Ni u jednom se trenutku nisam pitala jel ovo ispravno,nego sam činila i išla glavom kroz zid,jer život je život,savršena prilika da činimo ono što zamislimo,da se usudimo,a ne da ''gljivarimo''nikad nisam bila taj tip.
Moj je život čarobna kombinacija i svakog novog dana učim se nositi s time.
Nikad nisam dopuštala samoj sebi biti samo obična Daniela.
Ova Daniela je Daniela koja svakodnevno mijenja svijet i čini ljude sretnima.
To je moja svrha i cilj,ostaviti istinski traga u drugim ljudima,shvaćali to oni ili ne.
Ja shvaćam i ja znam.
Ostalo je ostalo,nebitno,sasvim nebitno....


22:57 Komentari (5)

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>