18

utorak

veljača

2014

SEZONA 2013./2014. - Skijaški dan 18. - Vail, Colorado, SAD (18.02.2014.)

Poučen jučerašnjim iskustvom, prvo što sam jutros napravio čim sam parkirao na besplatnom parkingu u Vailu bilo je oštrenje rubnika skija i stavljanje voska. Ljudi su me onako malo čudno gledali dok sam brusilicom prelazio po rubnicima najprije jedne, a onda druge skije. Nisam htio riskirati još jedan dan. Kao nikad prije u životu, toliko sam ih naoštrio da bi čovjek mogao rezati pršut na njima. A koliko su oštre pokazalo se odmah na stazi gdje su rezale sve od reda, pa i led. Iskreno, začudio sam se da mogu tako dobro naoštriti skije s onom malom ručnom brusilicom.
No, današnji Vail i jučerašnji Beaver Creek su nebo i zemlja po kvaliteti pripremljenih staza. Ne znam što se dogodilo od lani, ali Beaver Creek je popustio u pripremi skijališta, dok se Vail popravio i ugodno je iznenađenje. Bilo kako bilo, ne sumnjam da će u prvoj polovici veljače 2015. godine Vail i Beaver Creek organizirati odlično Svjetsko prvenstvo u alpskom skijanju. Sigurno će svojoj Mikaeli Shiffrin, novoj mladoj zvijezdi alpskog skijanja, koja je porijeklom iz Vaila, odlično pripremiti staze.
Za razliku od jučer zaleđenog Beaver Creeka, današnji je Vail bilo čisto savršenstvo. Plus kako Ameri kažu 'blueberry day', plavo nebo bez ijednog oblaka. Staze savršeno speglane. Tvrde, ali ne pretvrde. Tek krajem dana na jednom frekventnom mjestu naletio na cca dva kvadratna metra leda. Ali na drugim stazama ni tada nije bilo leda. Tek na brdu koje je iza glavnog brda u Vailu, u Blue Sky Basinu, na vrhu je vjetar odnio sav snijeg i ostala je ispolirana tvrda staza. Čuo sam komentare Amera kako je puno leda, ali zapravo to nije bio led dok god se nije presijavalo na suncu, već samo stvrdnuta staza. Elanice su sada s lakoćom rezale tvrdu podlogu. Zaključio sam da ako su Breckenridge prekjučer i Vail danas odlično mogli pripremiti staze, onda je isto mogao napraviti i Beaver Creek jučer jer se vremenske prilike ne razlikuju mnogo. Pa Beaver Creek je samo 20 kilometara od Vaila! Ali ne, oni su morali zalediti skijalište. Očito sr nešto događa s Beaver Creekom ove godine.
Većinu današnjeg dana u Vailu proveo sam na stražnjem dijelu skijališta. Kako sam pred par dana skijao samo na tzv. Front Side, danas sam bio u tzv. The Back Bowls i Blue Sky Basinu. Na tom dijelu skijališta staze su uglavnom crnjaci, jedno 95%, i one se ne peglaju tako da sam skoro cijeli dan skijao po neuređenim stazama na kojima je bilo još powdera iako je posljednji ozbiljniji snijeg bio pred dva dana. Čak sam otkrio dio skijališta gdje ima drveća s ogoljelim granama i dvadesetak centimetara svježeg netaknutog powdera između njih. Powder je bio suh i milina je bila krstariti među drvećem i napraviti prve tragove. Čudio sam se kako netko ranije nije naišao na taj dio skijališta.
Vail je megalomansko skijalište, najveće u SADu, s gotovo 200 staza i 33 žice, koje su sve superbrze. Pogled na plan skijališta i količinu staza može izazvati istovremeno i sreću, ali i strah. Nemoguće je u jednom danu u Vailu sve vidjeti, već je bolje svaki dan otkrivati neki drugi dio skijališta.
Danas sam saznao da ovaj tjedan školarci u Americi imaju tzv. midwinter break, dakle praznike, pa je i danas u Vailu bilo gužvasto (iako daleko manje nego protekli vikend), ali milina je na ulazu u sedežnicu imati 'single' liniju pa nikad na žicu ne čekaš više od par minuta.
Skijao sam do zatvaranja skijališta. U 15:58 uletio sam posljednji put u gondolu ne bih li napravio posljednji spust. Jedan od najboljih skijaških dana sezone. Sve se posložilo. Iako su u planu bila dva skijaška dana u Vailu, razmišljam da nekome uzmem jedan dan i odem skijati u Vail i treći dan.


UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 72.5
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 842.7
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 2
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 76.8 km/h


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.