srijeda, 22.02.2017.

ŠTO JE ŽIVOT?


Image and video hosting by TinyPic

Pitaš me, što je život
i što bih ja htio od njega,
to je jedno kratko putovanje,
ali bez cipela
kao kod postolara
sve cipele bez đonova
ili pak kao knjižara
u kojoj nema niti polica
niti knjiga,
tako ja nekako shvaćam
ovaj puta naše živote.

U starih Grka, za život
potrebno je bilo imati
delfskog ronioca,
koji je ronio u dubokom moru
tražeći svijetle bisere
i kada ih nađe,
htio bi još više,
tako je nekako i od života
što ga više ćerdaš,
znamenje na njemu pišeš
drhteći od svježine,
a sve je kao u kozmosu tamnom
poneka svjetlost
i male zvijezde što se pale
kao nebeske ulične lampe,
koje božanska duša
sa vremena na vrijeme trne
ili kao božanska ruka,
kojoj između prstiju pijesak sipa,
a sve to u savršenom redu,
naše sunce samo komad kruha,
kojeg nemirno dijete kuša.

I što bih ja htio?

Pa ništa naročito,
jer sam kao oblak,
kojeg silni vjetar
na pljusak tjera,
usamljeni komad leda
na vertikali teška života,
čekajući onaj dan
kad će konačno okončat'
cijeli moj životni dah,
je li ti dosta???!!!!!





http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=69975


13:57 | Komentari (5) | Print | ^ |

ponedjeljak, 20.02.2017.

DEDAL I IKAR



Slika:
http://www.znanje.org/i/i25/05iv06/05iv0628/Dedal%20i%20Ikar.htm

Nije svaka spoznaja bezopasna
tako da se čini, da zapaziti od rana treba
koja je Istine mjera
razborita i kreposna što je kao zlatna oka,
da je na tezulji svaki gram kao vrlina ova
gdje se tegom i libelom
čo’jku muškost vaga i procjenjiva
kao zlatu čistoća od karata-

Tako nam je dunque za viditi,
da je i u lampe noćne svijetliti
kako bi se moglo hoditi,
al’ da svitlost bude takva,
da hod ljudski uzmnaža,
dočim noćnog leptira u opasan kavez spravlja
čim leptir privučen svjetlošću
lampu dotakne krilcima svojim,
ta se krilca i duša njegova odmah istopi
te od svjetlosti padne na pod
koji mu je tako postao tvrdi grob.

Zato mi se nekako čini,
da nije svaka spoznaja sasvim bezopasna,
nego bi trebalo učiti
što je mjera razboritosti i kreposti,
da bih mogao reći
da je vascjeli moj život
kao zlatna od karata lipost.




http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php


12:01 | Komentari (1) | Print | ^ |

subota, 18.02.2017.

INTERVJU - Lt. dr. Zlatan Gavrilović Kovač

Image and video hosting by TinyPic

Lt.dr. Zlatan Gavrilović Kovač porijeklom iz Hercegovine, rođenjem Dubrovčanin, a odgojem Zagrepčanin rođen je u Dubrovniku 25. siječnja 1959. godine. Četiri razreda Preparandije pohađa u Dubrovniku a kasnije školu nastavlja u Splitu. Diplomira pomorsku školu u Splitu u svojstvu poručnika trgovačke mornarice 1977. godine.
Studij filozofije i sociologije otpočinje u Zadru 1978. godine, a iste godine nastavlja u Zagrebu. Diplomirao je na ovim odsjecima 1986. godine. Filozofsku dizertaciju obranio na Sveučilištu u Sarajevu 1989. godine sa tezom Filozofske pretpostavke suvremene znanosti. Živi i radi u Adelaideu u Australiji.


Razgovarao i objavio: Nenad Grbac

Možete li nam reći neke od podataka o vama, koliko dugo se bavite pisanjem i slično?

• Pa ja sam otpočeo sa pisanjem relativno rano kao mladić od jedno šesnaestak godina. Istina postojali su moji literarni pokušaji i ranije ali moj prvi objavljeni rad pojavljuje se u mojoj 16 - toj godini. Prema tome bio bih slobodan reći da je već iza mene nekih 38 godina bavljenja spisateljskim radom.
• To i nije tako malo imamo li u vidu one autore koji su došli do velikih imena u svega nekoliko godina spisateljskoga rada. Meni je međutim trebalo jako puno vremena da bih konačno bio predstavljen hrvatskom čitateljstvu kao tekstopisac i čovjek literature nakon što sam godinama bio posve zaboravljen i smetnut u stranu kao nepoželjni stranac.

Možete li navesti vašu, E-mail adresu, ili način na koji vas naši čitatelji mogu
kontaktirati?


• Adresa stranice na kojoj su predstavljene neke moje knjige je:http://digitalne.orgfree.com/
• Moja e mail adresa je zlatan.g@adam.com.au
• Ova adresa razlikuje se od prijašnje koja je navedena u digitalnim knjigama jer sam upravo nedavno mijenjao svoje mjesto boravišta pa sam zajedno sa novim boravištem dobio također i novu e-mail adresu.
• Doduše cijenjeno hrvatsko čitateljstvo može me kontaktirati i na direktan način preko pošte pismonosno: Z.G.K. 12 Tyson st. Ashford 5035, Adelaide, S.A.

Rođeni ste u Dubrovniku, srednju školu polazili u Splitu i Studij filozofije i sociologije započeli u Zadru 1978. godine i onda se preselili u Zagreb. Kojih događaja se najradije prisjećate iz tog vremena?

• Istina je da sam u svojem najranijem dobu prošao gotovo čitavu Hrvatsku.
• Iz svakoga od tih perioda postoje jako interesantni događaji kojih se rado sjećam. Istina ima i onih koje nerado uzimam u obzir.
• Ali mislim da je moje najranije djetinjstvo u Dubrovniku upravo ona perioda koje se danas najradije prisjećam. To je vrijeme koje je bilo jako lijepo i radosno. Uživajući skrb čitave porodice ja sam proveo jako lijepo djetinjstvo u Pilama u Dubrovniku kao najmlađe dijete jugoslavenskoga oficira i majke opterećene ustaškom prošlošću.
• Malo čudno djeluje ta obiteljska kompozicija pogotovo kada imamo na umu vremena socijalizma i jednu rigidnu nacionalnu politiku u bivšoj državi kojoj se nikako nisu sviđali elementi ''staroga društva''. Međutim istina je da ljubav ne poznaje nacionalne granice, niti je ona kapitalistička ili socijalistička....
• Tako je svakako prevagnula u slučaju moje majke i moga oca filozofija slobodnoga odabira na temelju sviđanja ili atrakcije za razliku od onih koji su svoje porodice zasnivali zahvaljujući prije svega ideološkim ili političkim razlozima ili pak onih koji su u zavičaju tražili rješenje svih svojih dilema ili su pak svoje ''odabire'' temeljili na imutku i materijalnim stečevinama.
• A kao dijete iz takovoga braka nije čudno da sam već odrana dobivao poduke o životu koje su uglavnom bile ''idealističke'' bez realnoga uporišta u konkretnome životu. I istina je da je takav odgoj bio presudan ali i to da je nosio sa sobom obilje problema sa kojima se ja nisam svagda najbolje nosio.
• A iz toga perioda danas se često prisjetim vremena kada sam na skalinima ispred kuće u Pilama čitao Mortona Thompsona i njegov roman "I ne kao stranac". To je priča o jednom dječaku koji ima prijatelja staroga liječnika a i sam izučava medicinu.
• Rano je ostao bez majke i to na jedan presudan način oblikuje njegov život kao liječnika, dakle, prilično zanimljivo štivo koje sam ja svojevremeno u Zagrebu predlagao kao udžbenik iz medicinske etike. Međutim to nije prošlo.
• Tu sam knjigu desetak godina kasnije poklonio jednoj studentici medicine gospođi Uvodić a prilike su me navele na to da sam u jednoj adelaidskoj staretinarnici naišao na original te knjige koju danas ljubomorno čuvam kao primjer jedne izuzetne literature koju više nitko ne čita.

Tijekom studija počinjete se baviti i novinarstvom i politikom bili ste glavni i odgovorni urednik "Studentskog lista" 1982-83, i časopisa za teoretska pitanja "Pitanja" Tu se javljaju i prvi znaci nerazumijevanja i razdvajanja između vas i službene vlasti u tadašnjoj Republici Hrvatskoj. O čemu se radilo? Za kakvo novinarstvo i za kakve društvene promjene ste se zalagali budući da se sukob ubrzo rasplamsao.

• Prvotno to nisu bile diferencirane razlike izuzev toga da smo mi u S.L. bili jako mladi ljudi.
• Međutim nakon našega upoznavanja sa hrvatskim političkim i socijalnim prilikama te su razlike bivale sve dublje i dublje.
• Dakle u tom sporu o kojem vi govorite nisu postojale samo generacijske razlike. Postojala su duboke esencijalne razlike koje su se kristalizirale oko hrvatskoga nacionalnoga pitanja.
• Međutim, početno, svi mi mlađi bili smo na istoj fronti kao i stara komunistička garda.
• Vremenom su se međutim kristalizirale krupne razlike pored toga što smo kao najmlađa generacija htjeli ''nešto novo''.
• To se međutim nikome na službenoj vlasti nije sviđalo.
• Nije im se sviđalo što čeprkamo tamo gdje ne trebamo.
• Recimo, kao urednik socijalne politike SL ja sam bio silno iznenađen stanjem hrvatske psihijatrije za koju smo već tada govorili da je '' let iznad kukavičjega gnijezda'' a da mi ništa drugo ne radimo nego otkrivamo ''kukavičja jaja''.
• To se nikome nije sviđalo, nije im se sviđala istina o poretku koji je za sebe tvrdio da je '' najhumaniji oblik vlasti''.
• Jer nama na primjer nikako nije bilo jasno da je na forenzičkom odjelu sa doživotnim hospitalizmom smješten poštar koji je ukrao jednu penziju. To nam nikako nije bilo jasno. A i danas meni to nije jasno.
• Dakle nas je od oficijelne vlasti razdvajao naš interes za istinu hrvatskoga prostora, za stradanje ljudi pod političkom diktaturom nekolicine profesionalnih revolucionara. A iz toga interesa onda je slijedilo i naše viđenje uloge i mjesta hrvatskoga novinarstva.
• Velika većina toga novinarstva za vrijeme staroga režima bilo je u službi postojeće vlasti. Navest ću vam primjer slučaja sa tvornicom vijaka Prvomajska u Zagrebu tamo negdje sredinom 80tih godina kada je dolazilo do štrajkova u toj tvornici.
• Čitav novinarski pogon Zagreba tada je stao na stranu oficijelne vlasti i rukovodećih struktura tvornice kojima su štrajkovi bili ''djelovanje neprijatelja'' a da se na primjer nikako nije vodilo računa o strojevima koji nepotrebno troše na tisuće litara pitke vode zahvaljujući nemaru rukovodilaca.
• I ti štrajkovi su otpočeli oko nepotrebnoga trošenja pitke vode kod neispravnih strojeva jer su vladajućoj garnituri Prvomajske to bila akcidentalna pitanja. Međutim je čitava zgrada Vjesnika bila pod dojmom ''djelovanja neprijatelja''.
• Dakle, mi se nismo zalagali za neke posebne socijalne promjene.
• Mi smo bili protiv javašluka, nerada, korupcije, podrepaštva i vjerovali smo da i novinarstvo može doprinijeti boljoj slici stanja u hrvatskom društvu.
• Dakle mi uopće nismo bili revolucionarni, mi smo bili unekoliko reformisti pa smo zato bili i najopasniji. A da ne govorim o tome da su nas onda krstili raznim imenima kako bi nas difamirali pred javnošću

Već onda ste upozoravali vlasti u Republici Hrvatskoj na to da nisu na vrijeme reagirali na mnoge rastuće probleme u Jugoslaviji. Neki od tih neriješenih i zanemarenih problema doveli su i do kasnijeg rata u Jugoslaviji. Osjećate li ipak neku moralno zadovoljstvo što ste bili jedan od prvih koji su o tome progovorili.

