sinner´s blog...

ponedjeljak, 28.04.2008.

Formula 1 - nesreće

...odgledao jučer VN Španjolske, uključujući i udes Kovalainena (tko nije gledao : zavoj broj 9, puknuta guma i izlijetanje pri 250 km/h te zabijanje u zaštitne gume, neugodne minute dok nisu izvukli na sreću neozlijeđenog vozača iz totalno uništenog bolida)
tehnika je toliko uznaprijedovala da tijekom posljednjih par godina nitko nije poginuo ali ipak i dalje je u pitanju popriličan rizik - za neupućene moderni bolid F1 je usprkos silnim karbonskim vlaknima, kevlaru, lakim legurama i elektronici i dalje u principu nevjerojatan stroj, izuzetno brz i ekstremno težak za kontrolu.
Recept za brzinu : stroj od 900 ks pričvršćen na monokok kutijastu konstrukciju u kojoj gotovo leži vozač. Ispred nogu pričvršćen nos i prednji ovjes, na par cm iza leđa spomenuto čudo tehnike koje se vrti na 20 000 okretaja i proizvodi vibracije i 120 db buke. Rezultat : od 0 – 100 za 2 sekunde, G sile do 9 g (znači zbog ubrzanja i kočenja te prolazaka kroz zavoje vozač trpi devetorostruku težinu samog sebe – ravno opterećenju pilota vojnih zrakoplova), udarci srca koji se penju do 200 u minuti, gubitak po 2 – 3 kilograma težine po utrci. Vozači prolaze posebne kondicijske treninge da bi im tijelo uopće izdržalo sve to.
Bolidi imaju ona silna krila (stručni izraz – spojlere) da ne polete i teorijski proizvode dovoljno potiska (downforcea) da bi mogli voziti po stropu tunela bez ikakvih problema.

Ekvivalent bi bio kad bi na kanu našarafili 4 točka sa pevecovih ručnih kolica i iza guzice nakalemili motorčinu od parsto konjskih snaga. I još to pokušali voziti.

nažalost dok se nije došlo do današnjeg stupnja sigurnosti dosta vozača je poginulo zbog (pre)velike snage, neupravljivosti bolida i opasnosti samih staza.

1971. mladi Roger Williamson na VN Nizozemske udara u zid i nakon prevrtanja ostaje zarobljen ispod gorućeg bolida. David Purely zaustavlja bolid i golim rukama pokušava prevrnuti zapaljeni bolid i spasiti nesretnog mladića. Prateće osoblje zbog neopremljenosti može samo gledati. Nakon ove nesreće je reorganiziran sustav sigurnosti i osoblje na utrkama F1.



VN Južne Afrike 1977. Renzo Zorzi odustaje zbog kvara motora. Bolid počinje gorjeti. Na Frederick Jansen Van Vuurena koji pretrčava stazu sa aparatom za gašenje punom brzinom nalijeće Tom Pryce, doslovno ga prepolovivši. Aparat udara vozača u glavu I ubija ga na mjestu.




godinu dana kasnije u Monzi Ronnie Peterson umire u bolnici od srčane embolije uzrokovane višestrukim lomovima kostiju nogu. Nesreća se dogodila na samom startu utrke, inače najopasnijem dijelu utrka F1…



1982. u Zolderu na VN Belgije je poginuo Gilles Villeneuve prilikom pretjecanja. BBC je objavio punu snimku, bez cenzure.



1994. godine po mnogima najtragičnija utrka u povijesti F1. Imola.
Rubens Barrichelo za dlaku izbjegao smrt na treningu. Potom gine austrijski vozač Ratzenberger. Direktor utrke ipak odobrava održavanje utrke što dovodi do sudara na startu, prilikom kojeg su ozlijeđeni gledatelji i smrti Ayrtona Senne. Prije 14 godina sam odgledao cijeli vikend. Malo podsjećanje…



nakon ove tragedije su izuzetno pojačane mjere sigurnosti, prekrojene su mnoge staze i bolidi su konačno dovedeni do te razine sigurnosti da vozač može preživjeti ekstremne nezgode bez većih ozljeda. Ali nažalost to ne vrijedi za popratno osoblje pa je tako 2001. na startu VN Australije poginuo «track marshall» Graham Beveridge. Pogodio ga je kotač sa bolida Jacquesa Villeneuvea (sina poginulog Gillesa!) koji je naletio na Ralfa Schumachera. I jedan I drugi vozač su iz bolida izašli neozlijeđeni.



privatna snimka pokazuje udarac samog kotača u nesretnog Beveridgea…



jedna od većih nesreća se dogodila prošle godine na VN Kanade, kad je poljski vozač Kubica punom brzinom udario u zid.



nakon nesreća vozači obavezno prolaze pregled kod psihologa, koji procjenjuje da li su uopće sposobni za utrke. Dosta njih je sujevjerno ili imaju osobne motivacijske trenere.

Ili se stresa rješavaju na druge načine. Kao Raikonen koji je prošle godine snimnjen kako totalno pijan pada sa palube svoje jahte



pa slijedeći put kad čujete da netko od vozača zaradi po sezoni parsto milijuna dolara – malo razmislite zašto su toliko plaćeni….

28.04.2008. u 14:33 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Studeni 2009 (3)
Listopad 2009 (3)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (3)
Svibanj 2009 (6)
Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (7)
Veljača 2009 (5)
Siječanj 2009 (5)
Prosinac 2008 (7)
Studeni 2008 (6)
Listopad 2008 (7)
Rujan 2008 (10)
Kolovoz 2008 (8)
Srpanj 2008 (10)
Lipanj 2008 (19)
Svibanj 2008 (20)
Travanj 2008 (23)
Ožujak 2008 (20)
Veljača 2008 (19)
Siječanj 2008 (25)
Prosinac 2007 (25)
Studeni 2007 (20)
Listopad 2007 (16)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

o svemu i svačemu...

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr

Monitor.hr

GLAZBENI FORUM

DRUMMAGAZINE

DRUMMERWORLD

FREEDRUMLESSONS

BUBNJARI.COM




TRI KRALJA




Danny Carey


Gavin Harrison (Quick Time)


Morgan Agren




MY FAVORITES


KORA´S FASHION AND DESIGN

EARBUGS KALI PROJECT

HORROR.HR

METALIUM

CHOCO - najslađi blog na netu

BLOGOV KOLAC - književnost, uglavnom SF...


RANT

NOSF

ŠUND ZABAVNIK

DOM ZA VJEŠANJE - susviračica i supatnica po poslu

SERPENT

FYA

KINKY - the osječka cooleritza

SIAMESEDREAMS

DAGOBER - ovo je brutalno...

DJUS - the cooler

DEČKO KOJI OBEČAVA V.2.0.


GOSPODARICA LAŽOVA

DOLORES

ANYBODY LISTENING

KISICA


NEVIDISME

KORJENKO GUMICH

MAČKA U MARTAMA

PICK A BOOB

 zločeste cure



/



ANGELIUM

METALAC

VIDIMO SE U ŽIVINICAMA! - carevi...

WE ARE ETERNAL
ALL THIS PAIN IS AN ILLUSION....

e-mail me at

cancerman@net.hr