drago boric

četvrtak, 13.09.2007.

Fra Petar Andjelovic-KO SU SLAVNI GUBITNICI?

"Bio sam musliman"napisat ce Alija u svojim SJECANJIMA,"i to cu ostati.Osjecao sam se borcem za stvar islama u svijetu i time cu se osjecati do kraja zivota.Jer islam je za mene bio drugo ime za sve sto je lijepo i plemenito i ime za obecanje ili nadu u bolju buducnost muslimanskih naroda,za njihov zivot u dostojanstvu i slobodi,jednom rijecju za sve ono za sto je po mom uvjerenju bilo vrijedno zivjeti."
Vjera mu pomaze,cesto to kaze,da ne pada u ocaj ni u najtezim trenucima zivota.Ne smatra se herojem,ali zeli biti dosljedan.Citav zivot govorite nesto,mislite da vjerujete u to,no za svakog dodje trenutak istine.Rat je smatrao trenutkom istine za sebe i za svoj narod.
BORBA ZA OPSTANAK
"Nas je narod vjernicki narod,iako ne obija dzamijske pragove,mi to dobro znamo.Nemojte mu dirati u svetinje.Nas se narod bori za slobodu,ili vise od toga,za opstanak.Takva se borba obicno tesko vodi,ali i tesko i gubi."Misli,i od toga nije odustajao,da je"za sudbinu Bosne odlucujuci stav Bosnjaka,a nas je stav jasan:mi necemo dati Bosne".
Stoga u svoje najvece zasluge ubraja,izjavio je to u lipnju 2000.godine,sto je,kada je 1991.i 1992.postojala realna opasnost da Bosna postane provincija Velike Srbije,to sprijecio."Ja sam to sprijecio",samouvjereno kaze Alija,"i to smatram svojom najvecom zaslugom",no nece zaboraviti reci da mu je najveci neuspjeh"spor proces uspostavljanja cjelovite,demokratske i prosperitetne BiH u miru".
G.Izetbegovic sve tako misli i kad treba pred javnoscu izjavi:"Ja necu muslimansku Bosnu,ja hocu cjelovitu Bosnu...u kojoj nece vise nikada biti moguc genocid nas bosnjackim narodom",da bi u razgovoru sa Sidranom 1996.godine
izjavio kako vjeruje"da ce 2030.godine BiH biti ziva i zdrava!Bez toga,bez takvog uvjerenja,ne bih mogao da radim".
Da se gospodin Izetbegovic upozna,treba listati njegova"Sjecanja",no ni tada nece covjeku biti jasno tko je Alija i kakva je njegova Bosna.Bio je uvjeren u svoje poslanje,u ulogu pojedinca.
ANTIGONA,SOKRAT,ISUS
Tako na jednom mjestu u svojim "Sjecanjima"kaze:"Zemlje,koje su sebe nazivale socijalistickim,dozivjele su razlicit
razvoj.Ono sto se odmah moze zapaziti jest snazan upliv vodecih licnosti na realno stanje u tim zemljama.Iako su u osnovi imali istu ideolosku matricu,stvarni uvjeti zivota vecine gradjana razlikovali su se od zemlje do zemlje,sto je ovisilo o licnosti na njihovom celu:Zivkov-Enver-Causesku-Tito,cetiri razlicita covjeka,pa i cetiri razlicita rezima.Ali to nije mijenjalo autoritarnu sustinu sistema."
Koliko je sam uspio,koliko je utjecao na tijek dogadjaja?!Alija i o tom razmislja.Pita se je li bio gubitnik,pa kaze:
"Postojalo je jedno pitanje koje me uvijek zaokupljalo vise od ostalih:to je pitanje slavnih gubitnika",da bi to pitanje odmah prenio u religioznu sferu,proglasavajuci ga"najdubljim religioznim problemom".
UMOVANJA I MUDROSTI
Na istom se mjestu pita:zar su Antigona,Sokrat,Isus,gubitnici?Ako jesu,zasto su slavni u nasim ocima?Kakvo je porijeklo naseg divljenja za pale heroje koje nas prati od prahistorijske"Ilijade"i"Gilgamesa"?
Alija nije"pao",no na neki nacin je bio zrtva,sto mu je pribavilo puno simpatija.Sam kaze"da simpatiju prema zrtvi ne mozemo naci u umu,nego samo u dusi,hocu reci u jednom principu koji nije od ovog svijeta.Kazem simpatiju,a ne
razumijevanje,jer to nije i ne moze biti razumijevanje",da bi zakljucio da"sva nasa umovanja i mudrosti ne bi mogli objasniti,niti opravdati jedan jedini slucaj zrtvovanja zivota za pravdu i istinu".
G.IZETBEGOVIC JE,U TO SAM SIGURAN,TROSIO SVOJ ZIVOT"ZA PRAVDU I ISTINU"NARAVNO KAKO IH JE ON SHVACAO.NEKI CE RECI"UMOVANJEM I MUDROSCU".ALIJA I NJEGOVA BOSNA OSTAT CE TAJNA,BAREM MENI,ZATO NE ZNAM"ODAKLE PORIJEKLO NASEG DIVLJENJA"ZA TOG COVJEKA?!
(Fra Petar Andjelovic-"FRATAR I NJEGOVA BOSNA")

- 13:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2007 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi