04

srijeda

ožujak

2015

SEZONA 2014./2015. - Skijaški dan 20 - St Jakob im Defereggental, Austrija (04.03.2015.)

Ne može ti bolje započeti skijaški dan kada po vremenskoj prognozi očekuješ oblake, maglu i snijeg, a dobiješ sunce i plavo nebo. Netko se debelo zajebao... Ne žalim se.
Točno pet minuta vožnje od Sankt Veita nalazi se skijalište Sankt Jakob im Defereggental. Otvara se u 09:00, a kako sam već došao pola sata ranije, uhvatio sam parking mjesto tik uz blagajnu i gondolu. Karta mi ponovno nije trebala. I ovdje prolazi Snowcard Tirol sezonski skipass. Inače, jednodnevni skipass u Sankt Jakobu dođe ponovno visokih 43,00eur, što s obzirom na deklariranih tek 17 kilometara staza je prepreviše. Da nemam sezonski, razmislio bih dvaput...
Skijao sam u Sankt Jakobu prije tri ili četiri sezone i skijalište mi je ostalo u dobrom sjećanju. Malo, ali zgodno skijalište s nekoliko dugih staza, poput primjerice čak dvije koje idu u dolinu. Spust s najviše točke skijališta na 2525m nadmorske visine do doline na 1400m dug je nekih 6 kilometara.
Deklarirane staze odgovaraju otprilike stvarnosti, ali njihova boja baš i ne. Službeno je 11km crvenih, 5km plavih i 1km crnih staza. No, primjerice jedna jedina crna staza (jedna od onih koje vode u dolinu) je teško navučena crna. Prije bih rekao da je dobra crvena s tek jednom kratkom padinom koja odgovara crnjaku. Druga staza koja vodi u dolinu označena je cijela kao crvena, iako je veći dio zapravo plavi, a tek manji crveni. Sve u svemu, Sankt Jakob je većinski "crveno" skijalište.

Što mi se sviđa u Sankt Jakobu?
1.) Odlična pripremljenost staza, od plavih do crvenih i crnih. Baš kad sam sinoć napokon dobro naoštrio rubnike skija, da bih čak mogao rezati kruh s njima, u niti jednom trenutku tijekom današnjeg dana nije bilo ni ledenih ploha, ali ni hupsera. Pripremljenost staza je u rangu talijanskih Dolomita. Sjećam se da je tako bilo i prije 3-4 sezone.
2.) Staze su duge i ritmičke, a osim dvije koje vode u dolinu, sve su iznad razine drveća. Većina staza je i dosta široka tako da ima mjesta za sve i svašta.
3.) Malo ljudi. U 09:00 nas je na skijalištu bilo možda dvadesetak. Od 10:30 počeli su se skupljati ljudi, ali svejedno ih je bilo malo. Puno puno puta bio sam sam na stazi. Ne sjećam se kada sam zadnji put vidio toliko malo ljudi. Toliko ih nema ni na skijalištu u najgorem snježnom i maglovitom danu.
4.) Preglednost skijališta. Sve je lijepo označeno putokazima, ali čak i da ih nema, nemoguće je izgubiti se.
5.) S izuzetkom jedne trosedežnice, Mooserbergbahn, koja je užasno spora i non-stop se zaustavlja, ostale žice (1 gondola, 1 šestsedežnica i 3 sidra) su brze.

Da ne bude da gledam samo pozitivne stvari, Sankt Jakob ima i svojih nedostataka:

1.) Već ranije navedena cijena. Preskupo za 17 kilometara staza, čak i ako su odlično pripremljene.
2.) Malo skijalište. Neznatne mogućnosti za kakvo širenje. Ok za provesti pola dana ili čak cijeli dan, ali nitko neće do Istočnog Tirola potezati samo zbog Sankt Jakoba.

Kao što vidite, više je pozitivnih stvari, nego negativnih. Ako se dogodine vratim u Istočni Tirol, mislim da bih ponovno došao u Sankt Jakob na jedan dan.

U 15:00 sam završio sa skijanjem. Plavo nebo do 10:30, zatim su se pojavili neki oblaci, ali sunce ih je uspješno zaobilazilo do otprilike 13:00. Tada su oblaci konačno prekrili sunce, a od 13:30 počeo je padati i lagani snijeg. Difuzno svjetlo. I to je bilo to.

Odvozio sam 75 kilometara od Sankt Jakoba preko Matreija do Uttendorfa u pokrajini Salzburg. Baš kad sam se poveselio da uspješno izbjegavam plaćanje bilo kakvih cestarina u Austriji, ispriječio mi se 5.3km dug Felbertauerntunnel koji dijeli Istočni Tirol od pokrajine Salzburg. Ceh - 10,00eur za osobno vozilo. Druga opcija nije dolazila u obzir - dvostruko duži put po serpentinama preko visokih planina.
Ponovno preko www.tiscover.com pronašao sam ultrajeftin smještaj u Uttendorfu. Teglbauernhof. Jednokrevetna soba (s umivaonikom, TVom i privatnom terasom) te zajedničkom kupaonicom na hodniku došla me nevjerovatnih 11,40eur po noćenju! Za Austriju ovo je više nego bagatela. Bio sam do dolaska skeptičan što će me dočekati. Ali soba je topla i čista, kupaonica ima više nego dovoljno za tih par soba, skisoba u podrumu, kao i suha sauna za besplatno korištenje, a u bilo koje doba dana može se koristiti i zajednička kuhinja za nešto skuhati. I fenomenalna lokacija: na deseci skijališta u radijusu 40-50km, uključujući Gerlos Zillertall, Kitzbuhel, Kaprun Zell am See...
Fenomenalno!


UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 51.5
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 637.3
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 1
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 86.8 km/h


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.