Obrati paznju

srijeda, 20.04.2005.

Ne daj se Ines

Ne daj se Ines, ne daj se godinama moja Ines!
Drukčijim pokretima i navikama,
jer još ti je soba topla i prijatan raspored
i rijetki predmeti…
Imala si više ukusa od mene…
Tvoja soba – divota!
Gazdarica ti je u bolnici.
Uvijek si se razlikovala po
boji papira svojih pisama, po poklonima,
pratila me sljedečeg jutra oko 9 do stanice...
I ruši se zeleni autobus tjeran jesenjim vjetrom kao list niz jednu beogradsku padinu.
U večernjem sam odijelu i opkoljen pogledima.
Ne daj se mladosti moja, ne daj se Ines!
Dugo je pripremano naše poznanstvo.
I onda slučajno uz vruću rakiju i sa svega nekoliko rečenica loše prekrivena želja
tvoj je način gospođe i obrazi seljanke
prostakuso i plemkinjio moja…
A tvoje grudi, krevet i moja soba obješena u zraku kao narandža, kao narandžasta
svjetiljka nad zelenom i modrom vodom Zagreba
Proleterskih brigada trideset i devet
kod Krkovic. Pokisla ulica od prozora dalje
i šum predvečernjih tramvaja…
Lijepi trenuci nostalgije, ljubavi i siromaštva.
Upotreba zajedničke kupaonice
i molim vas ako me ko traži…
Ne daj se Ines!
Evo me ustajem tek da okrenem ploću.
Da li je to nepristojno u ovakvom času, Mozart, Requiem, Agnus Dei.
Meni je ipak najdraži početak…
Raspolažem s još milion nježnih i bezobraznih trenutaka naše mladosti,
koja nas provlastitim očima
vara, krade i napušta.
Ne daj se Ines. Poderi pozivnicu,
otkaži večeru, prevari muža odlazeći da se počešljaš u nekom boljem hotelu…
Dodirni me ispod stola koljenom,
generacijo moja, ljubavnice.
Znam da će još biti mladosti, ali ne više ovakve u prosjeku tisuću devetsto trideset osma,
Ja necu imati s kim ostati mlad, ako svi ostarite, i ta će mi mladost teško pasti, a bit će ipak da
ste vi u pravu jer ja sam na ovoj obali koju ste napustili i predali bezvoljno.
A ponovo počinje kiša, kao što već
kiši listopad. Na otocima more od olova
i nebo od borova, udaljeni glasovi koji se mješaju, glas majke, prijatelja, kćeri, ljubavnice,
roda, brata…
Na brzinu pokupljeno rublje pred kišu
i nestale svjetlastom bjelinom. Još malo šetnje uz more i gotovo.
Ne daj se Ines...


- 20:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>