• Ne, ne osjećam nikakvo moralno zadovoljstvo.
• Prije bih mogao reći da sam se dugo vremena osjećao krivim za stanje stvari, odnosno da sam prihvatio krivicu kao jedan modalitet svoga života mada se nikako ne bi moglo reći da snosim odgovornost za vrijeme koje je nadolazilo.
• Dakle prihvatio sam ulogu žrtve koja nosi povijesnu krivicu i odgovornost za stanje stvari mada, doista, to nema nikakve veze sa mnom. Niti bilo kime od nas koji smo radili u Slu i Pitanjima.
• Odgovornost leži na nekim težim faktorima o kojima sam ja pisao u svojoj višetomnoj knjizi "Okovano vrijeme". Nikako na nama mladima koji smo zapravo imali konstruktivan pogleda na rješenje jugoslavenske krize.

Sve to dovelo je do raspada sustava. Isključeni ste iz Partije, smijenjeni s mjesta
urednika u novinama i izopćeni iz javnog života. Vaša egzistencija je bila ugrožena, a sami ste napisali da ste na neki način bili zatvorenik u socijalističkom sustavu. Možete li nam opisati vaš život u ta za vas teška vremena.


• To je vrijeme kojeg se nerado sjećam. Sjećam se na primjer da sam bio toliko gladan da sam bio prisiljen otići do stana pokojnoga Gaje Petrovića sa kojim sam polemizirao u javnosti da mi pomogne pronaći nekakav posao da mogu prehraniti svoju malu porodicu.
• On je poznavao čitav moj ''opus'' pa mi je na koncu predložio da bih mogao raditi na nekim ''projektima''.
• Naravno - od toga njegovog obećanja nije bilo ništa.
• Onda se sjećam profesora Cvjetičanina koji je svojski radio na tome da me se ljudi ''riješe'' jer sam tobože sasvim ''neuravnotežen čovjek'', pa onda Rade Kalanja i urednika Mirića koji su decenijama jako lijepo živjeli od dotacija svojih knjiga i naravno zahvaljujući takvim ''divljacima'' kakav sam bio ja.
• Jer su oni jako lijepo znali unovčiti svoje političke i ideološke protivnike........

Iz svojevrsne političke izolacije promatrali ste dolazak "demokracije" na ovim Prostorima, raspad Jugoslavije, početak rata. Kako ste to proživljavali? Mislite li da je bilo i boljih rješenja od onih koje su nam Milošević i JNA s jedne i Tuđman s druge strane nametnuli?

• Za mene osobno taj rat na prostorima bivše države je bio sasvim nepotrebna stvar.
• Mnogima je međutim donio znatan profit i unapređenja. A u igri su bile milijarde dolara.
• Dakle vidite da je bilo riječi o sasvim krupnoj stvari.
• Tamo negdje 1985 godine ja sam vodio polemiku sa Predragom Matvejevićem i tada sam prigovorio na njegovom centralizmu.
• Ta je polemika kasnije prihvaćena kao amandman na Ustav, amandman koji je predlagao da se disolucija jugoslavenske države odigra mirno na način da se svaka republika formira kao samostalna država.
• Dogodilo se međutim sasvim suprotno a to je da se rasplet u bivšoj državi dogodio na najbrutalniji način. Prema tome mislim da je bilo i boljih rješenja od onih koje su nam Milošević, Jna i Tuđman nametuli.

U Australiju ste došli 1994 godine u potrazi za boljim i ljepšim životom i nastavkom svog ranijeg rada. Da li sada s odstojanja od gotovo dvadeset godina smatrate da je to bio pravi potez i da li biste ga ponovili?

• Da, mi smo došli u Australiju krajem septembra mjeseca 94 godine.
• Prve godine su bile iznimno lijepe, kasnije je bivalo sve teže.
• Ali ne misli da je ta migracija bila najbolje naše rješenje.
• Svagda je tako sa migracijom da vam je kasnije prilično žao zbog toga što ste napustili svoju domovinu.
• No ja sam nastavio sa svojim radom baš tamo gdje sam u Zagrebu i stao. Iz toga je nastao znatan opus koji je jednim dijelom štampan u digitalnim knjigama kod vas

Dolaskom u Australiju ponovno se počinjete baviti znanstvenim radom novinarstvom i pisanjem. Možete li nam reći više o tome?

• Nakon četiri godine odmora u Adelaideu bosanske kolege su me zamolile za seriju predavanja koja bi pokrivala područja islamske znanosti i bosanskih prilika. I ja sam se odazvao.
• Nakon slijedeće četiri godine nastao je znatan literarni rad koji je u cijelosti štampan u digitalnim knjigama u Zagrebu.
• Međutim ja nisam samo radio za naše Bosance.
• Podjednako tome držao sam radio predavanja iz hrvatske povijesti i iseljenoj Hrvatskoj i znam da su ta predavanja jako lijepo primljena od naših Hrvata u Adelaideu.
• Nakon toga moj interes se usredsredio na hrvatske prilike u domovini preko informativnoga portala magicu info kao i društvene mreže digitalnih knjiga u Zagrebu gdje i danas radim i surađujem.

U to vrijeme razvijate i teoriju sfere koju ste kasnije opisali i razjasnili u knjizi "Kozmologija zlatnog prstena". Možete li nam reći nešto više o toj teoriji i njenom nastanku?

• Teoriju sfere predstavio sam u cijelosti u svojoj knjizi "Kozmologija zlatnoga prstena".
• Međutim ona nije centralna tematika ove moje Kozmologije.
• Iz Kozmologije ona se deducira kao vojna teorija odnosno kao segment cjelokupne Kozmologije. Zapravo riječ je o teoriji Hirošime mada može začudno izgledati da i u tome području imamo teorija.
• Nema nikakove sumnje da je čitava ova teorija nastala kao svojevrsni odgovor na ratne prilike u Hrvatskoj i na Balkanu.
• Drugi moment koji mi se čini od iznimne važnosti jest taj da ja slučaj Hirošime i kako je ona obrađena u Kozmologiji zlatnoga prstena poimam ''hrvatskom stvari''. To je teorija koja je nastala gotovo u cijelosti u Hrvatskoj, samo su neki manji segmenti nastali u Adelaideu, Hrvati su danas ti koji najbolje poznaju ovu teoriju, pa onda najznačajniji elementi ove teorije nastali su u Hrvatskoj.
• Dakle ima mnogo razloga da je zovemo ''hrvatskom stvari''.
• Početno ona je nastala u šumama Marjana u Splitu a kasnije je posebno analizirana u kontinentalnoj Hrvatskoj na primjeru prigorskoga biotopa Medvjedice.
• Kako je moj sin aktivno sudjelovao u njenom nastajanju ja sam kasnije čitavu tu teorijsku zgradu nazvao Rex-Kovač teorijom.
• Riječ je o teoriji koja je izložena u 5 tomova a značajno je da izlaže tematiku kozmičkoga sraza naše planete sa stranim nebeskim objektom. U tom smislu ova teorija korespondira sa radovima poznatoga američkoga teoretičara Eugena Shoemakera koji se srazom bavio na primjeru zemaljskih kratera koji su nastali prije mnogo milijuna godina.
• U tom smislu moja teorija se jednim dijelom naslanja na rad moga američkoga prethodnika. Ali i ne samo njega. Mislim da u svojim najboljim dijelovima ona stoji na tradiciji naših najboljih znanstvenika kakvi su bili otac i sin Mohorivičić ili kod Srba kakav je bio Milanković.
• Ovoj teoriji još nedostaje puna matematička prezentacija ali moj sin Vlaho Ezra se poduhvatio toga posla pa ja tako imam osjećaj da će se i njegov doprinos teoriji nastaviti u njegovim prilozima gdje se teorija proširuje primjerima molekularne biologije i mikrobiologije.
• Međutim sada je malo prerano o tome govoriti. U svakom slučaju još uvijek se ova teorija razvija i slijede njena proširenja i na druga znanstvena područja.

Kako ocjenjujete svoju Teoriju sfere u odnosu na druge vojne teorije?

• Vojne teorije su uglavnom nepoznate jer se drže vojnim tajnama.
• A ja opet nisam htio da moja teorija bude vojna tajna.
• Tako je došlo do njena objavljivanja.
• Nema nikakove sumnje da se teorija sfere o kojoj je riječ može promatrati kao originalni doprinos hrvatskoj vojnoj znanosti i hrvatskoj historiografiji.

Opisujući teoriju sfere u knjizi odnosno kozmologiji zlatnog prstena osvrćete se i na neka pitanja islamske filozofije i znanosti. Otkud ta povezanost i koliki je po vama doprinos muslimanskih matematičara i fizičara svjetskoj obrazovanosti…?

• Pitanja islamske znanosti su posebno istaknuta s obzirom da su predavanja bila namijenjena bosanskim slušateljima. Međutim srodna pitanja nalaze se podjednako u staroj grčkoj matematici i geometriji kao i europskoj modernoj znanosti.
• U tom smislu muslimanski ili arapski period razvoja matematike samo je prirodan slijed ili put znanosti od njenih početaka kod Euklida i Arhimeda preko muslimanskoga doprinosa koji je hvale vrijedan do najsuvremenijih europskih teorija kakva je na primjer ona Hilbertova.
• Povezanost predstavlja izuzetan interes starih Grka i muslimana prema geometrijskim pitanjima i prema pitanjima geometrijske prezentacije nebeske sfere. Odatle ta povezanost.
• A kako već rekoh doprinos muslimanskih matematičara i fizičara je doista golem i šteta je da u suvremenim povijestima znanosti toga perioda nema arapskoga perioda izuzev malih natuknica povezanih sa Horezmijem uglavnom.

Sami navodite da je Teorija sfere odnosno 4 knjige "Kozmologije zlatnog prstena" vaš najznačajniji rad. Možete li nam to objasniti?

• Pa možda je najznačajniji rad jer je jedini. Ja niti nemam nekih drugih knjiga kojima bi se posebno mogao pohvaliti ......
• Smijem se ali jest najznačajniji moj rad jer se na jednom mjestu sintetizira jedno nastojanje koje traje možda nekih četiri decenije i to od dječačkoga doba u Splitu pa do zrelosti u adelaideu.
• To je raspon od preko četiri decenije i ja sam bio prilično srečković da sam taj rad priveo svome kraju.

Nakon četiri knjige "Kozmologije zlatnog prstena" objavili ste i četiri knjige pod naslovom "Okovano vrijeme". U njima se bavite događajima na ovim prostorima uoči, za vrijeme i poslije rata. Postoji li nešto važno što nam o tom vremenu možete reći?

• Bilo je to teško vrijeme!!!

Posebno zapažena je bila vaša knjiga Okovano vrijeme I (o praxis filozofima), možete li nam reći zašto je svojevremeno toliko hvaljena praxis-filozofija danas uglavnom zanemarena i zaboravljena.

