Bergaz naopačke

petak, 11.09.2020.

Važan je "pravi smjer" - 2004.

U nastavku retrospektive svojih ranih (digitalnih) radova, kročio sam u 2004. godinu kada su mi se, shvaćajući "lagodnost" digitalnog fotografiranja, teme snimanja, motivi i preference počele mijenjati...
Ovdje pokazujem niz uočenih i snimljenih "pojavnosti" različitih "smjerokaza" u javnom prostoru Grada.


Ova tabla, postojana i godinama nakon gašenja "stare žičare" (i time na neki način "lažna"...), uvijek mi je svojom prostodušnom simbolikom spajanja grada s vrhom Sljemena izazivala simpatije.
Bojim se da mi "nova žičara" koju gradi Bandić sa svojim pajdašima i u koju je utukao gotovo 2/3 milijarde "naših" kuna (ne, niste krivo pročitali - 700 milijuna kuna) nikad neće toliko prirasti srcu. A da o planiranoj cijeni vozne karte i ne govorim.

- Ksaverska cesta [Tabla je ubrzo nestala bez traga!]


Farmaceutski botanički vrt, simpatičnu oazu na obroncima Šalate, skoro pa i Mirogoja, poznaju i posjećuju rijetki Zagrepčani. Mislim da devetero od deset upitanih ne bi znalo o njem' beknuti ni riječi. Niti putokaz, onako "amaterski" postavljen na Medveščaku i u međuvremenu višestruko devastiran, nije baš neka pomoć znatiželjnicima i putnicima namjernicima.
- Medveščak [Bojim se i istražiti kako je u međuvremenu skončala ta limena "harmonika"]


Stari izraz za vrtne / ljetne restauracije po gradu bio je "bašča". Ja taj pojam vezujem uz tipične rešetkaste stolce za rešetkastim stolovima ispod krošanja višedesetljetnih kestenova. I eventualno uz sjećanje okusa sasušenog pereca s drvenog zrakastog stalka na šanku i čaše malinovca, dok su odrasli u toj hladovini ispijali svoje kriglice pive.
- Baštijanova ulica [Koliko može izblijedjeti tako star natpis... nakon dodatnih 16 godina?]


Nije tajna da su Nova Ves i Tkalčićeva ulica uz potok Medveščak bile prije stotinu i više godina poznate po "kupalištima" (za radništvo Kožare npr.) i pripadajućim bordelima (za ostalu gospodu).
I danas je Tkalča jedna od veselijih ulica, s najviše kafića (!) po dužinskom kilometru.

- Nova Ves [Želi li tko ovime oglasiti revitalizaciju tog "zanata"?]


Godinama sam svakodnevno, idući na posao, prolazio mimo ove reklame odnosno putokaza. I svaki put me iznenadila vlastita tvrdoglava percepcija da reklamirani pištolj ispaljuje golemu tupastu strelicu... na udaljenost od 10 metara. Do susjedne garaže.
- Borongaj - Aerodrom [Ne prođoh onuda bar deset godina, Puca li se još?]


Priča se i čuje se (!) kako svako-toliko neki od kafića naših vrlih poduzetnika "odleti u zrak". Srećom, ne zalazim nimalo u njih pa sam se vjerojatno lišio u-životu-jedinstvenog iskustva da se odjednom nađem 200 metara "poviše"
- Remetska cesta [Moram provjeriti je li se u međuvremenu spustio!]


Ovaj pogrebnik nije mogao naći "bolje mjesto" za lokaciju svojeg poduzeća... i za reklamiranje istoga. Jer bolnice nisu samo mjesta ozdravljenja, nego i, hoćeš nećeš, umiranja... pa zašto ne biti odmah pri ruci?
- Podolje / Vinogradska bolnica [Teško mi je reći postoji li danas ili ne...?!]


Bio sam se svojevremeno oduševio kad je Geodetska uprava svoje "stalne geodetske točke" po Gradu zamislila ujedno kao "sjeverokazi", ali s vremenom su, zbog traljave izvedbe, ti "sjeveri" postali rezuzdani, nepouzdani, otuđeni (kao sekundarna sirovina), zacementirani... "
- Ilica [Mnoge točke su potpuno zanemarene i nestale!]


Vjetrokazi su mahom nestali iz "ladanjske arhitekture". Čak i oni na koje se katkada naiđe, zbog zapuštenosti i hrđe često nemaju više svoju "vitalnost" i izvornu funkciju.
- Ulica Ive Serdara [Ovaj vjetrokaz je i dalje oku-ugodan detalj podsljemenske periferije]


I jedan naknadni dodatak:


Prijatelj VT me je upravo podsjetio na jednu moju "davnu fotku", iz 2003. godine kojom sam uhvatio vjerojatno posljednje dane još jednog putokaza za "BAŠČU" gostione "Puntijar"... koja je, bašča, nažalost, već tada bila dugo vremena izvan "ponude".
Od cijelog natpisa jedino se živom zadržala kvačica na Š!

- Gračani [U kasnijim prolascima mimo, table više nije bilo.]


Vrlo rado ću prihvatiti svaki komentar na gore-napisano.

© • 11.09.2020. u 00:00 • Komentari (5) #



<< Arhiva >>




gp.zagrebancije@gmail.com