** Budan.blog.hr ** Alternativa, zen filozofija, duhovne teme, haiku, poezija, umjetnost, vizije, mudrosti, razmišljanja, priče

20.09.2011., utorak

Statut - AGENDE MLADIH DEMOKRATA

+Na temelju Zakona o političkim strankama i Zakona o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata (Narodne novine br. 1/07), osnivačka Skupština Agende mladih demokrata održana 09. travnja 2011. godine donijela je


STATUT

AGENDE MLADIH DEMOKRATA


Ovim Statutom određuju se: naziv i sjedište, pečat i znak, predstavljanje i zastupanje, ciljevi i načela djelovanja, članstvo, ustrojstvo i djelovanje, tijela upravljanja, način njihovog izbora i opoziva, trajanje mandata te način odlučivanja, sredstva za rad, prestanak te postupak s imovinom u slučaju prestanka stranke, kao i sve ostale značajke za rad i djelovanje Agende mladih demokrata (u daljnjem tekstu AMD).


1.

OPĆE ODREDBE


Naziv


Članak 1.


(1) Puni naziv stranke je Agenda mladih demokrata.

(2) U skraćenom obliku naziv je AMD.

Područje djelovanja


Članak 2.


(1) AMD je ustrojena na prostornom načelu.

(2) AMD djeluje na području Republike Hrvatske, u skladu sa zakonima i propisima Republike Hrvatske.


Sjedište


Članak 3.


(1) Sjedište AMD-a je u Zagrebu, Vida Došena 30.

Pečat, znak, boja i zastava


Članak 4.


(1) Pečat je okruglog oblika promjera 35mm sa znakom stranke u sredini. U podnožju ispod znaka, navedeno je sjedište stranke. AMD može imati više pečata.
(2) Znak je sastavljen od stiliziranih slova A, M i D, koji se nalaze u sredini znaka. Pod slovima AMD, ispisano je Agenda mladih demokrata.
(3) Boje AMD-a su crna, narančasta i bijela.

(4) Zastava AMD-a sadrži znak AMD-a.

(5) Tijela AMD-a mogu imati svoj pečat s obaveznim punim nazivom AMD-a, imenom tijela i znakom AMD-a.

(6) Ogranci moraju imati svoj pečat s punim nazivom AMD-a, imenom ogranka i znakom AMD-a.






Predstavljanje i zastupanje


Članak 5.


(1) AMD predstavljaju i zastupaju povjerenici izabrani na te funkcije i u skladu s ovlastima propisanim ovim Statutom.
(2) AMD mogu predstavljati i drugi njezini članovi po ovlasti i punomoći nadležnog tijela i/ili povjerenika kako je određeno ovim Statutom, te u skladu sa prenesenim predstavničkim ovlastima.

(3) Svi predstavnici i zastupnici AMD-a su pod imperativnim mandatom, Forum/Kongres odlučuje o uvjetima, razdiobi dužnosti i ovlaštenjima u predstavljanju i zastupanju AMD-a.


Pojmovi


Članak 6.


(1) Tijelo AMD-a je svaka organizacijska grupa unutar članstva AMD-a koja ima određena prava i odgovornosti prema ovom Statutu.


2.

CILJEVI I NAČELA


Ciljevi


Članak 7.


(1) AMD je samostalna demokratska stranka slobodnih i odgovornih članova/ica koji djeluju radi ostvarivanja sljedećih ciljeva proizašlih iz Načela AMD-a, demokratskim i nenasilnim parlamentarnim i izvanparlamentarnim sredstvima:

a) borba za ravnopravnost svih ljudi bez obzira na stranačku pripadnost, vjeru, rasu, narodnost, rod i seksualnu orijentaciju;

b) pružanje jednakih mogućnosti za uspjeh svim građanima Republike Hrvatske;

c) poticanje gospodarskog razvitka;

d) poticanje pravednosti i ekonomičnosti kao temeljnih načela državne administracije;

e) poticanje znanstveno-tehnološkog razvoja te promicanje najviših znanstvenih i obrazovnih standarda;

f) poticanje prosvjete i znanosti kao temelja inteligentnog upravljanja državom, gradovima i općinama;

g) snaženje lokalne samouprave;

h) očuvanje okoliša i prirode.


Načela


Članak 8.


(1) AMD zasniva svoja načela na principima Povelje Globalnih Zelenih. Načela djelovanja AMD-a su:

a) participativna demokracija;

b) socijalna pravednost;

c) ekološka mudrost;

d) održivost;

e) nenasilje;

f) poštovanje različitosti.

(2) Značajke načela pobliže su objašnjena aktom Načela AMD-a kojeg donosi i usvaja Kongres.





3.

DJELOVANJE


Članak 9.


(2) Radi ostvarivanja ciljeva AMD će:

a) zalagati se za poštivanje ljudskih sloboda i prava, pravne države i demokracije kao okvira bez kojeg nije moguće slobodno političko djelovanje;

b) davati podršku zalaganjima za punu neovisnost i svestran razvoj Republike Hrvatske kao demokratske i socijalne države;

c) aktivno sudjelovati u razvoju demokratske, socijalne i ekološke svijesti u Republici Hrvatskoj te promicati demokratsku kulturu i toleranciju u javnom životu;

d) davati podršku borbi protiv nezakonitog djelovanja, prekoračenja ovlaštenja, zloupotreba položaja, nemoralnog postupanja i kriminala u društvu, a osobito unutar okvira političkog djelovanja;

e) zalagati se za što veće uključivanje članstva i nečlanstva u aktivno bavljenje političkim pitanjima;

f) surađivati tuzemno i inozemno sa udrugama, drugim strankama, te nezavisnim listama i pojedincima koji nisu njezini članovi, zbog ostvarivanja zajedničkih ciljeva po određenim programima;

g) javno djelovati obavještavanjem javnosti putem javnih skupova, tribina, okruglih stolova, priopćenja, konferencija za tisak, proglasa, internih biltena, časopisa, političkih glasila, izdavaštva i drugih sredstava informiranja te utjecaja na javno mnijenje i vlastito članstvo, pri čemu se javnost rada AMD-a može, iznimno, isključiti kad se raspravlja i odlučuje o strategiji i taktici izborne promidžbe;

h) voditi sve svoje poslove i politike u skladu s načelima navedenim ovim Statutom.


4.

ČLANSTVO


Učlanjenje


Članak 10.


(1) Redovnim članom ili članicom može postati svaka punoljetna poslovno sposobna osoba s državljanstvom Republike Hrvatske, koja prihvaća Statut, Načela i Program AMD-a te prava i obveze člana AMD-a.

(2) Odluku o primanju u članstvo donosi Savjet ogranka, odnosno Izvršni odbor Savjeta AMD-a ukoliko ogranak nije osnovan.

(3) Članom/icom AMD-a postaje se dobrovoljnim potpisom pristupnice i upisom u Registar članova AMD-a, kojeg vodi glavni tajnik AMD-a.

(4) Trenutkom ulaska u evidenciju članstva počinju vrijediti i sva prava članstva u AMD-u.

(5) Svaki član pripada jednom ogranku, po mjestu prebivališta odnosno boravišta za učenike i studente.

(6) Članovi se u pravilu učlanjuju u ogranku, osim iznimno izvan ogranka u opravdanim slučajevima o kojima odlučuje Forum ogranka ili Kongres AMD-a, ili su predviđeni ovim Statutom.

(7) Kada član nije učlanjen u ogranak, može uživati prava i povoljnosti koje pruža ogranak samo uz suglasnost Foruma ogranka na kojem radi ili surađuje.

(8) Sud časti može osporiti upis u Registar članova AMD-a prema Poslovniku o radu Suda časti kojeg donosi i usvaja Kongres.

(9) Članstvo u AMD-u ne isključuje članstvo u bilo kojoj drugoj organizaciji pod uvjetom da takvo članstvo ne proturječi ciljevima i načelima AMD-a utvrđenim ovim Statutom i pratećim mu dokumentima.

(10) Član/ica AMD-a ne može biti članom/icom druge političke stranke sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, osim u iznimnim slučajevima o kojima odlučuje Savjet AMD-a.



Prestanak članstva


Članak 11.


(1) Članstvo u AMD-u prestaje:

a) dobrovoljnim istupanjem iz AMD-a na temelju pismene izjave;

b) brisanjem iz članstva radi neplaćanja članarine nakon prestanka statusa punopravnoga člana i nakon pisanoga upozorenja, osim u slučajevima mobilizacije, stručnog usavršavanja u inozemstvu, porodiljskog dopusta i bolovanja, kao i drugim opravdanim slučajevima;

c) isključenjem iz članstva, ako član narušava svojim djelovanjem Statut, Program i Načela, te popratne etičke i moralne vrijednosti do kojih drži AMD;

d) suspenzijom iz članstva, ako član narušava svojim djelovanjem Statut, Program i Načela, te popratne etičke i moralne vrijednosti do kojih drži AMD, pri čemu član gubi prava članstva garantirana ovim Statutom u roku trajanja godine dana od dana odluke o suspenziji;

e) brisanjem iz registra članova u slučaju smrti.

(2) Člana može isključiti/suspendirati Forum ogranka/Sud časti/Kongres AMD-a.

(3) Propoziciju za isključenje/suspendiranje iz članstva određenog člana AMD-a, kao i žalbenu propoziciju na odluku o istoj može podnijeti svaki član i/ili tijelo AMD-a neovisno o ogranku kojem pripada.

(4) Propozicija za isključenje/suspendiranje mora uključivati detaljno obrazloženje i navoditi konkretne razloge zbog kojih se ona predlaže, te se podnosi Savjetu pripadajućeg ogranka člana protiv kojeg se diže žalbena propozicija.

(5) Odluku o (ne)isključenju/suspenziji iz članstva donosi Forum ogranka u roku od trideset (30) dana od dana primitka propozicije za isključenje/suspenziju.

(6) Žalbena propozicija na odluku Foruma ogranka oko (ne)isključenja/suspenzije iz članstva podnosi se Sudu časti koji prema Poslovniku o radu Suda časti donosi vlastitu odluku o (ne)isključenju/suspenziji koja je obvezujuća za podnesenu propoziciju.

(7) Konačna žalbena propozicija može se uz potporu trećine članova pripadajućeg ogranka podnijeti Sudu časti koji prema Poslovniku o radu Suda časti formulira vlastitu ocjenu slučaja, preporučuje (ne)isključenje/suspenziju člana i prilaže slučaj i preporuku Kongresu AMD-a na izglasavanje, čija je odluka konačna.

(8) O mogućnosti ponovnog učlanjenja isključenog ili samovoljno iščlanjenog člana odlučuje Forum ogranka.

(9) Zahtjev za ponovni prijem ne može se prinijeti prije nego što protekne godinu dana od dana donošenja konačne odluke o isključenju iz Stranke.

