PAST EVENTS
23. 5. 2006. ARHIVSKA GROZNICA/ARCHIVE FEVER - razgovor

Razgovor se otvara kratkim isječkom iz dokumentarnog filma Derrida (A.
Z. Kofman & K. Dick, 2002.) u kojem otac dekonstrukcije govori o svom
poimanju arhiva koje je poslužilo i kao lajtmotiv za ovaj "otvoreni ured"
u Booksi. Cilj je zajedničkim razgovorom stručnjaka s različitih područja
(umjetnost, muzeologija, arhivistika, itd.) proći put od teorijskog
koncepta arhiva i doći do same prakse arhiviranja. Pitanjima o značenju
arhiva, načinu arhiva, odabiru dokumenata i stvaranju sjećanja i
budućnosti pokušat će se u teorijskom i praktičnom polju definirati
pozicija Bilježenja grada - bilježenja vremena.
-----------------------
24. 5. O PROTESTIMA I PROTESTIRANJU/ON PROTESTS AND PROTESTING

Otvoreni ured iz Bookse seli u mamu.

Tema diskusije su protesti i protestiranje kao oblik komuniciranja u javnom prostoru, prije svega na području grada Zagreba. Zajedničkim razgovorom pokušat će se odgovoriti na pitanja koja je svrha protestiranja, da li se unaprijed ili ad hoc odabire pojedini prostor grada i zašto, postoji li svijest o prostornom i vremenskom aspektu protesta, da li su sudionici protesta svjesni specifičnog identiteta koji stvaraju, koja je razlika između protestiranja danas i prije nekoliko desetaka godina, koliko su protesti uopće uspješni, itd. Kao svojevrsni hipertekst okruglom stolu služi dio izložbe u Booksi s fotografijama i plakatima protesta.

Nakon razgovora slijedi projekcija dokumentarnog fima o protestima u Seattleu, sastavljenog isključivo od materijala video-aktivista.
------------------------

25. 5. > Prošireni sastanak kućnog savjeta u Vitićevu neboderu/Expanded House Council meeting in Vitić skyscraper

Dođite i saznajte kako Vitićev neboder izlgeda iznutra, kao i što se krije iza mistične točke dnevnog reda "razno"...

------------------------

26. 5. PUB KVIZ/PUB QUIZ

Tradicionalni buksin kviz u obradi autora projekta Bilježenje grada/Bilježenje vremena.
Čeka vas nemilosrdno rešetanje i zabava koja se ne propušta
(Nabrusite kose!)

------------------------

27. 5. OSVAJANJE I ZAUZIMANJE PROSTORA/CONQUERING AND OVERTAKING SPACE

2.0 Is the perception of space common to everyone?
2.72 Does the experience of space determine the space of experience?
3.0 Is there a language of space?
3.42 Does the explicit classification of the various meanings, modes, and uses of space destroy the experience of that space?
4.0 Is space the product of historical time?
4.61 If space is not simply the place where objects are produced and exchanged, has it become the ver y object of production

Bernard Tschumi, Questions of Space

Osvajanje i zauzimanje prostora događa se svakodnevno, ponekad vidljivo a najčešće neprimjetno. Sudionici razgovora, dolazeći iz razlitičih konteksta, najprije će nastojati ponuditi opći teorijski odgovor na pitanje što zapravo znači osvajanje, i potom zauzimanje pojedinog javnog prostora. Što je zapravo javno, kako javno postaje privatno, i kako privatno postaje javno također je jedno od pitanja. Razgovor je zamišljen kao brainstorming u kojem će se različitim primjerima nastojati proizvesti svijest o osvajanju i zauzimanju prostora: od skvotiranja grupe Biafre pa do današnjih skvotova, preko zauzimanja tvornica (tvornica duhan Zagreb), pa sve do uzurpacije javnog prostora radi gole egzistencije (Romi koji svoje improvizirane "štandove" postavljaju po gradu) ili pak uzurpacije od strane kafića... Osnovni je cilj stvoriti platformu za daljnja promišljanja navedenog fenomena, a ovisno o rezultatima otvaranja teme stvoriti kontinuiranu diskusiju sličnim panelima na kojima će se problematizirati svaki od navedenih fenomena kao i pitanja vodećeg arhitekta dekonstrukcije Bernarda Tschumija.
------------------------

27.5. Koncert> KREŠIMIR HORVAT & THE HIJACKERS


Mladi čakovecki bend predvodjen kantautorom Krešimirom Horvatom.
Posljednje utjecaje na njihovu glazbu ostavljaju glazbenici kao što su John Mayer, Howie Day i dr.