• Praksis filozofi zapravo nisu imali što novoga reći.
• Oni su zaboravljeni isto onako kako su i stigli na javnu scenu - zaboravljeni su u velikom stilu. Ali i iz drugih razloga.
• Praksis filozofima nitko nije prigovarao da ne poznaju stvari, da su nestručni ili tome slično. Prigovori su bili ljudske prirode s obzirom da su praksisti bili brutalni ljudi. Brutalni i isključivi.
• I to je razlog zašto su zaboravljeni, kao ružan san kojeg se nerado sjećam.
• I to je jedno nasljeđe kojeg smo se oslobodili barem na neko vrijeme.
• Oni su otpočeli bespoštednim kritikama svega postojećega pri tome zanemarujući karakter svojih ideoloških neprijatelja da bi na koncu završili kao psihijatrijski slučajevi, jer između filozofije i buncanja njoj oni su u novim političkim prilikama izabrali buncanje i natucanje o stvarima koje ne poznaju dovoljno.
• Nema nikakve sumnje da je ova socijalistička teorija izgubila tlo pod nogama sa novim socijalnim odnosima u Hrvatskoj i sa novim poretkom stvari u Europi.
• Nikome više nisu bile interesantne socijalističke fraze o komunističkoj stvarnosti i kako revolucionirati postojeće odnose.
• Ljudi su se susreli sa jako teškim problemima životnoga opstanka u konkurentskoj borbi u kojoj nemaju svi podjednake šanse.
• Komunistička frazeologija bratstva i jedinstva tako je uzmakla pred mnogo esencijalnijim problemima svakodnevnice.
• Mnogi od tih teoretičara posebno oni mlađi počeli su naučavati drugačije teorije .
• Tako je postao važan Carl Schmit umjesto Lenjina.
• I doista bi se praksistima pored revizionizmma Marxove teorije moglo prigovoriti na izvjesnoj politici podrepaštva i kameleonstva kako bi se zadržao nekadašnji status neprikosnovenih ideologa koji vedre i oblače našom ideološkom i političkom frontom.
• Danas međutim ljude zanima nešto drugo!

Osim navedenih knjiga u posljednje vrijeme objavili ste i zbirku poezije "Suze od kamena" i knjigu "Suze od papira" u kojoj opisujete odrastanje svog sina Vlahe Ezre. Možete li nam reći više o tim knjigama?

• Te knjige jako volim.
• Znate on je bio tako krasno zagrebačko dijete, tako lijep i pametan.
• Živjeli smo jako skromno ali je naš život bio sretan.
• I danas kada retrospektivno gledam na to vrijeme mislim da je Vlaho Ezra imao jako interesantno djetinjstvo u prostorima jednoga velegrada i u prostranstvima gustih listopadni šuma Medvjedice.
• Ja sam htio opisati taj njegov život u ratnim prilikama jer mi se on činio nevjerojatno interesantnim.
• Znači riječ je o literaturi koja nastaje u ratnom vremenu a ima jednog zagrebačkog dječaka kao centralnu temu.
• Naravno ja ne znam koliko sam uspio u tom svom pokušaju ali mislim da su knjige jako lijepo primljene od najšire hrvatske publike.

Koliko je vama kao piscu zanimljiva pojava digitalnih knjiga ?

• Pojava digitalnih knjiga je svakako jako, jako značajna. Nema nikakve sumnje u to da je riječ o budućnosti knjige. Znači štampana forma knjige će prema mome skromnome mišljenju uzmaknuti pred pojavom digitalnih knjiga.

Jeste li zadovoljni suradnjom ostvarenom s portalom digitalne knjige?

• O da, jako sam zadovoljan možda prije svega zahvaljujući izuzetnoj suradnji koju sam ostvario sa gospodinom Nenadom Grpcem.
• Nekada ne mogu vjerovati što sam lijepoga doživio sa digitalnim knjigama nakon više od 25 godina izgnanstva iz hrvatske javnosti

Možete li nam otkriti vaše planove. Radite li na nekoj novoj knjizi? Pripremate li objavu nekog zasad neobjavljenog materijala?

• Najnovije je da radim na knjizi koja se zove "Razgovori", a to je zbirka intervjua koje sam vodio 90-tih godina i koja jasno pokazuje što su bili centralna mjesta spora u periodu takozvane hrvatske šutnje.
• Siguran sam da će ta knjiga izazvati silne reakcije publike budući da su praksisovci koji su suvereno vladali našim novinarstvom i našom javnom scenom svojevremeno stavili veto na tu knjigu pored činjenice da ima razgovora koji nikada nisu štampani u Hrvatskoj iz istih razloga.
• A onda imam još nekih planova ali ne bih sada o tome.



http://www.nema-kompromisa.com/intervju-zlatan-gavrilovic-kovac.php

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=88378

Image and video hosting by TinyPic


09:51 | Komentari (2) | Print | ^ |

petak, 17.02.2017.

MALENI ČOVJEK



slika: digital artist

Čovječe, ne hodaj malen ispod zvijezda
sloboda je ljude osvojila
nestalo je tamno doba kraljevstva tiranskog
novi heroji i čitav narod herojski odluči
kojim bogovima da se moli
radi koga vjera treba da se održi
tko koga sili na posluh
i čiji zakon je u sukobu sa prirodnom silom
čija zapovjed grije ljubav zaručnice
i srce zaručnika
nestalo je tamno doba tiranije gdje
gdje rođeni otac vodi kćer pred sud narodni
ne strada više pravda
niti strada ljubav čija moć ljude izbavlja
zato, čovječe, ne hodaj malen ispod zvijezda
Novi svijet najdivnija je pobjedonosna pjesma,
velik je narod hrvatski
slavna je moć slobode i prosvjete,
jača je stega slobodnog građanina,
nego tiranin pred kojom ničice pada narod
slijepo ga kao roblje sluša,
čovječe, ne hodaj malen ispod zvijezda,
jer je sada zakon gospodar,
gospodar i nad samim glavarom
i njemu se narod pokorava
zakon liječi rane što ih je zadalo ubijstvo i osveta
i spašava mlada i nesretna,
zato voli beskonačnu slobodu,
a osudi ropsku ćud,
osudi obijest, jer je čedo pakosti,
a uzdigni razum,
jer od njega žuđena se sreća rađa
i pozdravi Šimića,
jer ste sjedinjeni u poeziji sna
i proročanstvu svevremena.





http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php


17:12 | Komentari (3) | Print | ^ |

četvrtak, 16.02.2017.

Osvrt na knjigu - "Kozmologija zlatnog prstena" Zlatana Gavrilovića Kovača


slika: Nenad Grbac

''evo, pročitala sam, vrlo loš pregled imam po onomu što ste mi poslali, naprosto imam tako loše računalo da nemam dobar pregled niti mogu sve kak treba izlistati, i jakomi je teško čitati. no, potrudila sam se, pa Vam šaljem neke osnovne smjernice svojih razmatranja o knjizi.

na početku je ono što sam već napisala, oni prvi dojmovi, kasnije ide nešto preciznija razrada. no, kako gradiva ima jako puno, izostavila sam nepotrebno razmatranje nekih čisto historijskih, neproblematskih sadržaja kao što je historijat arapskih spoznaja u matematici, općenito znanostima, na evropski razvoj, niti sam se osvrtala na nabrajanje lika& djela mnogih vrijednih pregalaca misli i znanja, također mi se nije činilo ni shodnim ni zgodnim da "tumačim" područja u kojem ste doma, kao što je filozofija i iznošenje primjera filozofa, znanstvenika po pitanju razvoja metoda mišljenja i sl. budući da ste se dotakli zaista mnogih vidova ljudskog života, prirode i spoznaje o svemu tomu, nisam ni u mogućnosti niti sposobna znanjem petljati se i komentirati sve o čemu ste pisali. tu ste veći erudit od mnogih ljudi, pa se osvrćem samo na spominjanje detalja i dajem osnovne upute gdje potražiti odogovore. jer, naravno, nisam kompetentna da govorim detaljnije o svemu tomu, no moj prirodoznanstveni senzibilitet ne dopušta da preko nekih stvari samo tako blagonaklono prijeđem, no isto tako niti da se mašim kritike, a nisam stručnjak u tomu. no, toliko moram znati ukoliko uopće želim biti u tom fahu. medicinari su čudne biljke: moraju znati puno o svemu što se tiče prirodnih kolegija, moraju se razumjeti u zakone ljudskog društva i varijetete ljudskog ponašanja, intelekta, emocija i tijela, moraju vladati vještinama ne samo komunikacije nego i upravljanja izvjesnim stojevima, ili barem znati dati ispravnu uputu stručnijima. eh, osim toga, ako ste primijetili, mnogi od nas su skloni maštanju, umjetničkom izražavanju, ako ništa drugo, volimo glazbu, likovnu umjetnost, sviramo koji instrument, rado idemo u prirodu. i ako smo pravi liječnici poštujemo svako živo biće. ne zamjerite mi na ponegdje oštrim ili nedovoljno jasnim kritikama, na uputama šturim i nedovoljnim, no mislim da morate sami uvidjeti da vam nedostaju mnoga nova saznanja o prirodnim znanostima, s obzirom da ste društvenjak, očito nemate onu osnovnu jezgru razvijenu u dovoljnoj mjeri da bissteosjetili potrebu za daljnjim napredovanjem u znanjima o prirodi. na žalost, to je mana svih nas koji dolazimo u neke godinice, izmoreni borbom za golu egzistenciju, izmučeni životnim problemima. naprosto si umoran. no, bit je intelektualca da ne zastane, nego da uvijek bude tjeran intelektualnom radoznalošću, do zadnjeg trena svijesti. imam dovoljno životnnog iskustva da vam to bez ikakvih ograda otvoreno kažem. niste doma u novijim dostignućima istinske prirodoznanstvene misli! i prema tomu vaše je veliko i lijepo djelo skup zgodnih zamisli od kojih su mnoge već savladane, negativno ocijenjene, objašnjene i ne čine nikakav kunst. isto tako nisam se zamarala detaljnim navođenjem literature onako kako se to radi u stručnim radovima, nego samo informativno. molim da prihvatite to moje mišljenje kao mišljenje jedne osobe koja voli znati. ne znači da sam potpuno u pravu, no u mnogočemu jesam u pravu. prihvatili vi tu činjenicu ili ne, to ne mijenja na stvari da vam naprosto fale mnoga saznanja. o umjetničkom užitku čitanja većine eseja uopće nema smisla problematizirati!! sviđa mi se. mi piacere! (ne govorim talijanski, no kroz školovanje sam učila i latinski i grčki, pa mi se nekak čini da bi talijanski oblik otprilike tako izgledao, ha, ha. naravno, ispravite me ako nije točno!

a sad evo mojeg na brzinu napisanog štiva . lijepi pozdrav šaljem iz hladnog, ali sunčanog zagreba.

hvala što ste mi poslali elektronsko izdanje djela, pročitat ću, no kako sam već objasnila preko fejsa, nisam sigurna jesam li sposobna za tako golemu odgovornost. pokušat ću temeljito pročitati, no za provjeru i znanstvenu analizu ne znam koliko će mi trebati vremena. što zbog nekompetencije o kojoj sam već napisala, a što zbog mojeg ritma života koji zahtijeva odgovornost i puno vremena. zaposlena sam na odgovornom mjestu, samohrana sam majka dva sina koji su tek završili školovanje i počeli raditi, imam majku u godinama, i kućne ljubimce, angažirana sam na nekoliko strana u raznim udrugama, i od svega, što godina, što staračkih boleština već premorena i usporena. stoga ne obećajem ništa pametnoga, osim da ću pročitati tekstove. pozdrav.

zahvalna sam na razumijevanju, to zahtijeva puno vremena, što i zahtijeva, ako mislim biti temeljita. a s druge strane, ne mogu se očitovati o stručnoj strani, čak niti s filozofskog, misaonog aspekta jer tu defintivno nisam kompetentna. ne mogu ništa ovako napamet obećati.ako i napišem nešto, to će biti nakon študiranja tekstova, ne želim biti površna ni isprazna naravno, niti garantiram "težinu" svojeg osobnog mišljenja i komentara, koji se nikako ne bi mogao svrstati po recenziju. a znanstveno potkovana u mnogim stvarima definitivno nisam. možda ću vas razočarati, ako Vam se žuri, bolje da se ne poduhvatim ničega. naime, moram pročitati tekst i razumjeti ga, bez toga bi bilo nečasno išta pisati. no ako smatrate da tjedan-dva tu ne bi značilo ništa bitno, s radošću bih sve proučila pa napisala ono što mislim. bez ikakvog očekivanja da ćete to i uvažiti i uvrstiti u svoj pogovor teksta ili neke marginalije. to je apsolutno Vaš osobni odabir i stvar slaganja ili naklonosti. nadam se da me razumijete i ne zamjerate. moram prvo pročitati, pa razmisliti. a onda reći.

evo, čitam, mnogo od toga mi je već bilo dostupno, nije mi uopće starano štivo, već sam čitala ovo vaše djelo, barem jedan dio, sad sam kod kuće na svojem računalu, i na žalost, ne mogu ostvoriti sve stranice kako bih pratila tekst!!?? ne znam zašto, moram pitati svoje sinove kad dođu kući, razumiju se u to bolje nego ja. neke stvari mogu već sad primijetiti, da je to amalgam povijesnih činjenica, neprovjerenih hipoteza, dokazanih znanstvenih teorija, divnog pregleda historijata naših i stranih znanstvenika različitih oblasti i smjerova znanosti, od antičke filozofije i atomistike preko srednjovjekovnih kršćanskih mislilaca do racionalizma novog vijeka, stvaranja prave znanstvene metode i sukcesivnih otkrića u skladu s razvojem prirodoslovnog duha. ono što je posebno je integriranje osobnih spoznaja, detalja iz intimne obiteljske povijesti i put kojim ste dolazili do vještine razumijevanja, potaknuti onom endogenom intelektualnom radoznalošću koja razlikuje običnog amatera od onoga koji je zaista sposoban spoznati bez obzira na stupanj i vrstu naobrazbe. detaljnije bih vas mogla i žestoko kritizirati. uz jednu ozbiljnu ispriku: nikako, ni na koji način ne mogu očitovati u nekim sadržajima na način na koji vi to činite: objašnjavanje kozmoloških pitanja uz pomoć vjerskih sadržaja i emocionalno religioznih obilježja životnih stavova. na žalost, često me u razumijevanju nekih stvari priječi činjenica da sam, u skladu sa svojim znanstvenim obrazovanjem, notorni ateist! no, to me nimalo ne priječi da neke detalje ipak razumijem. i da svojim senzibilitetom za umjetnički izražaj ne osjetim upravo taj, umjetnički, touch u vašim esejima. pokušajte me razumjeti molim Vas.

sine ira et studio, g. juretić se distancirao od komentiranja upravo onog znanstvenog dijela knjiga koju ste željeli da pregleda i da stručno mišljenje. mislim da je potpuno u pravu naglašavajući da se veći dio tema odnosi na povijesni pregled, dakle već utvrđeno činjenično stanje. koje ste vi samo svojim trudom ponovno stavili na vidik drugima. u tumačenjima čisto prirodoznanstvenog aspekta s pozicije današnjeg znanstvenog znanja, dakako, slažem se s g. juretićem, da niste kompetentni ulaziti u tolike ogranke i smjerove. danas su stručna znanja toliko već usmjerena u subspecijalizacije da iz jednog pod-područja, npr. endokrinologija i patofiziologija suprarenalne glandule ne može stručni osvrt pisati endokrinolog za dijabetes. a oba su - internisti! naravno, o stručnom radu recenziju pišu jedan subspecijalist iz tog područja, i bar još jedan slične, no ne iste struke. o kategorijzaciji i bodovanju, odnosno rangiranju važnosti stručnih časopisa da ne pričamo. recenzenti stručnih časopisa biraju i kritiziraju svaki stručni članak iz pojedine znanstvene teme. u društvenim znanostima tu još ima nekih libeeralnijih stavova u ocjenjivanju, jer se društveni kolegiji često mnogostruko preklapaju, tako povjesničaru ne smije nedostajati znanja iz antropologije, umjetnosti, arheoloških vještina i tehnika, a morao bi poznavati i najnovija tehnološka dostignuća, softvere i aparature za dijagnostiku da bi razumio što će mu vještak napraviti ako zatreba provjeriti kakav izvor, vjerodostojnost, vremensko određenje. eh, otišla sam sad daleko. no, poanta je u tomu da, koliko sam vidjela, nemate striktno znanstveni pristup, da bi se o tomu očitovao jedan znanstvenik tog smjera. što se tiče kangrge, svi oni su bili i ostali debelo politički ofarbani, s jedne, druge ili treće strane, sa svojim domorodačkim ili kvazikozmopolitskim stremljenjima. žalim, sve su to samo teorije o mislima i metodici razmišljanja. i - neostvarivi praxis. u onom svom punom, pravom značenju: rad! ostvarivanje svojeg života kroz vlastiti rad.

o vašem curiculumu ne znam mnogo, zapravo me nije niti zanimalo. svidio mi se način na koji sagledavate neke stvari, lingvistički konstrukti koje rabite za ostvarivanje svojih umjetničkih poticaja. lijepo izražavanje o zanimljivim temama, znalački pristup i elaboracija. ne , nikako ne u stilu čvrstog, jasnog i mjerljivog prikaza podataka s kasnijom razradom i konkluzijom, nego nadahnuto vlastito letenje iznad sukusa, osnovne ideje pisanja. pjesničkim leksikom i stilom izvedene bravure nekog novog razumijevanja prošlosti i samosvojnog, potpuno laičkog, gotovo naivnog tumačenja prirode oko nas. kroz teološki vokabular dodali ste i uobličili zlatni okvir dobre misli. i, još važnije, božje ste sadržaje iz samoga sebe projicirali u srž svakog od problema i obrazlagali sve to dalje do prožimanja svakog detalja upravo božjom nakanom i smislom. stoga ovo vaše djelo zasigurno ne može nitko svrstati u znanstvena, prema tomu niti ih tako razmatrati. no, ono što je zaboravio pošt. g. prof. emeritus juretić jest: da ste vi pjesnik!

s obzirom da je glavna tema cjelokupne tetralogije teorija sfera, dakle zadire u osnovne fizikalne sile (s te strane ste sigurno kao pomorac upućeni u termodinamiku, elektrotehniku, geodeziju, geografiju, meteorologiju, fiziku materijala i sl. tu se nemam što petljati, samo reći je li mi prezentacija jasna ili ne, i ima li osnove (dakako, samo u okviru mojih znanja i spoznaja i one čisto ljudske, prizemne logike koja mi je prispodobiva). dakle, čeka me dugotrajan i obimni posao čitanja. još nisam uspjela predočiti sve stranice teksta, otvaraju se pa zatvaraju. bit će da se radi o veličini, bolje reći količini kilobajta, ccc.onda je sve u redu :) primit ću se posla, usporediti po mogućnosti znanstvenu točnost razlikujući je od striktnih tvrdnji, vašeg osobnog mišljenja i kategorije nagađanja, pitanja i postavljanja mogućnosti. teme su mi i osobno posebno zanimljive, pa mi neće biti nemoguće pratiti sadržaj. no, moram naglasiti, radim u jednoj potpuno određenoj struci gdje su teme koje obrađujete samo dio eventualne opće kulture (zapravo, ako ćemo ispravno, morale bi biti poznate svakoj osobi koja se imalo smatra obrazovanom, a kamoli ne onome ko pretendira zvati se intelektualcem. jer - biti intelektualac je stanje duha, a ne imanje diploma, visoko pozicioniranog mjesta i ordenja). nadam se vašoj strpljivosti, nastojat ću nešto pametno napisati što prije.

samo, ne znam zbog čega je baš sad potrebno da se napravi dodavanje tuđih kritika, knjiga je izašla pred nekoliko godina, ne kritiziram, samo pitam iz radoznalosti. osjećam se zaista počašćenom ovim velikim zadatkom, nisam mislila da ću ikad svoje misli o nečijem djelu moći tako slobodno izražavati, stvarno mi je čast što ste mi dali tolikog povjerenja u moju sposobnost uvida u eseje, razumijevanja i oblikovanja vlastitih misli o tomu. hvala Vam, koliko sam zatečena, toliko se osjećam posebno i sretno. :)

joj, joj, to je užasno velika odgovornost. mislim da ste uzeli veliki zalogaj, zapravo,to je sve pisano još pred pet i više godina, što će sada neki moj osvrt?? nije mi problem, no vi tražite od mene znanstveni pristup, no u kozmologiju i leibniza se stvarno slabo razumijem, ha, ha. ma dobro, razumijem se u okviru neke opće kulture, čovjek je napravio infinitezimalni račun pa mu je kasnije newton, jedno obično sebično smeće, ali GENIJALNO i sposobno smeće oduzelo patent i svu slavu. što ja o tomu mogu reći? mogla bih o biokemijskoj sturkturi arheja, ogromne skupine živih bića koja su nastala i ostala još i dan-danas, pa kritizirati teoretičare zavjere koji misle da je tesla izmislio ko zna kakvu hiper-energiju etc. a baš u te hiperenergije se razmem ko krava u šnajderaj :p.

a što mislite o plitičkim razlozima odbijanja kritike eseja, ma kakve su to budalaštine, sada u 21-om stoljeću pozivati se na nekakve političke situacije iz prošlosti, pa to rade samo zatucani ljudi, ili oni kojima se ne da razmišljati o tuđem tekstu. na lomonosovu vjerojatno niste upravili na pravu adresu. vaš tekst nije znanstveni, nego je revijski prikaz razvoja znanstvenog mišljenja uz obilne digresije u vjersko, obiteljsko, osobno. s pojedinim cjelovitim izletima u religiozna razmatranja i prožimanjem idealističke note kroz mnoge rečenice. u nekoliko navrata prekidate čisti objektivni misaoni tok stilistički zaokrenuvši u mistično objašnjenje, osobno viđenje zadate stvarnosti koje ima težišnicu u potpuno metafizičkom, nadnaravnom teleološkom jezgru. vaša duhovna stvarnost!

pročitala. ok, neka moja razmišljanja o esejima se podudaraju, pa ću to uobličiti malo drugačije. napominjem uz to da sam ateist pa na kozmogoniju gledam s drugačijeg aspekta. zanimljiv je pregled filozofske metodike shvaćanja stvarnosti koja u današnje doba, čisto po pitanju filozofije kao komplementarne znanosti prirodoslovlju, donosi puno mirnije gledanje bez propitkivanja i zadiranja u esenciju same strukture znanstvenog rada. cijela knjiga složena je od pojedinačnih eseja od kojih su neki potpuno deskriptivni, prirodnjak bi rekao: morfološki, a neki problematiziraju postojeća znanja unoseći kreativni nemir radoznalca koji želi doznati više. i ne samo to! sama želja približavanju spoznajnom rubu (limbu??) što prisnije, dovodi autora do traženja sve više i više parametara koje analitički, logički preslaguje u razumu dokučiv puzzle, vidljivih elemenata, no, još važnije, u višedimenzionalnom funkcionalnom prikazu: čista fiziologija!

eh, ne bih se sad usudila kritizirati (ne u smislu negativnih primjedbi nego dovoljno znalačkog sagledavanja onoga što ste napisali!) matematičke izvode, tu sam tanka i znanjem i iskustvom. idem dalje čitati. dakako, revijalni ton prikazivanja što se događalo u određenom razdoblju ljudskog postojanja, tko je što mislio i na koji način je jedna runda umnih ljudi postavila temelje za daljnji zapadnoevropski kulturološki, prema tomu i znanstveni napredak je samo ugodna i korisna prolegomena onomu što želite iznjedriti. a to je ne samo pojedinačno profinjeno serviranje vlastite ideje pred mjesto za stolom, nego esej činjenja onoga što već milenijima pokušavaju sve umne glave i trustovlje mozgovlja svijeta: sakupiti sve moguće znanstvene teorije, povezati ih nesumnjivo postojećim čvrstim tkivom cjelokupnog svemira, iskoristiti sve energetske izvore, implementirati ih kroz teoriju svih sila mikro- i makrokosmosa... i shvatiti bitak i svrhu postojanja, njegov uzrok, povod, početak i kraj.

jesam li pogriješila u čitanju vaših nastojanja? ne, niste se napuhano i megalomanski poduhvatili nečega što nije prispodobivo ljudskom umu, nego ste to učinili vrlo lukavo i vješto, kroz pojedinačne zahvate u materiju prirodoznanstva, biokemiju, ekologiju, astrofiziku, teoriju čestica, onim putovima koji nisu, zasigurno nisu bili prispodobivi ni empedoklu, ni aristarhu, ni aryabahati, ni aviceni ni baconu, ni koperniku ,a niti newtnu ni leibnitzu. jest da je newton u svojoj autističnom megalomaniji (no isto tako i besprimjernoj genijalnosti!) preoteo leibnizu primat otkrića infinitezimalnog računa, no, da se ne bahatimo, nekakav primat je uvijek bio dio ljudske taštine.

zapravo, što se više udubljujem u tekstove koje ste pisali to više uviđam da se zapravo ne radi o nekom posebnom problematiziranju pojedinih stavki, nego iznošenju nekada nepoznatih i neobjašnjenih pojava koje je znanost, bolje reći skup pojedinačnih, u koheziji s posljedicom vrlo egzaktnih rezultata, prirodoznanstvenih područja, unatrag tridesetak godina već dala objašnjenje. ako ne taknuvši se prapočela, a onda barem objasnivši mehanizam nastajanja i održavanja.

dakle, na žalost, u vašim se esejima pod opisom percepcije i motorike kukaca, porijekla mjesečeve materije, luminiscencije živih bića zemlje, kao i teoretiziranja o algama, zanemarivši pri tom novije već ustaljene teorije o podmorskim dimnjacima, vrućim i hladnim izvorima energije za arheje, ne nudi problematizacija gradiva u standardnoj znanstvenoistraživačkoj formi koja je nužna za sagledivost znanstvenog djela i prezentaciju rezultata. naravno, nisam specijalizirana za biokemiju određenih biotopa, nisam elektrotehničar, niti astrofizičar, niti ekolog, ni genetičar, ni entomolog, ni astronom, dakle niti sam kompetentna da postavljam precizna pitanja (a takva zahtijevaju vrlo visoki kompendijum znanja o određenom predmetu), niti sam sposobna razlučiti ispravnost ili neispravnost nečijih postavki u strogoznanstvenim okvirima. upletati se u ocjenjivanje nečijeg znanstvenog rada, a da je izvan okvira moje struke bilo bi ne samo prepotentno nego sramotno i potpuno neprimjereno imalo savjesnom pretendentu na početnu titulicu intelektualnog radoznalca. o nekim bi vam detaljima zasigurno mogao puno toga reći vaš sin, virolog (koliko sam shvatila, bavi se i genetikom vezanom uz viruse, naravno, to je obligatno). kad najdem vremena uputit ću vas na neku osnovnu literaturu, vrlo lako čitljivu i laiku.

eto, žao mi je što neću nikako biti u stanju dati specifično stručni znanstveni osvrt na vaše eseje (samo neke od njih, one koji se ne odnose samo na povijesni pregled i navođenje već poznatih činjenica, nego na one gdje postavljate pitanja ne samo čisto teoretske, filozofske naravi, nego konkretna koja se odnose na objašnjenja određenih pojava i otvaranja novih pitanja. što je imanentno prispodobivo znanosti. moram reći da mi baš nisu jasni oni nekakvi matematički izvodi koje ste donijeli u jednom, meni nerazumljivom poglavlju. k tomu, kako sam već navela, ja sam ateist. i naprosto ne razumijem objašnjenja, ontološka, teleološka, uzročno-posljedična, svrhovna i slična, u kojima učestalo iznosite pojam Boga, Svevišnjega, Svemirske sile, Tvorca i sličnih pojavnosti i na taj način, apriorno, postavljate taj golemi, nevidljivi, neobjašnjivi stvaralački entitet (koji je neobjašnjiv i, očito, nikad neće biti objašnjiv jer ne ulazi u okvir ljudske percepcije niti direktne ni indirektne detekcije, mjerljivosti niti kakvog drugog načina za definiranje) ko spiritus movens, uzrok, povod, svrhu etc. svega, iza svega. dakle, zapravo ste već odabrali odgovor koji ima svoj početak, kraj, no ni na koji način unutar cijelog pojma ne razrađujete onaj suptilni, a zapravo najvažniji korak, od Boga do pojavnosti. to je nepojmljujuća ljudskom biću skrivenost koja se, na žalost, ne može u kasnijim fazama ni na koji način artikulirati. sve ostalo, onu sredinu, već je u glavnim crtama (navodim: u glavnim crtama, nikako potpuno, detaljno i za svaki slučaj ekplicitno!), okvirno, a ponegdje i vrlo istančano, riješava suvremena znanost. u našim godinama, ukoliko ne pratimo specifičnosti svoje specijalizacije, nismo u stanju pratiti one količine novospoznatih činjenica koje rastu geometrijskom progresijom. danas više nitko nije homo universalis! renesansa je povijest. znanja je već toliko da se na koncu konca možemo samo prepustiti svojoj vlastitoj mašti. i pisati poeziju! a vi to činite divno, bez obzira na gola fakta.

Str. 61. alge:

sunčeva svjetlost, elektromagnetna svjetlost.. pa sve je to elektromagnetizam!, a energija ne može imati „organska svojstva“, osim toga, ne navodite kakva su to „organska“, a kakva ne-organska svojstva, molim pogledati kakav link o svjetlosti u okviru elektromagnetizma, vidljiva svjetlost, radijacija, uv, ir, gama-zračenje, etc.

Zajednička osobina svih algi je vršenje fotosinteze pri kojem kao nusproizvod proizvode kisik (za razliku od nekih fotosintetskih bakterija). S iznimkom modrozelenih, alge su eukarioti tj. njihove stanice sadrže oganele uključujući jezgru i mitohondrije odjeljene membranom od citoplazme. Eukariotske alge također sadrže kloroplast u kojem se nalazi pigmenti za absorpcije sunčeve energije tijekom procesa fotosinteze. Kod većine algiprimarni pigment je klorofil (a). Klorofil a sudjeluje u pretvorbi Sunčeve (ili neke druge energije koja daje energiju fotona, npr uv lampa kod indoors uzgoja biljaka) u kemijsku energiju. Pri tomu je struktura s magnezijem u sredini kao akceptorom (vrlo slična pirolskom prstenu ljudskog hemoglobina s molekulom željeza u sredini, hvatačem kisika). No, zaboravili ste važnu stvar: alge su samo jedna od kasnije nastalih bioloških grana! Pa ne znam što bi zapravo trebao dokazati vaš „pokus“. Inače, smatra se da su prvobintna organska bića bile bakterije nastale u fumarolima, kako onim kiselim, tako i onim alkalnim. Različiti uvjeti života, a kasnije razrada vrlo slična: stvaranje kisika kao posljedica metabolizma pod anaerobnim uvjetima (konkretno se radi o korištenju vode, pirita, sumpora za stvaranje organskog lanca, a kasnije i korištenje kisika u redukcijsko-oksidacijskom lancu stvaranja i deponiranja tako nastale energije. Pročitati nekoliko vrlo zanimljivih knjiga na tu temu, npr: dr. Nick Lane: Uspon života, Stryer: biochemistry, ili neku drugu knjigu o arhejama, prokariotima, nastanku eukariota i sl. mislim da bi vam sin mogao dati dobre i korisne smjernice.

Str. 59. morska hipoteza: …moja istraživanja u tom pravcu…morska hipoteza, a stavio lavor „čiste vode na sunce“

-lavor u hladu, ali je bio na jakom svjetlu ??
-..u razrjeđenoj otopini… ??

Potpuno mi je nerazumljiva tvrdnja da je voda bila čista. Čista je samo ako je sterilna, što je vrlo teško izvesti stavljajući lavor takve vode van na sunce. Ako je bio na suncu, nije bio u hladu. A čim je bio vani, doteplo se svega i svačega, pa se pod utjecajem vode, sunčeve topline (svjetlosti, votever, neki oblik dodatne energije), razvile one bakterije/gljivice/alge/votever što je prispodobivo takvom biotopu (lavor iznesen van, na zrak, kojim plutaju spore, bakterije, virusi, gljivice, sve i svašta). Dakle neispravna je tvrdnja da je od vode i svjetlosti nastala alga. Nije, nego je uz pogodne uvjete za vlastiti rast i razmnožavanje neka spora alge uspjela preživjeti i, dapače, razmnožiti se.

Str. 56. „izvori visoke energije, kao što su toplina, mehanička energija, uv-svjetlo, elektična energija…“-

opet savjetujem neki udžbenik iz osnova fizike, općenito o vrstama energije, jakostima, joulima etc. To već spada u osnove prirodnih znanosti koji se uče u primarnom edukacijskom ešalonu.

Str. 64. izvor informacije i brojčani pokazatelji „ da je sadržaj dušika u ranoj prekambrijskoj organskoj materiji relativno nizak…“ - što znači – relativno nizak? Na koji način se došlo do tog zaključka?
- što znači „reduktivna atmosfera“ ?
osnovne informacije o prekambrijskim perturbacijama su mi ponešto različite od ovih tvrdnji. Možda samkrivo nešto uzela u obzir?

Str. 69. milankovićeva hipoteza – već odavno nije samo hipoteza nego je čvrsta, znanstveno dokazanateorija, dalje to pitanje razrađujem na kasnijim stranicama jer su se teme ponavljale

Str. 74. + tesla i medicina, str. 738.

„da se treba uzeti u obzir kvantnomehaničke pretpostavke… razvoj atomske medicine koja je najvećmadijelom upotrebljena u dijagnostičke svrhe izuzev manjeg broja instrumenata…“
netočno. Kasnije u sličnoj temi elaboriram zašto i kako.
"Elektromagnetizam je fundamentalni povratak na izvorna načela medicinske znanosti…“ koja načela? O elektromagnetizmu se u povijesti medicine ne bilježi gotovo ništa. Samo se koristeznanja i tehnička dostignuća, no to tek nakon spoznaja o eventualnoj koristi u dijagnostici i terapiji.

Str. 76. + 739-740 str. – ponavljanje problematike millerove primordijalne juhe, kloniranja,elektromagnetizma, tesle, munje u meteorologiji - "Ezrina teorija koju je on proučavao od malih nogu…“ okojoj se točno teoriji radi i kako se naziva ta teorija?
objašnjenje „ovdje je elektricitet i magnetizam unekoliko shvaćen u jednom panteističkom smislu,odnosno u smislu jednog panpsihizma...“- to nema veze s konkretnim spoznajama koje se ni učemu ni na koji način ne mogu povezati sa svakodnevnim životom čovjeka niti njegovim socijalnimni psihičkim događanjima.

Neka razrješenja tih problema: str. 741. stav da"...rješenje oko jedinstvene teorije polja nije moguće narazini fizike, nego na razini mikrobiologije..." je totalno neopravdan, jer se sav živi svijet apsolutno ponašaprema zakonima fizike, bez iznimke, dapače je njihov „produkt“

Str. 89. veličanje filozofije kao jedinog pravog „sredstva“ koje iznalazi metode apsolutno primijenjive i naprirodne i na društvene znanosti je neutemeljeno, jer filozofija jest potpuno različita u današnje doba,deskriptivna je, post festum disciplina, i odnosi se samo na iznošenje različitih tema života i načinaintelektualnog domišljanja i promišljanja svijeta. Dakle, nije se puno maknula od mašte. Doduše, neki suvremeni filozofi donose i neke nove smjernice filozofskog razvoja, o kojima nisam dovoljno upućena, stoga ih prepuštam znalcima. A mašta je glavnistvaralački pokretač ideja koje znanstvenici implementiraju pomoću znanstveno čvrstih metoda. Uostalom,danas je lhc (large hadron collider)u cern-u pokazao kako su matematički izvodi imaginativnih fizičara čestica najbolji jezik zapredočavanje zamisli, provođenje dokaza i objašnjenja, odnosno donošenja valjanih zaključaka na temeljueksperimenata. – preporučam pogledati i rezultate takvih istraživanja kod fermilab - usa

Str. 90. spominjanje schopenhauera u gabaritima senzorike i sposobnosti osjetila da detektiraju valnudužinu određene svjetlosti i mozgovnom prepoznavanju je u 21. stoljeću deplasirano i bez ikakvihznanstvenih osnova, isto kao i goetheova priča nakon već utvrđene optike kao fizikalne znanosti.
- anegdotalne autobiografske priče – faust vrančić i padobran ok., zanimljivo je o tomu čitati
- poetski uzleti: lira i školjke, neptun, hvalevrijedni i estetski, umjetnički doživljaj, daleko odsuhoparnosti

Str. 108. „hipoteza i objašnjenje da je mjesec ostatak neutronske zvijezde ..."orbita ne bi bila takva, sastavne bi bio takakv kakav jest, a u formama i vrsti materije od čega je napravljen, sunca se ne završavajusamo kao neutronske zvijezde, a naše će završiti vjerojatno kao smeđi patuljak (molim provjeriti među astronomskim podacima i astrofizici zvijezda!)

Str. 115. kennedyjeva pravilnost- prikaz (aproksimacija kapitalizacije u jednom okorjelom kapitalističkomsustavu (čitati naomi klein etc.)
- postotak dobiti-zarada- profit : ovisni o mnoštvu parametara, a ovaj slučaj nije objašnjen niti jednimkonkretnim primjerom, stoga se ne može koristiti kao „pravilo“ o tom više pročitati u npr.: n. ferguson: uspon novca, p. krugman: the conscience of a liberal

str. 121. + str. 61. o tomu već pisala prije, u pokusu s algama pristupa se totalno neznanstveno,formulacija klorofila s dodatkom „fotona“ je deplasirana stoga što je kvant svjetlosti aktivator molekule, dajeklorofilu samu energiju koja pokreće cijeli ciklus fotosinteze – o redoks-procesima, Stryer, Carlson
alge su bića koja su prema zakonima evolucije upravo opstala zahvaljujući svojoj sposobnosti fotosinteze,stoga žive unutar upravo takvog biotopa gdje im je dostupna sunčeva svjetlost. a svjetlost jest jedan odvidova elektromagnetske sile (usput, pogledati odnose primarnih fizikalnih sila: elektromagnetna,slaba nuklearna, jaka nuklearna, gravitacijska)

Str. 115. kennedyjeva pravilnost- prikaz (aproksimacija kapitalizacije u jednom okorjelom kapitalističkom sustavu (čitati naomi klein etc.)
- postotak dobiti-zarada- profit : ovisni o mnoštvu parametara, a ovaj slučaj nije objašnjen niti jednim konkretnim primjerom, stoga se ne može koristiti kao „pravilo“ o tom više pročitati u npr.: n. ferguson: uspon novca, p. krugman: the conscience of a liberal

str. 121. + str. 61. o tomu već pisala prije, u pokusu s algama pristupa se totalno neznanstveno,formulacija klorofila s dodatkom „fotona“ je deplasirana stoga što je kvant svjetlosti aktivator molekule, daje klorofilu samu energiju koja pokreće cijeli ciklus fotosinteze – o redoks-procesima, Stryer, Carlson
alge su bića koja su prema zakonima evolucije upravo opstala zahvaljujući svojoj sposobnosti fotosinteze, stoga žive unutar upravo takvog biotopa gdje im je dostupna sunčeva svjetlost. a svjetlost jest jedan od vidova elektromagnetske sile (usput, pogledati odnose primarnih fizikalnih sila: elektromagnetna, slaba nuklearna, jaka nuklearna, gravitacijska)

poglavlje „Rat i kozmos“: nema nikakvog smisla prozivati NASU zbog davnog ljudskog gledanja na rat kao da je nužan dio kosmičkog procesa, dok s druge strane se spominje Hawking u navodno njegovom stavu „da je svemir u stalnom širenju i skupljanju…“ podsjetivši autora na hinduistička shvaćanja reciklaže, ekspanzije do kaliyuge pa ponovnog sažimanja, vraćanja u singularitet. na autorovu žalost utvrđeno je da se svemir beskonačno širi (tamna masa, tamna energija, kosmička konstanta etc.) o tomu pogledati malo informacije o ekspanziji svemira, i čitati hawkinga malo detaljnije.

str. 429. lingua universalis – preporučam pročitati ponešto od n. chomskog i sl. o razvoju jezika, o verbalnom i neverbalnom govoru, ima dosta literature o razvoju jezika, razlozima istog etc. npr. Stanislas Dehaene: Reading in the brain

str. 430. „svjetska formula“ promjena razlike kvanta energije zbog nivoa energije pojedinih orbitala ili kaj?? – već poznata fizikalna metoda IR spektrofotometrije i drugih metoda, no neprimjenjivo na stohastičke modele, sorkač!

Proces i darwinova teorija + Iz brodskog dnevnika, str. 729 i dalje: „darwinova teologija u neku ruku prirodna religija, darwin je materijalizirao teološki stav…“ – neopravdano miješanje metafizičkog principa s iskustvenim zaključivanje na temelju praćenja prirodnih pojava; uvođenje tipične usporedbe koju koriste antievolucionisti, uz spominjanje hitlerovske i drugih zlouporaba evolucijske znanosti u protežiranju ideje natčovjeka, genetske superiornosti i sl.

Vojna znanost (????) – „sinteza praktičkih načela, estetičkih zahtjeva i naših spoznajnih moći“ (?) teorija i apologija potencijalnog nuklearnog rata i to na svjetskom nivou, a navodeći „uvjete“ lokalnosti, broja poginulih, nacionalnost etc?! Naprosto su nehumani nacrti kule u oblacima. Kategorija rata nikad nije opravdana osim u obrambene svrhe. U okvirima današnje političke situacije, ekonomske dehumanizacije, egzistencijalnog raskoraka, a sve između bogatih i siromašnih, gladnih i lakomih, bahatih, rat ima samo prljava „obrazloženja“ u raznolikoj terminologiji "velikih riječi": nacija, ponos, pravda, vjera etc. A pozadina je teritorij, resursi, energetika, prodaja i profitkojeg neki ostvaruju ratom (literatura od ekonomske do povijesne)…

Branislav Petronijević i njegova metafizika: ne mogu se upuštati u filozofsku raspravu zbog svoje na tom području nekompetentnosti i neznanja.

Teorija Geine sintetičke sile kao metode reagiranja cijele zemlje kao jedinstvenog bića: povezanost prolaska asteroida i konsekutivna pojava zemaljskih kataklizmi, katastrofa, meteoroloških događanja i sl. – za neke tvrdnje je naprosto premali gravitacioni ili kakav drugi utjecaj da bi se to događala baš tako, osim kod nekih asteroida koji su ušli u atmosferu (pročitati npr. zgodnu knjižicu Marq de Villiers: Dangerous World
Milankovićeva teorija „da su događaji koji se vezuju za sisteme na nižim nivoima u zavisnosti od stanja u višim nivoima…“ ima svoje logike i mnoštvo dokaznih komponenti, no autor to dočarava ljuskicama luka "...na način da je jedna sfera subordinirana drugoj…“ notorna je to činjenica, osim što sistemi nemaju tako sferno definirani oblik, ovdje nije riječ o ptolomejevskom prikazu kosmografijenego ih je nužno shvatiti u međusobnoj korelaciji, u 3D formatu, višedimenzionalno, a pogotovo u djelovanju ikakve sile na neko tijelo, proces ili događaj nije opravdano toliko antropomorfizirati čisti fizikus, nema tu govora o ikakvoj „kosmičkoj determinaciji, stvar je samo u poznavanju, razumijevanju, znanju i sposobnosti postavljanja činjenica u znanstveno egzaktni odnos ( preporuka: Bill Bryson: A short History of nearly everything)

Koliko je naša predstava sfere naivna, str. 659 na dalje

-neumjesna je usporedba mitoloških i predajnih shvaćanja neba i današnjih astronomski utvrđenih činjenica -mali medvjedŕpolaris (sjevernjača) ok.

Kochab jest gigant, Ferkad je binarna zvijezda, jyldum nije galaksija nego zvijezdani patuljak, zeta malog medvjeda nije galaksija nego zvjezdani gigant, eta malog medvjeda nije žuta galaksija nego žuti patuljak…dakle, ovdje su osnovni podaci o astronomskim relacijama u sazviježđu mali medvjed neispravno iznijeti!(N. de Grasse Tyson and D. Goldsmith: Fourteen billion years of cosmic evolution)
U zvjezdanim sustavima česta je pojava binarnog, trostrukog ili višestrukog zvjezdanog skupa međusobno povezanih zvijezda u različitim gravitacijskim odnosima. Točnije, međusobno povezani jedinstvenim sustavom gravitacijskih vektora. To je naprosto fakat, nije nikakav posebni svemirski slučaj, binarnost nije nešto posebno jer ima puno drugih sustava, a to što prije nisu bile dostupne metode detekcije niti adekvatan instrumentarij, polučilo je, naravno, u narodu i kod raznoraznih učenih ljudi „objašnjenja“ najviše prispodobiva tadašnjim znanjima i ljudskom umu.

