Beyond Q

utorak, 24.01.2006.

Osvrt na Rimokatoličku vjeru

Kog ne znima filozofiranje i korištenje mozga neka si ne umara oći na blogu... hi hi hi, bar ne ovom. Jednom sam u trećem razredu, na predmetu teorija oblikovanja, dobio za zadaću pročitati otkrivenje, za one koji ne znaju, ali većina ipak zna to je zadnji dio biblije u kojem jedan od apostola opisuje što mu je bog pokazao o tome kako će izgledati apokalipsa ili ti Isusov povratak na zemlju... da, malo zvući čudno jer nam sama od sebe rječ i pojam apokalipsa zvući negativno, a Isusov povratak na zemlju nešto jako pozetivno, no te dvije pojave su ustvari sinonimi, jer kada se bog ponovno pojavi na zemlji započet će sudnji dan, tj. dan kada se sudi svima koji su na zemlji... a to je apokalipsa jer se treba obračunati s griješnicima... zvući pomalo birokratski, kao naplata zakašnjelih računa... enivej trebalo je to pročitati i odlučiti se za jedan segment pročitanoga i izabrati to kao rad koji treba odraditi u bilokojoj tehnici, te napisati objašnjenje zašto sam izabrao baš to. čitajući otkrivenje primjetio sam ovo a da sam prije čitao valja bih isto skužio i prije.

"Domaća Zadaća
Osvrt na otkrivenje

Pažljivo sam čitao zadani text, i sa zanimacijom za isti, jer sam čitajući primjetio da se ustvari on da okarakterizirati kao vrlo rana verzija fantastične pripovjetke... jer sve što se u njemu spominje ne postoji u našem svijetu a nije niti znanstveno fantastične naravi, pa nam jedino ostaje fantastika kao tip fikcije kojoj ovo odgovara.
Iako sam kršten, pričešćen, i kriznam, ne vjerujem u boga, no vjerujm u postojanje nekih sila koje današnje fizika ne može ili ne želi objasniti, a te sile imaju utjecaja u naše 4 i možda još nekoliko dimenzija.
Dakle, svativši text kao rani oblik fantastike moram reći da je domišljat i dost dobro razrađen, posebno ako uzmemo u obzir kada je pisan. Treba spomenuti da je tekst pisan u prvom licu a pripovjedač nije svezanjući jer opisuje kako njega vode kroz događanje, dakle on saznaje stvari na licu mjesta tj. kad i mi jer ih zapisuje kako ih saznaje. Moglo bi se reći da se ustvari radi o fantastičnom putopisu.
S Rimokatoličkog vjerskog stajališta, s kojim sam upoznat, naišao sam na nekoliko nelogičnosti u pojmovima i kontradikcije:

Naime, i jednom djelu texta bog kaže jednoj od sedam crkava kojima se obraća. Citiram bio iz otkrivenja: -"...ali ovo imaš: mrziš nikolaitska djela koja i ja mrzim."
Dakle, ako su srditost koja se osjeća u tonu i mljžnja koja je navedena smrtni grijesi, zašto ih onda bog osjeća i upućuje druge u iste?!
Zatim, Sveti grad Jeruzalem, mjesto u kojem će živjeti svi ljudi koje je bog odlućio pošetditi, je građen od zlata, dragog kamenja (japis, safir, kalcedon, sardoniks, sard...), i bisera.
Zašto je taj grad građen od tih predmeta koji nemaju nikakvi duhovnu vrijednost nego samo novčanu? tj. izvor su pohlepe? Takvi predmenti niti bogu niti vjernicima nisu potrebni. tim više, bog je ranije u tekstu osudio na pakao neke trgovce jer su žudili sakupljanju tih predmeta. Zar bog ima neke potrebe za egotripovima? Zar mu nije dovoljno što je svojim veličanstvenim stavom osvojio gomilu ljudi koji se nazivaju vjernicima? Riješio se svih nevjernika, ostali su samo oni koji su mu naklonjeni, i to zato što su oni tako htijeli, zašto onda gradi grad od zlata i dragog kamenja? da pokaže koliko je močan, koliko je bogat, da zavidi svojim nedostižnim sjajem zlata? Zar nije drvena crkva s propuhom i dvoje iskrenih vjernika bogu vrijednija od ogromne zlatne crkve s 100 vjernika koji žude za moći i bogatstvom i zatim grade skupe crkve da se dokažu bogu vrlinama koje on oupće ne smatra vrlinama? zašto je sada on preuzeo tu ulogu maloumnog čovjeka? kome pokušava nešto dokazati s tim vrijednostima od kojih je izgrađen grad, sebi ili vjernicima?
Dalje, još sam jednu nelogičnost primjetio u odlomku o Svetom gradu Jeruzalemu. Bog kaže da će on tamo živjeto sa svojim stadom u blagostanju i da će mu se ljudi nesmetano moći klanjati i moliti zauvjek. Doslovno, čini mi se da će on tamo živjeti s njima kao s ovcama, gdje je i rječ živjeti pogrešna jer sve što živi mora i umrjeti a oni će postojati zauvjek, jer nakon sudnjeg dana više neće biti mrtvih jedni će biti u paklu a drugi u SV gradu Jeruzalemu. Oni su tamo pozvani da postoje u vjeke vjekova i stalno mu semole i klanjaju i nemaju vlastitih interesa viših ot toga. Bog uopće nije milostov i dobar ako ih je zarobio u gradu iz kojeg ne mogu izaći i u kojem će provesti vječnost i izgubiti razum radeći iste uzaludne radnje i ništa osim toga, a sve to kao nagradu za to što su živjeli ograničeno kada su bili živi. Da! ništa osim molitve i slavljenja boga... i bavljenja agrokulturom i stočarstvom. Pa ne mislite valjda da bi bog dozvolio da se bave nekom znanosti? ne mislite valjda da mu nebi smetalo da jednog dana otkriju npr podmornicu, pa požele istraživati morske dubine. Ili da netko konstruira teleskop pa se zagleda u zvijezne i dokući da bi osim ovog planeta mogli postojeti još neki planeti, možda čak i još neki ljudi? Pa se zapita ako je bog, stvoritelj svog života ovdje s njima, tko je s onima tamo daleko? a što ako izmisle mikroskop i pogledaju u srtukturu sebe samih? ZNANJE bi samo po sebi bilo opasno bogu jer bi ugrozilo njegov dogmatično apsolutan utjecaj u svemu što postoji? Ne, mislim da u SV gradu Jeruzalemu neće biti nikakvih škola, nikakvih zanata osim onih jednostavnih za životne potrepštine... muškarci će potkivati konje i proizvoditi motike i slično a žene će uzdizati djecu i nitko od njih neće imati mogučnosti napredovanja u karijeri, što je manje važno, no nitko neće niti imati načina u duhovnom i filozofskom napretku. Usljedit će intelektualni kuršlus, neće biti napredka, neće biti razvitka... znanost i umjetnost su uvjek išli ruku pod ruku, neće biti nit umjetnosti... neće biti razloga za život osim klanjanja vječnoj slavi boga... ustvari upravo i je klanjanje bogu i molitva ono što je te ljude dovelo ovdje na prvom mjestu...
Taj je život sličniji paklu od samog pakla, jer mislim da je naj stranije i ne svetije pustiti čovjeka da izludi od ponavljanja beskorisnih radnji. Ako su se već dokazali u svom životu kao vrjedni zašto sada moraju biti idalje podređeni? zar nebi bilo logično da su sada jednaki s bogom?? ali ipak nisu, idalje je navedeno da će se tamo vječno klanjati božjoj slavi... Kada netko gori u paklu, gori jer se za to odlučio svojim činovima u životu, ali kada netko "robuje" u SV gradu Jeruzalemu pati jer ga je izdao onaj kojega je najviše volio.

Uvodjevši da bog i raj nisu ni približno dobri i ljepi kao što se to ćini na prvi pogled, već nastrani i ružni, iabrao sam kao temu rada Sadmerooko janje (ono koje otvara sedam pečata, i pušta otvaranjem svakoga jednu od sedam pošasti na zemlju) u mom viđenju njegovog oblika."

Za zadaću sam dobio 5, ako i za rad. Ironično, profesor nije vidio niti zadaću niti rad. Zadaću je odbio pročitati jer ga to tada nije zanimalo jer je imao previše skica radova za pogledati, a moj je rad proglasio skicom ali ga je ipak zadržao. rad baš i nije bio u nekoj realizaciji jer sam si slabo organizirao vrijeme, i to je moja greška, no... Njegova je greška to što ne posvećuje dovoljno pažnje ućenicima, jer kada me idući sat pitao za rad ja sam rekao da se radi o sedmorookom teletu i sam mu ga predao, on je napravio facu kao da razmišlja i onda se sjetio, pa upisao peticu i sedmerooko tele kao temu iako se u otkrivenju uopće ne spominje tele nago janje. Žao mi je da je što se toliko malo posvečije učenicima ali što se tu može, nije baš neki po tom pitanju no ja smatram da je jedan od 3 najkorisnijih profesora u školi. Ironično je da katkada ljudi koji nas tjeraju na razmišljanje na kraju niti ne poslušaju što smo domislili...

A domislio sam ovo, i nemojte misliti da sam to domislio u tri minute zato što mi se tada tako činilo, od zadaće je prošlo više od godina dana i to nije bio ni približno jedini put da razmišljam o toj temi. Kako mi se sada čini, a to ne znaći da ću tako misliti zauvjek no za sada je tako, BOG NE POSTOJI, što god neki mislili o tome. Preispitao sam samog sebe i tražio odgovore na pitanja, nekoliko ih je ostalo neodgovoreno ali više ih je ostalo odgovoreno. Čini se da je svijetska najveća neprofitna ogranifacija (da, to je definicija pod kojom se vode vjerske organizacije... ironično, zar ne? ne izgledaju baš kao da nemaju sredstava) ipak jedna velika laž. a poznato je da se laž kad tad otkrije, to je u prirodi laži, da bude otkrivena. Kada bi rekli ljudima da sve to ne postoji već da je Biblija metraforična fikcijska knjiga s elementima povjesne istine, a da su oni s tu samo zato da bi sačuvali moralne vrijednosti kojima se vodi naša civilizacija, ja bi bil valjda najsretnija osoba na svijetu.. no ovak imam protiv to kaj ljudi provode ogromne količine vremena u molitvi, hodočašćima i sličnim stvarima a niko im ne govori da to nema smisla, da če kad umru idalje biti samo leš, bez obzira na to što su triput otišli na križni put ili tak nekaj. to se ipak, zove obmana, iako onda treba pogledati priću s njihovog stajališta. Ako je papa, vrhovni vođa katolika doista uvjeren u to da postoji bog i da je on njegov sluga onda on ne laže ljudima, iako ih potecijalno navodi na netočne ideje.
Ako je netko od ortodoksnih vjernika ili bilo tko tko se našao oštećen proćitao ovo kaj sam pisao, nak zna da nije bilo mišljeno kao omalovažavanje ili provokacija nego kao moje mišljenje i ništa više. a znamo, mišljenje je kao i šupak, svatko ga ima. nemorate se uzbuđivati oko toga. A kad sam kod šupaka i uzbuđivanja, odvratno je kako crkva postupa s gay populacijom na planetu, no o tome u nekom drugom postu...
- 16:56 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>