03

utorak

ožujak

2015

SEZONA 2014./2015. - Skijaški dan 19 - Grossglockner Kals-Matrei, Austrija (03.03.2015.)

Došao sam sinoć iz Zagreb preko Ljubljane, Kranjske Gore, Hermagora, Lienza u Sankt Veit im Defereggental. Ukupno 375km i 5h30min, uz dva stajanja radi shoppinga hrane i jednog dužeg policijskog zaustavljanja na ulazu u Lienz. Ovo je najbolji put za Istočni Tirol budući da se izbjegne tunelarina za Karavanke te austrijska vinjeta.
Bio sam u Istočnom Tirolu prije nekoliko godina i odlučio sam ponovno uzeti smještaj u Haus Ernst u Sankt Veitu. Preko www.tiscover.com noćenje u dvokrevetnoj sobi s kupaonicom i balkonom, besplatnim wifijem te uključenim doručkom došlo me 24,00eur. Odlučio sam prespavati ovdje dvije noći budući da je plan prvi dan skijati u Matreiju, a drugi u Sankt Jakobu.
Bilo bi logično napraviti obrnuto i skijati danas u Sankt Jakobu, a sutra u Matreiju, budući da mi je Matrei na ruti za Uttendorf, moju sljedeće prenočište. Ali danas su prognozirali lijepo vrijeme, a sutra pogoršanje. Kako sam u Sankt Jakobu već skijao prije nekoliko godina, odlučio sam iskoristiti lijepo vrijeme i upoznati se danas s Matreijom. A ljepši dan nisam mogao poželjeti. Od ranog jutra prekrasno plavo nebo, sunce... Kako bi rekli Ameri, pravi 'blueberry day'.
Od Sankt Veita do Matreija vodi dosta dobra cesta i put traje svega 20 minuta. Odmah uz glavnu cestu je donja stanica gondole, uz gondolu MSpar supermarket i veliki parking. Skijalište se zapravo zove Grossglockner Kals-Matrei, u neposrednoj je blizini krova Austrije (Grossglockner, 3798m) i sastoji se od dva međusobno povezana dijela. S jedne strane planine je Matrei i, kada dođeš do najviše točke Cimaross 2621m, s druge strane je Kals. Pristup je puno lakši iz Matreija.
Deklariranih je ukupno 41.6 kilometara staza i onako od oka mislim da je to otprilike to. Većina je crvenih staza, zatim pristojan broj crnih i nešto plavih. Generalno gledajući, svatko ovdje može pronaći nešto za sebe, i oni lošiji skijaši, i oni bolji, ali ja kao početnik osobno ne bih išao na ovo skijalište. Plave staze su u manjini i ne gine ti da (pre)često završiš na crvenoj ili crnoj. Zaista ih je teško izbjeći. Kals-Matrei je skijalište na kojem se treba "raditi" sa skijama i ne uzimati ga zdravo za gotovo. Staze su općenito dobro sređene iako je tijekom noći bilo napadalo par centimetara svježeg snijega pa su dijelovi bili dobro stisnuti, a dijelovi mekani powder. Čudno. Sredinom dana počele su se pojavljivati ledene plohe, ali moglo ih se ili zaobići ili čak i kvalitetno skijati po njima. Moj problem je što sam zaboravio naoštriti rubnike svojih Elanica pa sam imao dosta proklizavanja. Inače ne bi trebalo biti problema. Isto i s hupserima. Počelo ih se nešto stvarati sredinom dana, ali dosta su bili mekani pa ih se moglo razgrtati.
Na Matrei strani nalazi se gondola, tri sedežnice i dvije vučnice. Žice su uglavnom stare desetak godina i nisu pretjerano brze, iako brže nego na drugoj strani u Kalsu. Ondje je još jedna gondola, dvije sedežnice i tri vučnice i ne znaš koja je žica sporija. Uspon na planinu s te strane traje čitavu vječnost. Dobra strana Kalsa je pak što je puno manje ljudi nego u Matreiju, staze su mrvicu zahtjevnije, ali i duže pa tako najduži spust od vrha Cimaross do Kalsa u dolini i donje postaje gondole broji nekih 7 kilometara, uglavnom kombinacija crveno-plavih ili crno-plavih staza. Na Matrei strani je više ljudi, ali nigdje nisam u niti jednom trenutku dana čekao ulaz na žicu. Uvijek iz prve. Staze su nešto kraće i lakše, ali i ovdje se može od vrha do dna sedežnice Happeck "natuči" 6 kilometara. Može se dodati još koji kilometar ako se nastavi dalje nakon Happecka u dolinu u Matrei, ali tu nastaje problem. Naime, Austrijanci još uvijek nisu napravili stazu poveznicu s gondolom i parkingom pa Talabhfart znači spust na drugi kraj Matreija odakle je jedina opcija uzeti skibus do gondole i parkinga, jer tamo gdje staza završava nema doslovno ništa. Malo blesavo. Ja nisam bio za čekanje skibusa pa sam uvijek spustove na toj strani planine završavao na Happecku.
Sve u svemu zadovoljan ovim skijalištem. Volim "raditi" sa skijama pa mi se zato svidjelo. Ima dugih staza tako da ne "visiš" cijelo vrijeme na žici. Dobra priprema staza. Malo ljudi. Kultura skijanja. I danas napravio rekordnih 65.4 odskijanih kilometara u jednom danu u ovoj sezoni. Bez odmora od 09:20 do 15:40.
Bez obzira na sve, ipak mislim da je cijenovno Kals-Matrei malo precijenjeno za 40 i kusur kilometara staza. Jednodnevni skipass je 43,00eur. Ja imam sezonski za Tirol & Istočni Tirol pa me to toliko ne dira...


UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 65.4
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 585.8
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 1
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 89.3 km/h


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.