„Odsada ćeš loviti ljude…“ «Hajdete za mnom učinit ću vas ribarima ljudi», govori Isus ribarima riba, i time otvara novu stranicu životne povijesti u apostolima, ljudima koji su krenuli na Njegovu Riječ. U avanturu drugačijeg života. Bog poziva, a čovjek se odaziva. Uvijek ostaje dilema jesam li krivo postupio, jesam li krivo razumio Gospodina? Što je meni ovo trebalo? U treću nedjelju kroz godinu u čitanju Starog Zavjeta govori se o Joninu pozivu Ninivljanima da se obrate ili će Niniva biti razorena do četrdeset dana. A onda Ninivljani ozbiljno uzeše tu riječ i dovedoše sebe u pitanje i shvatiše da su zastranili i odlučiše se na korjenit zaokret obraćenja. Stavili su Boga u središte svoga života, što su vidljivo posvjedočili dajući se na post i oblačeći se u kostrijet, ponizujući se pred Bogom svojim koji onda odustaje od toga, da im dopusti posljedice opredjeljenja za zlo. Prekida to jer to je Njegova moć, moć dobra nad zlom. Sažali se nad njima jer mu je draga, izvanredno draga, kruna stvaranja – čovjek. I ne želi da itko propadne, želi da se svi spase. To je Njegova volja, to je Njegov plan, a obraćenjem potvrđujemo da je to i naša volja, da je to i naš plan. Zato Isus poziva ljude koje će se samo baviti duhovnim, no neće zbog toga duhovno područje proglašavati jedinim mogućim, postojećim nego najvažnijim. Moći će ostvariti ono što Isus na jednom drugom mjestu kaže: «Ovo je trebalo činiti, a ono ne zanemariti.» Da bitno ostane bitno, da povezanost između čovjeka i Boga postane ona temeljna konstanta, crvena nit, nit vodilja, koja nas preusmjerava prema središtu našega bića. Kršćanstvo Europe došlo je krizu zato što je Isus ispao iz središta, a u središte je upalo nešto što je bilo na rubu, na periferiji. Zato nam treba korjenita reevangelizacija kršćanstva, katoličanstva, da bismo mogli još korjenitije evangelizirati druge koji žive u tminama i u zabludama misleći da je to objava nad objavama, da je to punina nad puninama. Prazninu proglašavaju puninom, bolest zdravljem, prolaznost neprolaznošću, laž istinom, i tako se utapaju dok misle da savršeno dobro vladaju plivačkim umijećem. Na jednom vjeronauku je vjeroučitelj pitao djecu na što je pozvao Isus neke ljude kad je rekao, da će od sada loviti ljude, u koje ih je zvanje pozvao. Kaže jedan mali, pozvao ih je da budu policajci jer će loviti ljude. Lovit će zapravo ljude zarobljene zlom, da ih oslobode od toga. I zato je evanđelje najradikalnije oslobođenje čovjeka, evangelizacija. Otkriće da možeš biti slobodan i iza fizičkih rešetaka kao što je to bio na osobit način naš blagopokojni Alojzije Stepinac. Koji je zbog opredjeljenja za Boga i ljubavi prema čovjeku i vlastitoj Domovini bio spreman na najteže muke, pa je bio i u zatvoru i pritvoru, ali je bio duhom slobodan, dok oni koji su ga utamničili bili su duhovno zarobljeni. Do te mjere je suosjećao sa njihovom duhovnom zarobljenošću da je jednom rekao da bi mu bila sreća kad bi mogao te svoje utamničenike odnosno tamničare jednom počastiti, i na taj način im pomoći da i oni otkriju mrvicu dobra i radosti u svome životu. Blagopokojni Ivan Pavao II, koji se nije razbacivao riječima, upotrijebio je naziv za našega Stepinca, da je to najsvjetliji lik Crkve u Hrvata. Pa dajmo se i mi na put obraćenja i svetosti potaknuti tim primjerom i mnoštvom drugih primjera, možda manje poznatih ali stvarnih iz naše hrvatske povijesti, nepoznatih mučenika i mučenica, svjedoka vjere, duhovnih velikana, kako bismo i danas mogli ostvariti poziv na koji nas Isus poziva. Da se okrenemo od prolaznog i prigrlimo neprolazno. Od vremenitog i opredijelimo se za vječno. Da znamo dati prednost Bogu i da se ne bojimo do kraja biti Njegovi, jer tek tada možemo biti autentični i dosljedni u naviještanju evanđelja, koje prožima najprije evangelizatora kako bi se Najradosnija vijest ljudske povijesti poput svjetlosti širila nenametljivo ali i neotklonjivo, uvjerljivo i sveprodorno, u svakog onog kome je istina milija od laži, život od smrti i ljubav od mržnje, poštovani čitatelju. Preuzeto od: www.katolici.org. Fra Miroslav Bustruc |
RASPORED SVETIH MISA I MISNE NAKANE:
ŽUPNE AKTIVNOSTI: