Još nismo prešli preko Prometeja

21 lipanj 2012. permalink: #

Nedavno sam se spremao za krvoločno učenje. U trenutku kad sam se spremio za taj pothvat, nekim neobjašnjivim slučajem, kao i sve što se dogodi u Prometeju, počeo mi se prikazivati ovaj video na monitoru. Video je nastojao raščistiti neke stvari koje nisu toliko bitne za shvaćanje filma ili za njegovo veličanje (kao npr. da li je lik Charlize Theron robot?), no to me ni nije toliko smetalo kao njegov zaključak.
Pogledajte video:



Odmah ću dati svoj protuudar na konačan zaključak ovog videa. U Alienu je ključna motivacija bila jedino (ponavljam, JEDINO) preživjeti te krvoločne zvijeri. Svi likovi su nevoljko otišli istražiti strani planet osim jednog od glavnih negativaca – ludog androidnog znanstvenika, koji kasnije poprima jednako prijeteću dimenziju onoj koju poprima naslovno stvorenje (motivacija:
preživljavanje!) U Prometeju motivacije likova idu ka ne samo preživljavanju (dapače, to je glavnim likovima čak manje bitno), nego pronalasku ključnih odgovora - koje (bar neke od njih) niti ne dobijemo na kraju filma.

Koliko god mi bili možda zbunjeni u kultnom klasiku Alien, bili smo upoznati sa njihovim organskim razvitkom i imali smo prostora dopustiti si reći da poznajemo ta stvorenja (čak na kraju filma smo si definitivno to mogli opravdano dopustiti), dok smo se u Prometeju susreli sa 10 različitih stvorenja, jedno drugačije od drugog i za to nismo dobili nikakve popratne informacije tipa „od kud je sad to nastalo“, „zašto je ovo naraslo 30 metara“ i „zašto se ovaj lik pojavljuje kao mala curica iz Egzorcista“.


Misterij iza Aliena je služio radi postizanja strašnije i više prijeteće dimenzije neprijatelja, dok je u Prometeju on bio samo preslika nemaštovitosti scenarista ili možda pretjeran trud da njihov rad bude pretenciozan i da bude hvaljen zato jer jednostavno „otvara mnogo mogućnosti za interpretaciju“, a zapravo ne nudi nikakav materijal da bi se to postiglo. Jedino što možemo napraviti da si uspijemo objasniti Prometeja je da si napišemo novi scenarij za njega. Za film koji je zahtijevao ovakve crteže da bude bolje shvaćen se definitivno ne bi smjelo reći da je razumljiviji od svog prethodnika.

Bobi

Creative Commons licenca
Tekstovi na bad.blog.hr, čiji su autori Aleksandar, Boris i Donat, ustupljeni su pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima 3.0 neloklizirana licenca.