< | kolovoz, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Opis bloga
More, nebo, ptice, ribe, masline i vino
Alkion - grčki alkyon
1. mitološka morska ptica (zimorod, ledarica, gnjurac) smatra se da proriče sreću.
2. zvijezda u sazviježđu Bika, najsjajnija u grupi Plejade (Vlašići).
3. kći Eolova, žena Keiksova, od žalosti za nastradalim mužem bacila se u more, a bogovi su ih oboje pretvorili u ptice
4. prvi istraživački brod čuvenog pomorskog istraživača Jacquesa Cousteaua
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Alternativa
Ima neka tajna veza
helix-bubimir
košuta-Peti element?
Fanny-domaćica
JJ-svega pomalo
mladen-nježni Orlando
Rilady - s(t)jenovite misli
uspomena-samo misli
Zeleni čajek-(o)čajanke
Gaya-Dottoressa
bigg-priče
Tril-veselo
ely-jutarnja kava
k(v)adar-slika dobro
vunenica-Sunce je njeno
Borut-Izrael
izgubljena-potraga
Big blue-duboko plavo
gustirna-Nelini visovi
Čiovka-Trogir u srcu
Pero u šaci-razmišljanja
Sve što stoji u daljini svima nam se malo čini,
samo nam se naša sreća u daljini čini veća.
Ljubav i mašta čine svašta
Svatko može da poleti,
samo treba da se sjeti.
Interesantan otok - doživljaj kada ga gledamo i s mora, ali i šetnjom njime. Neću zamarati podatcima koji se mogu pronaći u svakom zemljopisnom atlasu. Na Maltu se može doći na dva načina: zrakoplovom ili morem. Ako se dolazi morem, kako sam i ja došao, obavezno je javljanje državnim vlastima i čekanje odobrenja za ulazak. Malo je kome poznato da na Maltu mogu pristati brodovi svih vrsta, namjene i veličina, uključujući i vojne borbene brodove. Samo je jedan uvjet koji se mora ispuniti: iskrcati se može isključivo u civilnom odijelu. Ni jedna uniforma, osim uniforme njihove policije, nije dozvoljena. Mislim da su to ostaci straha iz drugog svjetskog rata kada su preko Malte prolazile mnogobrojne vojske. Dolazak s mora će svakako biti primijećen jer usred Valete (glavni grad i ogromna luka) neprestano se vrti radar i osmatra more. Posljedice rata su vidljive i po mnogobrojnim utvrdama i u svim naseljima i širom obale. Malta je dugi niz godina bila pod vlašću Velike Britanije pa je i to ostavilo traga. Utjecaj je vidljiv prvenstveno u cestovnom prometu koji se odvija lijevom stranom i naravno u činjenici da svi Maltežani govore dobro engleski jezik. Inače, Malta ima svoj jezik** koji je vrlo čudna mješavina arapskog, grčkog, talijanskog i engleskog . Vjerojatno je to tako jer su mnogobrojne i vojske i narodi ostavljali svoj trag. Odmah vam upada u uho tvrdi i grleni glas H, a sam jezik zvukom jako podsjeća na albanski. Meni se čini da ga je tako najlakše objasniti. Naravno, svi Maltežani govore engleski, a velika većina i talijanski. Prilikom šetnje Valetom odmah upadaju u oči lijepe ulice s bogatim izlozima i vrlo interesantni balkoni. Većinom su obojeni u zelenu ili neku drugu jarku boju i svi su zatvoreni prozorima. Ulice su tipične za primorske gradove - uske i maksimalno iskorištenog prostora. Stiče se dojam da je cijela Malta jedan grad s velikim predgrađima. Naravno sve je građeno od kamena sa samog otoka i kažu da se po tvrdoći kamena točno zna kakvo je vrijeme bilo u toku građenja i vađenja kamena. Tragovi vađenja kamena vidljivi su posvuda. Tijekom povijesti cijela brda nestala su kao kamenolomi. Jasno je vidljiva razlika u građenju. Noviji dijelovi su vrlo pravilnog i modernističkog stila i bez mnogo mašte dok su stari dijelovi u raznim stilovima i prelijepih izvedbi. I danas se jako mnogo gradi. Valjda je i to jedan od razloga što posvuda ima nevjerojatno mnogo prašine. Prašina je neizbježna i po autima i po brodovima i svuda oko vas. Vode ima dovoljno, a dobivaju je izvlačenjem iz zemlje, od kišnice, desalinizacijom i u najvećem dijelu uvozom iz Italije. Iako su u EU, još uvijek je u upotrebi malteška lira (omjer je otprilike 0,42 MTL – 1 Euro). Naravno da sve možete plaćati i eurima. Cijene su prihvatljive, skoro kao kod nas. Ukoliko dolazite na Maltu vidjeti ljepotu arhitekture, povijest, vjeru i upoznati ljude - isplati se, ali oboružajte se vremenom, barem petnaestak dana. Što je sve moguće vidjeti i o nekim mogućnostima odmora - više u narednom postu. Do tada pozdrav svima koji dolaze na ove stranice. Naravno fotke dolaze tek nakon mog povratka, a ima ih, vjerujte mi. Poseban pozdrav ??? naravno, uz molbu lektoriranja i uređivanja teksta. ( ??? su konačno našli vremena i malko sredili tekst. Ispričavaju se zbog kašnjenja.) ** malteški jezik spada u skupinu semitskih jezika sa snažnim utjecajem arapskog, a u gramatici i leksiku vidljivi su i elementi romanskih jezika; jako podsjeća na jezik Sicilije (op. ??? ) |
Etna - Wikipedia Da nastavimo dalje.. Kao prvo molim ??? da svoje izljeve ljubomore ostave za moj povratak... Teško je povjerovati i malo kome je poznato da je Etna preko zime prelijepi skijaški centar s jako lijepo uređenim stazama. Budući da nisam vidio tu ljepotu, ovdje samo prenosim što sam čuo. Naravno da za uspomenu možete nakupovati svu silu suvenira. Meni je većina tih stvari djelovala kao kič. Prosudite sami: male figure raznih životinja izrađene od lave, boce svih vrsta oblijepljene smrvljenom lavom i sve ostalo u istom tonu. Još su samo nedostajale figurice vulkana koji dimi i ugođaj je kompletan. Mislim da bi mnogo efektnije bilo prodavati komadiće lave u obliku u kojem ih se pokupi, bez obrađivanja. Sram me je priznati, ali nisam odolio i sebi za uspomenu uzeo sam (osim nevjerojatnog broja fotki) tri komada lave (slike po povratku) raznih oblika i boja. U tom trenutku me stvarno nasmijala pomisao: kad za nekih tisuću godina tadašnji arheolog pronađe te komadiće u mom gradu (slučajno naravno) što će pomisliti i kakav zaključak će iskonstruirati... U svoj toj pustoši, crnilu i prašini od lave odmah vam pažnju privlači bilje koje i u ovakvim uvjetima opstaje i preživljava. Ne znam koje su vrste, a nitko ih ne spominje u svojim pojašnjenjima. Na upit ni vodiči ništa o tome ne znaju. To bilje cvjeta jarkim bojama i vidi se još izdaleka u obliku malenih oaza koje se ističu na inače stalno prisutnom crnilu. Od životinja nisam vidio ništa osim dvije buba mare. Jednu sam uspio ovjekovječiti a druga mi je pobjegla (kao puž Crnogorcu). Kao što sam već pisao, Etna je 2002. bila jako aktivna nešto više od tri mjeseca i tada je sve što je na njoj bilo izgrađeno prekrila lavom. I danas su vidljivi tragovi nekih građevina. Najviše privlače pažnju ostaci bivše žičare. Sablasno strše iskrivljeni i polomljeni stupovi, a na mnogim mjestima se vide stare sajle koje djelomično izviruju a većim dijelom sve je utopljeno u ohlađenoj lavi. Vrijedni Talijani su, naravno, sve izgradili nanovo, počevši od parkinga, preko žičare, hotela i restorana do prodavaonica suvenira. Teško je povjerovati da je sve novo jer je sve već prekriveno tragovima izbačenog pepela i vulkanske prašine. Naravno, i ovdje je sveprisutni Homo sapiens ostavio svoje neizbrisive tragove postojanja: svuda uokolo su razbacane plastične boce (raj za naše sakupljače), konzerve raznih pića, plastične vreće, razni papiri i, što posebno iritira, nevjerojatan je broj bačenih opušaka. |
Evo jedne sličice tek toliko da se osvježi blog. Alkić sigurno na svojim lutanjima nije čuo za svekolike promjene na ovim našim prostorima. ??? marljivo provjetravaju i zalijevaju cvijeće u očekivanju novih putopisnih crtica. Pozdrav Alkiću i njegovim obožavateljicama (pardon: čitateljima)! ??? |
