petak, 30.12.2005.

Navlakuša

Iako sam na samom početku bloga rekao "neću pisati standardna upozorenja kako ne savjetujem nikog da investira, a posebno da investira na temelju onog što pročita na ovom blogu, ili, nedajBlože, da kopira moje savjete", zato jer onaj tko investira na temelju onog što pročita na nekom tamo Cartmanovom blogu, te popuši, je to i zaslužio. Također sam napisao da ne trgujem godinama, već (aktivno) tek par mjeseci, odnosno da je blog moj način učenja, "prozor", ono što naučim, napišem, te je svaka dobronamjerna recenzija i konstruktivna kritika i više no poželjna. Ako to nije dovoljan razlog da NE slijedite moje tradeove koje sam odlučio s vremena na vrijeme prezentirati, nek vas primjer iz prijašnjeg posta uvjeri da to ne radite. Nije da smatram kako ih netko slijedi, vec...Svakako, shvatili ste. :)

Tad sam i govorio o tome da "na netu ima svačeg", ljudi vole novac, velik broj ljudi bolesno voli novac te su spremni svasta uraditi kako bi se domogli istog, dok neki do njega namjeravaju doći leganim putem koristeći 110% svog intelektualnog potencijala, drugi pljačkaju, bilo klasičnim načinom - puškom ili nekim drugim oružjem, bilo na nesto suptilniji, sofisticiraniji način, koristeći internet, news grupe i forume, ali bitak je isti. Oboje će završit u isti zatvor. :) E, da sad ne bi copy/paste-ao 5 stranica, fino rječnik u ruke i bacite se, oni koji još nisu savladali engleski, na prevođenje;

A must read about Stock Bashers

UPDATE: prihvaćam OptionMasterov savjet, razlog zbog kojeg nisam prevodio već prenio link je to što jednostavno nisam imao vremena, jedva sam čekao ići spavati (pisano je u 3:26h ujutro), a čekao me naporan dan u kojem sam morao završiti sve poslove iz prethodne godine.

Onaj to je pogledao priloženi link je mogao uočiti da se radi o raznim načinima prevare, koristeći forume, news grupe, a vjerovatno i blogove. Iako, po mom mišljenju, toga u Hrvatskoj nema iz jednostavnog razloga što trgovanje na burzama nije razvijeno kod "običnog" puka i redom mlađih osoba koje borave na blogovima i forumima, pa je plaćanje profesionalnog prevaranta neisplativo, ipak, tema je zanimljiva, da znamo čega sve ima u "bijelom svijetu". Pa da pređem na stvar, tj. kako djeluje profesionalni prevarant. Ima ih više tipova i djeluju s različitim uspjehom, odnosno, njihov uspjeh ovisi o njihovom znanju, uloženom trudu i sposobnosi obmane. U principu isti "oživi" par virtualnih osoba na forumima, newsima ili blogovima, tako da vam se može dogoditi da ste s jednim u izvrsnim odnosima, a s drugim se neprestano svađate, ne shvaćajući da se radi o jednoj osobi koja stoji iza oba imena. Njen cilj je privući pozornost i stvoriti utjecaj koji će koristiti i za "prljavu rabotu". Uspješan prevarant mora, naravno, odlično poznavati materiju (trgovanje) jer inače ne bi mogao niti uz pomoć svojih (virtulanih) kolega stvoriti utjecaj među drugim sudionicima i lurkerima. U praksi se najčešće ruši cijena dionice i to obvezno nelikvidne dionice, jer ma koliko prevaranti urlali po svim forumima, news grupama i blogovima, na cijenu visoko likvidnih kompanija (npr. goog, msft, pfe..) neće moći utjecati. Kad sam se prije 5-6 mjeseci prikljucio motley fool-ovom forumu, jedan CEO se osobno priključio istom i tvrdio da je njegova kompanija žrtva bashersa (prevaranata), iako moram priznati da bih i ja možda pao pod utjecaj istih da sam tada imao dionice te kompanije, jer nije ugodno imati dionice neke manje kompanije za koju 20-30 (cijenjenih) ljudi na forumu tvrdi da svi pokazatelji i (insiderske) informacije govore kako je čekaju teški trenuci.

- 03:26 - komentar (6) - tisak - #