petak, 04.11.2005.

Pregled, četvrtak, 3.11.2005

Nakon jučerašnjeg «before the bell» komentara, red je da se napiše i komentar nakon «zvona», odnosno udarca čekića. Drugi razlog je taj sto sam aktivirao svu imovinu iz portfelja, dio u mid-long term, pa moram nekako «ubiti» vrijeme, bolje da nešto radim, nego da se nerviram i razmatram worst case scenarije. :)

Cijene dionica su jučer, po očekivanju, porasle, porasli su u skladu s tim i indexi, Dow Jones za 49.86 poena, odnosno za 0.48% na 10.522,59, Standard&Poor`s 500, mnogo «širi» index je porastao za 5.18 poena, odnosno 0.43% na 1.219,94, te na kraju, ali sigurno ne najmanje važan, dapače, Nasdaq, koji je porastao 15.91 poen, ili 0.74%, na 2.160,22. Najveći rast Nasdaqa leži u tome što njega u principu sačinjavaju tehnološke dionice, koje su i najviše porasle.

Od drugih važnih podataka treba spomenuti cijenu goriva (NYMEX crude oil), koja je srijedu završila na najnižoj razini u protekla tri mjeseca, $58.75, u četvrtak je skočila za $2.03, na $61.87 po barelu.

Ipak, glavni razlog rasta indexa, odnosno dionica su izvješća o produktivnosti i padu troškova radne snage, odnosno smanjenoj nezaposlenosti (za 8000, na 323 tisuće, u posljednjem tjednu listopada). Produktivnost je porasla 4.1%, za razliku od 2.1% rasta u prošlom razdoblju, troškovi rada su pali 0.5%, nakon rasta od 1.8% u drugoj četvrtini godine. Na godišnjoj razini je ostvaren rast produktivnosti od 3%, za razliku od prijašnjih 2.32%, cijena radnih troškova je pala na 2.7%, s 4.1%. To su izrazito povoljne vijesti za market, kad se na to nadoda _relativno_ povoljan osvrt Greenspana koji iako nije najavio zaustavljanje rasta interesa, izjavio je da snaga US ekonomije raste, a inflacija je na zadovoljavajućoj razini, iako će FED stručnjaci i dalje pomno pratiti kretanje iste kako bi mogli pravovremeno reagirati. 10-year Treasury Yield je 4.644%, na najvećoj razini nakon lipnja 2004, što nam, investitorima, potvrđuje rast US ekonomije i skreće pogled s (nezamjetne) inflacije.

Trgovci, ili kako bi već preveli «retailers», su objavili podatke o prodaji, o tome sam pisao u pretprošlom članku pa neću ponavljati, u svoj portfelj sam jučer uvrstio COST koji je objavio rast prodaje za 10% u istim dućanima, odnosno rast od 12% u svim jedinicama, ipak, na burzi je ostvario slab pad cijene, te sam ga danas po OTO zamijenio za Wal-Mart, mislim da će ići u mid-long period. Što znači da ili je rast bio uvršten u cijenu dionice, ili nije bio u skladu s «očekivanjem ulice» tj. doslovno prevedeno bi trebao reći «očekivanju zida». Ili je market order napravio nekakvu nelogičnost, svakako, sad se neću zamarati time.

OSIP, kojeg sam također stavio u portfelj je zajedno s DNA dobio dopuštenje za korištenje lijeka «Terceva» u liječenju raka pankreasa, od kojeg godišnje u US umire 32 tisuće ljudi, u 4ti je uzročnik smrti i US. Naravno, lijek bi se koristio u sklopu kemoterapijskog liječenja. Taj podatak je rezultirao rastom cijene OSIP-a, a ujedno i značajnim rastom mog portfelja. Od drugih «portfelj movera» moram spomenuti ulaganje koje sam obavio prekjučer (znači prije jučerašnje «manije»), u MCD, što se također pokazao pun pogodak, ali bih lagao kad bih rekao da sam nešto posebno zaslužan, dapače, iskustvo mi govori da su mi sva dosadašnja pozitivna ulaganja, bilo paper bilo real money, bila kao posljedica nepromišljenog, kockarskog ulaganja. U pravilu su to bila ulaganja u farmaceutsku industriju i tech dionice, očito sam u «smirenom izdanju» suviše konzervativan i nasilno tražim zicere zbog straha od gubitka, što je, ne baš uvijek, ali skoro, rezultiralo ne samo smanjenom dobiti, već gubitkom. Ne znam, nisam ni sam pametan, previše je novca i značaja u igri da bi pristupio «kockarskim» načinom razmišljanja. Od drugih pozitivnih ulaganja tu je, stari drug, XOM, kojeg sam kupovao 3x u proteklom razdoblju, prva kupovina je taman u sitnom plusu, ali kupovina nakon pada, po principu «buy low, sell high», se pokazala punim pogotkom, zanimljivo, opet se radi o rizičnom ulaganju, na mnogo mjesta potencijalni-budući ulagači mogu pročitati savjet «ne dajte da vas panika svlada, mnogi nakon gubitka ulažu u dionicu tj. dokupljuju je kako bi smanjili ili anulirali gubitak, a najčešće time upadnu u još veći gubitak, ponekad se zainate pa odu i do bankrota». Ipak, u mom slučaju se pokazao pun pogodak. Zatim QCOM, njega sam jučer spominjao, tako reći nije se moglo otvoriti stranicu na čijoj naslovnici uz Merck nije spomenuto i pozitivno izvješće QCOM-a, pa usprkos tome što se moglo očekivati da je dio uspjeha već uključen u pre-marketu, kupovina istog se pokazala punim pogotkom, čisti zicer, rečeno kladioničarskim rječnikom. Šteta što sam u tom trenutku «stao na loptu» i smanjio iznose ulaganja, da sam pustio order koji je bio preview prihod bi bio mnogo veći, ali ne treba biti nezadovoljan, dapače. COST sam već prodao, JCP planiram držati bar mjesec dana, da vidim hoće li ostvariti ili pokazati kakav napredak u pred-blagdanskom razdoblju. Tu je PFE, također kupljen po principu «buy low, sell high», jer je bio relativno jeftin, jučer je tokom dana pokazao određen napredak, sačekat ču još koji dan, ne vjerujem da će me «utopiti». PACR je ostvario sitan napredak, analitičari ga hvale, ali «osim ako ne želiš bankrotirati, ne vjeruj analitičarima», rekli bi stari market vukovi. :)

- 12:48 - komentar (0) - tisak - #