< |
studeni, 2006 |
> |
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
Dnevnik.hr Gol.hr Zadovoljna.hr Novaplus.hr NovaTV.hr DomaTV.hr Mojamini.tv
Biti Bolji, cilj kojem trebate težiti!!
Pišite mi na:
cikla@net.hr
ĐUKA
Naučite osnovne pojmove iz svijeta poduzetništva!!
Pročitajte priče uspješnih i neuspješnih malih poduzetnika!!!
Mala škola poduzetništva.
Želite li suradnju javite se!!!
Web Counter
Moja suradnica: HEHA
Moja komentatorica: NEFERTITI
Linkovi
Kako postati poduzetnik?
Naš manager
ĐUKA
ĐUKA
|
|
22.11.2006., srijeda
OSOBINE PODUZETNIKA - MENADŽERA
Da bi pokrenuli svoj biznis često se pitamo: “Kakav moram biti da bih bio poduzetnik. Što me tamo čeka ?”
Uspješan poduzetnik (menadžer) mora imati niz osobina koje su nekada stečene rođenjem ili se oblikuju kroz život, učenjem. Izdvojit ću neke od njih:
1. Imati osobnost
Poduzetnik će podrediti posao svojoj osobnosti i sklonostima. Nemojte ulaziti u poslove koji donose dobru zaradu, a ne volite ih raditi. Prije ili kasnije nećete biti zadovoljni i napustit ćete ga uz teže posljedice.
2. Budite kreativni, maštoviti i inovativni.
Izbacite iz sebe talent i instinkt koji posjedujete. Talent je presudan u svakom poslu jer vam omogućuje da se pokažete u najboljem svjetlu tamo gdje ste najbolji. Otkrijete taj svoj talent Vjerujte, mašta može svašta.
3. Imati organizacijske sposobnosti.
U svakom trenutku važno je znati organizirati posao, prilagođavati organizacijsku strukturu potrebama posla i zahtjevima tržišta. Nekada ćete morati raditi s većom grupom suradnika i radnika i više poslova u isto vrijeme. Naučite koordinirati poslovima.
4. Imati vještine vođenja i upravljanja
Možete biti prirodno nadareni ali sve vještine se uče, gledanjem, praktičnim radom. Angažirajte menadžera ako niste sigurni u svoje vještine. Posao je živi organizam koji se svakodnevno mijenja, ponekad i oboli, raste i umire.
5. Budite profesionalac
Profesionalno raditi svoj posao znači potpuno mu se posvetiti, za uspješnog poduzetnika ponekad nema radnog vremena. Sposoban i stručan (ili imati stručne suradnike) poduzetnik bit će uspješan. Usmjerite se na bitne ciljeve poslovanja, zaboravite sitne privatne interese i osobne probleme.
Nikada ne prenosite svoje osobne probleme (supruga, djeca, vlastita nezadovoljstva,...) na posao. Za to nisu krivi suradnici, radnici i poslovni partneri.
6. Radite timski
Kod manjih poslova poduzetnik sve može sam uraditi. Ali veći poslovi traže timski rad. Poduzetnik mora imati puno znanja, ali ne može znati sve. Zato treba imati stručnjake, formirati dobar tim u kojem će svatko iskazati svoje specijalističko znanje. Ne može veći posao počivati na jednom čovjeku. Nastojite naučiti sve o svom proizvodu (usluzi), dovoljno o pravilima poslovanja, o knjigovodstvu...budite upućeni u sva područja.
A za ono što ne znate, koristite tim stručnjaka. Morat ćete se uključiti i na više frontova, bez specijalističkih znanja. Tada je važno suradnicima postaviti prava pitanja – znati pitati i na njih dobiti odgovore.
7. Imajte jasnu viziju i strategiju
Poduzetnik je taj koji je pokrenuo posao, zaposlio druge i on mora imati viziju i jasnu strategiju o tome što će i kako raditi. Budite najmanje 5 godina ispred svojih suradnika ili bar radnika. Ne gledajte kratkoročno, donosite strategijske odluke, kad saslušate sve prijedloge.
Odgovorno provodite i tražite da se provode strategije, planovi poslovanja, usvojene procedure i uputstva. Budite spremni “isjeći masno tkivo poduzeća i amputirati loše poslove” (C.K. Prahalad).
8. Tražite da svatko radi svoj posao
Svaki posao zahtijeva određena pravila, procedure i uputstva. Napišite ih, nastojite što manje koristiti usmene procedure i pravila. Najvažnije je da svatko zna što mora raditi i da svatko radi svoj posao. Držanje svega pod kontrolom i nedavanje inicijative nije dobro, stvara mogućnost da se suradnici i radnici izvlače od odgovornosti, da sve prebacuju na poduzetnika.
Jednostavno pravilo kaže: tražite odgovornost, ali dajte i ovlaštenja (slobodu) u donošenju odluka.
Vrijedi i obrnuto. Ima poduzetnika koji žele sve sami odlučiti, uspjehe pripisuju sebi, ali kad se pojavi problem ili neuspjeh odgovornost prebacuju na druge zaposlene.
Kod “teških” razgovora nisu tu, guraju druge u takve razgovore, izvlače se na partnera kojega trenutno nema....To može biti i dio taktike pregovaranja, ali svakako se treba suočiti s problemima i neuspjehom.
9. Budite vođa i prijatelj
U odnosu sa suradnicima i radnicima postupajte kao vođa i prijatelj. Uvažavajte njihova mišljenja, potrebe i probleme. Motivirajte ih. Odaberite sposobne suradnike (radnike) i budite spremni saslušati ih. Najvažnije je naučiti slušati druge.
Topla, blaga riječ rješava mnoge probleme. Ne gledajte uvijek samo svoje interese, iz svakoga nastojite izvući maksimum.
10. Razvijajte moć zapažanja
Nastojte na vrijeme uočiti problem, analizirajte ga timski. Dijelove povežite u cjelinu, pronađite najbolje rješenje za problem. Svaki problem ima rješenje, pa makar ono bilo negativno. Poduzetnik koji razvije sposobnost za procjenu situacije lakše donosi odluke, nekada poslušajte svoj instinkt, budite fleksibilni.
11. Pozitivno razmišljajte
Stalno pozitivno razmišljajte, podstičite svoje suradnike i radnike da tako razmišljaju. Kad je najteže tražite rješenje. Oslobodite sebe i druge straha od neuspjeha i rizika.
12. Imajte samopouzdanja, budite samokritični
Budite sigurni u sebe i svoje poteze koje se temelje na vjerodostojnim podacima, budite dosljedni u provođenju dogovorenog. Priznajte svoje greške i korigirajte neke svoje neispravne zaključke i odluke. Nije smak svijeta ako priznate da ste pogriješili, pa na kraju iskoristite svoje i tuđe grješke za učenje. Ako treba odustati od posla, odustanite. Pobijedite svoj ego. Preuzmite odgovornost u slučaju neuspjeha, a uspjeh podijelite sa suradnicima.
13. Stalno učite
Želja za znanjem, stalnim učenjem i usavršavanjem održat će vas dugo u poduzetničkim vodama. Podstičite svoje suradnike i radnike na učenje i usavršavanje vještina. Nikad nije kasno. Spremno prihvatite nove tehnologije, metode i tehnike.
Svjedok sam uvođenja računala u poslovanje jedne tvrtke. Klasičan način obrade podataka je zamijenjen radom na računalu. Nezamisliva količina podataka i informacija nam je postala dostupna (računalo, internet), samo je trebalo znati doći do njih. Jednostavno. Trebalo je samo naučiti raditi na računalu.
Mnogi radnici su dobili računala, ali neki ih nisu godinama upotrebljavali. Stariji radnici (preko 45 godina) su imali strah od tih strojeva, nešto nepoznato je ušlo u njihovu sobu. A trebalo je samo sjesti s nekim tko to zna ili otići na tečaj i vidjeti koliko je sve to jednostavno.
14. Budite dobar pregovarač i razvijajte odnose s okolinom
Nitko nije rođeni pregovarač, naučio je to kroz iskustvo ili kroz neki tečaj, seminar. U pregovorima s partnerima budite čvrsti i odlučni, ali i spremni na kompromise. Razvijajte dobre poslovne odnose s partnerima, institucijama (banka, osiguranje, ministarstva, jedinice lokalne samouprave..) i medijima.
Razumno preuzimajte poslovni rizik koji odgovara vašim ovlaštenjima i odgovornosti koristeći se znanjima i vještinama.
15. Razvijajte kvalitetu proizvoda, usluga, ukupnog poslovanja
Svi mi kao kupci težimo kupiti po što nižoj cijeni, proizvođači i trgovci su sve svoje snage usmjerili na proizvodnju po što nižoj cijeni. Trgovački lanci se natječu s reklamnim porukama o povoljnim cijenama i akcijama. Prije ili kasnije spoznat ćete da je jednako tako važna, ako ne i više, kvaliteta proizvoda, usluga i poslovanja. Kvaliteta će nam omogućiti dugoročni opstanak i izlazak na tržište Europe.
16. Budite dostojanstveni i socijalno prilagodljivi
Ako držite do svoga i tuđeg mišljenja, poštujete sebe i druge. Ne zaboravite da ste i vi jednom bili ovisni o šefu, poduzetniku i da vam je bilo stalo da on uvažava vaše osobne probleme, da je socijalno osjetljiv.
Događa se da mnogi, kad postanu “uspješni” i stvarno uspješni poduzetnici, zaborave na radnika kao čovjeka. Sve se vraća, sve se plaća.
|
|