(10) Isključenjem/suspenzijom iz AMD-a automatski prestaje i svaki angažman u bilo kojoj funkciji za koju je dotični eventualno prije dobio mandat.


Prava i obaveze člana


Članak 12.


(1) Prava člana su:

a) sudjelovati u odlučivanju o svim bitnim pitanjima osobno ili preko izabranih povjerenika;

b) sudjelovati u radu AMD-a i poticati druge u cilju ostvarenja Statuta i Programa AMD-a, aktivno se uključiti u promidžbu i predizborne aktivnosti AMD-a, sukladno osobnim sposobnostima i interesima AMD-a, te promicati i predstavljati program i interese AMD-a;

c) birati i biti biran ili imenovan u tijela AMD-a kao i biti kandidatom za lokalne, regionalne ili državne izbore, te tijela izvršne vlasti iz redova AMD-a na svim razinama sukladno pravilima ovoga Statuta i pratećih mu dokumenata;

d) evaluirati izabrane mandatare;

e) biti pravodobno i istinito informiran o radu AMD-a na svim razinama, dobivati stranačko glasilo, te dobiti člansku iskaznicu i korisnički pristup e-platformi;

f) prinositi propozicije kako je određeno člankom 17. ovoga Statuta;

f) davati ostale primjedbe, prijedloge i mišljenja o radu svih tijela AMD-a;

g) ostala prava garantirana ovim Statutom i pratećim dokumentima.

(2) Obaveze člana su:

a) pridržavati se odredaba Statuta i drugih akata;

b) poštovati i provoditi odluke tijela AMD-a;

c) izvješćivati tijela AMD-a o svim promjenama vezanim uz ime, adresu stanovanja, zanimanje, radno mjesto i sl.

d) zalagati se za interese AMD-a i čuvati njezin ugled;

e) redovito plaćati članarinu, ukoliko Kongres tako odluči;

f) izvršavati ostale dužnosti u skladu s ovim Statutom.


Počasno članstvo


Članak 13.


(1) Počasni član AMD-a može postati osoba izrazito zaslužna za promicanje i razvoj etičnih i moralnih vrijednosti utvrđenih ovim Statutom.

(2) Savjet AMD-a prinosi pojedinačne propozicije o počasnim članovima na usvajanje Kongresu AMD-a.


5.

ODLUČIVANJE; IZBORI I OPOZIV


A. Odlučivanje


Pravovaljanost odlučivanja


Članak 14.


(1) U svim tijelima AMD-a odluke se mogu donositi relativnom, natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom sudionika, što se određuje pravilnicima tijela AMD-a, osim kada je ovim Statutom za određene odluke propisano drukčije.

(2) Referendum je jedino sredstvo donošenja odluka, osim kada je ovim Statutom za određene odluke propisano drukčije.

(3) U slučaju nepravilnog rada e-platforme odluke se donose na sazivu Foruma ogranka/Kongresu AMD-a, elektronskom poštom, telefonski, pismeno ili drugim elektronskim medijem, uz obvezno obavještavanje svih sudionika u tijelu odlučivanja.


Javno i tajno glasanje


Članak 15.


(1) U AMD-u se u pravilu odlučuje javnim glasanjem.

(2) Odluku o tajnom glasanju donosi barem trećina sudionika u tijelu odlučivanja.

(3) U svim tijelima AMD-a odlučuje se po načelu jedan sudionik – jedan glas, osim pri primjeni stavke 3. članka 14. ovoga Statuta, pri čemu vrijede pravila određena člankom 16. ovoga Statuta.


Broj glasova ogranka


Članak 16.


(1) Pri primjeni stavke 3. članka 14., na razini odlučivanja Foruma regionalnog ogranka/Kongresa AMD-a, temeljni ogranci od 5 do 30 članova imaju pravo na 1 glas, od 31 do 75 članova pravo na 2 glasa, a od 76 do 150 članova pravo na 3 glasa.

(2) Temeljni ogranak koji ima više od 150 članova ima pravo na još jedan glas za svaki interval od 1 do 100 članova.

(3) Broj delegata (glasova) ogranka određuje se prema brojnomu stanju članstva po evidenciji glavnog tajnika AMD-a, najranije petnaest (15) dana prije dana raspisivanja referenduma.


Propozicija


Članak 17.


(1) Propozicija je specifični ili općeniti idejni ili problematski prijedlog pojedinog člana i/ili tijela AMD-a u svezi rada, djelovanja, stajališta i svjetonazornih pogleda AMD-a.

(2) Propozicija se prema ciljanoj prostornoj razini dijeli na temeljnu, regionalnu ili kongresnu (nacionalnu tj. sveobuhvatnu), a prema sadržaju na predmetnu, ciljnu ili žalbenu.

(3) Predmetna propozicija je deliberativnog karaktera i upućuje na potrebu razmatranja, raspravljanja i izjašnjavanja, ali i eventualnog rješenja specificiranog problema/ideje u domeni djelovanja AMD-a.

(4) Ciljna propozicija je izvedbeni oblik predmetne propozicije i upućuje na konkretne korake/odluke glede specificiranog problema/ideje u domeni djelovanja AMD-a, o čijoj provedbi se odlučuje referendumom.

(5) Žalbena propozicija je žalba na odluke nadležnog tijela i podliježe pravilima određenima člancima 11. i 18. ovoga Statuta.

(6) Savjet ogranka/Programski odbor Savjeta AMD-a je dužan provjeriti zakonodavnu i pravnu podlogu ciljne propozicije prije prinošenja Forumu/Kongresu AMD-a na izglasavanje, u odgovarajućoj formi određenoj Pravilnikom o propoziciji kojeg donosi Kongres AMD-a.

(7) Savjet ogranka/Programski odbor Savjeta AMD-a može odbaciti ciljnu propoziciju koju je nemoguće provesti prema pravnom i zakonodavnom okviru Republike Hrvatske.

(8) Temeljnu, regionalnu i kongresnu predmetnu propoziciju članovi i/ili tijela prinose putem e-platforme u Riznicu.

(9) Temeljnu i regionalnu ciljnu propoziciju članovi i/ili tijela prinose odgovarajućem Savjetu ogranka koji po pravnom uvidu automatski raspisuje referendum.

(10) Kongresnu ciljnu propoziciju članovi prinose:

a) Riznici koja ju pri pravnom uvidu i podršci jedne desetine članova prosljeđuje Programskom odboru Savjeta AMD-a za raspisivanje referenduma u Kongresu AMD-a, ili;

b) Savjetu ogranka koji ju pri podršci natpolovične većine članova ogranka prosljeđuje Programskom odboru Savjeta AMD-a na pravni uvid i raspisivanje referenduma u Kongresu AMD-a.

(11) Pri iskazanoj trećinskoj podršci članova odgovarajućeg ogranka eventualnom rješenju temeljne i regionalne predmetne propozicije te jedne desetine članova AMD-a eventualnom rješenju kongresne predmetne propozicije, ono se smatra utvrđenim te poprima karakter ciljne propozicije o kojoj je nadležno tijelo nakon pravnog uvida dužno raspisati referendum.

(12) Referendum za kongresne ciljne propozicije stalnih sudionika Savjeta AMD-a može se raspisati i pri natpolovičnoj podršci Savjeta AMD-a, bilo na sazivu Savjeta ili putem Riznice, a po pravnom uvidu Programskog odbora Savjeta AMD-a.

(13) U slučaju nepravilnog rada e-platforme, proces prinošenja, deliberacije i podržavanja propozicija se održava na sazivu Foruma ogranka/Kongresu AMD-a, elektronskom poštom, telefonski, pismeno ili drugim elektronskim medijem, uz obvezno obavještavanje svih sudionika u tijelu odlučivanja.

(14) Proces predlaganja i utvrđivanja propozicije pobliže je objašnjen Pravilnikom o propoziciji kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.


Referendum


Članak 18.


(1) Referendum je najviši iskaz volje članova AMD-a.

(2) Referendum raspisuje nadležno tijelo prema ciljanoj prostornoj razini ciljne propozicije te stoga može biti temeljnog, regionalnog ili kongresnog (nacionalnog tj. sveobuhvatnog) karaktera.

(3) Referendum se smatra obvezujućim ukoliko ciljna propozicija referenduma ne ističe neobvezujuću (savjetodavnu) prirodu referenduma.

(4) Neobvezujući referendum se kao savjetodavno izjašnjavanje može iskoristiti u nadležnom tijelu za donošenje odluka.

(5) U posebnim slučajevima određenima ovim Statutom referendum jest bezuvjetno obvezujući, u čijem slučaju se ne može primijeniti stavka 9. ovoga članka.

(6) Glasovanje na referendumu obavlja se putem e-platforme, a u slučaju nepravilnog rada iste glasovanje se obavlja putem elektronske pošte, telefonski, pismeno ili na zasjedanju nadležnog tijela.

(7) Referendum je važeći ako mu se odazove više od polovice članova obuhvaćenih referendumom, a odluka je donesena ako se za nju izjasnilo više od polovice izašlih na referendum, osim kad je ovim Statutom nešto drukčije propisano.

(8) Tijelo koje raspisuje referendum može povećati kriterije iz prethodne stavke.

(9) Referendum se smatra neobvezujućim ako je na referendum izašlo manje članova nego što je potrebno prema stavkama 7. i 8. ovoga članka.

(10) Pri primjeni stavke 4. ovoga članka, žalbenu propoziciju o donesenoj odluci u roku od trideset (30) dana od dana donošenja odluke može tijelu koje je donijelo spornu odluku podnijeti Savjet ogranka ili pojedinačni član AMD-a uz potporu Savjeta pripadajućeg ogranka ili uz trećinsku podršku članova ogranka u slučaju temeljnog referenduma, te natpolovičnu podršku članova ogranka u slučaju regionalnog i kongresnog referenduma.

(11) Podnesene žalbene propozicije poništavaju donesene odluke i traže verificiranje donesenih odluka bezuvjetnim obvezujućim referendumom.

(12) Pri primjeni stavke 4. ovoga članka, ukoliko nema podnesenih žalbenih propozicija unutar statutarnog roka, donesene odluke se smatraju pravomoćnima.

(13) Odluka donesena referendumom može se izmijeniti novim referendumom ili, kad nema vremena za njegovo raspisivanje u slučaju bitno izmijenjenih okolnosti, referendumsku odluku može izmijeniti tijelo AMD-a koje je referendum i raspisalo, isključivo u slučaju referenduma izglasanog s manje od dvije trećine odazvanih glasova.

(14) Ako je tijelo AMD-a izmijenilo odluku donesenu referendumom, ono tada mora za takvu odluku, u roku od trideset (30) dana, tražiti verifikaciju na naknadnom referendumu koji je bezuvjetno obvezujući.

