petak, 27.12.2013.

Taj moj užas zbog djeteta otrgnutog mi s njedara u začetku, samim povojima Domovinskog rata dok još nitko ni slutio nije kako će se razviti kroz vrijeme što me je surovo učinilo surovom prema sebi samoj

Često prosim na toj stazi, – stazi vremena, stazi prolaznosti, stazi zaborava, – na taj način tjeram iz misli snoviđenje o rađanju.
Više ni sama ne znam kakvu milost očekivati?!
Nadala sam se smrti, a nastavila patiti u našem nemilosrdnom svijetu.
A čemu sam se drugom mogla nadati poslije svega?
Možda je to pitanje odgovor na komentaru štono mi ga je postavila bloger-ica 'annaboni' kad kaže:
„Razmnožila si riječi u poetsku zbilju ranjene duše. Zašto mislim da si ranjena ako nisi, zašto mislim da ti je slika tužna , a možda nisi? Zašto si se, na kraju kraja, depersonalizirala dajuć' nagovještaj žene-sjene?“
Taj moj užas zbog djeteta otrgnutog mi s njedara u začetku, samim povojima Domovinskog rata dok još nitko ni slutio nije kako će se razviti kroz vrijeme što me je surovo učinilo surovom prema sebi samoj – pa dok koračam sred obeznađenog mnoštva ulicama grada u kom sam se zatekla daleko od rodne grude ni sama ne znam iz kog razloga, – postajem svjesna da je loša kob odavno upisana u ljudsko biće.
Dugujemo je nekom zaboravljenom pretku.
Ne može se poraziti ni ustrajnim ni trpeljivim prihvaćanjem sudbine.
U stvarnosti takva je moja zbilja. I postalo mi je nemoguće izmaći joj.
A što ukoliko svemirci paralelnog, nematerijalnog svemira gdje nema materijalnih oblika ali bića u njemu su anđeli i demoni, i što ako ta dobrohotna i zla duhovna bića 'svemirci koji jedu osjećaje' stvorenja iz materijalnog svijeta, na Zemlji uzgajaju ljude istovjetno čovjeku koji uzgaja voćke u voćnjacima, žito na poljima, kupus na njivama, lozu u vinogradima, ovce na pašnjacima, stoku, svinje, perad...? Njima su ljudi tek stvorovi isto kao što je čovjeku govedo ili kukuruz plod prirode i plijen hranidbenog lanca. Koji je to drevni mudrac izjavio: „Kako dolje na zemlji tako i gore na nebu“? Pa što ako je planet Zemlja štala za mužnju krava ili puka razbibriga? Uostalom zar i plemenit i zao čovjek za ukras ne sadi cvijeće u vazama s humusom iz 'uzgajališta' kalifornijskih kišnih glista, a sa psima i sokolovima 'surađuje' u lovu pa u cirkuskim predstavama 'obučava' životinje za vlastitu zabavu, potrebu i razbibrigu te 'odrubljuje' jelke u šumama zbog kićenja božićnog drvca?
Čim to pomislim, zastanem pa bez ikakve zamisli promatram put kojom se čovječanstvo uputilo i slijedim ga. Uranjam u neprozirnu sjenu večeri i pričinja se, kanda nestaje u mraku besmislenosti i… i malo-pomalo navikla sam na okrutnost vremena i mjesta gdje živim mada se i nadalje osjećam strankinjom.
Ah da, draga moja bloger-ico 'annaboni', ja sam sjena bez mesa i krvi, ne-zamjetana.
Ah da, draga moja bloger-ico 'annaboni', kao da meni je živjeti tako jednostavno, lako kao kada zaklope se oči…
Dok mi prilaze drugi neki prolaznici, zbog tih takvih mojih riječi da osjete samo postojanje sebe, svoje ozračje, svoj odraz u toj sjeni mene ili… ili ipak plod vlastite uobrazilje – da vide bilo što – ili: da vide sve drugo osim mene.
Jer…
Jer ja ipak samo tek sam neprimjetna, samo tek: ah da, ja tek sam: sjena. I ne treba odgovarati na pitanja moga duha, već na lošu sliku, sliku što se sama stvara, sliku žene, neprimjetne koja je tu ne-zamjetna mada nepoznata postoji i živi.
Ah da, draga moja bloger-ico 'annaboni', ja sam ta: žena u sjeni. Ja sam izbjeglica od strahota rata. Posljedica Domovinskog rata. Više od dvadeset godina krijem se u gužvi, u gomili, među mnoštvom. Moj je duh odlutao daleko od moga tijela vlastitom stazom.
Ali avaj, na toj stazi ima mnoštvo i drugih prosjaka koji su bili još veća sirotinja od mene.
Bez ičega su pa pohlepno pružaju prazne dlanove, a ja, iz svog srca bez nade, samilosno ispuštam u njih kap otrova.
Odjekne nijemi vrisak mog i samo mog bola.
Puštam ga čim uvečer izađem na ulicu.
Kad ugledam prolaznike kako kaskaju prema meni da me progutaju pohotnim pogledom, glupu plavušu, ispruživši svoje šapice, znojnih očiju, čini mi se da se susrećem sa… ne, to se o tome ne može govoriti.
„Koja je razlika između pametne plavuše i 'letećeg tanjura' kojim svemirski pastiri dolaze u obilazak svojeg gospodarstva? 'Leteći tanjur' je viđen!!“
Postoji samo jedna utjeha… sasvim blaga. Po njihovom pogledu znam da sam ipak živa i postojim. Sada kad sam izliječena, kao pozdrav životu bolno kriknem i isti čas započnem razgovarati sama sa sobom. Poput glupe plavuše u teretani pred kojom nabildani skine majicu i napinje mišice pokazujući koliko je divno razvio mišiće
„O, kako divno mišićavo tijelo,“ kaže glupa plavuša.
„To je 100 kila dinamita,“ hvali se nabildani pa skine gaćice, a glupa plavuša ni pet ni šest već bjež' vrišteći. Nabildani potrći za njom i čim je dostigne upita radi čega je pobjegla.
„Uplašila sam se od toliko dinamita, a tako kratak fitilj!!“
To je uzdah olakšanja, ta glupa plavuša, zar ne draga moja bloger-ico 'annaboni'?
Hip izdisaja pa udisaja života u vrisku, u kriku pa kratkom solilokviju misli što ih ne želim i ne mogu izreći u dugom-dugom međuvremenu ostatka dana i noći dok mlitavo prihvaćam ono svakodnevno. Kažem mlitavo, mada sam danomice odsutna duhom.

