antun kauzljar

srijeda, 15.03.2006.

Katastarska tužna priča

Ispričat ću vam ukratko jednu tužnu priču koju ste vi uzrokovali.
Sagradio sam obiteljsku kuću u vrijeme mračnog socijalizma. 1977. dobio građevinsku dozvolu a dovršio kuću 1980. godine. Nakon toga kod mene je bila tzv. revizija i «uvjerila se» u stvarno stanje i to stanje prenijela u zemljišne knjige odnosno u katastarski operat, kako vi to danas zovete.
Rat mi je kuću skoro uništio (5. kategorija oštećenja), ali uz vašu pomoć sam je obnovio. Hvala vam na tome iako ja nisam kriv za rat.
Ja sam mislio kako sam sve uradio po zakonu, osobito zato što su državni predstavnici radili elaborat o obnovi kuće, ali… Dođoste vi na vlast i propisaste nove zakone, po kojima sve to ništa ne vrijedi. Kuća se mora ucrtati u planove po ovlaštenoj pravnoj osobi. Naravno taj posao ja moram platiti.
Platio sam: geodetskoj tvrtki 2.025 kuna, državi PDV 445.50 kuna i 320 kuna državne takse – ukupno 2.790.50 kuna. (Morao sam još platiti traženje moje građevinske dozvole u arhivu 40 kuna). Moram dodati da sam penzioner s 2.096 kuna koje sam «zaradio» nakon 38 godina rada.
Zatim sam dobio rješenje od područnog ureda za katastar u kojem stoji kako sam ja podnio «zahtjev radi promjene podataka u katastarskom operatu» i na osnovi tog zahtjeva donosi se rješenje o promjeni tih podataka.
Dosadašnji podaci:Oranica 22 m četvorna
Kuća 100 «»
Dvorište 500 «»
Novo stanje: Oranica 24 «»
Dvorište 500 «»
Kuća 98 «»
Dakle, u mđuvremenu ja sam srušio dva četvorna metra kuće i dodao ih oranici koja se ne nalazi u dvorištu.
Ta grozna «socijalistička revizija» unijela je pogrešne podatke valjda zato što nije bila stručno osposobljena i ovlaštena. Jedino što tu reviziju nisam morao posebno plaćati.
Sada sam konačno (valjda) riješio problem dok ne dođe neka nova vlast i novi zakon.
Žao mi je poginulih domoljuba jer su poginuli uzalud. Za ovakvo što oni se nisu borili. Ali oni su se bar spasili. Bog ih je uzeo k sebi. Teže je onima koji su morali sami na sebe dići ruku (njih više od 1.500) i koji će to još morati učiniti. Teško je i nama ostalima koji snosimo posljedice svega novoga što nam je donijela nova država.

- 18:58 - Komentari (1) - Isprintaj - #