(15) Referendumi o izmjenama Statuta i Načela AMD-a su bezuvjetno obvezujući.

(16) Referendumski proces pobliže je objašnjen Pravilnikom o referendumu kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.


B. Izbori, opoziv i evaluacija


Opći izborni postupak


Članak 19.


(1) Izbori u tijelima AMD-a provode se između neograničenog broja kandidata.

(2) Pravo kandidiranja imaju svi članovi AMD-a, a status kandidata dobivaju uz trećinsku podršku članova temeljnog ogranka u slučaju temeljnih izbora, natpolovičnu podršku članova temeljnog ogranka u slučaju regionalnih izbora te trećinsku podršku članova regionalnog ogranka u slučaju nacionalnih izbora.

(3) U postupku kandidiranja za sva tijela AMD-a posebno se vodi briga o primjeni načela dekumulacije dužnosti članova.

(4) Izabrani su kandidati koji dobiju relativnu većinu glasova sudionika koji su pristupili glasovanju.

(5) Sve su funkcije u tijelima AMD-a pod imperativnim mandatom.

(6) Mandatno razdoblje nije ograničeno, ali podliježe evaluaciji članova i ciljnim propozicijama.

(7) Ako se izbor za funkciju u tijelu AMD-a dogodio tijekom mandatnog razdoblja tog tijela, taj mandat traje koliko i mandat tijela u koje je izabran.

(8) Po zahtjevu ciljne propozicije, izbori mogu biti pojedinačni tj. usmjereni na jednu povjereničku funkciju ili obuhvatni tj. usmjereni na više povjereničkih funkcija te jednog ili više tijela AMD-a.

(9) Izbore raspisuje Savjet odgovarajućeg ogranka u slučaju temeljnih i regionalnih izbora te Programski odbor Savjeta AMD-a u slučaju nacionalnih izbora.

(10) Kandidate za naknadne povjereničke funkcije u višim tijelima AMD-a predlažu stalni sudionici Savjeta AMD-a, a biraju ih relativnom većinom članovi tijela funkcije za koju se raspisuju izbori ili, u slučaju novosnovanog tijela, Savjet AMD-a.

(11) Ogranak AMD-a može poništiti svake izbore koji nisu provedeni u skladu s odlukama ovog Statuta i Pravilnika o unutarnjem ustroju AMD-a.

(12) Za svakog člana AMD-a izabranog za određenu funkciju koji se ne pridržava odredaba ovog Statuta ili narušava ugled AMD-a može se provesti opoziv, suspenzija ili proces isključenja.

(13) Prijedlog za opoziv, suspenziju ili isključenje tijelu pod kojim se vrši sporna funkcija može podnijeti svaki član AMD-a neovisno o ogranku u kojem se i jedan i drugi nalaze.

(14) Odluku o opozivu donosi Forum ogranka ako se radi o funkciji unutar tog tijela ili više tijelo AMD-a ako se radi o funkciji na nacionalnoj razini.

(15) Žalbeni postupak na odluke Foruma/tijela AMD-a primjenjuje se prema pravilima određenima člankom 11. ovog Statuta.

(16) Postupak kandidiranja uređen je Pravilnikom o kandidiranju i izboru mandatara AMD-a kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.


Evaluacija


Članak 20.


(1) Svakih šest (6) mjeseci (računajući od dana održavanja izbora) putem e-platforme Programski odbor Savjeta AMD-a provodi evaluaciju mandatara među članstvom AMD-a.

(2) Evaluacija se provodi po načelu odozdo prema gore pri čemu članovi ocjenjuju zastupničke i predstavničke mandatare u pripadajućim im ograncima (temeljnim i regionalnim) te stalne sudionike Savjeta AMD-a.

(3) Rezultati evaluiranja su važeći ako se evaluiranju odazove natpolovična većina članova.

(4) Mandatari se evaluiraju u rasponu ocjena od 1 do 5, gdje je 1 najniža ocjena, a 5 najviša ocjena, te pri čijem se ukupnom zbroju ocjena i dobivenom prosjeku evaluacije primjenjuju sljedeće odredbe:

a) u slučaju prosječne ocjene raspona od 1.0 do 1.99, automatsko raspisivanje izbora;

b) u slučaju prosječne ocjene raspona od 2.0 do 2.99, mogućnost popravka te automatsko raspisivanje izbora ukoliko naredna prosječna ocjena nije u rasponu iznad 3.0;

c) u slučaju prosječne ocjene raspona od 3.0 do 3.99, ponavlja se evaluacija u sljedećem evaluacijskom ciklusu;

d) u slučaju prosječne ocjene raspona od 4.0 do 4.49, pošteda ocjenjivanja u trajanju tri mjeseca, primjenjuje se pri kumulativnom zbroju od šest mjeseci;

e) u slučaju prosječne ocjene raspona od 4.5 do 5.0; pošteda ocjenjivanja na sljedećem evaluacijskom ciklusu.

(5) Izbori proizašli iz negativne evaluacije su pojedinačni za ciljane funkcije.

(6) U slučaju nepravilnog rada e-platforme evaluacija se obavlja putem elektronske pošte, telefonski, pismeno ili na zasjedanju Foruma/Kongresa AMD-a.

(7) Postupci evaluiranja pobliže su objašnjeni Pravilnikom o evaluiranju kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.


6.

USTROJSTVO I DJELOVANJE


A. Ogranak i regionalna ustrojstva


Uspostava ogranaka


Članak 21.


(1) Ogranak je osnovno tijelo AMD-a.

(2) Temeljni ogranci su na prostornoj razini gradova i općina.

(3) Ogranak se može formirati samo ako se sastoji od najmanje pet članova.

(4) Ukoliko na temeljnoj prostornoj razini nema dovoljno članova za formiranje ogranka, članstvo se politički organizira u teritorijalno ili funkcionalno najbližem ogranku, pri čemu mora imenovati povjerenika za kontakte s najbližim ogrankom i višim tijelima AMD-a.

(5) Ogranak je osnovan izborom predsjedavajućeg, zamjenika predsjedavajućeg i Savjeta ogranka.

(6) Osnivački Forum ogranka može sazvati Izvršni odbor Savjeta AMD-a, imenovani povjerenik ili osoba po ovlaštenju Savjeta AMD-a.

(7) Osnivački Forum moderira sazivač Foruma.

(8) Radi lakšeg djelovanja ogranci mogu formirati tijela ogranka i/ili pojedinačne funkcije prema funkcionalnim ili drugim kriterijima (npr. odbore, odjele; funkcije tajnika, rizničara i sl.)

(9) O načinu organiziranja i broju tijela ogranka odlučuje članstvo AMD-a koje će te ogranke sačinjavati.

(10) Za sve razine organiziranja vrijede ista pravila o izboru mandatara i ocjenjivanju njihova rada opisana ovim Statutom.


Djelatnost ogranka


Članak 22.


(1) U ogranku članstvo štiti svoja prava i ostvaruje ciljeve AMD-a provođenjem odluka tijela AMD-a i samostalnim političkim djelovanjem na području temeljne prostorne razine ogranka.

(2) Ogranak ima ovlaštenja u pravnom prometu i ima samostalnost u financijskom poslovanju sredstvima kojima raspolaže.

(3) Svaki ogranak mora imati svoj žiro-račun.

(4) Svaki ogranak svoj način rada pobliže samostalno određuje poslovnikom kojeg donosi i usvaja Forum ogranka.



Tijela ogranka


Članak 23.


(1) Tijela ogranka su:

a) Forum ogranka;

b) Savjet ogranka;

c) ostala tijela u nadležnosti ogranka.


Forum ogranka


Članak 24.


(1) Forum je zakonodavno i najviše tijelo ogranka, unutar njega se donose sve odluke vezane uz cjelokupni rad ogranka.

(2) Forum čine svi članovi pripadajućeg ogranka.

(3) Forum je u stalnom zasjedanju od dana uspostave e-platforme i dodijeljenih korisničkih pristupa svim registriranim članovima ogranka.

(4) U slučaju nepravilnog rada e-platforme, Forum saziva Savjet ogranka na vlastitu inicijativu ili na zahtjev jednog ili više članova ogranka.

(5) Pri primjeni stavke 3. ovoga članka, Forum se saziva najmanje jednom godišnje, a održavanje Foruma se u pravilu najavljuje najmanje mjesec dana prije saziva, osim u izvanrednim situacijama potrebe hitnog sazivanja, ali ni tad ne u roku kraćem od 48 sati.

(6) Pri primjeni stavke 4. ovoga članka, zamjenski komunikacijski alati e-platformi mogu biti elektronska pošta ili sličan oblik elektronskog medija, telefon i pismeni dopisi.

(7) Propozicije za točke forumskog reda može slati svaki član ogranka.



Ovlasti Foruma ogranka


Članak 25.


(1) Forum ima sljedeće ovlasti i vrši sljedeće zadaće:

a) utvrđuje politiku razvitka ogranka;

b) donosi i mijenja pravilnike ogranka;

c) odlučuje o udruživanju u savez s drugim organizacijama;

d) donosi financijski plan i završni račun ogranka;

e) donosi i mijenja program rada;

f) donosi druge akte i odluke vezane za rad ogranka;

g) bira i razrješuje dužnosti stalne sudionike u Savjetu ogranka te predstavnike ogranka u tijelima drugih organizacija i ostalim prilikama;

h) verificira prenesene predstavničke ovlasti;

i) usvaja izvješće o radu i financijsko izvješće Savjeta ogranka, te razmatra sveukupni rad ogranka i AMD-a u proteklom razdoblju;

j) odlučuje o osnivanju ustrojstvenih oblika ogranka (odjeli, odbori i sl.) i pojedinačnih funkcija (tajnik, rizničar i sl.) te im utvrđuje zadaće;

k) djeluje po poslovniku koji sam donosi te obavlja i druge poslove određene zakonom ili Statutom;

l) odlučuje o prestanku rada ogranka;


Savjet ogranka


Članak 26.


(1) Savjet ogranka je organizacijsko tijelo koje rukovodi radom ogranka.

(2) Savjet ogranka čine stalni i zainteresirani sudionici.

(3) Stalne sudionike čine predsjedavajući i zamjenik predsjedavajućeg kao zastupnici, moderatori i rukovodioci Savjeta ogranka te drugi članovi AMD-a izabrani na Forumu ogranka za pojedinačne povjereničke funkcije unutar Savjeta.

(4) Forum ogranka određuje o broju stalnih sudionika Savjeta i bira sve stalne sudionike.

(5) Predstavničke ovlasti se mogu prenijeti na drugog člana AMD-a uz dopuštenje Savjeta ogranka.

(6) Zastupničke ovlasti se mogu prenijeti na drugog člana AMD-a uz dopuštenje Foruma ogranka.

