MonoperajAnka




Blog.hr




MonoperajAnka Home
U nedostatku vremena za češljanje po listama, otkrila sam uglavnom one blogere koji mi se sami jave, tj. ostave komentar ... neki su stalno tu, a ima i stalno novih.
Dobro mi došli svi!





MonoperajAnka E-Mail
... nemam nekih opakih ambicija, jednostavno ću neke svoje misli podijeliti s nekim koga zanima ...

MALI RJEČNIK MonoperajAnke Jr.
Tommimiđeri = Tom & Jerry
Ivaj = Ivan
pukovati = kupovati
pukaonica = kupaonica
mačuju se = mačevaju se
ja ti budem velila = ja ću ti reći
pirureta = pirueta
klopovac = poklopac
prokolica = trokolica
tobonak = tobogan
pikava voda = Jamnička
gimagama = kišobran
peblete = tablete
Dućanice = Kućanice
ustrujila = uključila u struju
mamino, menino = mamino, moje
goluf = kolut (npr. naprijed)
kotumenti = dokumenti
dindon = muški spolni organ
Šuma stribovora = Šuma striborova
gabelica = vilica
špikote = piškote
kadevade = Badewanne tj. kada
štajnčić = kamenčić
karotica = mrkvica
murmelica = pikulica
izaime = prezime
Zejuitenvize = Jesuitenwiese (u Prateru)
odbliži me = odmakni me od stola
pupica = lutkica
mrveno = jako malo, sitno
olovo soko = oko sokolovo
grudnik = rudnik
grčka meteorologija = grčka mitologija
mrv = crv


Pregled tekstova
Metastaze društva
Ženska samosvijest
Domoljubni odgoj ne poznaje granice
Dnevnik propadanja ili navodnog rasta?
Gibonni u Beču
Caru carevo, Bogu Božje
Politika i glazba...
Emancipacija na balkanski...
Pozivnica...
Uoči rođendana
Austrijski "Ples sa zvijezdama" – uživo
Damir Stojić kod Stankovića
Domovinski čušpajz
"Stare kosti...
"Zajedničko slavlje mira"
Ne-zaustavljeni glas
Natjecanja i nagrade
Političari – zabranjeni ljudi
Desetljeće bračne sreće
Krenuli smo u školu...
Tko je naš bližnji na godišnjem odmoru?
Ribarenje i ribarsko prigovaranje 2010.
Winxice protiv Starwarsa
Pale sam na svijetu
Varšavska-intuitivno
Majko moja!
Ona lebdi...
"Kad si već na nogama...
Što (mi) znači nositi križ?
Zašto me (između ostalog) nema
Rođendansko kazalište lutaka
Zbogom Speedy
Kršćanska načela po farizejima
Tko mljacka barke?
Tata je osvojio bokal!
Naš prvi Flohmarkt
Ljetni ljubić
Odmor nakon godišnjeg odmora
Majčin Dan
Školovanja, titule i sl.
Batina je iz Raja izašla - 2. dio
Batina je iz Raja izašla
Linzer Torte
Mir na Zemlji - On s Marsa
Sveti Nikola je bio Turčin!
Imamo gramofon!
Dobri duh Casper
Oliver u Konzerthaus-u... ili o perspektivi
Meditacija o Svjetskom danu hrane...
Kad igračke ožive
Tko je Antonija Balek?-O efektu medalje
Jesu li Podravci škrti?
Tour de Podravina
Novaljski trijatar-2.godina
Sjećanja (po moru)
Ludi provodi, morski...
Mediteranski (ne)red
Odmor nakon godišnjeg odmora
Zasluženi odmor
Nogometno ludilo...
Maratonka
Tko ima bolje luđake?
Rattatouile
Majstor u kući
Tko je ovdje lud?
Predrođendansko ludilo
"Pjesma" umjesto posta
(Ne)privlačnost križa
(Ne)slavlja razna...
Rođendanske čestitke djevojčici
Znate li vi tko sam ja? Pa, taj i taj...
Poziv na građansku bunu!
Filozofija života za štednjakom
Dragi Lastane!
Zaboravljeni Božić
Plivam!
Na čemu si ti?
Tko su naši junaci?
Prelaženje granica... ili "Kad će braco?"
Anđeli koji se smiju
Kad domaja krvari
Papa, kineska haljina i pumpa-dućan
"Sve što vam treba je ljubav...
Nesreća dolazi tri puta zaredom
Novaljski trijatar
Servis na moru
Morski pozdravi
Selidba...
Kada reći zbogom?
Počelo je...
Oluja svih oluja...
Izgubljeno-nađeno
Priča sa zadanim riječima
Reci mi nježno, nježnije...
Hvala gospodine Miliću..._______(Xportal)
Poziv za gospodina Mandića_____(Xportal)
Blogo-rođendanska promišljanja
Integracija u tijeku
Bazeni i čevapi
Zbogom Supekovom humanizmu _(Xportal)
Noćna mora - antiDora
Noćna mora - antiDora _________(Xportal)
Prve tri su najvažnije...
"Pustite malene k meni"
Falco - austrijski pjesnik
Falco kao pjesnik ______________(Xportal)
Gavran ili svraka, oprost i dr...
Ljemetija
Sretna 2007!
Božić bez Ane... Uskrs bez Irene
Jaje od guske
Čini li uspjeh smisao?___________(Xportal)
Beču Mozart-Zagrebu narodnjaci(Xportal)
Ispovijed
Tko se boji Sv.Nikole... ________(Xportal)
"Pošten - j...n"
Pioniri maleni _________________(Xportal)
Austro- Ugarska birokracija ____(Xportal)
Prevareni i poniženi ... ________(Xportal)
Kapitalizam u obrazovanju
Licht in der Laterne,
Mali ovisnici
O mrtvima sve najbolje
Akumuliranje cinjenica...
Lange Nacht der Museen - 2.put
Majčinstvo i karijera
Dogodilo se...
Vienna World Records Day 2006
Djevojčicin čušpajz
Jesen u mom gradu
Dobro i loše
Kulturološko - bračne razlike
Madžarski turizam
Nije u šoldima sve...
Pjesma povratnice (umjesto posta)
Bye, bye mašem svima ...
Društvo znanja ili SF
Gastiči, dotepenci i dr.
Nogometna histerija
Vjerski turizam na austrijski način
Evo banke cigane moj...
Uskrs na groblju
Upoznajte Krešu!
Rođendanska antidepra
Kako sam postala izdajnica?
Hvala Blogu...
Beč - veliki pseći WC
Profesionalnost i podobnost
"Teta, darf ich bombe?"
Zločin i kazna
A i tata ima dvojku...
Dvije su mi godine tek ili već
Ljubav
Austrijski impresionizam
Umijeće (blogerskog) putovanja
Kondore...javi se
Griessknödel mit Zwetschkenröster
Novi život vrtićki
I skuhali su nam...
Što nam kuhaju Sv.Nikola i Djed Mraz
Slučaj Duje ili dvostruka mjerila
Aquashow 2005
Bečki sportski festival 2005.
Glorija - iza kulisa
Imam koncept
Nedjeljne misli
Sretno dijete
Privatni i javni govor
Očinstvo
Gotovani, na gotov´s!
Ružno pače
Petoljetka
Tata, kupi mi auto
Ni o čemu...
Bolest...
Ribarenje i ribarsko prigovaranje
Pakiranje
Stari morski vuk
Planska gradnja
Morski doživljaji MonoperajAnke
Pepe-pljuga
Vratija se Šime...
Sitne duše slovenske
Odoh ja...
Predizborne jagode
Rušitelji tabua-bečki hedonizam
Eurosong
Priča iz Hrvatske
Kraj svijeta?
Praznik sporta
Crvenkapica i ostale bajke...
Niš' ne kužim,ali imamo Papu
Kupujmo hrvatsko!
"Budeš ti vidjela"
Sretan mi rođendan
Ivan Pavao II - trag u vremenu
Sanjala sam Uskrs
Vratila sam se...
Proljetna generalka
Stiglo je proljeće!
Dan drugi...
Igranje sa Suncem,dijeta...
Čestitka za Mr. Perfect-a
Sretan Dan žena!
Čovik je čovik, a pas je pas
Iskustvo
Ajd' baš da probam...
Čega ćete se odreći u Korizmi?
Sportski vikend...pobjede i porazi
Što sve žene rade za dva jaja
Mali vodič kroz Beč
Teletubbiesi
Prosvijetlite me...
SPP - još nije gotovo
...i Nova godina
Sretan Božić
Čola je zakon
Na svijetu postoji jedno carstvo
Kaj vi ljudi nemate pametnijeg posla?
Advent u Beču
Najbolje hrenofke i Hašekov Švejk
Hrvatska je jedna vrlo katolička...
U zdravom tijelu zdrav duh!
Take the money and run
Sretan rođendan!
Dragi i drage moje...
Informiraj me o svemu
Tražili ste, gledajte!
Sjećanje na Irenu
Rubens iz dječjih kolica
Gdje je mladost nestala?
Zmazanoća je in
Smeće
Lange Nacht der Museen
Barbarella
Pasija-1.dio
Vau, postala sam "almost"cool
Tim bildingi i ostala menađerska...
Nemam kaj za dodati...
Esterajhersko (ne)znanje
Sir i vrhnje...u ulici jorgovana
Dolje monopolisti!
Meteoropatija
Umtausch, bitte!
Kaj su to neke feministice na Blogu?
Hoćemo li plaćati blog?
Susjeda i ostale ženice
Hrvatski lopovi
Ima još nešto...
Što je meni blog?
Terorizam je došao...
Zakaj ja ne volim ponedelek...
Bravo dečki!
Novalja mog djetinjstva
Sportski novinari
Šuvarova generacija
Cool, happy iliti hepi, sex...
Naplatne kucice,granice
Ne dam se u auto
Vatreno u Europu
Biti mama

