drago boric

nedjelja, 02.03.2008.

Dubravka Ugresic-KONFISKACIJA PAMCENJA

2.
Putujuci,znala sam se zadesiti medju ljudima koji bi u nekom trenutku s neobicno toplim nadahnucem pricali o stvarima koje ja ne bih razumjela.Tako sam se jednom zadesila u drustvu americkih znanaca koji su pricali o djecjim knjigama,njihovu zajednickom kulturnom nasljedju.
-A moja omiljena knjiga bio je Winnie The Pooh...-rekla sam,slagavsi u tom trenutku.Pooh je tek mnogo kasnije,
kad sam vec bila odrasla,postao mojim omiljenim knjizevnim junakom.
Moji znanci uputili su mi zacudjene poglede.Uopce se nije govorilo o Milneovoj knjizi.Iako sam u Americi bila mnogo puta,najednom sam se obrela na posve nepoznatom tlu.Bila sam u tom trenutku apsolutni stranac,bice s druge planete.I tom je strancu,koje li gnjavaze,trebalo objasniti nesto sto gotovo nikada nismo u prigodi objasnjavati.Nesto poput cinjenice da su jedan i jedan-dva.
Prije nekog vremena zadesila sam se u drustvu holandskih prijatelja.Nakon ugodna razgovora o ovome i onome,
moji holandski prijatelji i ja pali smo u euforiju otkrivsi u razgovoru da i ja i oni,svatko sa svoje strane,gledamo godisnji natjecaj za pjesmu Eurovizije.Spomen glupoga televizijskog spektakla izazvao je kod odraslih ljudi djetinjasto veselje.I atmosfera je najednom postala toplija i opustenija.Bili smo u tom trenutku obitelj,evropska obitelj.
Putujuci,otkrila sam da moji americki,holandski,engleski prijatelji i ja lako razgovaramo o mnogocemu-o knjigama i izlozbama,o filmovima i kulturi,o politici i svakodnevnom zivotu-ali na kraju ipak ostaje komad nedjeljiva prostora,
komad zivota kojeg je nemoguce prevesti,iskustvo koje je obiljezio zajednicki zivot u odredjenoj zemlji,u odredjenoj kulturi,u odredjenom sistemu,u odredjenu povijesnu trenutku.Taj nedjeljivi i neprevodivi sloj u nama aktivira se na Pavlovljevo zvonce.I mi nepogresivo slinimo ne znajuci zasto.Taj nepoznati prostor u nama nesto je poput zajednickog"djetinjstva",topao teritorij zajednistva neke grupe ljudi,prostor rezerviran za buducu nostalgiju.
Pogotovo ako nam se u zivotu desi da nam taj prostor nasilno oduzmu.
(Dubravka Ugresic-"KULTURA LAZI(antipoliticki eseji)")

- 12:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi