Predvečer sam se vratio s Krka. Premda smatram da ima bezbroj tema važnijih od prometa, ipak ovaj put ne mogu a da ne napišem neke dojmove. Prema jugu sam krenuo u subotu poslije 10 sati. Odmah sam nakon petanaest minuta poslušao izvještaj o stanju u prometu. Javili su da se na devetom kilometru autoceste od Lučkog prema Karlovcu dogodila prometna nesreća i da se promet sa zastojima propušta po jednoj voznoj traci. Međutim, već je u Lučkom bio kilometarski zastoj koji uopće nije u izvještaju spomenut. Od mjesta gdje se spajaju trake zaobilaznica s istoka i zapada, dakle za nekoliko stotina metara, trebalo mi je 15 minuta za ulazak na autocestu. Čim smo krenuli, točnije nakon jednog kilometra, već je bila formirana kolona koja se jedva kretala, da bi ubrzo prešla u vožnju sa zastojima. Pored mjesta nesreće promet je tekao usporeno (samo zato što su vozači zbog znatiželje nepotrebno usporavali – kao što je to običaj npr. i u Njemačkoj!) prošao sam nakon malo više od sat vremena pošto sam krenuo na put. Ali promet je tekao normalno objema voznim trakama. No kratko nakon toga, poslije vijesti u 11,30, u novom izvješću o stanju na cestama gospođa Mišlov (ne znam je li ona kriva ili je dobila takav tekst) javlja da promet u smjeru Karlovca od devetog do dvanaestog kilometra teče usporeno i zbog prometne nesreće na devetom kilometru propušta se jednim voznim trakom!!! Isto je bilo rečeno u izvješću na engleskom i njemačkom jeziku. Dakle, što reći nego kratko i jednostavno – katastrofa! Odnosno: medijska prometna nesreća! Sramota HAK-a, veća od Haaga! I to upravo usred srpnja, uoči početka vrhunca turističke (prometne) sezone. A upravo su danas o tome rado brbljali, pa i u svim vijestima ponavljali razgovor s gosp. Nikom Bulićem i isticali neke njegove bisere - posebno o kruzerima u Dubrovniku, kao da je to presudno za vozače koji po paklenoj žegi voze u kolonama prema moru ili se vraćaju kući na sjever! Eto, upravo o tim famoznim kruzerima slušao sam vozeći s Krka od 17 do 19 sati točno pet puta. A u HAK-ovu izvješću o prometu (hvala Bogu da nije bilo gužve!) npr. o usporenoj koloni vozila ispred Krčkog mosta - nemaju pojma. A upravo je to itekako značajno za tisuće vozača koji kreću s Krka i moraju proći kroz usko grlo dvaju prolaza na naplatnim kućicama. Umjesto važnih pojedinosti koji vozačima mogu biti korisni, izvještaj – koji sam slušao do Lučkog – ponavljao je beskorisno općenite stalno iste fraze, kao npr. da se mogu očekivati gužve na prilazima većih gradova i turističkih središta i sl. (kao što kažu da su mogući odroni u usjecima... bla bla... kao da to ne znam i prije nego sam krenuo na put, što je isto kao kad bi rekli da će cesta biti mokra ako padne kiša... itd.). Slušajući takve nebuloze sjetio sam se izvještaja o industrijskim uspjesima radnoga naroda u socijalističkim republikama... (Usput, vrlo slični znaju ponekad biti i meteorološki izvještaji, u kojima kao da je za prosječnog slušatelja osobito važno to što se "plitko depresivno polje popunjava... a frontalni poremećaj..." bla bla... itd.). Ipak, u današnjim prometnim izvješćima na engleskom i njemačkom moglo se doznati više pojedinosti. Ali tko ne zna nijedan strani jezik od toga nema koristi. Eto, to je moj općenit dojam, koji je, premda ga iznosim prvi put, zapravo nastao na temelju dugogodišnjeg "rulanja" po hrvatskim cestama i slušanja beskorisnih izvještaja o stanju na njima. Naravno, ne želim reći da su svi izvještaji takvi – mnogo puta su mi pomogli da izbjegnem gužvu, ili sam čuo vrlo korisnu informaciju. Stoga, uz dužnu zahvalnost za korist koju vozači imaju od HAK-ovih usluga, ipak, ne samo radi slušatelja-vozača, koji s povjerenjem i zahvalnošću očekuju točnu informaciju, nego i zbog renomea institucija koje pružaju te usluge, predlažem HAK-u da ozbiljnije shvati svoj medijski posao te se (zajedno s drugim programom HR-a) ne blamira pred tisućama hrvatskih vozača, jer je ponekad takav odnos prema njima ne samo nekoristan nego također ponižavajući i uvredljiv. |