sve o vozilima

21.12.2008., nedjelja

Maserati Coupe

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!






U duhu slavnih modela poput Ghiblija, Bore i Meraka Maseratijev Coupe ima zadatak ponovno vratiti legendarnu tvrtku na putove stare slave

Mlađim generacijama, spominjanje imena Maserati neće potaknuti naročita sjećanja. Maseratijevi dani slave su daleko iza nas, a ova slavna talijanska tvrtka svojevremeno je bila u vlasništvu Citroena i De Tomasa, da bi ga naposljetku, 1993, uzeo pod svoje talijanski div Fiat i u zadnji čas spasio firmu od bankrota. Nakon četverogodišnjeg mirovanja ulogu vraćanja Maseratija na putove stare slave dobio je veliki brat Ferrari. U istinskoj tradiciji legendarnih MaseratijaDvije kompanije imaju istog predsjednika, to je Luca Cordero di Montezemolo, ali odvojene tehničke i razvojne timove. Na kraju krajeva ipak je Luca “ubacio” nekih 300 milijardi lira u zagušeni Maserati, od čega je gotovo 125 milijardi otišlo na obnovu potpuno zastarjele tvornice i izradu novog modela pod nazivom 3200 GT. U istinskoj tradiciji Ghiblija, Bore i Meraka, dizajn 3200 GT-a prepušten je Giugaru koji je uspio utjeloviti “prave” Maseratije u blagim linijama modernog 2+2 kupea. Predstavljen prije tri godine ovaj je Maserati napao područje njemačkog “dede” Porschea 911 i britanske mačke Jaguara XKR. V8 by Ferrari Dvije godine kasnije Maserati predstavlja novu izvedbu modela 3200 GT. Prvenstveno zamišljen za tržište SAD-a, novi je model sada predstavljen u dvije karoserijske varijante – kao Coupe i kao Spyder. No “podilaženje” tržištu SAD-a rezultiralo je i jednom, po mnogima, nevjerojatnom odlukom kojom su već legendarna stražnja svjetla zamijenjena novima, klasično dosadnima. Naime, Ameri nikako nisu prihvatili Giugarovo idejno rješenje, a zakoni tržišta ipak su (kada je Maserati u pitanju) prioritet. Druga važna promjena tiče se motorizacije. Stari 3.2 litreni V8 biturbo motor zamijenjen je novim 4.2 litrenim V8 atmosferskim motorom razvijenim u Ferrariju. Osim toga, «getriba» je premještena na stražnju osovinu čime je Coupe/Spyder dobio još bolju distribuciju mase na obje osovine. V8 u pravoj maniri fantastičnih atmosferskih motora iz Maranella razvija 390 KS pri visokih 7000/min. Vrijednost okretnog momenta manja je za 43 Nm u odnosu na biturbo motor upravo zbog uklanjanja turbina, no ionako iznosi odličnih 451 pri 4500/min. Zvuk motora je upravo genijalan, mijenjajući sound od potmulog brundanja na niskim okretajima do frenetičnog zvuka kada okretomjer dođe do limitatora na 7600/min. Razvodni mehanizam aluminijskog V8 ima 32 ventila pokretanih lancem i promjenjivu fazu otvaranja ventila. Što se tiče mjenjača u Maseratiju su uvjereni kako će se većina kupaca odlučiti za Cambiocorsa elektrohidraulični sekvencijalni mjenjač s polugicama na volanu. Ovdje je ponovno svoje prste imao Ferrari jer je riječ o poznatom sistemu “F1” posebno prilagođenom ovom modelu. Bolji odnos snaga-težina od 911-ice Podatak o boljem odnosu snaga-težina od Porschea 911, dovoljno govori koliko je Maserati brz automobil. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi svega 4.9 sekundi, dok se brzinomjer zaustavlja na maksimalnih 283 km/h. Maserati Coupe/Spyder pravi je sportski automobil sposoban prevesti četvero ljudi i to sasvim udobno. Niti putnici visoki 180 centimetara neće imati problema s prostorom na stražnjim sjedalima. S ovako dobrom iskoristivošću prostora Maserati otima Porscheove klijente čija su djeca prerasla zadnja sjedala obiteljske 911-ice. Kupci mogu birati između čak 10 različitih boja interijera. Maseratijeva glavna tržišta su Njemačka i Velika Britanija gdje se godišnje prodavalo oko 400 automobila, a i Japanci su gutali solidnu količinu talijanskih sportskih makina (250). No, glavni zadatak novog modela slavne taijanske marke s trozubcem na nosu, tržište je SAD-a. Stirling Moss o 3200 GT-u O Maseratijima najbolje govore oni koji su s njim proveli njegova zlatna vremena. Jedan od slavnih engleskih vozača utrka je Stirling Moss koji se utrkivao za Maserati preko 70 puta u 50-im i 60-im godinama. Evo što je rekao kad je odvezao novi Maserati 3200 GT s prizvodne linije: “Ja samo znam s ženama i automobilima, a ne mogu kazati ni jednu lošu stvar o ovom automobilu.”

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.