Stjepan Šuman

22.12.2011., četvrtak

Rad u znanosti: 6. dio (RIC)

Da malo nastavimo sa odvratnom temom.
Iskreno, ova tema mi se toliko zgadila da jedva čekam da je proletim.

Dakle, u RIC-u sam ostao "kratkih rukava". Najprije sam pomagao Suradnici broj 1 da magistrira, a onda se sav moj rad iskoristio za njen doktorat. Kasnije je doktorirala na ciplima.
Šef je sve figure već bio postavio da se mene makne iz RIC-a. Nakon odbijanja nemoralne ponude, ubrzo sam isključen iz svih aktivnosti RIC-a. Kao što je već opisano, tijekom rada u RIC-u upisao sam poslijediplomski magistarski studij Ribarstvo u Zagrebu. Neki ispiti su bili i u Splitu na institutu za oceanografiju. Jednog dana sam bio u Splitu na slušanju ili polaganju nekih predmeta, kad me šef nazvao na mobitel i pitao me da li sam lovio ribu u zaljevu Bistrina. Nakon mog potvrdnog odgovora povisio je ton što sam od početka shvatio kao simulaciju. Simulaciju zato, jer taj isti Šef mi je obećavao da će kupiti kompletnu ronilačku opremu s bocama ako ću mu "tući" ribu. S bocama! A ja bez boca lovim i onda je to užas u njegovim očima? Odličan je razlog našao. Konačno je i Šuman zgriješio po pravilima velikih zaštitara prirode. Zaštitara koji za doručak jedu prstace? Ili je ipak riječ o nečem drugom a ne o zaštiti prirode.
Kad mi je obećavao kupiti boce (i platiti tečaj) da mu tučem ribu, pri tom je priča bila oko ribe i mosta na Bistrini. Krivolovnim metodama koje nikad u životu nisam koristio, i u zaštićenom zamljevu. Dakle, očito mu je trebalo opravdanje među kolegama, za micanje momka "koji je kao vojnik-radi sve-što mu kažeš-to jednostavno bude napravljano" (njegove riječi). Po mom povratku u prostore RIC-a Šefa uopće nisam više viđao niti snjim pričao. Mislim da me izbjegavao. Također nisam dobivao niti jednu naredbu za rad više ikad. Ostatak ugovora sam dobrovoljno otišao odraditi u sestrinsku firmu Dalmacija-bilje, koja je u Hodiljama, pored Malog Stona imala farmu kaveznog uzgoja lubina. Tu sam radio 24-3, odnosno 24 sata, 3 dana u tjednu. Ribu sam čuvao 24 sata, potpuno sam, hranio 24 sata, radio popravke 24 sata, i po dogovoru sa ostatkom ekipe dolazio u izlov (grupno).
Važno je spomenuti da krivolov za koji sam optužen tehnički gledano i jeste krivolov jer sam lovio u zabranjenom području, ali lovio sam potpuno neugroženu ribu-ciple! A što reći na tu optužbu ako se prisjetimo iz prijašnjih postova da je osoba koja me optužila za doručak jela prstace?
I da mi je nudila (vjerojatno na račun centra) komplet SCUBA opremu ako ću s njom lovit ribu za privatne mu potrebe??? Zabrenjenim načinom. Na zabranjenom mjestu. I još mito za sve to.thumbup
A o brizi za opće dobro kroz pisanje lažnih putnih naloga i tko zna čega sve ne.... mislim da nema smisla voditi rasprave o tome.
Ono što je važno, je da sam svoja putovanja na rad u Ston sveo na 2 tjedno (iz Komina). Noći sam spavao većinom na otvorenom, kad je bila kiša par puta sam se prošvercao spavati u kancelarijama RIC-a.
U autu sam imao sve potrbno za život vani:
-dušek/luftmadrac
-par jorgana
-kofer odjeće
-hranu


Slika 1: Auto na farmi-spremno za spavanje (klupe nema, sicevi gurnuti naprijed, luftmadrac u autu , jorgani i jastuci na svom mjestu).

Za one koji se pitaju što sam radio osim rada u centru i spavanja odgovor je: podvodni ribolov. Ronio sam od 4-5 ujutru (ovisno od godišnjeg doba), uglavnom od svitanja, pa do početka rada, u 8 sati. Poslije posla sam također ronio, od 4, pa do noći (5,6,7,8-ovisno o godišnjem dobu).
Lovio sam s unutrašnje strane Pelješca, većinom ciple i lubine, i s vanjske šarge, piceve, komarče, hobotnice, salpe, itd....
Ribu sam prodavao, ono što je skuplje i jeo ono što je jeftinije.
Dakle u autu sam još imao i:
-frižider za plažu pun leda, za ribu.
-opremu za podvodni ribolov
Odlaskom na rad na farmu ribe, moj ritam je izgledao ovako:
Čitav dan na farmi, ako je kiša onda bi ronio između neophodnih poslova. Noć spavanje na farmi, i onda 2-3 dana ribolova na Prevlaci (spavanje vani ili u autu u slučaju kiše). Povratak-prodaja ribe, radni dan i noć na farmi i odlazak u Komin na pranje robe i oporavak.
To je potrajalo sve do kraja mog ugovora u prosincu 2004.

- 22:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Hortus Dei

-specijalno rušenje stabala
-šišanje živice
-oblikovanje grmlja
-košnja travnjaka
-sadnja drveća i ukrasnog bilja
-uređenje staza i ograda
-vrtni bazeni

mobitel 099 7662 501











don Radić:
Svaki tjedan
nagovor jedan


Tomislav Ivančić
Duhovna obnova

Milivoj Bolobanić:
Kako prepoznati
zamke Zloga





brojilo montirano 27.9.12. (tadašnji total=31.000)


23.5.2013. postavljeno





Locations of Site Visitors





mah Molitve: mah

Molitve svete Brigite
Molitve svetog Pia



Film o padre Piu,
najpoznatijem mistiku
i svecu 20. stoljeća:

Prvi dio
Drugi dio