borut

25.02.2007., nedjelja

Zasto "BORUT"?

Borut U djiru je nova "stafetna palica" koju mi je ovaj put utrpala Limerick, a ako sam dobro shvatio, jer objasnio mi nitko nije, trebao bih objasniti razloge nazivu ovoga bloga!

Dakle, Borut je slovensko ime i po misljenju mnogih (u prvom redu moje mame i moje Vesne) najljepse slovensko ime. Prvog Boruta, kneza Boruta povijest pamti kao drugog (prvi je bio Valuk) vladara Karantanije (740. - 749.) ciji sin Gorazd (jos jedno lijepo slovensko ime) je bio prvi krscanki knez Karantanije (749. - 751.) Dvanaest stoljeca kasnije na prekrasnim zelenim brdima Stajerske rodila se moja mama, ali su je nemiri prosloga vijeka namjerili na moga tatu, te su me donijeli na svijet u makarskoj staroj bolnici dvadesetak metara udaljenoj od valova koji su oplakivali oblutke plazice na Marineti. Tamo je moja mama, slusajuci duete mora i zala s nostalgijom za sjenama kestenovih suma i zuborom potka sto vijuga medju deblima na putu do Dravinje, odlucila kako ce me zvati. Drhtavom je rukom maticar upisao cudnu mu rijec u tesku knjigu. A kada sam koju godinu kasnije poceo trckarati gradskim ulicicama stojicki sam nosio to ipak strano ime medju svojim vrsnjacima koji su bili ili Ante, ili Stipe, ili Boro, ili Srdjan ... Bilo je pokusaja da se ime skrati ili su me od dragosti znali pozvati "Bobo", ali nije, nije to uslo u opcu uporabu. Ostao sam Borut. I to jedini u Makarskoj, rijetki primjerak izvan Slovenije, zasigurno i jedan jedini ovdje u Izraelu. Pa zar ne bi bilo cudno da sam svoj blog nazvao bilo kako drukcije?!

Kome sada dalje predate palicu? Vecina blogova koje vec duze vremena pratim su vec odradili tu temu! Da opet uvalim mojim Makaranima, kao ono s "pet stvari koje jos ne znate o meni"? Ali Cepo je vec objasnio da ga tako svi zovu, a o Tamburovicu ne treba niti razmisljati, pa najbolje da se ja zaustavim na mome postu. Odoh jos naci fotografiju i to ce biti to!!!

- 21:06 - Komentari (22) - Isprintaj - #

24.02.2007., subota

Post za ljubitelje ragbija

Ovo je post za rijetke, ali barem ce Da Vinci i Tigar iz Osejave biti zadovoljni! Mozda i Cico iz Nizozemske svrati! Prvi je bio clan splitske "Nade", a drugi i treci makarskoga "Energoinvesta". I dok je Vesna citavo poslije podne i vecer vezla, kukicala, plela, sivala i pripremala ukusna jela, ja sam gledao francusku televiziju i sve tri utakmice trecega dana "Kupa 6 naroda"!!!

U prvoj utakmici Italija je u sred Glasgowa "odrzala predavanje" Skotskoj o tome kako se ozbiljno pristupa igri. Nije brzo vodstvo od 21:0 (tri pokolonjene lopte u 22 metra) vec u sedmoj minuti razlogom porazu Skotske, nego njihovo omalovazavanje protivnika kojemu je ovo tek cetvrta pobjeda u Kupu u kojem sudjeluje od 2000. godine.



Umjesto da pretvaraju kazne koje su imali, Skoti su silom pokusavali postizati zgoditke, a Italijani se nisu dali. Konacni rezultat 37:17 to i potvrdjuje. Najboljim igracem je proglasen Trancon, spojka Italijana, a moj kandidat bi ipak bio otvarac Scanavacca koji je osim uspjesnih pucanja postigao i jedan pogodak.

...............

Drugu utakmicu sam ocekivao s posebnim zanimanjem, jer je to trebao biti "obracun" dvojice odlicnih pucaca, Wilkinsona i O'Gare. No, Irci su terenskom nadmocju udaljili najboljeg pretvaraca Kupa od svojih vrata, te svoju dominaciju preveli u visoku pobjedu 43:13. Ne posebno kvalitetnu utakmicu pamtit cu po ljubicastom ogrtacu Mary Patricia McAleese, Predsjednice Irske, koja je prije intoniranja nacionalnih himni izisla, pracena generalom zaduzenim za drzanje kisobrana (jer pljustala je kisa) da pred 82000 gledatelja na Croke Parku pozeli dobru igru svakom od sudionika meca!