CreativeCommonsLicense
Creative Commons License

Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom:
- Imenovanje
- Nekomercijalno
- Bez prerada

< studeni, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

17.11.2006., petak

"Licht in der Laterne,

das Gute tun wir gerne. Seht den lieben Martin an, er zeigt uns wie man helfen kann." Tako mi pjevuši bezbroj puta u danu djevojčica na uho. U slobodnom prijevodu: "Svjetlo u laterni, rado činimo dobro (u originalu postoji rima koju ne mislim tražiti). Gledajte dragog Martina, on nam pokazuje kako čovjek može pomoći.".
Prošli tjedan se u njezinom vrtiću održao Laternenfest. Prije koju godinu sam čula za taj običaj povezan sa dječijim vrtićima. Ali kada sam pokušala doznati od poznatih o čemu se zapravo radi, nisam baš puno doznala, osim vanjskih znakova. Dobro, nisam se baš nešto posebno informirala, znala sam da će to i nas dočekati, pa ću doznati o čemu se radi.
I stvarno je bilo napisano na oglasnoj ploči u vrtiću pred koji mjesec (Austrijanci vole definirati termine jaaaako unaprijed) gdje i kada se ove godine održava. Dobili smo i službenu pozivnicu na kojoj je teta Štefica (još jedan slobodan prijevod-iako tete mole da ih se ne oslovljava tetama, već samo imenom) napisala koje su pjesme odabrane za ovu godinu. Osim toga smo dobili i jedan papir sa kratkim opsiom značenja i porijekla ovog običaja. Pa ja samo prenosim što je Štefica napisala, a ako netko ima još koju dodatnu ili možda drukčiju informaciju, slobodno nadopunite ili ispravite.
Daklem, piše Štefa, ova mandala(?) treba podsjetiti roditelje i dijete na to da je dijeljenje i pomaganje jako važno u našem svijetu. I sami smo nekada jako zahvalni na pomoći i rado pomažemo drugima, zar ne? Čitav običaj koji simblizira svijetlo u mraku kao pomoć i činjenje dobra vezan je uz život svetog Martina. Nije mi samo jasan taj Štefičin sinonim za ukrašeni papir spojen kružno u stalak u kojem gori svjećica, jer koliko znam mandala je vezana uz budizam i hinduizam. A sveti Martin je katolički svetac. No dobro, možda se taj pojam koristi i u kršćanstvu, barem u tom nekom opisnom smislu, jer se i kod laterne i kod mandale radi o krugu, a i djeca hodaju u krugu...Kako bilo, piše dalje Štefica, da tu mandalu roditelji mogu zajedno sa djetetom ukrasiti i za uspomenu objesiti. Što smo mi i učinili, iako više ne znamo gdje da stavljamo te sve vrtićke uratke u obliku cvjetića i krila od papira, raznih oblika životinja od plastičnih čašica i još svakakvih umjetničkih uradaka.
Prije samog odlaska u vrtić, ofarbale smo sliku sv. Martina i pročitali tekst. Daklem, Martin je rođen jaaaako davno (316/317), tamo gdje smo ovo ljeto bili na bazenu. Njegov tata ga je poslao da ubija druge ljude (u vojsku) dok je još bio dečko (sa petnaest godina.) Nije htio ubijati druge ljude, bio je jako dobar (taj život mu nije odgovarao). Jednom je nekom jako siromašnom stričeku (prosjaku) dao polovicu svog ogrtača i kruha i tako ga spasio od smrti. Mačem je prerezao kaput na pola. (Tako je mač predviđen za ubijanje posato simbol dijeljenja). I dalje je bio jako dobar (poslije nakon puno godina činjenja dobrih dijela) i drugi stričeki i tete su ga htjeli imati za svog velikog tatu (narod ga je htio za svog biskupa). Drugi veliki tate (biskupi) nisu ga htjeli da bude glavni (da postane biskup), ali stričeki i tete nisu htjeli nikog drugog. Onda se Martin igrao skrivača sa guskama i stričekima i tetama. (Kada je čuo da se svade oko njega, sakrio se među guske). Guske su prve došle na pik i počele vikati, pa su ga i drugi stričeki i tete brzo pronašli. I tako je Martin postao glavni junak (biskup) u toj priči. I bio je jako dobar do kraja života.
Danas se sjećamo svetog Martina tako da održavamo procesiju laterna i papamo guske. Evo, čisto da se zna da se za Martinje osim ispijanja vina i njegovog krštenja, može i drukčije obilježiti sjećanje na ovog sveca.
Ova naša procesija laterna je meni bila i po još nečem značajna. Naime, nakon dolaska pred vrtić djeca odlaze sama u vrtić i tamo ih tete pripremaju na izlazak sa laternama u rukama. Roditelji vani čekau oboružani svim audio-vizialnim medijima i čekaju da izađu njihovi nasljednici. Tako smo i mi čekali vani, Štefica je bila na čelu i sa gitarom u ruci počela pjevati, a djeca su se polako uključivala, popikavala, vrtila u krugu...Naša djevojčica je bila vrlo ozbiljna i koncentrirala se na koreografiju. Nije nas primjećivala i ja sam odjednom, postala svjesna da ju gledam sa strane, iz prikrajka, dok se ona snalazi bez mene... i počela sam tiho jecati. Neki tata zabavljen kamerom okrenuo se i u čudu me gledao, a ja se nisam mogla kontrolirati. Nije to bilo ništa tako senzacionalno...već sam ju vidjela u nekim situacijama sa strane, kao promatrač, ali ovo je bila prva takva priredba gdje je ona bila na nekoj pozornici a mi u gledalištu. Ma ne znam uopće ima li smisla to objašnjavati, nisam uspjela ni Savršenom objasniti zašto sam tako reagirala. Možda su to neki majčinski osjećaji koje samo žene razumiju...U svakom slučaju, puklo me...Znam da su to klišei kada roditelji sa suzama u očima gledaju svoju djecu kako glume ili plešu na pozornici ili dosežu neke sportske rezultate...I vjerujem da je to nekima totalno bez veze. I ja zaista nisam osoba koja želi vezati svoje dijete samo za sebe. I zapravo od samog njezinog rođenja pokušavam raditi istovremeno i odvajanje. Jer ona će jednoga dana biti svoja, imati svoj život, a ja ću ga gledati i promatrati. Iz prvog reda, uvijek spremna da joj dodam maramicu ili izgubljeni rekvizit. Ako će ona to htjeti. Jer taj njezin pogled kao da mi govori...mogu ja bez tebe...I dobro je da može.
Iako mi je za vrijeme pisanja ovog posta čitavo vrijeme sjedila za vratom, jer za sada još ne može bez mene. Ili ne želi...
Restore izgubljenih komentara:
# Sutra cu te procitati, sad samo provjeravam ide li komentar, je rmi na vlastitom blogu pise da se prvo moram registrirati?! (JJA 17.11.2006. 22:40)
# Jednom sam čula da je egipatski hijeroglif koji označava ljubav prikazivao majku i dijete.
Moguće da su to samo majčinski osjećaji koje samo žene mogu razumijeti.Meni se dogodila ista stvar. To je tako intenzivan osjećaj, kada vidiš to predivno malo biće da se snalazi bez tebe, da može bez tebe, ponos jer znaš da je jedinka za sebe i pravi "mali" čovjek, nije to klišej, to je provala bez kontrole razuma!

