antun kauzljar

srijeda, 08.11.2006.

Rezime

Na posljednjih sedam mojih postova na temu „Čovjek uništavatelj“ napisali ste dvanaeset komentara a na posljednja tri na istu temu samo jedan komentar. Možda se na ovu temu nema što komentirati jer je to gruba stvarnost. Možda niste komentirali jer je tema previše „razvučena“ kroz neoliko postova i teško ju je u cijelosti pratiti. Možda nam naš način življenja izgleda toliko normalan da ne možemo prihvatiti njegove uništavateljske strane i jer ne znamo kako bi mogli drugačije živjeti. Možda, možda, možda...
Kako bih saznao odgovore na ova pitanja? Počeo sam sumnjati da je čovjek mogao evoluirati prema poznatoj i priznatoj teoriji evolucije. Sumnjam zato što sama teorija počiva na zakonitostima uzroka i posljedica i kao takva ne bi mogla omogućiti evoluciju ovakvog uništavateljskog bića kakvo je čovjek. Što je u prirodnom evolucijskom procesu omogućilo čovjeka uništavatelja? Evolucijski proces (koliko ja znam) održava prirodnu ravnotežu i ne bi trebao dopustiti razvitak bilo kojeg bića koje bi poremetilo tu ravnotežu. Takvo biće evlucijski bi bilo uništeno ili bolje rečeno ne bi moglo ni evoluirati.
Sudeći po broju komentara, iako me mnogi od njih podržavaju u razmišljanju (i zato hvala svima), mislim da nema svrhe nastaviti s ovakvim temama. Teško će bilo koji čovjek prihvatiti da je to što stvarno jest, osobito kada je nešto loše. A kada bi njegova svijest i mogla to prihvatiti, prekasno je jer čovjek više nije u stanju promijeniti svoj način življenja. Čovjek će i dalje činiti ono što sada čini u svezi hrane, pića, odjeće i obuće, svojih nastambi, zauzimanja prostora, kretanja u prostoru i reprodukcije onako kako sam pisao u svojim postovima.
Kao nekakvo nužno rješenje (da bismo izbjegli naše uništenje) nudim skromnost. Nudim neprihvaćanje održivog razvoja nego tražim od ljudi održivi uzmak. Tražim previše i znam da se to neće ostvariti. Zato sam uvjeren da današnja ljudska civilizacija (osobito vođena kapitalizmom i demokracijom) mora doživjeti propast a s njom zajedno propast će milijarde ljudi ali i drugih živih bića. Žao mi je zbog toga ali to se mora dogoditi radi ukupnog života na Zemlji.

- 13:13 - Komentari (3) - Isprintaj - #