drago boric

petak, 03.11.2006.

Zoran Pirolic

Zoran Pirolic je novinar-veteran iz Sarajeva.Ovaj odlomak iz njegovog kratkog zapisa jos jedan je dokaz dilema s kojima se suocavao urednik bosnjackih novina u vreme rata u Hrvatskoj 1991.godine.

"Dobio sam dvije reportaze iz Vukovara,jednu iza druge.Jednu je pripremio Zdenko Vranjes,drugu Mladen Krsmanovic.Iz obje reportaze osjecao se uzasan zadah smrti,strasnog unistavanja jednog pitomog grada,stravicne ljudske tragedije.Pristup je,medjutim,bio dijametralno suprotan u svakoj od reportaza.Zdenko Vranjes je govorio o agresiji,stradanju hrvatskih branilaca i Hrvata u Vukovaru i o osvajackoj akciji neprijateljske armade.Mladen Krsmanovic je govorio o konacnom oslobadjanju grada,pobjedi nad separatistima i uzasnoj cijeni koja je za to placena.
Sta uraditi sa takvim prilogom?Napraviti drasticnu redakturu tako da se dobije utisak slicnog pogleda dvojice reportera na tragediju Vukovara?Tu sam mogucnost odmah odbacio.Objaviti samo jedan reporterski pogled,a drugi odbaciti?Iako sam se,licno,uglavnom slagao sa onim sto je u svojoj reportazi rekao Zdenko Vranjes,odlucio sam da pustim oba priloga.Smatrao sam da su slusaoci u stanju da sami donesu sud o vukovarskoj tragediji...Emitovao sa najveci dio materijala koji su poslala oba novinara.Znao sam da ce biti primjedbi i na priloge i na urednicki postupak.Zanimljivo je da su primjedbe stigle od kolega,a da niko iz drzavnih i politickih struktura nije reagovao.Neke kolege su mi zamjerile sto sam objavio Vranjesovu reportazu,a drugi,sto sam emitovao prilog Mladena Krsmanovica.
Kasnije,Zdenko Vranjes je postao dopisnik Hrvatskog radija iz Hercegovine,dok je Mladen Krsmanovic izabran za glavnog urednika radija Karadzicevih Srba na Palama."
(Mark Thompson-"PROIZVODNJA RATA")

- 12:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi