sve o vozilima

21.12.2008., nedjelja

Mercedes CLK DTM AMG

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!







Sama oznaka DTM u nazivu nije upotrijebljena kako bi se dotični model distancirao od ostalih CLK modela po optičkim detaljima. Ne, ona je ovdje iz čisto drugačijeg razloga – riječ je o istinskom trkaču spremnom za trkaću stazu

Pravo umijeće znalci pokazuju upravo na trkaćoj stazi. Mercedes-Benz je tamo od samih početaka, a za nabrajanje svih lovorovih vijenaca koji su završili oko vrata njihovih pilota vjerojatno ne bi bila dovoljna cijela jedna knjiga. Na našim stranicama redovito možete pratiti sve sportske novitete iz ove kuće i, nije to uopće tajna, uvijek smo iznova oduševljeni nekim specijalnim modelom koji jednostavno pojede konkurenciju. A model koji vam ovdje predstavljamo zaista je nešto posebno - riječ je o istinskom trkaču s kojim nakon što ste odbacili djecu u školu možete bez imalo razmišljanja otići na trkaću stazu. Da, za razliku od ultra racera CLK-GTR-a koji, ruke na srce, sa serijskim modelom dijeli tek farove i masku, u ovoj drugoj ediciji coupea direktno deriviranog s trkaće staze možemo čak govoriti o velikoj sličnosti sa serijskim CLK-om. Izuzmemo li modificirani prednji odbojnik s razjapljenim raljama za usis svježeg zraka koji je zaista esencijalan (o tome nešto niže), pojačanim pragovima s pripadajućim blatobranima i također bitnim otvorom ispred stražnjih kotača, optimalno pozicionirano stražnje krilo i velike naplatke prolaznik bi se mogao kladiti kako je riječ o nekom od njemačkih tuning kreacija…bez velikih majstorija pod poklopcem motora. No onda bi se taj isti prolaznik, ukoliko je mali bolji poznavatelj, mogao upitati a čemu ti silni otvori. Odgovor daje Hans-Werner Aufrecht. Tko? Upravo Hans :), jedan od utemeljitelja dobro nam znanog AMG-a. Naime, njegova je firma glavni krivac za ovo što upravo čitate. Kako? Ovako, HWA od Mercedesa dobiva golu karoseriju koju dalje dinamički usklađuje s ogromnim potencijalom motora.

582 KS u CLK-u

Svi oni neserijski CLK detalji napravljeni su od laganih super čvrstih ugljičnih vlakana. Cijeli je automobil šest centimetara niži, ovjes su podesili profesionalni DTM vozači, a za optimalnu trakciju brine se zatvarač diferencijala. Kočioni diskovi impozantnih dimenzija lako su uočljivi unutar isto takvih naplataka – sprijeda dimenzija 255/35-19 te straga 285/30-20. U svrhu optimalne raspodjele težine akumulator, spremnik tekućine za pranje stakla i dodatni 30-litarski rezervoar pomaknuti su straga. Najluđi detalj cijelog automobila definitivno je motor. Stari dobri V8 s Kompressorom i Intercoolerom razvija čak 582 KS pri 6100/min uz ogromnih 800 Nm okretnog momenta! Mjenjač je, jasno, automatski s mogućnošću mijenjanja putem komandi na volanu. Ubrzanje od 0-100 km/h 1748 kg teškog automobila traje samo 3.9 sekundi dok je maksimalna brzina, zbog pneumatika, ograničena na 320 km/h! Dovoljno?

Samo stotinu raketa

Interijer je također maksimalno prilagođen izvanrednim performansama. Naime, s ovakvim se vrijednostima normalni vozači rijetko susreću i stoga bi bilo dobro da vlasnici u automobil ne ulaze punih želuca. Sve sile, naprezanja i udarce trebala bi olakšati specijalna školjkasta racing sjedala s dvostrukim pojasevima preuzeta iz trkaćih modela. Tu je i mali volan presvučen posebnim materijalom, također po uzoru na «borca iz DTM-a». Sve u svemu vožnja CLK DTM AMG-a po gradu više nalikuje vožnji rakete po cesti dok stvari sjedaju na svoje mjesto jednom kada raketa sleti na trkaću stazu. Sve to raketa može činiti u vašim rukama ukoliko imate 235.480 Eura (cijena u Njemačkoj) i ukoliko ste dovoljno brzi i, naravno, simpatični Mercedesovim bossovima jer ipak je riječ o mini seriji od samo stotinu primjeraka.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.