subota, 17.11.2018.

Sjetimo se i nikad ne zaboravimo!



Nisu moje riječi (napisao ih je Josip Prudeus, učitelj u mirovini), ali kao da jesu:

"Zločin je ne osuditi i zločin, ne suditi zločincu.
odgađanje suđenja u nedogled, izmišljati olaktnosti...
S v a k i zločin je zločin ma tko bio zločinac!"

"Oprosti Gospodine zbog riječi koje moram izreći.
U grubu ću se kostrijet, zatim, odjenuti,
pepelom lice posuti,
na oštro kamenje kleknuti
poradi riječi koje ću u svojoj slabosti izreći.
Zagušit će me, Gospodine,
t r i
riječi.
Moram ih kriknuti,moram ih vrisnuti:
N e
m o g u
o p r o s t i t i !

Ne mogu, Gospodine,
moraš me shvatiti
i prihvatiti moju ljudsku slaboću.

Poradi tebe moram.
I hoću.

Hoću li moći do kraja?

Hoću li noću
imati moru da ću se u zoru,
sresti licem u lice
s majkom i ocem čijem sam ubojici oprostio?

Gospodine,
tko me je opunomoćio da opraštam
u ime mlade udovice, u tugu zavijene?

I kako, nakon toga,
mogu pogledati u oči ženi
koja za ruke vodi
dvoje malenih koji su narasli
upravo toliko koliko vlati trave
na humku iznad glave
mrtvoga tate ?

Kako će me dostići,
da mi čestita na veklikodušnosti oprosta,
prijatelj
bez obje
noge?

Kojom će mi rukom
desnicu stisnuti mladić
kad su mu obje ostale
na rubu grabove šume?

Gospodine,
ne bih te Gospodinom zvao
kad ne bih prihvaćao
da m o r a m opraštati,
da m o r a m slijediti Tebe
riječju i djelom.

I strepim dušom cijelom,
ja koji nisam dostojan
ni remenje odriješiti Tvojoj obući,
oprosti mi,
moram te pitati:
zar nisu oni,
kojima m o r a m oprostiti,
iste Tvoje zapovijedi
slušali i čitali ?

Nisu li
i za njih
izrečene:
Bližnjega svojega ljubi,
ne ubij,
ne ukradi,
sablazan ne čini,
drugome ne čini
što ne želiš da drugi tebi čini,
pustite k meni malene i
što god učinite jednom od najmanjih,
meni ste učinili...

Kako su oni,
kojima t r e b a m oprostiti,
te Tvoje riječi shvatili?

Znaš što su činili ?
Puštali su Tebi malene kroz ruke krvave;
slali su jednog po jednog
i tako desetke tisuća
s metkom u zatiljku !

Nastavljam dalje:
o n i mrze i dalje .

No, Ti si Gospodine, uporan,
nikad umoran
od opraštanja.

I stoga o p r a š t a m,
Gospodine,
s a m o
u Tvoje ime.

Ne u ime nikakvog "Zakona o oprostu"!
U ime «Zakona o oprostu» ne oprašta zločincu:
Josip Prudeus
OIB 69478124896 .

Oprosti,Gospodine,
što te podsjećam,
no Ti si potpuno,
od srca,
opraštao
svakome tko se kajao !

E, tako sam,
i ja, spreman oprostiti
svakom nečovjeku
koji će
kajući se
udarati u grudi,
klečeći pokraj Ovčare
u kojoj su bolesni poput ovaca priklani;

u Škabrnji
u kojoj su u vrećama za smeće,
nemoćni zaklani
na kamen bacani...

Oprostit ću,
kao Ti, Gospodine,
Petru
i razbojniku
s lijeve strane,
kad onaj,
kome opraštati treba,
stane
na
svako
mjesto
zločina
od Manjače do Trokuta,
uz mrtve,
uz žrtve
i
prizna zločin nad nevinim,
zapali svijeću
i kaže:
Nikada više !

Ponovno utjehu tražim u Tebi Gospodine,
siguran da ćeš za nevine
i raj proširiti,
ali da će se
o zlo ogrezle zločince
i paklu dno
produbiti..."

Josip Prudeus, književnik

- 14:02 -

Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Opis bloga


web counter
web counter










Dnevnik zahvalnosti 365

"Ljudi koji redovito primjećuju i razmišljaju o stvarima za koje su zahvalni osjećaju više pozitivnih emocija, osjećaju se živima, bolje spavaju, izražavaju više suosjećanja i ljubaznosti, pa čak i imaju jači imunološki sustav."

U svakom danu možemo naći nešto na čemu možemo biti zahvalni.
Dnevnik zahvalnosti polako, ali sigurno, dan za danom, mijenja način na koji doživljavam razne situacije jer se fokusiram na ono što je pozitivno.

Linkovi

Dnevnik zahvalnosti 365 na Facebooku

blablablogerica@gmail.com