petak, 14.04.2006.

U blokadi 20.710 tvrtki

U veljači su neplaćeni računi narasli na 11,2 milijarde kuna, 222 milijuna više nego u prosincu 2005. godine

Pogoršava se likvidnost poduzeća u Hrvatskoj: u veljači je čak tisuću poduzeća više nego istoga lanjskog mjeseca imalo blokirane račune zbog neplaćanja, a dug im iznosi 11,2 milijarde kuna, 19 milijuna više no u siječnju. Također je tijekom protekle godine broj zaposlenih u poduzećima nesposobnim da na vrijeme plate svoje obveze porastao za 5197 ljudi.

Slobodna Dalmacija


Danas je veliki petak, US burze ne rade pa sam se malo odmaknuo od teme trgovanja i napravio c/p članka iz današnje Slobodne Dalmacije.

A on nam kaže da nije dobro, jer kao što znamo, neplaćanje računa je zatvoren krug, Ante ne plati Stipi, pa Stipe ne može platiti Juri, i Jure ne može platiti Mati.

Mene su u to kolo uvukli već prije par mjeseci, slušam Sanadera kako se hvali sve uspješnijim gospodarstvom, ali ja, sitan poduzetnik u rovovima trgovine, to najiskrenije ne vidim, a koliko znam niti moje kolege. Koga god nazovem da mi plati (kako bi ja mogao platiti svoje dobavljače) ili mi kaže da je u blokadi, ili da nije ali ako mu dužnici ne plate za par da će i on biti. A ti krugovi započinju uvijek iz istog epicentra - države. Naravno, ne treba ni spominjati da ako ti država duguje npr. 350 tisuća kuna neplaćenih računa, da ti svjedno duguješ državi pdv (koji nisi naplatio od države) te da ti kamate teku, najčešće poduzetnici podignu kredit kako bi platili dug za pdv i nastave čekati da država plati njima.

Refreshao sam Cartmann Trader Corner, računao sam još prije par dana uraditi research Zlatnog rata d.d., ali nikako da skupim vremena i volje, pa sam se sinoć poslje ponoći uhvatio posla i napisao uvod, danas bi i mogao dovršiti tekst. Hebe me lijep dan, ne sjedi mi se za kompjuterom dok vani sija sunce. :)

- 17:28 - komentar (3) - tisak - #