nedjelja, 19.01.2014.

četrdeseti dan

Okrećem pogled ka zgradama i promatram ih. Svaka od njih uzvraća pogled i govori:
„Priđi. Nisi usamljenija od nas u kojima svoje skrovište nalaze i druge različite samoće…“
Ali, ne zanimaju me priče o stvarnom životu i šaputanja o neispunjenim danima i beskraju neprospavanih noći. Dovoljna mi je vlastita tuga. Znam da se ne mogu ispeti po pročeljima, – strmim liticama u koje se usjeklo korito rijeke prolaznika.
Odavde mi izgleda nemogućim dočepati se sigurnosti njihovih obala pa s krovova ispod zvjezdanog svoda bacati pogled na sve te ljude jer nigdje drugdje moja usamljenost neće biti tako blizu samoći što objedinjuju usud čovjeka u uljudbi…
Biti s nekim, a biti sam je najtužnija vrsta samoće.
Kasno noću kad se ulice oslobode uzdaha gungule, bez nade i razočarenja prolazim kroz prigušenu svjetlost rasvjete ili kroz sjenu drvoreda ili zastanem na praznom trgu iščekujući neželjeno jutro. Poput beskućnice.
Opustjeli se grad, zajedno sa mnom, uzdiže u prostranstvo beskorisne tišine.
Htjela bi viknuti: „Hajde da probudimo svijet, dosta smo hodali na prstima.“
Kad se vratim u svoj bivak i prije nego se sklupčam na pod ispod tuša, pogledat ću lice u zrcalu. Vidjet ću da se na njemu ništa nije promijenilo. Ne primjećuje se protok vremena i trag prolaznosti. To je bezizražajno, obično, neispisano lice, malko bljedunjava, i to je sve.
Prvi put sam se pogledala u ogledalo kad sam pobjegla iz zatočeništva i kad su me smjestili u hotelsku sobu. Točno pamtim taj trenutak. Tad mi još sudbina mog voljenog bila nepoznata. Bila sam u zajedničkoj kupaonici, Svjetlila je samo gola žarulja. U žućkastom polumraku ugledala sam svoje lice, lice mlade žene što su je nekoć zvali Ruža hrvatska. Onaj trenutak, kad te ljepota prirode uvjeri da nisi ništa više, nego djelić nje. Ista glatka koža, iste oči uplašene srne i pravilne obrve i podočnjaci, iste blago napućene usne.
Ima lica koja sa starošću dobiju nešto sveto i mudro, a druga pak mučeničko i bolesničko, treća životinjsko i zvjersko.
Doduše ni godine ne izražavaju točno starost. Ima mladih bakica kao što ima puno i starih cura. I unatoč činjenice da je seks moguć i u stotoj....ali, tko bi se toga sjetio?
Neko mudro zbori: grijeh je ono, kad sve uživa, a duša pati! (Pa ti biraj!)
Uostalom žena se može izliječiti od svake bolesti ako joj se kaže, da je to znak starosti.
Uostalom bolesna žena ima samo jednu želju; zdrava žena ima tisuću bolesnih želja.
Kakve plodove svojim srcem rađamo, takvim plodovima dušu hranimo. A ništa ne boli, kao otrovana duša....a tako je malo lijeka.
Pa makar mi se u prvi mah nije dopalo što na licu ne vidim koliko mi se život promijenio jer… jer u tim sam trenucima još uvijek bila živa.
Ja sam od onih, koji i kada padaju, povjeruju da lete! Tako se na kraju ipak, dočekam na noge.
S godinama shvatiš, da sreća u životu ne zavisi previše od planiranja, već načina razmišljanja. Dok planiraš, sreću lako previdiš kad se ona dogodi. Ali i ako imaš sreće, ne znači i da si sretna, zar ne, jer… još je jedna istina: postoji puno žene koje bi mogle puno i lijepo voljeti, ali nemaju koga. Svi se prave da su već voljeni. Srame se priznati da nisu.
Kako sam uspjela preživjeti sve što sam preživjela, a da događaji nisu ostavili trag na izgled nego samo ožiljke na duši?
Ako nisi spreman za bol, onda nisi spreman ni za ljubav.
Jesu li tragovi nevidljivi ili ih samo treba znati opažati?
Ljubav se sastoji od četiri stvari: od uzdaha, od jecaja, od želje za smrću i zeru laži.
Ali ako pokušate razumno razmišljati o ljubavi, izgubit ćete razum.
Ali ako sad, dok se gledam prije nego ću leći pored izmučenog tijela svog voljenog čija duša plovi u divnoj, nepromijenjenoj prošlosti naše ljubavi – čini mi se da je bolje da se ništa ne vidi. Bolje je da nema tragova patnje na mom licu. To mi je zaštita. S ovako netaknutim licem bit će mi lakše sakrivati ljudima istinu o sebi. I onda sam donijela odluku da od sutra uživam u malim stvarima... A jednog dana ću se okrenuti i vidjeti koliko su one bile velike.
SMS poruka mog voljenog:
„Budi moj jastuk.“