------------------------

30. 5. APOTEOZA NEBODERA/SKYSCRAPER APOTHEOSIS

Nastavljajući analizu započetu u člancima posvećenim problemu urbanizma i zagrebačkih nebodera (časopis za arhitekturu Oris i časopis za komparativnu književnost K.), autor se ovaj put koncentrira prije svega na problem pristupačnosti poslovnih nebodera u Zagrebu široj publici. Uz prikaz fotografija, koje bilježe grad i vrijee u kojem se trenutno nalazimo, govorit će o osobnom iskustvu s neboderima, pristupu njihovim vrhovima i nicanju sve većeg broja istih. Osim toga, tokom "otvorenog ureda" u Booksi će se moći ispuniti anketa o navedenim problemima čiji će se rezultati predstaviti na predavanju. Da li je netko od nas ikada bio na vrhu Cibone, sjeća li se osim starijih generacija tko porijekla imena Zagrepčanke, gdje je nestala radoznalost kada su ljudi iz tramvaja znatiželjno promatrali gradnju Hoto-Towera i kako je moguće ostvariti suživot s našim neboderima i živjeti s njima, a ne pokraj i ispod njih, to su samo neka od pitanja predavanja.

30. 5. Video-slušanja: INTERPOL

Zašto je Interpol “najbolji bend na svijetu” pokazat će slušaona kojom će biti predstavljeni kako njihovi spotovi tako i live-materijali, a kao šećer na kraju i pojedini remixi njihova albuma "Antics".

bilježenje grada / bilježenje vremena (re-collecting city / re-collecting time)

25.04.2006., utorak

KINO NA OTVORENOM ISPRED TDZ-A

Jučer je ispred Tvornice duhana Zagreb s radom počelo kino na otvorenom. Prikazan je dokumentarni film A. Lewisa i N. Klein "Preuzimanje" o radničkom preuzimanju jedne tvornice u Argentini nakon ekonomskog sloma uvjetovanog svima nam dragog poslovanja Međunarodnog monetarnog fonda. Osim tridesetak radnika, ispred Tvornice se skupilo otprilike isto toliko studenata, ali i starijih građana, kao i slučajnih prolaznika. Danas, 25. 4. na istom mjestu u isto vrijeme, u 20. 30, prikazuje se dokumentarni film "Pristojna tvornica" o jednoj kineskoj tvornici Nokie i tamošnjim uvjetima rada i pravima radnika. Pohvalno je da se iz jedne prije svega društvene akcije i sinergije radnika i studenata izrodila ideja o kinu na otvorenom, pa su svi mogli, osim u samim filmovima, uživati na svježem zraku, u sokovima, pivi i chipsu... U današnjem Večernjem listu tako možemo čitati članak pod naslovom "Ljetno kino u gradu otvorili radnici i filozofi s kamerom" a saznajemo da se o svemu snima i dokumentarni film.

- 10:26 - Komentari (0) - Isprintaj - #

24.04.2006., ponedjeljak

PRIZEMLJENO SUNCE - Ivan Kožarić, 1971. Trg Maršala Tita

Često me pitaju o prirodi našeg projekta. O tipu "nestalnosti" o kojoj bi htjeli govoriti, svjedočiti i bilježiti.
Jedan od najboljih primjera toga je akcija Ivana Kožarića "Prizemljeno Sunce" na pješačkom trokutu ispred HNKa (U Zagrebu) iz 1971. godine. Radi se o akciji koja ima i karakteristiku umjetničkog perfromansa, i instalacije ili akcije, a isto tako i političkog protesta:
Bijela Kugla (Sfera) bila je tajno, bez dozvole nadležnih, postavljena u javni prostor i tako osim zanatiželje prolaznika izazvala je i željenu reakciju policije (milicije) koja je, ako se ne varam, i uklonila neposlušnu sferu.
Kamera Ladislava Galete zabilježila je dio te priče. O tome par napisa:

“…Prizemljeno sunce je (sic) Sunce na postolju. To je ono »Prizemljeno sunce« iz 1971. na originalnoj lokaciji kod HNK na afaltnom pješačkom trokutu. Sunce (kugla) koje je na filmskoj vrpci zabilježio Galeta i to je najbolji artefakt tog djela, pa možda i djelo samo. Film o tom suncu vrti se na malom ekranu kućnog televizora umjesto naviše metarskom video zidu. Zanimljivost je i ponovno postavljanje » Sunca-kugle « u Bogovićevoj ulici postavši umrtvljeni objekt ili samo zlatna kugla…”

Boris Ljubičić, Vjesnik, 11 i 12 veljače 2006, “Prizemljeni Kožarić”


“…Svojevrsni test za gledatelje bio je i prvi film u retrospektivi »Sfaira 1985. 1895.«. U posveti tom filmu stoji da je riječ o »Hommageu nijemom filmu«, tim više što je u tom ostvarenju dokinut svaki zvuk, pa zvuk filma postaje zvuk kino-dvorane. Vizualno atraktivan filmski zapis prati reakcije prolaznika na skulpturu akademskog kipara Ivana Kožarića »Prizemljeno sunce«. Učestala usporavanja i ubrzavanja slike, njeno izokretanje, te montažni postupak pretapanja vrlo snažno djeluju na publiku, a ona film »opskrbljuje« originalnim zvukom, odnosnom šmrcanjem, kašljanjem, šuškanjem, pa čak ponekad i komentarima. Dakle, »zvučni zapis« toga filma nikad nije isti, te tako on kad god bio projiciran, uvijek je nov i suvremen…”

Goran Jovetić, Vjesnik, Ponedjeljak, 18. lipnja 2001. "Film između znanosti i transcedencije"

Pogledati linkove:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nine_Views
http://www.tportal.hr/kultura/izlozbe/fset.html
http://www.hazu.hr/Akademici/IKozaric_sujp.html
http://www.vjesnik.hr/html/2005/08/29/Clanak.asp?r=zag&c=4

- 14:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #

19.04.2006., srijeda

Tvornica duhana Zagreb

Sve je počelo davnih godina kada je u našu zemlju stupila privatizacija i pretvorba. Ta nepogoda je zadesila i Tvornicu duhana Zagreb, a radnici sada već gotovo 2 tjedna tvornicu usred grada drže pod svojim nadzorom, točnije jedan dio, dok je ostatak i dalje pod stalnim video-nadzorom Big Brothera - Tvornice duhana Rovinj. Radnici, koji su ujedno suvlasnici ondje spavaju, jedu, druže se i provode dane tako dugo dok se ne poništi nepravilna privatizacija i pretvorba.

Više detalja možete saznati na sljedećim blogovima:
http://kemoterapija.mojblog.hr/default.aspx
http://kanuny.blog.hr/
http://talasaj.blog.hr/

kao i na stranicama:
http://www.h-alter.org/index.php?page=article&id=1433
http://www.04zine.org/index.php?page=article&id=240

- 13:59 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< travanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga/Blog description
Stvaranje mape "nestalnih" kulturnih i političkih događaja (protesta, atentata, tajnih okupljanja) u urbanim javnim i netipičnim izvedbenim prostorima grada od 1900 do danas.
Creating the map of "unstable" cultural and political events (protests, teroristic acts, secret gatherings) in public urban spaces and atypical performance spaces in various cities from 1900 till today.






Sada s nama





Rekli su/They said:



"Arhiv. Ako želimo znati što bi to moglo značiti, znati ćemo samo u vremenima koja dolaze. Ne sutra, nego u vremenima koja dolaze. Možda kasnije, a možda nikad.« (Jacques Derrida "Mal d'archive")




Naša adresa/Our mail address:
biljezenjagrada@gmail.com
_____________________