Hrvatska otvorila pregovore s EU oko pridruživanja, u javnosti sve manje euroskepticizma – tako bi moga glasit rezime događaja od prošlog tjedna. U međuvremenu, pred krajem je jedan objekt u jednom od naših sela, a iz čega se vidi kakve su namjere EU-petnaestorice. Naime, finaliziraju se posljednji radovi na izgradnji GP Kamensko, točnije dijela na ulasku u BiH. Još ovog ljeta, a nakon dugotrajnih najava, krenulo se s ravnanjem i raščišćavanjem terena da bi nedavno bio asfaltiran cjelokupan prostor budućeg prijelaza, izgrađeni objekti te iscrtan dio prometne signalizacije, a momentalno se dovršava prilaz ovom carinskom objektu te uvode infrastrukturne instalacije.
Budući GP financirala je EU, a sudeći po njegovoj veličini i veličini pratećih objekata namjera je pretvoriti isti u prometno najznačajniji prijelaz u susjednu državu, što je i logično jer je riječ o prijelazu koji je najbliži splitskoj luci tako da će najveći dio roba u ljudi ulaziti u Bosnu upravo prolaskom kroz područje grada Trilja prema Kamensku. Gradnju treba promatrati i u svjetlu skorašnje izgradnje brzog cestovnog pravca – odvojka s buduće autoceste Split-Zagreb-Dubrovnik s čije trase će se u Čaporicama pružati brza cesta preko sela u okolici Trilja sve do graničnog prijelaza.
Promatrajući to kroz sadašnje prilike, nakon dovršavanja prijelaza i postupnog pridruživanja Hrvatske euroatlantskim integracijama (čovječe, ovo ko da je Sanader izjavio, to je u njegovu stilu) situacija bi tribala nalikovat ovoj koju sad imamo u Bregani ili na nekom od drugih prijelaza prema Sloveniji – GP Kamensko bi tribalo bit ulaz na kojim se vrši prvo filtriranje. Nadamo se da će do tada BiH po pogledu društveno-političke situacije i karaktera demokratskih institucija vlasti biti nešto ko Hrvatska danas – država u kojoj je normalan i bezbolan prijenos vlasti uobičajena pojava.
|