- 11:45 -

Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Opis bloga

Postoji još jedan način za pratiti blog apistia (riječ grčkog podrijetla sa značenjem: NEVJEROVANJE, SUMNJA), čitati od početka poput romana što ga život stvara. Štiva se zapravo započelo u srijedu 11. prosinca 2013. godine objavom u 19 sati i 51 minutu. Iz dana u dan nadovezuju se sadržaji nalik poglavljima od nekog sadašnjeg trenutka nakon onoga u mom životu što bih mogla nazvati „poslije biti ili ne biti“ – velike patnje koju pokušavam zaboraviti i o čemu ne želim misliti jer život teče dalje.
O kada bi to bilo moguće!
Možda, ako prihvatite takvu, na kapaljku, moju ispovijed...

(»Khevenhillera« Miroslava Krleže)

Nigdar ni tak bilo
da ni nekak bilo,
pak ni vezda nebu
da nam nekak nebu.
Kajti: kak bi bilo da nebi nekak bilo,
nebi bilo nikak, ni tak kak je bilo.
Ar je navek bilo da je nekak bilo,
kaj je bilo, a je ne, kaj neje nikak bilo.
Tak i vezda bude da nekak vre bude
kak biti bude bilo da bi biti bilo.
Ar nigdar ni bilo da ni nišče bilo,
pak nigdar ni nebu da niščega nebu.
Kak je tak je, tak je navek bilo,
kak bu tak bu, a bu vre nekak kak bu!
Kajti nemre biti i nemre se zgoditi,
da kmet nebi trebal na tlaku hoditi.
Nigdar još ni bilo pak nigdar nemre biti,
da kmet neje moral na vojščinu iti.
Kajgod kakgod bilo, opet je tak bilo,
kak je bilo, tak je i tak bude bilo.
Kak je navek bilo, navek tak mora biti,
da muž mora iti festunge graditi,
bedeme kopati i morta nositi,
z repom podvinutim kakti kusa biti.
Kmet nezna zakaj tak baš mora biti,
da su kmeti gladni, a tabornjiki siti.
Ar nigdar ni tak bilo da ni nam tak bilo,
pak nigdar ni nebu da kmet gladen nebu,
kajti nigdar nebu na zemlji ni na nebu,
pri koncu pak Turčin potukel nas se bu.
A kmetu je sejeno jel krepa totu, tam
il v katedrale v Zagrebu,
gda drugog spomenka na grebu mu nebu
neg pesji brabonjek na bogečkem grebu.

(odlomak iz »Hamleta« William-a Shakespeare-a)
O, biti ili ne biti – to je pitanje:
Da li je ljudskog duha dostojnije
Trpjeti praćku i strijele sudbine nasilne,
Ili oružje dići na more muka
I otporom ih sve zauvijek okončati?
Umrijeti, samo usnuti – i ništa više;
I tim snom reći da smo prekinuli
Naše duše bol i hiljade onih jada
Što ih priroda ljudska nasljeđuje.
To bi nestanak bio da ga čovjek
Svim srcem svojim samo poželjeti može.
Umrijeti, možda usnuti – a usnuti -
Sanjati možda? E, tu je prepreka!
Jer zbog tih snova – koji bi nam u samrtnom
Spavanju mogli dolaziti kad se
Iz ove buke i zbrke života smrtnog
Izvučemo – mi moramo oklijevati.
Zbog toga jadni život naš i jeste
Toliko dug, jer k'o bi mogao da snosi
Sve šibe i sve poruge ovoga svijeta,
Nepravde tlačitelja, prezire oholih,
Patnje zbog nepoštivanja ljubavi,
Bezakonje i drskost vlasti, ćuške
Što ih zasluga krotka od bezvrijednih trpi -
Kad bi svako sebi mogao mir i spokoj
Da omogući golim nožem prostim?
Ko bi nosio breme života teškog,
Stenjao i znoj lio, kad nam volju
Sputav’o ne bi strah od nečeg
Poslije smrti – da, te zemlje neotkrivene
Iz čijih međa još se ni jedan putnik
Vratio nije – strah koji nas tjera
Da radije sva ona zla trpimo
Što nas već muče, nego da hrlimo drugim
O kojima baš ništa ne znamo?
Tako svijest stvara kukavice od sviju nas;
I, tako, zdrava i prirodna boja
Sve odlučnosti naše boležljivo čili
Kad na nju padnu te blijede misli;
A poduhvati naši, veliki i smjeli,
U strahu, zato, skreću struje svoje,
I onda gube sam smisao djela.