antun kauzljar

srijeda, 14.02.2007.

Promjene ili zatišje pred buru

Tada je, za mene iznenadno, došlo do previranja. Osnovna organizacija SK se raspala, aktivnosti svih društveno političkih subjekata u Mjestu postale su sve manje i rijeđe. Kao da je to bilo nekakvo zatišje pred buru. Ali ja to još nisam tako osjećao niti primjećivao. Tek 1990. godine, kada su na svim banderama, stablima i zgradama osvanule fotografije meni do tada nepoznatog Franje Tuđmana ja sam shvatio da se nešto ozbiljno događa i mijenja. Naravno zbog straha od nepoznatog povukao sam se iz svih aktivnosti a posvetio se samo poslu.
Nažalost, nisu me ostavili na miru, pa su me neki ljudi počeli nazivati bivšim komunjarom, izbjegavati moje društvo i tajnovito razgovarati u mojoj prisutnosti. Pitao sam se: Što sam ja to skrivio tim ljudima? Nikada u svom životu nisam nikome zlo ni mislio ni učinio. Ako čovjeku nisam mogao pomoći, nikada mu nisam želio ni odmagati. Zašto su takvi prema meni?
Provedeni su novi izbori, «prvi demokratski izbori nakon komunizma» kako su ih zvali. Nadmoćno je pobijedila Hrvatska demokratska zajednica (HDZ). Ljudi su pohrlili za novom političkom strankom kao ovce za ovnom predvodnikom. Najveći broj onih koji su glasovali za HDZ nije imao pojma kakva je to stranka i koji joj je program. Ali Hrvatima je ponuđeno hrvatstvo i oni su ga bez puno razmišljanja objeručke prihvatili. Nisu ni pomišljali da će to izazvati buru negodovanja među Srbima u Hrvatskoj.
Tako je i bilo. Srbi u Hrvatskoj organizirali su referendum o osnivanju Republike Srpske Krajine i odcijepljenje od Hrvatske a Hrvati su organizirali referendum o odcjepljenju od Jugoslavije. Sukob interesa bio je neizbježan. No, ja još uvijek nisam vjerovao u ratni sukob. Nadao sam se mirnom rješenju problema. No, nisam imao pravo.
Malo pomalo izbijali su nemiri, sukobi i postavljanje barikada između Srba i Hrvata u Hrvatskoj. Za predsjednika predsjedavajućeg SFRJ postavljen je Hrvat (prema unaprijed utvrđenom rasporedu) iz redova HDZ, Stipe Mesić. U skladu s novom politikom HDZ-a, stranke na vlasti u Hrvatskoj, on je imao zadatak rasturiti Jugoslaviju i u tome je uspio. Kasnije je to i sam izjavljivao. Već sljedeće godine došlo je do oružanih sukoba. Iz Jugoslavenske narodne armije bježali su mladići hrvatske, slovenske i drugih nacionalnosti. JNA se svrstala uz Srbe i pomagala im. Počeo je rat.

- 20:13 - Komentari (1) - Isprintaj - #