Moj izbor O'Gara!



U trecoj utakmici ocekivla se je lagana pojeda Francuza nad Welsom, na putu do druge uzastopne
pobjede u Kupu, ali su Welsani usli u okrsaj spremni napraviti iznenadjenje i poveli vrlo rano sa 13:4. No, Francuzi su sredili svoje redove i predvodjeni kapetanom Ibanezom, brzim Dominicijem i pucacem Scrolom postavili sve na svoje mjesto i otisli na poluvrijeme sa vodstvom od 24:13! U nastavku igra je bila izjednacena i zavrsetak 32:21!



Za igraca utakmice proglasavam Skrelu (onaj u plavom dresu) sa 7 pogodaka od 8 pokusaja!



Sve u svemu bio je to pravi sportski zavrsetak tjedna: u cetvrtak pobjeda Makabija nad CSKA i poraz Hapoela u Glasgowu (nogomet) i pobjeda Makabija u Rimu (kosarka), u petak plivanje i trampolin, a danas ragbi!!!

- 22:46 - Komentari (12) - Isprintaj - #

Trampolin

Na krizanju je bio natpis da se u sportskoj dvorani odrzava nekakvo natjecanje na trampolinu. Nije daleko od kuce, pa sam otisao tamo, jer nema sporta kojega ne mogu gledat, a ovaj put me je privukla i radoznalost. Usao sam u dvoranu i pogled su mi privukla tijela u gibanju pod samim krovom.







To su bili takmicari kategorije VII i VIII u natjecanju za ovogodisnji Kup Izraela, dok su oni iz grupa V i VI odskakivali malo nize!





Shvatio sam da svaki takmicar treba, nakon sto pocetnim skokovima postigne potrebnu visinu i stabilnost, pokazati deset likova u deset skokova. Evo i filmskog zapisa vjezbe jednog od takmicara iz grupe VI:

.....

- 12:07 - Komentari (13) - Isprintaj - #

23.02.2007., petak

... i marketing!

violina Kao da je ova gospodja procitala komentare na prethodni post i postavila se na atraktivno mjesto, odmah uz banku pored bankomata prepunih novca. Marketing?!







Dobar marketing ili ne, ali u onih nekoliko trenutaka koliko je meni trebalo za spustiti novcice u kutiju od violine, dobiti klimanjem glave potvrdu da mogu fotografirati i napraviti dvije - tri fotografija, jos nekoliko prolaznika su uocili violinisticu i darezljivo otvorili novcanike!


- 08:20 - Komentari (9) - Isprintaj - #

20.02.2007., utorak

Kozni sako, narance, pjevanje, Jidis ...

Danas je zagrijalo! Upravo toliko da sam mogao izaci iz sluzbe i odnjeti kozni sako na popravak i vratiti se u kosulji. Na putu do robne kuce i krojaca zapazio sam covjeka kako stoji na malo neobicnom mjestu!



Tek kada sam ga prosao zamijetio sam izpred njega metalnu posudu i zakljucio da ocekuje milodare! Odlucih mu na povratku udijeliti koji sekel. U robnoj kuci docekala me je nekakva foto izlozba o zivotu naselja Hedera u vrijemu kada je vecina stanovnistva privredjivala uzgajajuci narance. A svuda unaokolo su bili sanduci sa narancama. Da si svak uzme po koju, pa sam i ja skupio dvije!



Kod krojaca sam se zadrzao kratko, dobio dobru cijenu i pozurio natrag na posao.



Imao sam u ruci vec pripremljena dva sekela i taman se spremao spustiti ih u metalnu posudu ispred onog covjeka s pocetka posta, ali me je on prekinuo u namjeri, uzeo novac iz ruke, cvrsto me zgrlio i poljubio u obraz. "Ja sam Mose; dvadeset godina bio sam pjevac kijevske opere!" - znao je reci na Ivritu, "Govoris li Jidis?" - pitao je, a kada sam odgovorio da ne govorim, inzistirao je da odslusam neku kratku ariju koja mi je iz njegovog davno zahrdjalog baritona ostala neprepoznatljiva. Na rastanku ponudio sam mu jednu od dvije narance, ali je on uctivo odbio. Shvatio sam da je alergican na narancin sok i pozdravio ga dok me je on jos uvijek pokusavao uvjeriti da sam ja Askenaz kao i on, te da moram znati Jidis!