(7) Sastanci Savjeta ogranka su otvoreni za sve članove AMD-a unutar tog ogranka.

(8) Zainteresirani sudionici u Savjetu ogranka su svi članovi AMD-a koji pripadaju tome ogranku, a koji su prisutni na sastanku Savjeta.

(9) Svi sudionici u Savjetu jednakopravno sudjeluju u raspravi i donošenju odluka na sastanku Savjeta.

(10) Sastanak Savjeta može sazvati svaki član AMD-a unutar tog ogranka.

(11) Sastanci Savjeta se održavaju na e-platformi, u prostorijama AMD-a i/ili u drugom dogovorenom prostoru; prema potrebi, a najmanje jednom mjesečno za sazivanje kojeg su tad zaduženi stalni sudionici u Savjetu.

(12) Odlukom Foruma ogranka se odredba o tome tko smije biti zainteresirani sudionik u Savjetu može proširiti na one članove AMD-a koji ne pripadaju tome ogranku, kao i na one koji nisu članovi AMD-a.

(13) Savjet ogranka je za svoj rad odgovoran Forumu ogranka. Savjet ogranka podnosi izvještaj o radu najmanje jednom mjesečno Forumu ogranka.

(14) Način rada Savjeta ogranka se detaljnije opisuje Poslovnikom o radu Savjeta ogranka.


Ovlasti Savjeta ogranka


Članak 27.


(1) Savjet ogranka obavlja izvršne funkcije i druge funkcije određene ovim Statutom i Poslovnikom o radu Savjeta kojeg donosi i usvaja Forum pripadajućeg ogranka.

(2) Savjet ogranka:

a) organizira i rukovodi poslovanjem ogranka;

b) raspisuje temeljne izbore i referendume temeljnog karaktera;

c) prinosi propozicije programa djelatnosti i planove rada Forumu na razmatranje i prihvaćanje;

d) brine o izvršenju usvojenog programa rada i provedbi odluka Foruma podružnice;

e) brine o novčanom poslovanju, evidenciji članstva glavnom tajniku AMD-a i ostalim organizacijskim aspektima ogranka;

f) prinosi propozicije članova ogranka Forumu na razmatranje i prihvaćanje;

g) predlaže Poslovnik o radu Savjeta i druge dokumente Forumu ogranka;

h) saziva Forum ogranka;

i) prinosi Riznici prijedloge kandidata za asistente;

j) obavlja i druge poslove predviđene Statutom i dokumentima ogranka.


Regionalna ustrojstva


Članak 28.


(1) Ogranci AMD-a se međusobno povezuju po prostornom principu na nivou sedam izbornih regija preko regionalnih Savjeta.

(2) Ogranci se mogu povezati i po drukčijem prostornom principu o čemu odlučuje Kongres AMD-a.

(3) Regionalni ogranak se može formirati u slučaju povezivanja najmanje dva temeljna ogranka.

(4) Ukoliko na regionalnoj prostornoj razini nisu prisutna barem dva temeljna ogranka, postojeće članstvo mora imenovati povjerenika regije za kontakte s ostalim regionalnim ograncima i višim tijelima AMD-a.

(5) Reginalni ogranak je osnovan izborom predsjedavajućeg, zamjenika predsjedavajućeg i Savjeta regije među članstvom pripadajuće regije.

(6) Savjet regije čine stalni i zainteresirani sudionici.

(7) Stalne sudionike čine predsjedavajući, zamjenik predsjedavajućeg, članovi ogranaka pripadajuće regije izabrani za povjerenike svojih ogranaka te drugi članovi AMD-a izabrani na Forumu regije za pojedinačne funkcije unutar Savjeta regije.

(8) Osnivački Forum regije može sazvati Savjet AMD-a, imenovani povjerenik ili osoba po ovlaštenju Savjeta AMD-a.

(9) Osnivački Forum moderira sazivač Foruma.

(10) Radi lakšeg djelovanja regionalni ogranci mogu formirati tijela regionalnog ogranka i/ili pojedinačne funkcije prema funkcionalnim ili drugim kriterijima (npr. odbore, odjele; funkcije regionalnog tajnika, rizničara i sl.)

(11) O načinu organiziranja i broju tijela regionalnog ogranka odlučuje članstvo AMD-a koje će tu regiju sačinjavati.

(12) Za sve razine organiziranja vrijede ista pravila o izboru mandatara i ocjenjivanju njihova rada opisana ovim Statutom.

(13) Djelatnost regionalnog ogranka i pripadajućim mu tijelima reguliran je istim pravilima određenima člancima 21., 22., 23., 24., 25. i 26. ovoga Statuta, ali primijenjenima na razini regije i ukoliko nije drukčije ovim člankom i Statutom određeno.

(14) Detalji djelatnosti regionalnog ogranka uređuju se poslovnikom koji donosi i usvaja Forum regije, a koji moraju prihvatiti svi ogranci u regiji.


B. Viša tijela AMD-a


Članak 29.


(1) Viša tijela AMD-a djeluju na državnoj razini, a ona su:

a) Kongres;

b) Savjet;

c) Izvršni odbor Savjeta;

d) Programski odbor Savjeta;

e) Riznica;

f) Sud časti;

g) Nadzorni odbor;

h) ostala tijela u nadležnosti Kongresa, Savjeta i njegovih tijela.


Kongres AMD-a


Članak 30.

(1) Kongres je zakonodavno tijelo najšireg područja odlučivanja unutar AMD-a i najviše tijelo upravljanja strankom.

(2) Kongres čine svi članovi stranke.

(3) Sudjelovanje u Kongresu ostvaruje se putem e-platforme neposrednim izglasavanjem.

(4) Kongres je u stalnom zasjedanju od dana uspostave e-platforme i dodijeljenih korisničkih pristupa svim registriranim članovima.

(5) U slučaju nepravilnog rada e-platforme, Kongres saziva predsjedavajući Savjeta AMD-a na zahtjev Savjeta AMD-a te jednog ili više ogranaka AMD-a.

(6) Pri primjeni stavke 5. ovoga članka, Kongres se saziva najmanje jednom godišnje, a održavanje Kongresa se u pravilu najavljuje najmanje mjesec dana prije saziva, osim u izvanrednim situacijama potrebe hitnog sazivanja, ali ni tad ne u roku kraćem od 48 sati.

(7) Pri primjeni stavke 5. ovoga članka, zamjenski komunikacijski alati e-platformi mogu biti elektronska pošta ili sličan oblik elektronskog medija, telefon i pismeni dopisi.

(8) Propozicije za točke kongresnog reda može slati svako tijelo AMD-a prema pravilima članka 17. ovoga Statuta Programskom odobru Savjeta AMD-a.

(9) O predmetima i odlukama točaka kongresnog reda izglasava se referendumski.

(10) Referendum je važeći ako mu se odazove natpolovična većina članova, a odluka je donesena ako se za nju izjasnilo više od polovice izašlih na referendum, pri čemu je mora podržati natpolovična većina najmanje dva regionalna ogranka.

(11) Ako o istom predmetu postoji više prijedloga, usvojenim se smatra onaj koji dobije relativnu većinu glasova Kongresa i ukoliko se referendumu odazove natpolovična većina članova.

(12) Kongres može osnovati i druga tijela AMD-a (npr. odbore i sl.) te im odrediti zadaće.

(13) Rad Kongresa pobliže se određuje Poslovnikom o radu Kongresa kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.


Ovlasti Kongresa AMD-a


Članak 31.


(1) Kongres ima sljedeće ovlasti i vrši sljedeće zadaće:

a) donosi Statut AMD-a i Program AMD-a te izmjenjuje i dopunjuje iste dvotrećinskom većinom u izašlim i danim glasovima u slučaju Statuta i natpolovičnom većinom prema članku 21. stavci 10. u slučaju Programa;

b) donosi deklaracije, akte, poslovnike, pravilnike i ostale dokumente te utvrđuje smjernice, stajališta, opću politiku i strategiju AMD-a;

c) odlučuje o ishodima kongresnih referenduma;

d) ocjenjuje rad te bira i razrješuje dužnosti mandatare u Savjetu AMD-a, Sudu časti i Nadzornom odboru, a prema odredbama ovoga Statuta;

e) donosi financijski plan AMD-a i završni račun;

f) usvaja izvješće o radu i financijsko izvješće Savjeta AMD-a, te razmatra sveukupni rad AMD-a u proteklom razdoblju;

g) usvaja rezolucije i zauzima stavove povodom važnijih pojava, događaja, akcija, zahtjeva i inicijativa;

h) odlučuje o udruživanju u savez s drugim organizacijama;

i) odlučuje o članarini AMD-a;

j) djeluje po poslovniku koji sam donosi te obavlja i druge poslove određene zakonom ili Statutom;

k) razmatra ostala pitanja vezana uz djelovanje AMD-a;

l) donosi odluku o prestanku rada AMD-a.


Savjet AMD-a


Članak 32.


(1) Savjet AMD-a je organizacijsko više tijelo koje rukovodi radom AMD-a.

(2) Savjet AMD-a čine stalni i zainteresirani sudionici.

(3) Stalni sudionici su devetnaest (19) povjerenika, a čine ih povjerenici izabrani za predsjedavajuće regionalnih ogranaka, predsjedavajući Savjeta AMD-a, glavni tajnik, glavni rizničar, te povjerenici viših tijela AMD-a isključujući Sud časti i Nadzorni odbor.

(4) Stalne sudionike ne čine naknadno izabrani povjerenici pojedinačnih funkcija viših tijela AMD-a nepredviđenih ovim Statutom, osim u slučaju kada to odobri Kongres AMD-a.

(4) Kongres bira sve stalne sudionike u Savjetu AMD-a osim predsjedavajućih regionalnih ogranaka i ukoliko nije drukčije ovim Statutom propisano.

(5) O konačnom broju stalnih sudionika u Savjetu AMD-a odlučuje Kongres AMD-a.
(6) Sastanci Savjeta AMD-a su otvoreni za sve članove AMD-a.
(7) Zainteresirani sudionici u Savjetu AMD-a su svi ostali povjerenici AMD-a i članovi prisutni na sastanku Savjeta.

(8) Svi sudionici u Savjetu jednakopravno sudjeluju u raspravi.

(9) Svi stalni sudionici jednakopravno sudjeluju u donošenju odluka na sastanku Savjeta te mogu prinijeti pojedinačne propozicije na utvrđivanje Savjetu AMD-a.

(10) Sastanak Savjeta AMD-a i njegovih tijela može sazvati svaki stalni sudionik i tijelo Savjeta AMD-a, te svaki ogranak AMD-a.

(11) Sastanci Savjeta AMD-a se održavaju na e-platformi, u prostorijama AMD-a i/ili u drugom dogovorenom prostoru; prema potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca za sazivanje kojeg su tad zaduženi stalni sudionici u Savjetu.