Književna kritika vs. astronomija? Pitanje estetsko umjetničkih kriterija vs. znanstvene činjenice – zapravo čemu ovakva distinkcija? Književna kritika se isto tako, ako je ozbiljna i valjana, na određenim postavkama koje držimo za istinite, bolje reći mjerodavne parametre za izricanje ikakvog suda o nekom djelu. Naravno, sve je to napravljeno i uz neminovni osobni estetski doživljaj i „osjećaj“. Isto tako se s umjetničke strane može sagledavati neki znanstveni rad ili znanstveno područje i u njemu nalaziti ljepota, udivljenje. No znanstveni rad tumačiti isključivo s umjetničkog aspekta kao umjetničko djelo je potpuno neprimjereno osnovnoj zadaći te vrste rada: egzaktnosti striktno tumačenje fizikalne stvarnosti. Na isti način umjetnost nikad ne može biti potpuno i doslovno opisana, no može biti klasificirana po sličnosti u neku kategoriju šireg pojma umjetnosti. Dakle, možemo reći da imamo voće u zajedničkoj zdjeli, no kruške će uvijek biti kruške, jabuke jabuke. Makar bile i iste obojenosti. Uostalom, prekrasne hubbleove fotke nebesa izazivaju u nama divljenje. No, ako ne znamo ništa o maglicama i galaksijama to će za nas i dalje biti samo lijepa slika neba.

Dubrovačka raštika i kinesko zelje – rješenje problema je taksonomija i genetska analiza obojega, možda i malo povijesnog čeprkanja kaj su jeli naši pra-pra- preci u doba prvog pripitomljavanja zelenjave na ovom našem terenu.

Str. 699.- bespredmetna diskusija o uzročno-posljedičnoj vezi „kauzalnog objašnjenja“ kao empirijskog, ali utvrđivanjem zakonitosti prirode i putem matematičkih algoritama može biti i prediktivno, a s druge strane pristajanje uz „teleološko objašnjenje“, koje zapravo uopće nije objašnjenje, nego izričaj svjesnog, namjernog, potpuno antropocentričnog pojma: svrhovitosti (koju možemo, naravno, analizirati i retrogradno)

Neki problemi vezani za jedinstvenu teoriju polja str. 735.

- pod „pozitivno empirijsku znanost“ smatraju se ili, pretpostavljam u svojem laičkom neznanju, podrazumiejvaju prirodne, dakle egzaktne znanosti kao fizika, astronomija, matematika, biokemija etc, dok se pod „hermeneutičkim znanostima“ dodaje još i psihologija, psihijatrija etc, spominju se individualni „kortikalni uvjeti“ pa se predlaže da se i prirodne znanosti prepuste individualnim sposobnostima shvaćanja? Ili nekako drugačije? Inače, psihologija i psihijatrija su poprilično egzaktne znanosti u današnje doba, podliježu zakonima znanstvenog rasuđivanja, mjerenja, klasificiranja, u, pogotovo psihijatrija koje je već odavno prerasla nekakve frojdističke, jungovske, ove i one budalaštine i prerasla u definirajuću mobilnu strukturu potpomognutu svim suvremenim metodama analize, dijagnostike, sinteze znanja i spoznaja, od molekularne biologije, neurologije, neuroimunologije, lingvistike, fonetike, magnetne rezonance, pozitronske emisijske tomografije, specta, uz svesrdno sudjelovanje evolucijske psihologije, primatologije… da ne nabrajam dalje.

http://magic-zef.irb.hr/~dhrupec/writing/zbornik_11_simpozij_o_nastavi_fizike.pdf

http://hrcak.srce.hr/60290

Čovjek je biće vrlo prizemnih zemaljskih gabarita, omeđen svojim dimenzijama, genetskim kodom koji se mijenja u svakoj jedinki neprestano, samo što je većina tih promjena nebitna za opstanak, pa time i statistički registrirana, bitna za prospektivnu studiju ili kakvo objašnjenje samo u skladu sa interakcijom genetika-okoliš. Ovisni smo o vlastitoj biokemiji, strukturi, prilagođenoj za percepciju , obradu podataka i reakciju upravo u okvirima potrebnim za preživljavanje. Kao što pčela i mrav vide drugačije nego orao, pas i čovjek, kao što pantera ima drugačiju sposobnost njuha jer joj je upravo potreban drugačiji da bi preživjela u određenom okolišu i ne preživljava ako nema upravo taj genotip i fenotip (razlikujmo genetski zapis od manifestacije istoga), tako i šišmiš ima drugačiju percepciju zvuka, u drugačijem spektru ultrazvučnih valnih duljina neprispodobivom uhu čovjeka i sposobnostima slušnog korteksa da ih uopće zapazi, stoga je i čovjek ograničen morfologijom i funkcionalnošću svog vrlo, vrlo materijalnog mozga. Nikakvih egzaktnih dokaza o ičemu drugomu nema. Literatura: obilata medicinska, pa npr: M. Ridley: Evolution, a prilažem i linkove nekih stručnih radova

Neki problemi bioluminiscencije. Str. 793.

Biokemijski prikaz bioluminiscencije, luciferaza etc.:
aldehid + FMNH2 + O2 -> karboksilat + FMN + H2O + hnu
dakle, radi se o biokemijskom procesu gdje enzim aldehid monooksigenaza katalizira aldehid uz prisutnost molekule kisika pri čemu daje karboksilat, vodu i emisiju svjetla (nama vidljivog), sve ostale vrste iluminiscencije traže direktni poticaj energije.
Vrlo je jasno objašnjenje stoga nije primjereno uspoređivati s teslinom indukcijskom lampom, a spoznaja „da je fenomen života sigurno kompleksniji od one slike koju može ponuditi suvremena znanost“ je notorna, poznata svakom istinskom znanstveniku, samo s malom digresijom: slika je samo uopćeni način (ni slučajno se ne odnosi na Platonove slike iz špilje) kako neznalcu laiku i autsajderu predočiti how stuff works. Time ne naglašavam da ste vi osobno autsajder u onom pejorativnom značenju, nego doslovno sve od navedenog, kao što sam i ja npr. u filozofiji, metafizici i vjerskim temama. Sine ira et studio.

drago mi je da ste prihvatili moje stavove, dakle, u mnogomu se slažemo, prepoznala sam upravo kao najbitnije vaš pjesnički moment u oblikovanju vaših eseja, dakle način prezentacije mi je prisan, pristupačan , razumljiv i emocionalno blizak. dakako da sam naglasila vašu nekompetenciju i krive predočbe o mnogim čisto znanstvenim problemima, rekla bih da ste u svemu tomu plivali kao sanjar u oblacima, a mašta se gusto ispreplitala s onim elementima koje bismo nazvali striktno objektivnom stvarnošću. šteta što se niste i radikalnije udubili u čisto znanstveni pristup temama, nego ostavili da ideje ovako neutemeljene lepršaju. približeni opasnom rubu gotovo ste došli u opasnost da se vaša djela odbace i smatraju besmislicom. to g. juretić, plemenito srce, nije učinio, takva bi gruba nesmotrenost bila neprispodobiva pravom znanstveniku-intelektualcu. nije to učinio. vrlo ljubazno je samo izjavio da se ne slaže s ni jednom vašom "znanstvenom" postavkom. naravno! ni ja se ne slažem, objasnivši vam da se zaista niti ne radi o znanosti. o znanosti, barem onim segmentima koje spominjente, treba znati. znati, ne maštati. jer, ni einstein nije izmaštao svoje teorije bez čvrste podloge znanja. najprije moraš nešto znati da bi o tomu mogao govoriti. i kad se piše pjesma, nauče se najprije riječi i njihova značenja, gramatička i fonetska pravila, a onda se srede emocije , misli verbaliziraju, oblikuju u sliku, pa onda sve to izrazi nekim od umjetničkih modusa: riječju, glazbom, klesanjem...

što se tiče publiciranja moje male kritike, slažem se, iako napominjem da je još daleko od fine dorade i glanca! i ova opaska može ući u "recenziju", da se mene ne bi isto tako shvatilo kao neku facu koja važno govori o području usko vezanom o svoju struku. ne i ne¨! napomenula sam već više puta da za stručno objašnjenje svakog od tih mojih štikleca treba potražiti meritorno mišljenje. usko, znanstveno, potkrijepljeno s više podataka, obimnijom literaturom. no, valjda će svakom biti jasno da sam i ja laik, i da dajem prigovore isključivo u onim uskim okvirima svojeg znanja. kojeg nastojim širiti kad god mogu. eto.

pozdravljam vas, slažem se da se sve to publicira, može i u nekom epistolarnom obliku, baš onako kako je teklo naše druženje oko tekstova, no u kompletu bez velike pompe, s naglaskom da sam samo promatrač. svako dobro Vam želim. evo, baš sam čitala krasnu recenziju koju ste napisali u vezi jadrankine nove knjige. eto, u tomu ste najbolji! poetskom nadahnuću i razumijevanju. veliki pozdrav šaljem iz zagreba :)''


OSVRT DR RANKE FERČEK NA KNJIGU ''KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA''

http://digitalne-knjige.com/oxwall/blogs/post/2062

i nastavak na:

http://digitalne-knjige.com/oxwall/blogs/post/2063


slika: Nenad Grbac


13:35 | Komentari (1) | Print | ^ |

utorak, 14.02.2017.

VAL


Image and video hosting by TinyPic

Razmišljam o tvojim očima, Sonja!

Quale sono tue occhi, Sonja?

Deep green!

I moj je otac imao zelene oči,

ali to nije dovoljan razlog

da ih volim

sada, kada njega nema,

sada kad nikoga nema,

nego je dan kao pjena morskog vala

što raste na Ponti,

a onda nestane u šupljinama žala.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=66128


10:03 | Komentari (3) | Print | ^ |

ponedjeljak, 13.02.2017.

TEZE O GENOCIDNOSTI

Htio bih reći par riječi oko te famozne teze o genocidnosti hrvatskoga naroda.

Mi smo svjedoci već decenijama kako se u javnosti plasira jedna teza koja nema nikakvog znanstvenog utemeljenja kao što je također i suvišno opravdavanje Hrvata, da oni zapravo nisu genocidni.

Cijela se Australija inače smije ovim tezama, jer one nemaju nikakvog znanstvenog niti političkog opravdanja, one su postale dostupne našoj javnosti preko višedecenijske titoističke propaganda koja je i inače bila poznata po tome, da je širila kojekakve nebuloze i neutemeljena stajališta. To se onda zvalo titoizmom.

Odatle i ova teza o genocidnosti hrvatskog naroda koja je izvirala na jednom ograničenom viđenju ratnih prilika za vrijeme Drugog svjetskog rata u nas, mada se smetnula s uma neosporna činjenica, da je u cjelokupnom sastavu partizanskih jedinica bilo oko 40 % Hrvata, međutim se jugoslavenska država okupljala u kontrapoziciji prema NDH i to je trajalo cijelo vrijeme posljeratne izgradnje države.
Međutim je smiješna ova naša balkanska genetika koja još uvijek broji naše pretke u zavisnosti od njihova političkog i ideološkog usmjerenja.
Tako danas srbijanski ministar Vulin kao i Dačič točno znaju kako dišu naši hrvatski sinovi pa se u Večernjem listu može pročitati i ovaj tekst:

"Ministar Davor Ivo Stier gostovao je u Dnevniku HRT-a gdje je prokomentirao napade koje dolaze iz Srbije vezano uz kardinala Alojzija Stepinca.

- Kardinala Stepinca je 1998. godine u Mariji Bistrici proglasio blaženim papa Ivan Pavao II. Što će Dačić sada reći? Da je papa Ivan Pavao II bio fašist, da je svetim proglasio ratnog zločinca? - upitao je Stier.

- Starom komunističkom šablonom želi ponovno nametnuti ideju da su Hrvati genocidni, to smo već vidjeli. Moja poruka Hrvatima je da moraju biti mirni - poručio je Stier.

- Mi trebamo imati dijalog s Beogradom i imamo kanal za dijalog, no Dačić nije ta adresa - rekao je ministar Stier.

