![]() |
| < | siječanj, 2012 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 31 | |||||
Stoga braćo,čvrsto stojte i držite se predaja u kojima ste poučeni bilo našom riječju,bilo pismom.(2 Sol 2:15).
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Forum.hr
Monitor.hr
Napad:
Katolici svoju vjeru o postojanju duše nakon smrti baziraju na 1 Petrovoj 3:18 gdje Isus navodno propovjeda duhovima u tamnici. Ali tamo piše da je Isus zapravo propovjedao ljudima na zemlji koji su bili neposlušni u doba Noe! Nigdje ne piše da je Isus tamo bio van tijela i da je išao svjesnim dušama nakon smrti! Zapravo, Isus je propovjedao zlim duhovima na zemlji!
Katolička obrana:
Vrlo jednostavno, provjerimo ovaj citat i uvjerimo se u potpunu nemogućnost takve interpretacije:
(18) Doista, i Krist jednom za grijehe umrije, pravedan za nepravedne, da vas privede k Bogu - ubijen doduše u tijelu, ali oživljen u duhu. (19) U njemu otiđe i propovijedati duhovima u tamnici (20) koji bijahu nekoć nepokorni, kad ih ono Božja strpljivost iščekivaše, u vrijeme Noino, dok se gradila korablja u kojoj nekolicina, to jest osam duša, bi spašena vodom.
1 Petrova 3:18 - 1 Petrova 3:20
Kao što jasno vidimo, Petar u svojoj Biblijskoj poruci jasno napominje da je Isus "ubijen u tijelu a oživljen u duhu". Taj citat je vrlo važan, jer je Isus uskrsnuo tijelom, dakle jedino vrijeme kad je bio "oživljen u duhu" bilo je tijekom tri dana u kojima je tijelo bilo u grobu ( od smrti na križu do Uskrsnuća ).
Tijekom tog perioda, Petar veli, Isus je "u duhu" otišao propovjedati nepokornim duhovima iz doba Noe. Ovo remeti teoriju pojedinih denominacija da duša nakon smrti "spava" tj. nije svjesna sebe jer prema njima Isus nije bio svjestan Sebe tri dana u grobu, niti postoje duhovi mrtvih ljudi iz doba Noe kojima bi se moglo propovjedati.
Zato pokušavaju interpretirati taj Biblijski citat kao da se odnosi na prijašnji događaj- da je Isus u doba Noe propovjedao tim duhovima, koji su zapravo demoni. Ovakva interpretacija jednostavno nema nikakvu osnovu u Biblijskom citatu. Ako provjerimo gornji tekst, jedina interpretacija jest da su duhovi bili nepokorni u doba Noe, nigdje ne piše da je Isus propovjedao svijetom u to doba tim duhovima. Bog je uistinu pozivao na obraćenje, ipak, nigdje ne piše da je Isus tjelesno išao svijetom u doba Noe kao što to čini u Novom Zavjetu.
Trebamo uzeti u obzir da je Isus tim duhovima "ubijen u tijelu ali oživljen u duhu otišao u tamnicu". Dakle nije im propovjedao u doba Noe, jer u to doba još nije bio ubijen.
Isus propovjeda u Novom Zavjetu duhovima ljudi koji su bili nepokorni u Starom Zavjetu, ne propovjeda stotinama godina prije svoje Muke i Uskrsnuća kada su ti ljudi nepokorni, jer Biblija tvrdi da je Isus "ubijen u tijelu" dok propovjeda- a umro je u Novom , ne Starom Zavjetu. Svi koji tvrde drukčije morali bi uzeti u obzir tu činjenicu. Nažalost, mnogi ignoriraju Petrovo objašnjenje da Isus u tamnicu odlazi ubijen u tijelu, ali oživljen u duhu. Stoga imaju problema u ovim interpretacijama.
Isus zapravo posjećuje ljude koji su uistinu bili nepokorni za svoga života ( u Noinom dobu ). Ti ljudi su svjesne duše koje su zatočene u nekakvoj tamnici. Vrlo zanimljivo: ti duhovi nisu u Raju, jer u Raju nema tamnica već vlada sloboda ( Ivan 8:32 ) ali nisu niti u paklu, jer ih Isus spašava, a osobama u paklu spasenja nema. Gdje su tada ti duhovi?
Dok postoje različite interpretacije, nema nikakvih razloga da se navedeni citat ne smatra dokazom postojanja Čistilišta u Bibliji. Dok Biblija na mnogim mjestima govori o svjesnim dušama nakon smrti, ove duše su u specifičnom statusu: u "tamnici" su.
1 Petrova 3:18 jedan je od snažnijih dokaza da duše idu iz tijela nakon smrti. U tome mu se pridružuju Biblijski citati poput 1 Kraljevi 17:22 gdje Bog oživljava dijete na molitvu Ilije tako što mu vrati dušu u tijelo, te 2 Samuelova 1:9 gdje Šaul na samrti moli da ga ubiju jer mu je duša još uvijek u ranjenom tijelu.
Time smo dokazali da 1 Petrova 3:18 jasno govori o Isusu koji propovjeda mrtvima, svjesnima sebe, i donosi im Radosnu Vijest Boga Oca Svemogućega. Petar još u istom Pismu veli, dajući do znanja da je mrtvima dovedeno Evanđelje Svetih:
(5) Polagat će oni račun Onomu tko je već spreman suditi žive i mrtve. (6) Zato je i mrtvima naviješteno evanđelje da osuđeni doduše po ljudsku, u tijelu, žive po Božju - u duhu.
1 Petrova 4:5.
Ako je Evanđelje propovjedano mrtvima, tko im ga je propovjedao ako su mrtvi nesvjesni? Ako nisu nesvjesni, zar nije logično da je propovjed držao Isus, jer se tako tvrdi samo par redova prije ( 1 Petrova 3:18 ) ?
A Pavao tvrdi da je Krist i umro i oživio da bude gospodar nad mrtvima i živima:
9 Ta Krist zato umrije i oživje da gospodar bude i mrtvima i živima.
Rimljanima 14:9