drago boric

ponedjeljak, 29.10.2007.

General Veljko Kadijevic,RATNI ZLOCINAC-PROTIVUDAR

...NA JEDNOM OD SASTANAKA IZMEDJU SLOBODANA MILOSEVICA I BORISAVA JOVICA SA MNOM I GENERALOM ADZICEM ONI SU TRAZILI CVRST I PRECIZAN ODGOVOR NA PITANJE DA LI JE JNA SPREMNA DA OSIGURA GRANICE BUDUCE SRPSKE DRZAVE,KOJA JE,PO KARTI KOJU SU NAM IZNELI,OBUHVATALA SVE JUGOSLOVENSKE TERITORIJE SA VECINSKIM SRPSKIM STANOVNISTVOM.
Za vreme rata u Hrvatskoj,zbog nepostojanja normalne federalne drzave,JNA je imala ogromnih teskoca-od politicke,informativne i propagandne podrske,pa do mobilizacije-srpsko rukovodstvo je stalno ponavljalo kako"Srbija nije u ratu".ZA KOGA JE ONDA RATOVALA JNA?Takav stav srpskog rukovodstva vise je onemogucavao JNA,osobito u mobilizaciji,nego celokupna delovanja spoljnih i unutrasnjih neprijatelja.
Druga fundamentalna razlika je u odnosu prema celini srpskog nacionalnog korpusa.Ja sam uvek smatrao da se jednako moraju tretirati i braniti interesi celine srpskog naroda,kako Srba u Srbiji,tako isto i Srba u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj.Osim toga,smatrao sam da kada vec fakticki vise nema Jugoslavije kao celine,da ce se srpski narod uspesnije suprotstaviti i odbraniti svoj nacionalni interes,ako se odmah brani ujedinjeno.To je,valjda,i vojnickom laiku jasno.Nazalost,dogodilo se obratno,tucen je i definitivno dotucen upravo deo po deo-prvo Srbi u Hrvatskoj,potom Srbi u Bosni i Hercegovini,i konacno Srbi u Srbiji.
Vrlo su karakteristicne izjave Borisava Jovica,na primer,kako"SRBI U SRBIJI NEMAJU NISTA ZAJEDNICKO SA SRBIMA PREKO DRINE I UNE,OSIM IMENA."Bilo je i nekoliko drugih znacajnih razlika generalne prirode,pre svega,izmedju Milosevica i mene,a koje su uticale na razlicita gledanja,i,naravno,prakticna delovanja.Ja sam se uvek zalagao za timski rad,a on je solirao.
Ja sam se maksimalno zalagao da moj stab radi dobro i identifikovao se sa njim,bilo da su u pitanju uspesi ili neuspesi.On je,nasuprot,prema svojoj ekipi uvek imao distancu,pa ako uspe,tu je da taj uspeh koristi,a ako ne uspe,zrtvuje ekipu i ljude.Naravno,da je to davalo negativne rezultate.
Ja sam se uvek zalagao za temeljite strateske procene izvedene od pocetka do kraja svake operacije manje ili vece,po celoj dubini zbivanja,uvek trazeci odgovor za krajnji rezultat.
Takvoj strategiji morao je biti podredjen i svaki konkretni takticki potez.Takav moj prilaz u zajednickim poslovima koje smo imali,Milosevic je nazivao"filozofijom",koncentrisuci se uglavnom na neposredne tekuce probleme,a odgovor na strateska pitanja je glasio"JA SAM SRECKO SRECKOVIC"...

- 15:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi