Arhiva
< listopad, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Plan puta za danas
Plan hodanja

DANAS:


JUČER:

Blogomobil linkovi
Naslovnica
Trenutna lokacija

Postavi kao Homepage
Tko hoda?
Vijest duga 8 tisuća kilometara je 65-ogodišnji Kemal Mujičić. Didač nije nepoznata faca. Poznati je novinar, publicist, pisac, humorist, antologičar i televizijski scenarist. Napisao je više od tisuću TV scenarija za zabavne, humoristične i dokumentarne emisije.
Intervju

21.10.2005., petak
KRALJEVSTVO ZA KRIVINU!
Najgore je stvari odgađati. Ono: poslije ću.
Vraga poslije! Najbolje je odmah učiniti ono što moraš, jer vam se poslije neće dati. Obveze su skupljaju, sve ih je više i sve ih je teže ispunjavati.
Kod mene se to ovako očituje: što su dani kraći, to sam umorniji. Dva sam dana ljenčario (opravdano, doduše) i već mi se ujutro ne diže. Ne piše mi se. Ne čita. Ne misli. Ne živi.
Zato sam jučer ujutro odlučio krenuti dalje, jer štogod radio, put valja prijeći. A mene čeka put do Županje.
Kad sam to rekao Željku Belji, slegnuo je ramenima. Predložio je da mi stvari prebaci u Županju, što sam prihvatio. Složio sam veliki ruksak u prtljažnik auta. I on ode automobilom, a ja blogomobilom.
Zahvaljujem na dobrim željama. Nadam se boljitku, a spreman sam i na gore.

ROKOVCI I ANRDIJAŠEVCI
Put do Cerne do Vinkovaca već sam jednom prošao. Bila je noć, pa sam taj put htio proći danju, jer su mi se svidjeli Rokovci i Andrijaševci. Ta dva mjesta dijeli Bosut, koji ovdje normalno teče. Jedna je obala rokovačka, a druga andrijaševačka. Na obje obale ribiči traže ribičku sreću.
Mjesta djeluju mirno i uredno. Rokovci su kraći od Andrijaševaca. Ta dva naselja čine jednu općinu - Andrijaševci. Zajedno broje oko 5000 stanovnika. Većinom se bave poljoprivredom, a ne treba posebno naglašavati koliko je ovdje zemlja plodna.
Vrijeme je šećerne repe, pa su okolna polja puna mehanizacije za vađenje budućeg šećera. Veliki i pretovareni kamioni jure prema županjskoj Šećerani.

INTERVJU NA TRAKTORU
Već nekoliko dana pitam se što traktoristi voze u prikolicima, osim kukuruza, kupusa, šećerne repe i sličnih proizvoda. Nikako nisam mogao identificirati nešto što mi je ličilo na piljevinu, ali tko bi piljevinu voziotraktorom i to u takvim količinama? Jest da piljevina može poslužiti u peradarstvu, ali...
I kad sam na izlasku iz Andrijaševaca primijetio traktor koji je vukao dvije prikolice te stvari, odlučih se malo provesti traktorom i kroz razgovor s traktoristom pokušati sam sebi objasniti što je to?
Traktorist, Ivan Miličević iz Babine Grede povezao me dio puta.
Nakon što smo se upoznali, upitah ga što to vozi.
- Piljevinu, reče.
- To vam treba za stoku?
- Ne treba. Ima i onih koji piljevinu koriste u peradarstvu, ali ja piljevinu koristim za grijanje.
Nisam razumio kako piljevinu koristi za grijanje. Objasnio mi je da postoje peći u kojoj se loži piljevina. Morate piljevinu dobro natiskati u tu peć i onda ona žari devet-deset sati. I to dobro žari, jer ta peć grije 100 kvadrata njegove kuće. Može se reći da je ta peć neka vrst centralnog grijanja. I to prilično jeftinog centralnog grijanja, budući da je piljevinu u prikolici platio svega 100 kuna. S tom će piljevinom grijati kuću pet mjeseci, što znači da ga mjesečno grijanje stoji svega 20 kuna.
I onda neka mi netko kaže da seljaci ne znaju dobro računati.
Kažem mu da je to najjeftinije grijanje za koje znam, a on mi reče da je bilo još jeftinije. Naime, prije su piljevinu dijelili badava, ali kad su u pilanama skužili zašto je seljaci upotrebljavaju, počeli su je prodavati.

KIŠICA DO ŽUPANJE
Cerna, Gradište – Županja.
Cerna je veliko naselje, koje se smjestilo na obje obale Bosuta. Koji ovdje opet ne teče. Barem ja nisam vidio, jer je površina Bosuta prepuna zelenih algi. Pa se ne vidi teče li Bosut ili ne teče.
Ulice su bile pune dječjeg smijeha, jer je jedna smjena u Osnovnoj školi završila radom, a počela je druga. Pa se pred školom natiskalo mnoštvo osnovaca.
Mislio sam da sam prošao ravni dio puta, ali put do Županje je nevjerojatno ravan. U jednom sam trenutku uskliknuo: Kraljevstvo za krivudavu cestu!
Srećom, s lijeve strane puta je velika šuma – Spačva. Kad mi dojadi ravan put, skrenut ću u šumu i obilaziti oko stoljetnih hrastovih stabala.
Od Gradišta do pred Županju pratila me kiša. Sitna, ugodna. Zato sam požurio.
Županjom je vladao predvečernji mir.
- 08:06 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Copyright © Blog.hr, od 2004.