Održavanje akvarija

31 kolovoz 2019

Održavanje akvarija je jednostavan proces za kojeg bi svatko tko ima akvarij, trebao odvojiti (ovisno o veličini) nešto svog vremena!! Jel ugodnije je da se zapravo mogu vidjeti ribice u akvariju, a ne da je voda mutna ili staklo zeleno od algi. Ujedno na taj način se sprijećava i mogučnost pojave nekih bolesti bilja i ribica. A i ribice su sigurno sretnije sa ulaskom nove vode i smanjenjem prljavštine u svom "domu"!

Iako sam ćuo i vidio da neki ljudi predlažu da se mjenjanje vode i isprianje filter spužvi radi u razlićito vrijeme (čak u razmaku od tjedan dana), to za mene osobno nije slučaj, pa ja sve to obavim zajedno. I nakon svih godina nikada nisam imao problema ili posljedica po ribe zbog toga. Da pojasnim ovo. Dobre bakterije ne žive samo u filteru, dobre bakterije koje omogućavaju akvariju da prerađuje sve toksićno žive posvuda. Od podloge, pijesak kamen, do biljaka, stakla akvarija, i svih mogućih ukrasa, i na kraju se nalaze i u samoj vodi.

Prva stvar kod čiščenja akvarija za mene je struganje stakla od algi. I to samo onog prednjeg, ostala stakla nediram. Prvo jel nemam potrebe, drugo jel omogučavam svim stanovnicima akvarija koji su algojedi da si uvijek mogu pronaći neki zalogajčić. Zatim sljedi usisavanje kamenčića. Umjetne stvari poput potopljenog broda i kule obavezno pomaknem. Drvo loze i mossball takodjer pomićem kako bih mogao usisati i ispod njih. Kamenje koje je usadjeno u podlogu nediram. Guste biljke koje se dobro drže u podlozi, generalno usisavam, i biljke koje znam da neću oštetiti, ostalo nediram.

U ovom dijelu čišćenja obavezno pregledam biljke, u koliko ima dijelova koji ulaze u stanje raspadanja, odstranjujem ih da nebi došlo do porasta amonijaka. (Iako ruku na srce, to ću napraviti i ako nije vrijeme čišćenja akvarija) Ako smatram da mi je neka od biljki postala pre velika ili ćak smatram da joj više nije mjesto u akvariju, odstranit ću je. Za cijelo vrijeme ovog procesa čišćenja ne diram filter, tj. on i dalje radi. Nakon što sam sve ostrugao, usisao i vratio na svoje mjesto, filter i dalje ostavljam da radi, narednih 10 do 15 min kako bih filter sada mogao pokupiti što više drloga što pluta po akvariju.

Na samome kraju sljedi čišćenje filtera. Moj Juwelov filter ima držać za niz filtera, pa mi je rukovanje sa svim filterima jednostavno, vadim ih sve u isto vrijeme i vračam ih sve u isto vrijeme. Iako sam se prvotno držao tri spužvasta filtera koja sam dobio uz akvarij, sada sam to napustio. Prvo u filter spuštam visoko porozno kamenje koje je pomješano sa aktivnim ugljenom. Ova konfiguracija kod mene stoji do 6 mjeseci i tako za mene funkcionira. Tek nakon šest mjeseci mjenjam stari aktivni ugljen sa novim. Drugo stavljam srednje finu spužvu dok na prvo mjesto dolazi vulkansko kamenje. I na sve to stavim sloj fine vate. Tu finu vatu odprilike isperem svaka dva do tri dana, dok nedodje vrijeme čišćenja filtera. Ta vata mi isto tako omogućuje da produžim vrijeme izmedju čišćenja jel onda se večina prljavštine zadrži baš u toj vati i ne prodire u ostale filtere. Kada sam sve to sredio i očistio, izvadim odprilike oko 10% vode akvarija, te ju zamjenim novom.

I da možda će ovo sada zvučati kao glupost, ali nakon što ste sve završili provjerite dva puta, dali su vam svi uređaji prikljućeni, pogotovo filter.

I to je to!!!! Na naj veći akvarij potrošim odprilike oko 8 minuta a na ove manje oko 3 do 4 min. i to je proces kojeg ponovim odprilike dva do tri puta mjesećno, ovisno o tome koliki je protok vode iz filtera, ako se protok vode smanji, znam da moram čistiti filter, ako je protok vode dobar, pogledat ću za koji dan. Ali obavezno mi je to napraviti svaka dva tjedna!!!


Oznake: akvarij briga održavanje

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.