(12) Odlukom Savjeta AMD-a se odredba o tome tko smije biti zainteresirani sudionik u Savjetu može proširiti i na one koji nisu članovi AMD-a.

(13) Uz pojedine povjereničke funkcije, Savjet AMD-a se sastoji i od dva funkcionalno razdijeljena viša tijela: Izvršnog odbora Savjeta AMD-a i Programskog odbora Savjeta AMD-a.

(14) Savjet AMD-a za svoj je rad odgovoran Kongresu i Nadzornom odboru AMD-a. Predsjedavajući Savjeta AMD-a prinosi izvještaj o radu Savjeta najmanje jednom tromjesečno Kongresu i Nadzornom odboru AMD-a.

(15) Način rada Savjeta AMD-a detaljnije se opisuje Poslovnikom o radu Savjeta AMD-a.


Ovlasti Savjeta AMD-a


Članak 33.


(1) Savjet AMD-a obavlja izvršne, savjetodavne i druge funkcije određene ovim Statutom i Poslovnikom o radu Savjeta AMD-a kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.

(2) Savjet AMD-a:

a) organizira i rukovodi općenitim poslovanjem AMD-a;

b) utvrđuje propozicije tijela i stalnih sudionika Savjeta AMD-a i prinosi ih Kongresu AMD-a na usvajanje;

c) saziva Kongres AMD-a;

d) prinosi pojedinačne propozicije o počasnim članovima Kongresu AMD-a te dodjeljuje pojedinačna priznanja i zahvalnice članovima i nečlanovima AMD-a.

e) obavlja i druge poslove predviđene Statutom i poslovnicima viših tijela Savjeta AMD-a.



Izvršni odbor Savjeta AMD-a


Članak 34.


(1) Izvršni odbor Savjeta AMD-a (u daljnjem tekstu Izvršni odbor) je izvršno više tijelo AMD-a sa operativnom ulogom na svim, ali ponajprije na nacionalnoj razini AMD-a, te provodi odluke iz nadležnosti i pod nadležnošću Kongresa i Savjeta AMD-a na načine utvrđene donesenim odlukama i prema pravilima ovoga Statuta, Poslovnika Izvršnog odbora i Poslovnika Savjeta AMD-a.

(2) Izvršni odbor čine predsjedavajući Izvršnog odbora i sedam povjerenika izabranih za predsjedavajuće regionalnih ogranaka određenih ovim Statutom i/ili Pravilnikom o ustrojstvu AMD-a.

(3) Izvršni odbor može osnovati vlastita savjetodavna tijela i pojedine povjereničke funkcije, o čijem osnivanju donosi posebnu odluku.

(4) Kroz suradnju sa ostatkom Savjeta AMD-a i pod njegovom nadležnošću, Izvršni odbor:

a) svojim djelovanjem ostvaruje Statut i Program AMD-a, te odluke, deklaracije, rezolucije i ostale dokumente koje donosi Kongres AMD-a;

b) brine o pravilnoj primjeni usvojenih kongresnih odluka i odredbi;

c) brine o širenju članstva te osnivanju i pravilnostima osnivačkih procesa ogranaka AMD-a prema odredbama ovoga Statuta i Poslovnika o radu Suda časti;

d) provodi plan izborne promidžbe i brendiranja AMD-a za sve ustrojstvene razine;

e) provodi informiranje članova prema planu informiranja AMD-a te viših tijela o djelovanju temeljnih i regionalnih ogranaka i njihovih tijela;

f) predlaže izborne koalicije na izborima za Hrvatski Sabor na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

g) u suradnji s glavnim tajnikom prinosi na utvrđivanje Savjetu AMD-a Pravilnik o ustrojstvu AMD-a i ostale dokumente kojima se pobliže određuju uvjeti, način osnivanja i djelovanja ustroja na razini lokalne i regionalne samouprave;

h) prinosi Pravilnik o kandidiranju i izboru mandatara AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

i) prinosi Poslovnik o radu Izvršnog odbora, Poslovnik o radu Savjeta AMD-a i Poslovnik o radu Kongresa AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

j) raspoređuje materijalna i financijska sredstva za djelovanje AMD-a na svim razinama i prema financijskom planu AMD-a;

k) po potrebi osniva zaklade i druge pravne osobe sukladno zakonu;

l) skrbi o suradnji sa strankama u tuzemstvu i nezavisnim listama;

m) izdaje posebne izjave o pojedinim ustrojstvenim i izvršnim pitanjima;

n) priprema dokumentaciju, vrši organizacijske pripreme i koordinira rad sa ostatkom Savjeta AMD-a za zasjedanje Savjeta, Kongresa i Nadzornog odbora;

o) prinosi izvještaj o radu najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Savjeta AMD-a;

p) aktivno sudjeluje u radu ostatka Savjeta AMD-a.


Programski odbor Savjeta AMD-a


Članak 35.


(1) Programski odbor Savjeta AMD-a (u daljnjem tekstu Programski odbor) je regulatorno više tijelo AMD-a sa savjetodavnom i pravnom ulogom na svim, ali ponajprije na nacionalnoj razini AMD-a, te je pod nadležnošću Kongresa i Savjeta AMD-a prema pravilima ovoga Statuta, Poslovnika Programskog odbora i Poslovnika Savjeta AMD-a.

(2) Programski odbor čine predsjedavajući Programskog odbora i sedam povjerenika izabranih za pojedine funkcije unutar Programskog odbora i Riznice, određene ovim Statutom i/ili Poslovnikom o radu Programskog odbora.

(3) Programski odbor može osnovati vlastita savjetodavna tijela i pojedine povjereničke funkcije, o čijem osnivanju donosi posebnu odluku.

(4) Kroz suradnju sa ostatkom Savjeta AMD-a i pod njegovom nadležnošću, Programski odbor:

a) uređuje kongresni red na e-platformi, priprema utvrđene kongresne ciljne propozicije ogranaka, Riznice i Savjeta AMD-a, te raspisuje nacionalne izbore i referendume kongresnog karaktera;

b) brine o ispravnoj obaviještenosti odgovarajućih tijela AMD-a u svezi usvojenih kongresnih odluka i odredbi;

c) brine o pravnim aspektima djelovanja AMD-a, zakonodavnim i pravnim podlogama kongresnih ciljnih propozicija te pruža pravnu pomoć svim tijelima AMD-a;

d) prinosi akt o Načelima AMD-a, te plan i izmjene Programa AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

e) prinosi plan izborne promidžbe i brendiranja AMD-a za sve razine izbora i ustrojstva na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

f) prinosi plan informiranja AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

g) u suradnji s glavnim rizničarom prinosi financijski plan AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

h) prinosi Pravilnik o evaluaciji mandatara AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

i) prinosi Pravilnik o propoziciji, Pravilnik o referendumu i Poslovnik o radu Programskog odbora na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

j) brine o pravilnom funkcioniranju i ažuriranju e-platforme i internet stranica;

k) uređuje stranačko glasilo i druge oblike informiranja članova prema planu informiranja AMD-a;

l) skrbi o unutarstranačkoj edukaciji članova i povjerenika;

m) skrbi o suradnji s civilnim sektorom i srodnim strankama u inozemstvu te s osobama posebnog društvenog i profesionalnog značaja;

n) izdaje posebne izjave o pojedinim programskim pitanjima;

o) prinosi izvještaj o radu najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Savjeta AMD-a;

p) aktivno sudjeluje u radu ostatka Savjeta AMD-a.


Riznica


Članak 36.


(1) Riznica je kao e-sučelje sastavni dio e-platforme te kao više tijelo AMD-a sastavni dio Programskog odbora.

(2) Riznica se sastoji od e-sučelja, službe za istraživanje i razvoj, službe za obrazovanje te službe za program.

(3) E-sučelje Riznice služi kao polazišna i arhivna platforma stranačkog aktiva za deliberativne procese predmetnih propozicija članova i tijela AMD-a na svim razinama AMD-a, kao mehanizam osiguranja za prezentiranje i provedbu pojedinih članskih inicijativa i kongresnih ciljnih propozicija, te kao baza za listu kandidata za asistente i listu stručnih članova za podršku tijelima AMD-a i njihovim aktivnostima.

(4) Službe za istraživanje i razvoj, obrazovanje i program aktivno sudjeluju, doprinose i uče iz procesa deliberacije na e-sučelju Riznice, a njihov način rada detaljnije se opisuje Poslovnikom o radu Programskog odbora i obvezama pripadajućih im povjerenicima navedenima u ovome Statutu.

(5) Riznici se prinose temeljne, regionalne i kongresne predmetne propozicije te kongresne ciljne propozicije, a može ih prinijeti svaki član i/ili tijelo AMD-a.

(6) Riznica može osnovati vlastita savjetodavna tijela i pojedine povjereničke funkcije, o čijem osnivanju donosi posebnu odluku.

(7) Način rada Riznice, njenih službi i povjerenika detaljnije se opisuje u nastavku ovoga Statuta te Poslovnikom o radu Programskog odobra.


Sud časti


Članak 37.


(1) Sud časti je sudbeno više tijelo AMD-a koje odlučuje o pitanjima u domeni članstva.

(2) Sud časti čine tri povjerenika izabrani na Kongresu za obnašanje sudbenih funkcija.

(3) Sud časti odlučuje o propozicijama o isključenju/suspendiranju/opozivu pojedinog člana tj. mandatara, žalbenim propozicijama na navedene, te osporavanju o upisu u članstvo, a prema pravilima određenima ovim Statutom i Poslovnikom o radu Suda časti kojeg donosi i usvaja Kongres AMD-a.

(4) Način rada Suda časti detaljnije se opisuje Poslovnikom o radu Suda časti kojeg Sud časti prinosi Programskom odboru na raspisivanje kongresnog referenduma.


Nadzorni odbor


Članak 38.


(1) Nadzorni odbor je nadzorno više tijelo AMD-a koje pobliže nadgleda legitimnost djelovanja Savjeta AMD-a, njegovih tijela i stalnih sudionika, prema okvirima i pravilima zadanima ovim Statutom i pratećim mu dokumentima, s posebnim osvrtom na materijalno i financijsko poslovanje stranke.

(2) Nadzorni odbor čine tri povjerenika izabrani na Kongresu za obnašanje nadzornih funkcija, a koji ne mogu biti povjerenici drugih tijela stranke.

(3) Nadzorni odbor izvještava Kongres AMD-a o svojem mišljenju i evaluaciji djelovanja Savjeta AMD-a najmanje jednom tromjesečno, uobičajeno po primitku izvještaja o radu Savjeta AMD-a.

(4) Način rada Nadzornog odbora detaljnije se opisuje Poslovnikom o radu Nadzornog odbora kojeg Nadzorni odbor prinosi Programskom odboru na raspisivanje kongresnog referenduma.