- 16:43 -

Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Opis bloga

Postoji još jedan način za pratiti blog apistia (riječ grčkog podrijetla sa značenjem: NEVJEROVANJE, SUMNJA), čitati od početka poput romana što ga život stvara. Štiva se zapravo započelo u srijedu 11. prosinca 2013. godine objavom u 19 sati i 51 minutu. Iz dana u dan nadovezuju se sadržaji nalik poglavljima od nekog sadašnjeg trenutka nakon onoga u mom životu što bih mogla nazvati „poslije biti ili ne biti“ – velike patnje koju pokušavam zaboraviti i o čemu ne želim misliti jer život teče dalje.
O kada bi to bilo moguće!
Možda, ako prihvatite takvu, na kapaljku, moju ispovijed...

(»Khevenhillera« Miroslava Krleže)

Nigdar ni tak bilo
da ni nekak bilo,
pak ni vezda nebu
da nam nekak nebu.
Kajti: kak bi bilo da nebi nekak bilo,
nebi bilo nikak, ni tak kak je bilo.
Ar je navek bilo da je nekak bilo,
kaj je bilo, a je ne, kaj neje nikak bilo.
Tak i vezda bude da nekak vre bude
kak biti bude bilo da bi biti bilo.
Ar nigdar ni bilo da ni nišče bilo,
pak nigdar ni nebu da niščega nebu.
Kak je tak je, tak je navek bilo,
kak bu tak bu, a bu vre nekak kak bu!
Kajti nemre biti i nemre se zgoditi,
da kmet nebi trebal na tlaku hoditi.
Nigdar još ni bilo pak nigdar nemre biti,
da kmet neje moral na vojščinu iti.
Kajgod kakgod bilo, opet je tak bilo,
kak je bilo, tak je i tak bude bilo.
Kak je navek bilo, navek tak mora biti,
da muž mora iti festunge graditi,
bedeme kopati i morta nositi,
z repom podvinutim kakti kusa biti.
Kmet nezna zakaj tak baš mora biti,
da su kmeti gladni, a tabornjiki siti.
Ar nigdar ni tak bilo da ni nam tak bilo,
pak nigdar ni nebu da kmet gladen nebu,
kajti nigdar nebu na zemlji ni na nebu,
pri koncu pak Turčin potukel nas se bu.
A kmetu je sejeno jel krepa totu, tam
il v katedrale v Zagrebu,
gda drugog spomenka na grebu mu nebu
neg pesji brabonjek na bogečkem grebu.

(odlomak iz »Hamleta« William-a Shakespeare-a)
O, biti ili ne biti – to je pitanje:
Da li je ljudskog duha dostojnije
Trpjeti praćku i strijele sudbine nasilne,
Ili oružje dići na more muka
I otporom ih sve zauvijek okončati?
Umrijeti, samo usnuti – i ništa više;
I tim snom reći da smo prekinuli
Naše duše bol i hiljade onih jada
Što ih priroda ljudska nasljeđuje.
To bi nestanak bio da ga čovjek
Svim srcem svojim samo poželjeti može.
Umrijeti, možda usnuti – a usnuti -
Sanjati možda? E, tu je prepreka!
Jer zbog tih snova – koji bi nam u samrtnom
Spavanju mogli dolaziti kad se
Iz ove buke i zbrke života smrtnog
Izvučemo – mi moramo oklijevati.
Zbog toga jadni život naš i jeste
Toliko dug, jer k'o bi mogao da snosi
Sve šibe i sve poruge ovoga svijeta,
Nepravde tlačitelja, prezire oholih,
Patnje zbog nepoštivanja ljubavi,
Bezakonje i drskost vlasti, ćuške
Što ih zasluga krotka od bezvrijednih trpi -
Kad bi svako sebi mogao mir i spokoj
Da omogući golim nožem prostim?
Ko bi nosio breme života teškog,
Stenjao i znoj lio, kad nam volju
Sputav’o ne bi strah od nečeg
Poslije smrti – da, te zemlje neotkrivene
Iz čijih međa još se ni jedan putnik
Vratio nije – strah koji nas tjera
Da radije sva ona zla trpimo
Što nas već muče, nego da hrlimo drugim
O kojima baš ništa ne znamo?
Tako svijest stvara kukavice od sviju nas;
I, tako, zdrava i prirodna boja
Sve odlučnosti naše boležljivo čili
Kad na nju padnu te blijede misli;
A poduhvati naši, veliki i smjeli,
U strahu, zato, skreću struje svoje,
I onda gube sam smisao djela.