Kažu da do sada lava nikada nije izbila na površinu dva puta na istom mjestu. Popeti se na Etnu i obići sve što se može obići je doživljaj vrijedan pažnje i doživljaj koji se pamti. Nesvakidašnji je to susret s prirodom koja je malo kome i malo kada dostupna. Kompletan obilazak traje oko četiri sata i obuhvaća: - odlazak žičarom s velikog parkinga do restorana pri vrhu (desetak minuta) gdje možete iznajmiti obuću za hodanje, kupiti suvenire, popiti piće ili pojesti nešto, a možete i samo sjediti i uživati u pogledu s predivne terase. - odlazak terenskim vozilom do najbliže moguće točke pri vrhu vulkana. Etna je visoka oko 3300 metara, a terenac vozi nekih dvjestotinjak, tristotinjak metara ispod najvišeg dijela Etne. Vožnja također traje nekih deset - petnaest minuta. - lagana šetnja uz pratnju vodiča po kraterima, ivicama kratera, ohlađenoj lavi, pored lavom prekrivenih starih zgrada. Kako je visina vrlo velika, pogled je savršen na sve četiri strane svijeta. Vodiči su vrlo ljubazni, susretljivi i objašnjavaju na nekoliko svjetskih jezika. - povratak istim putem do parkinga Ovakav obilazak je nažalost malo skup. Ukoliko se radi o četveročlanoj obitelji i ako kupite barem jedan suvenir ovakav obilazak vas košta nešto preko 200 eura. Naravno postoji i jeftinija varijanta: planirate si cijeli dan i sve ovo možete bez utrošenog ijednog eura propješačiti. Za takvo što preporučujem dobru kondiciju (radi velike visine i vrlo oštrog i pomalo hladnog zraka). Vjerujem da je svima poznato da je Etna jedan od aktivnih vulkana i da stalno radi. Trenutno samo dimi iz vrlo velikog broja otvora i to se za vedrog vremena vidi jako lijepo i vrlo daleko. Nažalost, kako je Etna vrlo visoka i jedina te visine na otoku, to je najčešće u oblacima. U toku jedne šetnje vrijeme se promjeni nekoliko puta od vedrog vremena do magle kada se ne vidi više od desetak metara. Sami vrhovi su zbog stalnog strujanja zraka skoro uvijek iznad oblaka. Mene, kao bivšeg pilota, naravno najviše je oduševio pogled s vrha na oblake ispod nas. Kako se na sam vrh Etne ne može penjati (osim akreditiranih ekipa za istraživanja) to je pogled na vrh iznad oblaka i na oblake ispod jednostavno neponovljiv i oduševljavajući. Dio obilaska šetnjom je u stvari ono što vrijedi doživjeti i što se pamti. Svuda oko vas su vidljivi ohlađeni tragovi lave interesantne zrnaste strukture i crne boje. Hoda se po ivicama kratera, laganim zavalama i po samim kraterima. Meni je najupečatljiviji doživljaj bio silazak u krater nastao za vrijeme zadnje aktivnosti vulkana 2002. kada je Etna bila aktivna nešto malo više od tri mjeseca. Iz kratera i sada izlazi bijeli i topli dim bez mirisa i može se opipati. Vodič tvrdi da je na dubini od samo pedeset metara temperatura kratera preko 200 stupnjeva celzija. Na velikom broju mjesta iz zemlje struji vrlo topli zrak. Ako na takva mjesta naslonite ruku, odmah vam izbije znoj i toplina se ne može dugo izdržati. Kao što mnogi žele trudnu ženu opipati po trbuhu, tako i ovdje većina ljudi s osmjehom na licu i nekim strahopoštovanjem prislanja ruke na tople izvore zraka - valjda žele osjetiti nutrinu zemlje. Svakoga tko se tamo nađe pa tako i mene, pri dodiru grotla vulkana uhvatilo je neko posebno raspoloženje pomiješano sa strahopoštovanjem. Dodirujem vulkan koji je prije kratkog vremena baš na tom mjestu rigao vatru i prolijevao lavu. Osjećaj je to radosti, uzbuđenja i euforije pomiješan s nekom čudnom dozom straha: biti na mjestu koje svakog trena može pokrenuti svoju nutrinu i sve pred sobom pretvoriti u paru, prah i pepeo... U Eneidi Vergilije pjeva: "Izbija stalno iz vrha te planine na svjetlo dana čudna magla pomiješana s crnim dimom i žarećim iskrama. I bljuje crnu, rušeću vatru, što liže nebo i blijedi sjaj zvijezda; iz nutrine zemlje kao strašna fontana što izvire. A ponekad iz dubine tekući kamen poput potoka, kljucajući i kipeći mlazovima k nebu stremi..." Nadam se da mi Vergilije i vjerni čitaoci neće zamjeriti zbog ovog slobodnog prijevoda s ruskog jezika. P.S. Molim ??? da ovo malo, kao uostalom i do sada, lektorira i dijakritički opremi tekst. Nastavak slijedi kad se opet dokopam kompa. Do tada pozdrav svima koji me još uvijek čitaju. P.P.S. ??? pokušali srediti tekst. Ovaj put bilo je malo više posla. Ima tu još nekih stvari koje bi se mogle promijeniti, ali ih ??? ostavljaju takve kakve jesu. Naravno, s ciljem očuvanja autentičnosti Alkionovog izričaja. P.P.P.S ??? na zamolbu vjernih čitateljica ostavili porod u naslovu (ali mole Alkiona da se ubuduće ne upušta u avanturu zvanu neoromanski idiomi) |