C. Povjerenici


Članak 39.


(1) Svakom povjereniku AMD-a se zasebno određuju specifične obaveze odlukom Foruma/ Savjeta ogranka ili Kongresa/Savjeta AMD-a, ukoliko nisu predodređene ovim Statutom.

(2) Svi povjerenici su pod imperativnim mandatom.

(3) Kandidate za naknadne povjereničke funkcije viših tijela nepredviđene ovim Statutom predlažu povjerenici višeg tijela koje je donijelo odluku o osnivanju tijela/funkcije i biraju se natpolovičnom većinom glasova toga tijela.

(3) Povjerenici AMD-a mogu imati sljedeće moguće obaveze:

a) predstavljaju i/ili zastupaju članove AMD-a, ogranak, regionalni ogranak ili stranku u cjelini;

b) nastupaju u ime tijela AMD-a koje ih je izabralo pred drugim tijelima AMD-a i pred trećim osobama;

c) potpisnici su pravnih i financijskih spisa;

d) sudjeluju u slaganju propozicije financijskog plana i prinose nadležnim tijelima izvješće o financijskom poslovanju;

e) raspolažu sredstvima u skladu s financijskim planom i odlukama ogranka i/ili Kongresa AMD-a;

f) sudjeluju u slaganju propozicija drugih dokumenata vezanih uz rad AMD-a;

g) surađuju sa Savjetima ogranaka, regionalnim Savjetima i Savjetom AMD-a te aktivno sudjeluju u njihovom radu;

h) brinu se o provedbi Statuta, Načela i Programa AMD-a te poštuju njihove odredbe;

i) preuzimaju prava i obveze koje proizlaze iz Statuta AMD-a i pratećih mu dokumenata;

j) obavljaju savjetodavnu i administrativnu ulogu pri tijelima AMD-a;

k) pravodobno informiraju članstvo o zaključcima i odlukama tijela AMD-a;

l) asistiraju drugim povjerenicima u izvršavanju dodijeljenih im dužnosti;

l) obavljaju i druge poslove potrebne za uspješno djelovanje ogranka i stranke u skladu sa Statutom i pratećim mu dokumentima.





Predsjedavajući Savjeta AMD-a


Članak 40.


(1) Kroz suradnju sa Savjetom AMD-a i pod njegovom nadležnošću, predsjedavajući Savjeta AMD-a:

a) zastupa AMD i predstavlja stranku za pitanja općenitog usmjerenja;

b) u javnim istupima, pored ostalog, obrazlaže stavove i vrijednosti AMD-a;

c) može ovlastiti drugog člana ili povjerenika za predstavljanje AMD-a uz suglasje predsjedavajućih Izvršnog i Programskog odbora ili uz dopuštenje Savjeta AMD-a;

d) može ovlastiti drugog člana ili povjerenika za zastupanje AMD-a uz dopuštenje Savjeta AMD-a;

e) osigurava suradnju svih tijela AMD-a;

f) brine se za legitimno donošenje i provođenje odluka unutar Savjeta AMD-a;

g) zastupa Savjet AMD-a i moderira njegovim sjednicama;

h) prinosi izvještaj o radu Savjeta AMD-a Nadzornom odboru i Kongresu AMD-a najmanje jednom tromjesečno;

i) aktivno prati stanje i promjene vanjskih i unutarnjih političkih procesa, diskurs vladinih, nevladinih, stranačkih i inozemnih čimbenika te informira i savjetuje tijela AMD-a o istom;

j) aktivno djeluje u javnosti putem raznih sredstava informiranja poradi ostvarivanja Načela AMD-a iskazivanjem podrške i zalaganjem za civilne inicijative, društvene borbe i demokratske procese u skladu s principima AMD-a, te marketinškog promicanja brenda AMD-a;

k) saziva sjednice Nadzornog odbora, uobičajeno po završetku izvještaja o radu Savjeta AMD-a;

l) u slučaju nepravilnog rada e-platforme, saziva Kongres AMD-a na zahtjev Savjeta AMD-a te jednog ili više ogranaka AMD-a;

m) brine o uspostavljanju kontakata s osobama posebnog društvenog i profesionalnog značaja te lobira pri institucijama i nevladinim organizacijama;

n) može predložiti tri člana po funkciji kao kandidate na izborima povjerenika za funkcije glavnog tajnika i glavnog rizničara bez neophodne većinske podrške pripadajućeg ogranka člana kojeg predlaže;

o) može sudjelovati kao zainteresirani sudionik na sjednicama temeljnih i regionalnih Savjeta;

p) putem Programskog odbora prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

r) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom i Poslovnikom o radu Savjeta AMD-a.

(2) Ukoliko istupanje u slučaju konkretnog javnog istupa želi obaviti predsjedavajući Izvršnog ili Programskog odbora, odluku o akteru istupa donose uz potpuno suglasje svo troje predsjedavajućih ili, u suprotnom, odluku donosi Savjet AMD-a.

(3) U slučaju da predsjedavajući Savjeta AMD-a nije u mogućnosti ispunjavati svoje obveze, njegove obveze podjednako preuzimaju predsjedavajući Izvršnog odbora i Programskog odbora po suglasju svo troje predsjedavajućih, tj. dvoje ukoliko je predsjedavajući Savjeta AMD-a onemogućen sudjelovati, a u slučaju nesuglasja o raspodjeli dužnosti odlučuje Savjet AMD-a do ponovnog osposobljavanja predsjedavajućeg ili izbora novog mandatara.


Predsjedavajući Izvršnog odbora


Članak 41.


(1) Kroz suradnju sa ostatkom Izvršnog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, predsjedavajući Izvršnog odbora:

a) zastupa AMD i predstavlja stranku za pitanja izvršnog i ustrojstvenog usmjerenja;

b) u javnim istupima, pored ostalog, obrazlaže djelovanje i organizacijski aspekt AMD-a;

c) može ovlastiti drugog člana ili povjerenika za predstavljanje AMD-a uz suglasje predsjedavajućih Savjeta AMD-a i Programskog odbora ili uz dopuštenje Savjeta AMD-a;

d) može ovlastiti drugog člana ili povjerenika za zastupanje AMD-a uz dopuštenje Savjeta AMD-a;

e) brine se za legitimno donošenje i provođenje odluka unutar Izvršnog odbora;

f) zastupa, moderira i rukovodi Izvršnim odborom;
g) prinosi izvještaj o radu Izvršnog odbora predsjedavajućem Savjeta AMD-a najmanje jednom tromjesečno;

h) aktivno djeluje u domeni širenja članstva AMD-a te procesu regrutiranja potencijalnih nositelja aktivnosti za osnivanje ogranaka;

i) predlaže saziv osnivačkog Foruma ogranka Izvršnom odboru na utvrđivanje;

j) brine o uspostavljanju kontakata, suradnji i razmatranju izbornih koalicija s tuzemnim strankama te nezavisnim listama;

k) brine o logističkoj podršci (ljudstvo, tehnička i financijska sredstva) tijelima svih ustrojstvenih razina, a poglavito regionalnih ogranaka;

l) predlaže i organizira društvene akcije na lokalnoj i nacionalnoj razini;

m) usko surađuje sa glavnim tajnikom na koordinaciji djelovanja temeljnih i regionalnih ogranaka;

n) može predložiti jednog člana po funkciji kao kandidata na izborima povjerenika svih tijela na temeljnim i regionalnim razinama te jednog člana po pojedinoj izbornoj listi parlamentarnih izbora bez neophodne većinske podrške pripadajućeg ogranka člana kojeg predlaže;

o) može sudjelovati kao zainteresirani sudionik na sjednicama temeljnih i regionalnih Savjeta;

p) putem Programskog odbora prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

r) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnicima o radu Savjeta AMD-a i radu Izvršnog odbora.

(2) Ukoliko istupanje u slučaju konkretnog javnog istupa želi obaviti predsjedavajući Savjeta AMD-a ili Programskog odbora, odluku o akteru istupa donose uz potpuno suglasje svo troje predsjedavajućih ili, u suprotnom, odluku donosi Savjet AMD-a.

(3) U slučaju da predsjedavajući Savjeta AMD-a nije u mogućnosti ispunjavati svoje obveze, njegove obveze podjednako preuzimaju predsjedavajući Savjeta AMD-a i Programskog odbora po suglasju svo troje predsjedavajućih, tj. dvoje ukoliko je predsjedavajući Izvršnog odbora onemogućen sudjelovati, a u slučaju nesuglasja o raspodjeli dužnosti odlučuje Savjet AMD-a do ponovnog osposobljavanja predsjedavajućeg ili izbora novog mandatara.


Predsjedavajući Programskog odbora


Članak 42.


(1) Kroz suradnju sa ostatkom Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, predsjedavajući Programskog odbora:

a) zastupa AMD i predstavlja stranku za pitanja programatskog usmjerenja;

b) u javnim istupima, pored ostalog, obrazlaže misiju i viziju AMD-a;

c) može ovlastiti drugog člana ili povjerenika za predstavljanje AMD-a uz suglasje predsjedavajućih Savjeta AMD-a i Izvršnog odbora ili uz dopuštenje Savjeta AMD-a;

d) može ovlastiti drugog člana ili povjerenika za zastupanje AMD-a uz dopuštenje Savjeta AMD-a;

e) brine se za legitimno donošenje i provođenje odluka unutar Programskog odbora;

f) zastupa, moderira i rukovodi Programskim odborom;
g) prinosi izvještaj o radu Programskog odbora predsjedavajućem Savjeta AMD-a najmanje jednom tromjesečno;

h) aktivno radi na osmišljavanju i primjeni programatskih i promidžbenih odredbi na svim ustrojstvenim razinama AMD-a te brine o pravilnom marketiranju brenda AMD-a;

i) aktivno prati inovacije na području političke teorije i e-demokracije te predlaže eventualnu primjenu istih;

j) brine o uspostavljanju kontakata i suradnji s civilnim sektorom i srodnim inozemnim strankama, te suradnji s osobama posebnog društvenog i profesionalnog značaja;

k) pomaže glavnom rizničaru pri uspostavljanju kontakata i suradnji s potencijalnim sponzorima;

l) osigurava saživljavanje misije i vizije u organizaciji AMD-a;

m) usko surađuje sa glavnim rizničarom na financijskom planiranju i financiranju djelovanja ogranaka i stranke;

n) može predložiti dva člana po funkciji kao kandidate na izborima povjerenika za funkcije Programskog odbora bez neophodne većinske podrške pripadajućeg ogranka člana kojeg predlaže;

o) može sudjelovati kao zainteresirani sudionik na sjednicama temeljnih i regionalnih Savjeta;

p) putem Programskog odbora prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

r) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnicima o radu Savjeta AMD-a i radu Programskog odbora.

(2) Ukoliko istupanje u slučaju konkretnog javnog istupa želi obaviti predsjedavajući Savjeta AMD-a ili Izvršnog odbora, odluku o akteru istupa donose uz potpuno suglasje svo troje predsjedavajućih ili, u suprotnom, odluku donosi Savjet AMD-a.

(3) U slučaju da predsjedavajući Programskog odbora nije u mogućnosti ispunjavati svoje obveze, njegove obveze podjednako preuzimaju predsjedavajući Savjeta AMD-a i Izvršnog odbora po suglasju svo troje predsjedavajućih, tj. dvoje ukoliko je predsjedavajući Programskog odbora onemogućen sudjelovati, a u slučaju nesuglasja o raspodjeli dužnosti odlučuje Savjet AMD-a do ponovnog osposobljavanja predsjedavajućeg ili izbora novog mandatara.



Glavni tajnik


Članak43.


(1) Kroz suradnju sa Izvršnim odborom i Savjetom AMD-a te pod nadležnošću Savjeta AMD-a i njegovog predsjedavajućeg, glavni tajnik:

a) usklađuje rad i djelovanje temeljnih i regionalnih tijela AMD-a;

b) pruža organizacijsku potporu akcijama na svim ustrojstvenim razinama AMD-a i nadzire njihovu provedbu;

c) provodi registraciju ogranaka u nadležnom državnom tijelu;

d) sudjeluje u pripremi organizacije sjednica viših tijela stranke, te osigurava sve tehničke, materijalne i organizacijske uvjete za njihov uspješan rad;

e) pomaže predsjedavajućem Savjeta AMD-a i Izvršnog odbora pri ispunjavanju njihovih obveza i dužnosti;

f) brine o evidenciji članstva, vodi Registar članova te skuplja podatke o članstvu i simpatizerima AMD-a;

g) može sudjelovati kao zainteresirani sudionik na sjednicama temeljnih i regionalnih Savjeta;

h) prinosi izvještaj o radu najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Savjeta AMD-a te putem Programskog odbora prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

i) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom i Poslovnikom o radu Savjeta AMD-a.


Glavni rizničar


Članak 44.


(1) Kroz suradnju s Programskim odborom i Savjetom AMD-a te pod nadležnošću Savjeta AMD-a i njegovog predsjedavajućeg, glavni rizničar:

a) zastupa AMD u pravnom prometu;

b) predlaže, koordinira i prati izvršenje pojedinih financijsko-materijalnih strategija, financijskog plana AMD-a te proračuna AMD-a;

c) pribavlja materijalna i financijska sredstva za djelovanje AMD-a na svim razinama i prema financijskom planu AMD-a;

d) osmišljava, vodi i analizira aktivnosti (cost-benefit) koje pridonose financijskoj održivosti AMD-a;

e) uz pomoć predsjedavajućeg Programskog odbora uspostavlja kontakte s potencijalnim sponzorima;

f) brine o raspodjeli financijskih sredstava te o općenitom novčanom poslovanju AMD-a;

g) pruža informacije o materijalno-financijskom poslovanju AMD-a na potpuni uvid po zahtjevu pojedinog tijela AMD-a;

h) može sudjelovati kao zainteresirani sudionik na sjednicama temeljnih i regionalnih Savjeta;

i) prinosi izvještaj o radu najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Savjeta AMD-a te putem Programskog odbora prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

j) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom i Poslovnikom o radu Savjeta AMD-a.


Glavni povjerenik za administraciju


Članak 45.

(1) Glavni povjerenik za administraciju je viša povjerenička funkcija u sklopu Programskog odbora, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za administraciju:

a) rukovodi službom za administraciju;

b) realizira informacijski i komunikacijski sustav unutar AMD-a;

c) prinosi Savjetu AMD-a propoziciju Pravilnika o e-platformi;

d) brine o pravilnom funkcioniranju i ažuriranju e-platforme i internet stranica;

e) uređuje kongresni red na e-platformi;

f) raspisuje nacionalne izbore i referendume kongresnog karaktera;

g) provodi proces evaluacije na svim ustrojstvenim razinama AMD-a te prinosi Pravilnik o evaluaciji mandatara AMD-a na utvrđivanje Savjetu AMD-a;

h) prinosi izvještaj o radu službe za administraciju najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

i) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.


Glavni povjerenik za marketing


Članak 46.


(1) Glavni povjerenik za marketing je viša povjerenička funkcija u sklopu Programskog odbora, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za odnose s javnošću:

a) rukovodi službom za marketing;

b) prinosi Savjetu AMD-a propoziciju plana izborne promidžbe i brendiranja AMD-a za sve ustrojstvene razine;

c) predlaže strategiju promotivnog prilaska javnosti i biračima te se brine o unapređenju slike AMD-a u javnosti;

d) izrađuje koncepte promotivnih proizvoda i materijala te osmišljuje distribuciju istih;

e) istražuje političko tržište i ispituje javno mnijenje;

f) osmišljava organizaciju evenata radi prikupljanja sredstava AMD-a i drugim neprofitnim organizacijama, promocije Programa i brenda AMD-a, upoznavanja okružja sa strankom, stvaranja zajedništva članstva, iskazivanja zahvalnosti sponzorima i partnerskim organizacijama, te drugih namjena;

g) prinosi izvještaj o radu službe za marketing najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te putem službe za administraciju prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

h) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.



Glavni povjerenik za odnose s javnošću


Članak 47.


(1) Glavni povjerenik za odnose s javnošću je viša povjerenička funkcija u sklopu Programskog odbora, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za odnose s javnošću:

a) rukovodi službom za odnose s javnošću;

b) prinosi Savjetu AMD-a propoziciju plana informiranja AMD-a;

c) brine o protoku informacija unutar AMD-a i ispravnoj obaviještenosti odgovarajućih tijela AMD-a, te o odnosu s vanjskom javnošću;

d) organizira informiranje i stvara tim za obavljanje djelatnosti, među ostalim i predlaganjem te, uz većinsku podršku službe, imenovanjem urednika stranačkog glasila i urednika internet stranica AMD-a;

e) brine se o publicitetu AMD-a i pozitivnom mišljenju o organizaciji u javnosti;

f) njeguje kontakte s medijima, organizira konferencije za novinare te priprema izjave, priopćenja, demantije i sl. za javnost;

g) izdaje informativne publikacije (pisane i elektroničke);

h) prinosi izvještaj o radu službe za odnose s javnošću najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te putem službe za administraciju prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

i) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.


Glavni povjerenik za pravne poslove


Članak 48.


(1) Glavni povjerenik za pravne poslove je viša povjerenička funkcija u sklopu Programskog odbora, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za pravne poslove:

a) rukovodi službom za pravne poslove;

b) brine o pravnim aspektima djelovanja AMD-a;

c) pruža pravnu pomoć svim tijelima AMD-a;

d) provjerava ustavnu i zakonodavnu podlogu utvrđenih kongresnih propozicija, priprema ih prema odgovarajućoj formi određenoj pravilnicima o propoziciji i referendumu te prinosi službi za administraciju za raspisivanje referenduma;

e) zastupa AMD pred sudskim tijelima u eventualnim sporovima, prekršajnim postupcima, kao i pred drugim tijelima i organizacijama;

f) priprema i obrađuje dokumentaciju kojom se regulira zastupanje AMD-a;

g) brine o osiguranju imovine AMD-a;

h) prinosi izvještaj o radu službe za pravne poslove najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te putem službe za administraciju prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

i) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.


Glavni povjerenik za istraživanje i razvoj


Članak 49.


(1) Glavni povjerenik za istraživanje i razvoj je viša povjerenička funkcija u sklopu Riznice, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Riznice, Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za istraživanje i razvoj:

a) rukovodi službom za istraživanje i razvoj;

b) prinosi Savjetu AMD-a propoziciju razvojnog plana AMD-a te strategije i planove za aktivnosti usmjerene na održivost AMD-a;

c) provodi i vrednuje proces implementacije strateškog upravljanja i postojećih aktivnosti te izrađuje prijedloge inovacija u radu AMD-a, među ostalim i uspoređivanjem s drugim strankama u Republici Hrvatskoj i svijetu;

d) brine o razvijanju veza, praćenju aktivnosti i suradnji s civilnim sektorom te održavanju redovnih kontakata i suradnji s inozemnim strankama te regionalnim, europskim i globalnim udruženjima i asocijacijama slične orijentacije;

e) skrbi o suradnji s tuzemnim strankama i nezavisnim listama po preporuci predsjedavajućeg Izvršnog odbora;

f) priprema, sudjeluje i koordinira u međunarodnim akcijama s predznakom principa AMD-a;

g) predlaže kratkoročne i dugoročne strateške ciljeve AMD-a;

h) uz suradnju sa ostatkom službe za istraživanje i razvoj aktivno sudjeluje, doprinosi i uči iz deliberativnih procesa na e-sučelju Riznice u sklopu predmetnih propozicija članova i tijela AMD-a svih ustrojstvenih razina na e-sučelju Riznice, osobito onih koje se dotiču oblasti službe;

i) prinosi izvještaj o radu službe za istraživanje i razvoj najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te putem službe za administraciju prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

j) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.


Glavni povjerenik za obrazovanje


Članak 50.


(1) Glavni povjerenik za obrazovanje je viša povjerenička funkcija u sklopu Riznice, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Riznice, Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za obrazovanje:

a) rukovodi službom za obrazovanje;

b) prinosi Savjetu AMD-a propoziciju plana naobrazbe članstva AMD-a;

c) skrbi o unutarstranačkoj edukaciji članova, povjerenika i asistenata;

d) organizira naobrazbu i stvara tim za obavljanje djelatnosti, među ostalim i predlaganjem te, uz većinsku podršku službe, imenovanjem voditelja pojedinih oblika naobrazbe i njihovom naobrazbom;

e) vodi menađment ljudskih potencijala i naobrazbu asistenata izabranih iz Riznice;

f) uz većinsku podršku službe bira mandatare na funkcije asistenata te predlaže tijelima AMD-a na svim ustrojstvenim razinama savjetodavne povjerenike i ostale stručne članove za podršku tijelima AMD-a;

g) može predložiti u Riznicu najviše dva kandidata za asistente godišnje;

h) transparentno organizira listu kandidata za asistente i listu stručnih članova za podršku tijelima AMD-a i njihovim aktivnostima (voditelji, tehničko osoblje, lobisti, savjetodavci itd.);

i) uz suradnju sa ostatkom službe za obrazovanje aktivno sudjeluje, doprinosi i uči iz deliberativnih procesa na e-sučelju Riznice u sklopu predmetnih propozicija članova i tijela AMD-a svih ustrojstvenih razina na e-sučelju Riznice, osobito onih koje se dotiču oblasti službe;

j) prinosi izvještaj o radu službe za obrazovanje najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te putem službe za administraciju prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

k) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.


