26

petak

prosinac

2014

Dodoh, vidjeh, plakah


Taj je bio Martinin izbor. Meni se cinilo suvisnim u ovoj ogromnoj zemlji prepunoj svega za dozivjet trosit vremena na turisticke atrakcije i cekanja u redovima. Mozda bas zato jer sam imala vrlo niska ocekivanja dogodilo se upravo suprotno.
Onog trena kad sam ga ugledala preplavilame njegova ljepota i velicanstvenost. Preplavila me toliko jako da su mi iste sekunde potekle suze, one suze kad ugledas nesto toliko lijepo i nestvarno ispred sebe i ne samo da vidis nego osjecas prekrasnost cijelim svojim tijelom.

Plan je bio dignut se u zoru i docekat izlazak tamo. Taj naime poprima razlicite boje u razlicite dijelove dana, a u zoru je njezno ruzicast i naravno nema previse turista. Budenje u 6, pogled kroz prozor, maglustina takva da ne vidis prst pred nosom.
I tak smo budne i krmeljave srkale svaka svoj masala chai na rooftopu naseg hotela sa pogledom na Taj koji se vidio nije i cekale da magla prode. Do 9:)
Jos jednom se potvrdila tocnom mudra izreka: Ako zelis nasmijati Boga reci mu svoje planove.
Cijena ulaznice "blago" varira: locals 2 kn, turist 75kn.
Na ulazu unutra rade detaljniji pretres nego na aerodromu. U ruksaku imam hrpe bomobona i zvakaca koje dijelimo klincima a zena zastitarka je pozorno vadils jedan po jedan iz torbe i objasnjavala mi da hrana nije dozvoljena. Zatim je uzela Iskon majicu i rekla mi unosenje zastava isto nije dozvoljeno:) Vec dugo nisam negdje napravila takav zastoj.
Taj je ljubavno megalomanska prica. Negdje sam procitala da je 'a teardrop on the cheek of eternity' s cim se apsolutno slazem. Sagradio ga je Shah Jahan kao uspomenu na njegovu trecu zenu Mumatz Mahal koja je umrla na porodu radajuci njihovo 14 dijete. Mumatz je bila ljubav njegova zivota i legenda kaze da nakon sto je umrla da je posjedio preko noci. Sveukupno je imao 4 zene no Mumatz je bila 'the one'. Odlucuje joj napraviti spomenik i upogonjuje 20tis ljudi iz Indije i centralne Azije koji su ga klesali oko 8 godina.
Bijeli mramor u kombinaciji sa poludragim kamenjem. Savrsena simetrija, sa sve 4 strane on izgleda identicno. Nalazi se na povisenom mramornom postolju i cini ti se kao da dotice nebo. Mogla bi buljiti u njega satima.
Kad sam kod buljenja ovdje zaista buljenje u strance ne staje. Na Taju me 'opkolilo"' 20tak simpaticnih djevojcica od 9-10 godina, napravile su citav krug oko mene i sa svojim prekrasnim nevinim djecjim licima bez ijednog treptaja samo buljile u mene. Nasmijala sam se i rekla Hello. I onda je krenulo najslade heloanje ever, pocele su vikat Hello, Hello, Hello, pruzat mi ruku, dragat me, smijat se, pa jos jedna runda Hello,Hello - toliko cisto i lijepo da mi je srceko bilo puno.
Grobnica voljene gde Majal nalazi se ispod Taj-a i nije dostupna javnosti ali se zato unutar Taj-a nalazi identicna kopija. Kao i sve ostalo cak je i grobnica prekrasna, cijela je cvjeticasta. Pored njezinog groba nalazi se njegov ( koji btw remeti cijelokupnu savrsenu simteriju:)). On je zavrsio dosta tuzno, nedugo nakon njene smrti vlastiti sin ga je zarobio u Agra tvrdavi i drzao u tamnici.
Pricalo se da je za sebe htio napraviti identican ali crni Taj preko puta rijeke no to je mit, isto kao i to da je svim ljudima koji su gradili Taj dao odrezati ruke da vise nikada ne naprave tako nesto lijepog.
Mora da su ostale njegove zene bile poprilicno ljubomorne:)
Ostatak dana gledala sam ga sa krova hotela. Kazu da je nekad bio jos ljepsi, da su ga smog grada i polucija ucinili manje sjajnim.
Hvala ti Taj na svoj bujici u meni i prekrasnosti koju nosis u sebi.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.