- 16:16 - Komentari (24) - Isprintaj - #

19.02.2007., ponedjeljak

Prvi dan mjeseca Adara

mjesec Prvi dan mjeseca Adara* docekao nas je vedra neba, a mrak nas je zatekao u Zihron Jakovu. Pogled na zapad otkrio je mjesec i prvu zvijezdu!








*Zidovski kalendar je lunarni, pa prvi dan mjeseca pada uvijek kada je mladj!


- 20:30 - Komentari (18) - Isprintaj - #

18.02.2007., nedjelja

Ipak se krece

bazen Poucen iskustvom iz brojnih gradjevinskih zahvata koji su u posljednje vrijeme obavljeni oko "moga" bazena, mislio sam da ce i obnova krovne konstrukcije zapoceti s vecim zakasnjenjem. No, cini se da sam se prevario, jer jedva da je mjesec dana prosao od kada su skinuli staru konstrukciju




a vec jucer sam zatekao postavljene prve stupove koji ce nositi novi krov!



Do tada preostaju aktivnosti na suhom i u zatvorenom, dakako, uz pratnju osobnog trenera!


- 17:45 - Komentari (12) - Isprintaj - #

15.02.2007., četvrtak

Novi post ("Dolina slijepaca")

Vesna je rekla da je vrijeme da napisem novi post, jer da nisam dovoljno produktivan. A meni se ne pise, jer mi se cini da nemam o cemu pisat i nista zanimljivoga nisam vidio ili kamerom zabiljezio, a i jer me sve neki cemer drzi, pa zasto da ga drugima prelijevam. I onda uzmem citat "Mariju" od ovog mjeseca (redovito mi stize kao i jos neka druga stiva na materinjem jeziku, "da ne zaboravim hrvatski jezik" - reci ce fra Petar Lubina, urednik) u kojoj urednicka besjeda pocinje ovako:

"Prica o Nunezu u zemlji slijepih govori o mladu covjeku koji se nasao u nekoj izgubljenoj dolini. Ocarala ga ona toliko svojim blagodatima i ljepotom da je o njima govorio svima koje je u njoj nasao. No, nikako ga oni shvatiti! Pitali su se napokon, je li uopce normalan, a njegove tvrdnje zabrinule su ih do te mjere da su ustanovili i komisiju za utvrdjivanje njegova zdravstvenog stanja. Da bi ozdravio i postao normalan kao i oni, odlucili su kako dosljaku treba - odstraniti oci!"

I eto, umjesto da sa zadovoljstvom odgledam vecerasnju utakmicu "Makabija", ja razmisljam o prici koju je napisao Bruno Ferrero smatrajuci, valjda, kako svaki od nas treba proci kroz "dolinu slijepaca" da bi gledao istim očima ali novim, preporođenim duhom!

- 19:41 - Komentari (10) - Isprintaj - #

13.02.2007., utorak

Pupavac i boca

Sta povezuje ovu lijepu pticu s odbacenom plasticnom bocom



nikad saznat necu, ali pupavac je jednostavno odbijao pozirati na bilo kojem drugom mjestu!


- 19:20 - Komentari (19) - Isprintaj - #

10.02.2007., subota

Milka

Vesna je na parkiralistu pred kucom ugledala malu kornjacu. Zagledala se malo bolje i procijenila da je njezni oklop ostecen, pa je Milku (ime je izabrala dok su se uspinjale uz stepenice) donijela na oporavak.



Istancani Macijev njuh odmah je otkrio goscu,



pa joj je odlucio pruziti i medicinske usluge (otkriva ga bijela boja radnog odjela)!