A ja na priredbu nisam ponijela maramice, ne pitaj na što sam ličila... (olinkluziv3 18.11.2006. 08:47)
# Evo da i dalje na vlastitom blogu ne mogu nista komentirati ali vratila sam se procitati tekst. I kod mene su djecica vjezbala cijeli dan, nra krjau sam ja naucila pjesmicu napamet, a oni nisu....ove osjecaje koje opisujes ne razumijem (ili ne jos) ali to ne znaci da su mi smijensi ili cudni. Bas si lijepo ovo napisala "Jer ona će jednoga dana biti svoja, imati svoj život, a ja ću ga gledati i promatrati. Iz prvog reda, uvijek spremna da joj dodam maramicu ili izgubljeni rekvizit." :-) (JJA 18.11.2006. 11:17)
# Sve je to za ljude, bolje rečeno za žene. Djelomično i za muškarce. A ti si to odlično opisala. Prošla sam mnoge faze s dva sina, starijemu je 12godina i sad mi ova trenutna teško pada jer nam u svemu protuslovi, iako inače nije zločest, samo zadnja mora biti njegova... Ovi osjećaji nikad potpuno ne nestaju. Nisi li vidjela bake i ponekog djeda kako plaču na krštenjima ili svadbama svojih unuka, ponekad i praunuka... Veliki pozdrav, mama sa zdravim stavovima :))) (aquaria 18.11.2006. 17:13)

- 16:16 - Komentiraj (3) - Isprintaj - #