Glavni povjerenik za program


Članak 51.


(1) Glavni povjerenik za program je viša povjerenička funkcija u sklopu Riznice, s pravima stalnog sudionika Savjeta AMD-a.

(2) Kroz suradnju sa ostatkom Riznice, Programskog odbora i Savjeta AMD-a te pod njihovom nadležnošću, glavni povjerenik za program:

a) rukovodi službom za program;

b) prinosi Savjetu AMD-a propoziciju akta Načela AMD-a i plana Programa AMD-a, predlaže njihove izmjene i dopune, te brine o pravilnoj provedbi odredbi Programa na svim ustrojstvenim razinama AMD-a i van njih;

c) prinosi Savjetu AMD-a Pravilnik o propoziciji, Pravilnik o referendumu i Poslovnik o radu Programskog odbora te brine o pravilnoj provedbi njihovih odredbi;

d) u suradnji s vanjskim akterima, razrađuje i djelotvorno unapređuje postojeće programatske spise i ciljeve u skladu s duhom vremena tj. trenutnom društveno-gospodarskom situacijom u državi, regiji i svijetu;

e) razrađuje specijalizirane programe i njihove priloge (državni i lokalni izbori, po određenim aktualnim pitanjima, po pojedinoj ciljnoj skupini i segmentu društva itd.);

f) pruža programske smjernice za nacionalne i lokalne društvene akcije;

g) uz suradnju sa ostatkom službe za program aktivno sudjeluje, doprinosi i uči iz deliberativnih procesa na e-sučelju Riznice u sklopu predmetnih propozicija članova i tijela AMD-a svih ustrojstvenih razina na e-sučelju Riznice, osobito onih koje se dotiču oblasti službe;

h) prinosi izvještaj o radu službe za program najmanje jednom tromjesečno predsjedavajućem Programskog odbora te putem službe za administraciju prinosi jednom šestomjesečno izvještaj o vlastitom radu Kongresu AMD-a na uvid i evaluaciju;

i) obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom te Poslovnikom o radu Programskog odbora.


Asistent


Članak 52.


(1) Asistent je povjerenička funkcija koja služi naobrazbi, stručnom usavršavanju i svojevrsnoj promociji mladih perspektivnih članova AMD-a.

(2) Asistenti se dodjeljuju svim stalnim sudionicima Savjeta AMD-a na mandatno razdoblje u trajanju godine dana.

(3) Asistent ispraćuje, sudjeluje i pomaže u izvršavanju svakodnevnih obaveza nadležnog mu povjerenika te izvršava dodijeljene mu dužnosti.

(4) Savjet ogranka putem Riznice kandidira godišnje najviše jednog mladog člana za asistenta prinošenjem životopisa kandidata i odgovarajuće preporuke Savjeta.

(5) Regionalni Savjeti ne mogu kandidirati članove za asistente.

(6) Uz natpolovičnu većinu, služba za obrazovanje bira devetnaest (19) kandidata sa liste kandidata za asistente za mandatare funkcija asistenata te provodi njihovu naobrazbu sukladno njihovim sposobnostima i interesima.

(7) Po završenom procesu naobrazbe za pridanu im funkciju, služba za obrazovanje dodjeljuje asistente odgovarajućim povjerenicima.

(8) Po završetku mandata asistenti se vode kao stručno osposobljeno osoblje i automatski se uvrštavaju u listu stručnih članova za podršku tijelima AMD-a i njihovim aktivnostima.

(9) Ukoliko predloženi kandidat ne prođe kandidaturu, ne može ga se ponovno kandidirati naredni kandidacijski ciklus.

(10) Način i trajanje procesa naobrazbe asistenata detaljnije je opisan planom naobrazbe članstva AMD-a.


C. E-platforma


Članak 53.


(1) E-platforma je elektronički servis koji digitalno umrežava sve članove AMD-a i omogućuje im neposredno prakticiranje svojih prava i obveza.

(2) Odluke donesene preko e-platforme smatraju se važećima ukoliko je korisnički pristup bio omogućen svim registriranim članovima AMD-a kojih se tiču donesene odluke.

(3) E-platforma se mora sastojati od e-sučelja koja omogućuju članstvu provedbu deliberativnih procesa na različitim ustrojstvenim razinama.

(4) Programski odbor AMD-a zadužen je za osiguranje pravilnog rada e-platforme.

(5) Način rada i djelovanja na e-platformi pobliže je objašnjen Pravilnikom o e-platformi.


VII. FINANCIRANJE

Načela financijskog poslovanja u AMD-u


Članak 54.


(1) Sva tijela AMD-a, na svim ustrojstvenim razinama, dužna su voditi financijsko poslovanje na temelju sljedećih načela:

a) poslovanje se vodi pažnjom dobroga domaćina;

b) informiranje ovlaštenih tijela AMD-a o utrošenim sredstvima (načelo javnosti);

c) pravo na tajnost samo onda kada bi javno iznošenje podataka o financijskoj snazi AMD-a moglo štetiti ciljevima i planovima AMD-a;

d) raspolaganje sredstvima u funkciji učinkovitog ostvarenja ciljeva AMD-a;

e) ažurnost, preciznost i urednost.


Prihodi


Članak 55.


(1) AMD može prihode formirati:

a) od članarine;

b) od nepokretne imovine i prodaje osnovnih sredstava;

c) od dobrovoljnih priloga, dotacija, donacija i sl.;

d) od kamata na štednju i plasmane.

e) na ostale načine u skladu sa Zakonom o političkim strankama i ostalim propisima.

(2) Ogranak može donijeti odluku o povećanju onog dijela članarine koji je namijenjen za njegove potrebe.


Rashodi


Članak 56.


(1) Savjet AMD-a odgovoran je za financijsko poslovanje AMD-a.

(2) Sredstva AMD-a mogu se trošiti samo sukladno aktima i odlukama koje su u suglasju s odredbama ovog Statuta.


VIII. ZAVRŠNE I PRIJELAZNE ODREDBE


Članak 57.


(1) Svi članovi AMD-a prate i nadziru provođenje Statuta i upozoravaju na njegovo kršenje.

(2) Sve potrebne akte koji proizlaze iz odredbi ovog Statuta tijela AMD-a dužna su prinijeti na utvrđivanje/izglasavanje u roku od 90 dana.

(3) Sve funkcije u AMD-u mogu se obavljati volonterski, poluprofesionalno ili profesionalno o čemu odlučuje Kongres AMD-a.


Prestanak rada AMD-a


Članak 58.


(1) AMD prestaje radom ako se za to izjasni 4/5 članstva AMD-a ili ako se u osam godina ne održi niti jedan Kongres AMD-a s natpolovičnim brojem ukupno izabranih delegata za Sabor Sindikata.

(2) Prestanak rada AMD-a službeno se evidentira i izvršava brisanjem iz registra političkih stranaka kod nadležnog registracijskog tijela.

(3) U slučaju prestanka djelovanja AMD-a sva imovina stranke dodjeljuje se udruzi Društvo tjelesnih invalida Grada Zagreba.

(4) Udruživanje s drugim strankama prilikom kojega AMD gubi pravnu osobnost ne smatra se prestankom rada AMD-a u pogledu raspolaganja imovinom iz stavke 3. ovoga članka.


Izmjene i dopune Statuta i statutarne odluke


Članak 59.


(1) Izmjene i dopune ovoga Statuta donosi Kongres AMD-a u vidu amandmana s time da vrijeme izglasavanja na referendumu o amandmanu ne može trajati manje od trideset (30) dana.

(2) U slučaju nepravilnog rada e-platforme, propoziciju o amandmanu treba dostaviti Savjetu AMD-a trideset (30) dana prije održavanja Kongresa AMD-a, a Savjet AMD-a je dužan tu propoziciju odmah proslijediti svim ograncima AMD-a kako bi članovi o toj propoziciji mogli raspraviti i formirati mišljenje.

(3) Za sve ono što ovim Statutom nije predviđeno, a nalazi se u području statutarne naravi, odluke će donijeti Kongres AMD-a u vidu statutarnih odluka.


Stupanje na snagu


Članak 60.


(1) Ovaj Statut stupa na snagu danom donošenja.





U gradu: Potpisnici:


Datum:



----------------------

--- On Mon, 9/19/11, Marijan Vejvoda


From: Marijan Vejvoda
Subject: Fwd: prijedlog statuta AMD-a
Date: Monday, September 19, 2011, 3:53 PM



---------- Proslijeđena poruka ----------
Šalje:
Datum: 18. rujna 2011. 13:45
Predmet: prijedlog statuta AMD-a
Prima:
-------------------------------

Dobar dan! šaljem vam napokon prijedlog novog statuta one direktno demokratske stranke koju smo osnovali...šaljem ga svima koji bi ga mogli unaprijediti za boljitak čovječanstva...sve ideje i komentari su dobrodošli...možete ga slati svim otvorenim ljudima da po njihovoj slobodnoj volji odluše dal žele participirati u ovoj igri : )
--------------------------------




- 08:07 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< rujan, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Ožujak 2016 (4)
Veljača 2016 (4)
Siječanj 2016 (8)
Prosinac 2015 (11)
Studeni 2015 (10)
Listopad 2015 (20)
Rujan 2015 (18)
Kolovoz 2015 (17)
Srpanj 2015 (24)
Lipanj 2015 (25)
Svibanj 2015 (25)
Travanj 2015 (25)
Ožujak 2015 (26)
Veljača 2015 (20)
Siječanj 2015 (27)
Prosinac 2014 (29)
Studeni 2014 (25)
Listopad 2014 (28)
Rujan 2014 (21)
Kolovoz 2014 (26)
Srpanj 2014 (28)
Lipanj 2014 (23)
Svibanj 2014 (26)
Travanj 2014 (26)
Ožujak 2014 (26)
Veljača 2014 (23)
Siječanj 2014 (25)
Prosinac 2013 (26)
Studeni 2013 (26)
Listopad 2013 (26)
Rujan 2013 (29)
Kolovoz 2013 (25)
Srpanj 2013 (17)
Lipanj 2013 (22)
Svibanj 2013 (28)
Travanj 2013 (26)
Ožujak 2013 (27)
Veljača 2013 (27)
Siječanj 2013 (26)
Prosinac 2012 (21)
Studeni 2012 (27)
Listopad 2012 (28)
Rujan 2012 (27)
Kolovoz 2012 (23)
Srpanj 2012 (15)
Lipanj 2012 (22)
Svibanj 2012 (24)
Travanj 2012 (24)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Uvodna poruka:

Poštovani Blogeri!

Objavljeni postovi:

Hvala svim znanim prijateljima i neznanim posjetiocima na komentarima na mom blogu!