I dok sam razmisljao kako ojacati Milkin oklop (zalijepiti selotejpom, zacepiti silikonom, pokusati s ekspres ljepilom ...) nisam ni primjetio kad je Vesna opet izasla i odnijela Milku da se priroda sama pobrine o njenoj sudbini. Brzo ozdravljenje Milka, ... i da te ne snadje kob ove bogomoljke koja je jos pokazivala znakove zivota dok se je "priroda brinula o njoj"!


- 08:14 - Komentari (35) - Isprintaj - #

06.02.2007., utorak

H A J D U K


Na blogu malo neobicnog imena BALJEZGAR osvojio sam nagradu! Autor bloga, najblaze receno, ne voli NK "Hajduk" Split, ali mora da bi me nagradio napisati objektivan post o tome kako voli NK "Hajduk" Split i zasto, uz navode njegovih najvecih sportskih uspjeha. Post ce biti objavljen subotu!

Da mu bude lakse neka pogleda kod ASMA kako se to radi u Makarskoj!



A kao naputak kako bi se u postu trebao ponasati, evo mu i primjer iz moje kuce o odnosima prema dva vodeca hrvatska kluba!



Dakle, u subotu svi na post o HAJDUKU!!!


- 19:21 - Komentari (13) - Isprintaj - #

04.02.2007., nedjelja

Voda koja zivot znaci

Upitala jednom JJA kako to da Izrael "ne odustane od tako vodo-intenzivnih kultura i njih se uvozi ili zamjenjuje s nekim kojima treba manje vode?" Spominjala je i virtualnu vodu, a o tom pojmu se najbolje informirati na Wikipediji, dok sam ja u ovdasnjoj literaturi pronasao da se zahvaljujuci vecem uvozu od izvoza hrane na Bliski Istok, a upravo primjenjujuci fenomen virtualne vode, na ova susna podrucja slijevaju ogromne kolicine vode iz citava svijeta.



No, bilo kako bilo, Izrael oskudjeva vodom. I ratovi su se vodili radi kontrole izvora potoka na sjeveru Galileje, koji u svom daljnjem toku cine rijeku Jordan, koja se zatim ulijeva u Genezaretsko jezero, najvecu izraelsku akumulaciju koja podmiruje oko 30% potreba za vodom Izraela. Ostatak dolazi iz nekoliko stalno aktivnih potoka i podzemnih akumulacija koje postoje u tri nivoa, a pune se ovisno o kolicinama oborina. I o koristenju vode iz nastavka rijeke Jordana od izlaska iz jezera do Mrtvog mora nisu rascisceni svi sporovi, a u Mrtvo more pristize sve manje i manje vode, te ono gubi po 1 metar nivoa godisnje! Prisjetimo se: Genezaretsko jezero je trenutno 212 metara ispod razine mora, a Mrtvo more -419 m n/v.



Osim toga postoje manje umjetne akumulacije, koje se pune vodom u kisnom razdoblju i prve prazne kada kise prestanu. Sve je, od Genezaretskog jezera iz kojega se bez prestanka crpi voda, do pustinje Negev povezano u sistem.

Vecina naselja ima i akumulacije za otpadne vode koja se prociscavaju i koriste u poljoprivredi.

Sve to nece biti dovoljno za koju godinu, a rjesenje ovisi o odluci Vlade koja se mora opredjeliti ili za uvoz vode iz Turske ili za izgradnju velikih postrojenja za desalinizaciju mora.

Pokusaji ustede potrosnje vode su prisutni na svakom koraku, od masovne uporabe sistema "kap po kap" u poljoprivredi, do koristenja vodokotlica sa dvije rucice/dugmeta u domacinstvima (mala rucica/dugme pola sadrzaja, velika rucica/dugme citav sadrzaj vodokotlica)!

...............

- 10:32 - Komentari (20) - Isprintaj - #

03.02.2007., subota

Natanija

Stigli smo proslog tjedna otici i u Nataniju! Grad pun neukusa



ali sta se moze kad je u toj ulici ljekarna u kojoj se opskrbljujemo ljekovima. Zaboravimo neukus i ljekove i prosetajmo do iznad plaze



odakle se lijepo vide pijesak, ne posebno veliki valovi i grupa daskasa u pokusajima osoviti se na noge i "jahati" sto duze!





Svakog uzitka se covjek zasiti,



pa smo i mi okrenuli uz drvored palmi u kojem je izlozba kamenih kipova, razmisljajuci o godisnjem dobu u kojem smo ili je to jos uvjek jesen, a mozda vec proljece!?