Otisak jedne večeri... Kažu da ima svega za vidjeti. Iz onoga što je meni bilo dostupno radi kratkog vremena stekao sam dojam da se radi o tipičnom primorskom gradu. Naravno stigao sam vidjeti samo djelić starog grada. Ulice tijesne, građevine stare i u kamenu, a na svakoj zgradi raspelo ili Madona s malim Kristom uz obavezne svijeće ili lumine. Najviše me se dojmilo što skoro ispred svakog ulaza sjede ljudi i razgovaraju, a vrlo često to čine uz muziku uličnih svirača i pjevača. Kad se prolazi tijesnim i vrlo nepreglednim i nepravilnim ulicama, treba biti jako oprezan jer stalno jure motorini. Na motorinima su osobe svih dobi, a nekoliko puta vidio sam da u naručju drže i male bebe ili malo veću djecu. Od ostalih zanimljivosti uspio sam još samo vidjeti vrlo veliki kompleks crkve Svetog Nikole (čini mi se da se radi o pravoslavnoj crkvi jer su unutar mošti Svetog Nikole iz Rusije). Nažalost, bilo je kasno navečer tako da unutrašnjost nisam uspio vidjeti. U sklopu kompleksa je i nekakva škola vjerskog karaktera... Toliko samo o usputnim dojmovima. Do daljnjeg čitanja... |
Samo da ostavim trag o postojanju: Prva točka putovanja - naravno moj najljepši grad (ely, naravno poslije Splita) Zadar. Prenoćio i ujutro se malo družio sa starim prijateljem na kavici. Nastavak prema Lastovu. U Ublima ukrcali gorivo i preko Jadrana za Bari. Bari je na prvi pogled lijep grad s vrlo interesantnim ljudima. Ima se što vidjeti, ali nažalost, ostali smo samo jednu noć. O Bariju u nekom od narednih postova. Ujutro, kao da nas netko juri, nastavili smo prema Leuki. Već iz daleka se vidi prelijepi svjetionik za obilazak rta i za ulazak u novu luku s relativno malom, ali vrlo dobro uređenom marinom. Nažalost, radi žurbe što bržeg dolaska na Maltu i ovdje se zadržavamo samo jednu noć. Nastavak prema Siciliji po vrlo lošem moru. Valovi veliki (po Talijanima između petice i šestice - što bi po nama bila dobra četvorka). Nažalost u Kataniji nema mjesta i vezujemo se u Ripostu. Prelijepa marina (i preskupa naravno). Nova je i vrlo suvremeno i dobro opremljena za prihvat brodova svih vrsta. Za divno čudo vlasnik broda odlučuje da svi idemo na Etnu (podno koje je i naša marina). Svi to sa zadovoljstvom prihvaćamo. O tom izletu i o Etni u nekom sljedećem postu. Sutradan nastavljamo za Maltu. Pet sati vožnje preko otvorenog Sredozemlja. Ulazak u Maltu je moguć samo uz najavu i uz odobrenje vlasti što smo bez problema dobili radio vezom s broda. Malta je predivan otok s nevjerojatnom poviješću i prelijepim građevinama. Nažalost, ostali smo samo dva dana tako da sam premalo toga obišao. Nadam se u sljedećoj turi. Posebno me raduje i nestrpljivo čekam obilazak muzeja zrakoplovstva. La Valeta, glavni grad, sama za sebe zahtijeva nekoliko dana za obilazak.Naravno i o Malti poseban post, a možda i nekoliko njih. Napomenica: do sada preko tristo fotki, ali na ovoj talijanskoj skalameriji nemam pojma kako ih postaviti u post. Dakle, slike kad se vratim u lijepu našu. Do tada – pozdrav svima koji me čitaju. Nadam se biti će toga još... P.S. Molim ??? da sredi i dijakritički preuredi tekst. Hvala i moj duboki naklon. Dodatak – ??? sredili tekst nastojeći ne intervenirati previše da se ne izgube osobnost i šarm autora koji su prepoznatljivi i izviru iz svake njegove rečenice. No, ??? nisu odoljeli pa su dodali postu sličicu po vlastitom izboru. ??? misle da sličica prikazuje brod kojim Alkion luta Mediteranom. |