- 21:04 - Komentari (5) - Isprintaj - #

02.02.2007., petak

Ciklame, anemone i drugo cvijece



Sutra, petnaestog dana mjeseca svat je jos jedna nova godina. U zidovskom kalendaru sutra je Nova godina drveca - Tu bi svat! Vesna je odlucila da odemo danas (jer za sutra najavljuju veliko nevrijeme) posjetiti park prirode Alonei Ichak pored Givat Ade. Park je dobio ime po hrastovima (alon = hrast)



u cijim se sjenama uz staze prekrivene otpalim liscem



ovih dana ljepotom isticu ciklame!











No, ni rijetke anemone se nemaju cega posramiti i drsko dizuci glavice pokazuju svu svoju raskos!





..........





Pred takovom krasotom ne mogu odoljeti ni djecja cula! To treba osjetiti sasvim iz bliza!



A Vesna biljezi sve (i ona sasvim iz bliza),



njenu paznju privlace i usamljeni ljepotani

..........

i zuti grm



i kora cesmine



i "obicna" djetelina!



Sutrasnjem slavlju ce se, vidjeli smo, pridruziti i stanovnici dubove sume



od kojih neki samo daju naslutiti da su tu!



Sretna Nova svom drvecu, svim biljkama!

- 20:17 - Komentari (19) - Isprintaj - #

01.02.2007., četvrtak

N a s t a v a k:

nastavak ... "lezeci bespomocno na stepenicama, nemocna da se podigne. Miris krvi dosao je za njom, obavio ju poput oblaka novoga parfema. Parfema koji je namjeravala kupiti njegovim novcem. Otvorila je oci i ugledala njegovo izmuceno lice pred sobom, njegove krvave oci ispunjene prezirom i gnusanjem i znojam pramen njegove rijetke kose zalijepljen za celo. Zacepila je usi da ga ne cuje, ali tada bi njegovi krici postajali jos glasniji: 'Kriva si! Ti si me ubila! Nesposobna da se suocis sa mnom, nesposobna da trazis ono sto zelis, nesposobna da se boris za sebe! Kako bi te onda netko i mogao cijeniti? Uvijek si bila takva, u cijelom svojem prokleto bijednom zivotu. Nikada nisi imala snage biti *ti*! Pokaj se za ono sto si ucinila! Kriva si!'

'Molim vas, prestanite... Ne mogu vise...' Komadici mozga na radnoj plohi stola od mahagonija. Meki tepih natopljen krvlju. Crveni namjestaj, crveno svjetlo. I njezino tijelo pored njegovog. Pistolj u ruci, blazeni osmjeh na licu. Napokon je u necemu uspjela. Uspjela je natjerati glas savjesti da zauvijek zasuti."

I. B, 4a



Danas je I.B. profesorica na jednoj zagrebackoj skoli! Ne znam da li jos pise, a ja otimam zaboravu ove retke koje mi je onomad poklonila. Ovdje ih netko mozda procita, mozda se i sacuvaju, jer cudna je sudbina papira s moga radnog stola!


- 16:05 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje.

< veljača, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

VREMENSKE PRILIKE U TEL AVIVU,
Click for תל אביב-יפו, ישראל Forecast

KOD G-a(Zagreb-Trnsko)
Click for זאגרב, קרואטיה Forecast

I KOD BARTULA (Micpe Ramon)
Click for ירושלים, ישראל Forecast


A R H I V:

2004.
V, VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2005.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2006.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2007.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2008.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2009.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2010.
I, II, III, IV, V,
VI, VII,VIII,
IX, X, XI, XII

2011.
I, II, III, IV, V
VI, VII, VIII
IX, X, XI, XII

2012.
I, II, III, IV, V
VI, VII, VIII
IX, X, XI, XII

2013.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2014.
I, II, III, IV, V
VI, VII, VIII
IX, X, XI, XII

2015.

I, II, III, IV ,V
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2016.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, lX, XI, XII

2017.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2018.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2019.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII, IX,
X, XI, XII

2020.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2021.

I, II, III, IV , V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2022.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2023.
I, II, III, IV, V,
VI, VII, VIII,
IX, X, XI, XII

2024.
I, II, III, IV, V