Podsjećamo, srbijanski ministar Ivica Dačić žestoko je reagirao na postavljanje spomenika Alojziju Stepincu u Osijeku te ga je nazvao 'ratnim zločincem iz fašističke NDH'. Danas je kazao i kako je 'Hitler za Nijemce simbol zla' te da je nemoguće da su 'Pavelić i Stepinac heroji mira'."

izvor: Večernji list


Da čovjek puke od smijeha što je danas predmet hrvatske političke i ideološke prakse i oko čega se iscrpljuju glave naših ministara vanjskih poslova.

Ja bih samo htio reći, da je sa stajališta suvremene genetike kao i socijalne biologije koja se prakticira u Australiji na primjer već duže vremena djelatno mišljenje kako su genetske strukture dinamičke i kako je socijalni i biološki organizam karakteristično oblikovan kao kompleksan sistem. Odatle se svako hipostaziranje neke nepromjenljive biološke ili socijalne strukture smatra čisti znanstvenim promašajem pa se onda govori o evoluciji genetskih formi, jer se kako bi poznati filozof biologije David Hull rekao, svaka vrsta vidi kao individualna u smislu, da su oni produkti povijesnih okolnosti i slučaja i nužnosti opstanka.

Odatle se govori o dinamičkom kontekstu za razumijevanje bioloških formi u razvojnoj biologiji.

Goethe je tako na primjer prepoznao njeno značenje i opisao organizme kao dinamičke forme u transformaciji i zato Brian Goodwin u svojoj knjizi "How the leopard changed its spots" piše na str. 133:

"Darwin je također bio svjestan njene važnosti kada je nju vidio kao doprinos povijesnoj deskripciji i kada je odredio odnose na njegovome drvu života kao jednome polju koje je moglo objasniti njegove aktualne pretke kao genetičku formu jednoga razvojnoga procesa.’’

Prema tome, NDH ili Jugoslavija ili nezavisna Hrvatska, to je dato u jednom razvojnom procesu u kojem strukture nisu statične, nego su promjenjive, jer se glavne morfološke obline biljaka i životinja trebaju vidjeti u pojmovima evolucije genetičkih formi.

Glavne su morfološke karakteristike svakog organizma pa i onog socijalnog rezultat je morfogenetičkih razvojnih principa, ali su Vulin i Dačič ostali na nepromjenjivim strukturama kojima se oni priskrbili dugovječnost pozivajući se upravo na primjere iz Drugog svjetskog rata koji nema nikakve stvarne veze sa suvremenim vremenom niti sa generacijom koja kod nas stasa u novim okolnostima.

Zato je svo to lamentiranje iz Beograda jedan veliki anakronizam.


dr. Zlatan Gavrilović Kovač


20:23 | Komentari (1) | Print | ^ |

petak, 10.02.2017.

MINIMUM ISTINA


Image and video hosting by TinyPic

Postoji jedan minimum istina sa kojima naš život postaje smislen:

Opstojanje
Vječnost
Trajnost
Različitost
Posebitost
Jedinstvo
Moć
Volja
Znanje
Život
Sluh
Vid
Govor
Htijenje
Učenost
Življenje
Ljubav
Istinoljubivost
Vjernost
Pismo ili prenošenje poruke
Razumnost

Bez ovog minimuma nije moguće govoriti o ljudskosti čovjeka!


19:09 | Komentari (3) | Print | ^ |

četvrtak, 09.02.2017.

KESTEN



Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

Ostajem bez daha gledajući rascvjetani kesten
u dvorištu moje bolnice,
dok blizu mene slušam otkucaje tvog srca
i vidim veliki bijeli cvijet kao od sladoleda.

Htio bih ti dati jedan poljubac
hladan baš kao kugla sladoleda,
ali moja strast je kao vremenska kap
mokrinom svojom samo za zaborav zna.

Dok bijeli kesten na povjetarcu treperi
to duša moja pod vjetrićem se skriva,
osjećam, da svaka tvoja riječ, koju izgovoriš
tiho kao i moj vjetrić po kestenu jezdi.

Pričaš mi o svojoj mati,
kojoj ljubav u srcu njenom bijaše kao golemi ati,
da svako jutro za vas djecu kupovala je vekne
mirisnog toplog kruha.

I ti si plakala dodirujući njeno lice,
dodirujući, zapravo, plavetnilo visokog neba
pod kojim i ovaj kesten bijeli
od života cijela samo spokoj treba.





http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=69737


18:21 | Komentari (2) | Print | ^ |

srijeda, 08.02.2017.

ALL COLOURS OF THE RAINBOW - sve dugine boje



nepoznati autor sa interneta


Zbogom Sonja,
kamo sreće da te nikada nisam sreo
tada ne bih gledao svjetlo tvoga bola
niti goli sjaj iz tvoga oka
prema kojem baš ja treba da lažem
kako između nas nikada ničega nije bilo.

A istina je posve druga od dana prvoga
kada ugledah dijamant svijetli i vrijedan truda
i u njemu prepoznah sve boje velikih duga
što nad gradom nastaju nakon kiše,
dok ja pogledom pratih grudi tvoje
i budem svjedok kako duboko dišeš.

A bijasmo nas samo nas dvoje
sami i nježni jedno prema drugome
i dijamant cijeli prepolovi se na pola
i sve dugine boje vidjeh iznova.

Razlog si tome ti, Sonja,
a sada zbogom
i ja ću iznova sanjati
koju zgodu sa tobom,
ostaj mi zbogom, Sonja!





http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php


12:03 | Komentari (1) | Print | ^ |

utorak, 07.02.2017.

ČUVAM TE



nepoznati autor sa interneta


čuvam te kao kap vode na dječjem dlanu
kao veliki oblak u zenitu u podnevnom danu
više si u srce moje ulila životne radosti
nego kada polje obilno rodi grožđem i vinom

daješ mi tih počinak i miran spokoj
i svake noći usnem sa tvojim riječima mirno
ne bojim se neprijatelja svojih
niti njihovih besmislenih i okrutnih djela

ne bojim se niti tisuća drugih ljudi
što su krvlju prali ruke kao Šekspirova žena luda
i opsjedat me stali okrutni dušmani
udarati po obrazu kao topli južni vjetri

ostadoh bez glasa kratka i čuh ptičji krik
o, Bože, slabiji sam od latice crvenoga maka
čuvam te kao dječjeg papirnatog zmaja
koji leti na uzici tankoj iznad rodnoga kraja

čuvam te kao tajno blago pohlepnog kapetana
što jedri opasnim morima,
a misli da Nostradamusa vara
čuvam te kao gnijezdo malene ptice
kojoj vjetar skoro da je otpuhao mlado

čuvam te kao sinje more pred neveru crnu
i kao orahovu ljusku što pluta kao brodska nimfa
a kroz maglu gustu jedva vidjeh visoku hrid
slavni ljudi čudesno uzviše božanski prijatelje dobre
zato, čuvam te kao mlaku daždu
što u kasno ljeto pada iz proloma oblaka
čuvam te kao moga maloga Boga,
čuvam te!







http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=130224


10:40 | Komentari (1) | Print | ^ |

ponedjeljak, 06.02.2017.

ANĐELE MOJ!


slika: nepoznati autor sa interneta


kako da Zemljom mirno hodim
kada me tvoje oko motri
i pitanje vječno
kakve li je Pravde na svijetu
i Boga Svedržitelja tajne promisli
kada je tebe prisilio
da kao janje bijelo
podnosiš udarce u srce smjelo
anđele moj

i da li će tvoje nježno
sakriješ rukama smjerno
jer neki opaki ljudi
pakosti sulude i ludi
kano p’jani druzi što kavge su puni
u birtiji vina opora su pili
pa su narav pokazali takvu
da je tvoja duša
od nemoći i jada pusta
i glavu koja nisko pade
čelom dodirujući hladni kamen
i vriska suza i kame
i grkljan što nož skoro kuša
te najposl’je taj košmar
poniženja i bola prestade
jer je vriska tvoja
postala moja zbiljska druga
anđele moj

i mjesto vrata krvava
na Istoku je majušna ruža procvjetala
da je ne tvoja vriska
nego ljubav naša zbiljska druga
što je kao svijetla zvijezda mala
koja cijele noći nebom šeta
pa je nevinome svijetla kolajna i utjeha
samo ako pogledaš visoko
u ono biće koje ti je bilo kao sivi soko’
tvoga djetinjstva i mladosti
anđele moj







http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=130200


09:51 | Komentari (1) | Print | ^ |

nedjelja, 05.02.2017.

evo malo drugačijeg mene - mojih ruku djela









































a u t o r:

dr. Zlatan Gavrilović Kovač


13:03 | Komentari (5) | Print | ^ |

petak, 03.02.2017.

GNIJEZDO PTICE



slika: nepoznati autor sa interneta


Moji prijatelji su rušili jednu staru kuću.

Kuća stara, prazna, hladna i na njeno mjesto htjedoše sagraditi novu kuću sa troje novih stanara pa mi jedan od njih veli:

"Hajde, uzmi od ove kuće stare ono što ti od srca dajem" i gledam, kuća stara, oronula, ali puna svakakovih dragunlija: ormara, zavjesa, karniša, lustera, fenova, tanjura, fotelja, slika.... i gledam ja, sve bi bilo dragocjeno, da moja bijeda nije kao zrno pijeska, moja bijeda moja tugo vela, i pogledam u vrt, kad na vrhu vrtne lampe spazih jedno gnijezo ptice male pa se stanem premišljati što bih rađe - blago kuće stare ili ovo gnijezdo ptice male?!

I na koncu odlučih:
“Deder jarane, ako bi ti mog’o meni dati ovo gnijezo, jer mi se čini kao da je sveto, što će mi ta starudija kada ima vrijednijih dragunlija” i doista, dade mi on to malo gnijezdo i bijaše u silnome čudu, da ja svoju bijedu barem u ovom trenutku ne želim privesti nekome svrsishodnome kraju.

Uzmem ja to gnijezdo pa ga gledam kako je savršeno i kako je gradnja ptica savršena gradnja, meko, toplo, nježno, kako je ptica trebala prvo pronaći mjesto na stablu i na grani, da je to mjesto donekle sigurno kako ga vjetar ne bi otpuhnuo ili da ga ne bi napala mačka ili kakva krupnija ptica pa onda gledah grančice koje je slagala i kako je te grančice odabrala i kako se trudila i kako je sve znala i pomislim: eto, i ti si bijeda k’o i ja, ali ja odvajkada znadem kao i ti, da je za nas presnija božanska sloboda, jer ukoliko bi se trebalo dvojiti između bogatstva i slobode, mi bismo birali slobodu.”

I ponesem to gnijezdo sebi u stan pa ga stavim na policu među knjige Aristotela i Platona.







http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=130158



15:45 | Komentari (1) | Print | ^ |

četvrtak, 02.02.2017.

ČEKAO SAM TE




slika: digital artist


čekao sam te jako dugo
i dumao da mi je lice drugo
da li bi moje staračke duboke bore
prepoznala kao one drage svoje

čekao sam te jako dugo
a oko mene okupilo se ljudsko klupko
kao da se pita
ima li u tom čekanju ikakvoga smisla

čekao sam te nakon toliko ljeta
da te upitam kakva je to bila tvoja životna pjesma
i da li su te za ruku držali čvrsto
htijući biti s tobom cijeli život svoj

ili je naprosto sve bila teška obmana
da su ljudi putovali pijani duž perivoja
i da li su bili kameni međaši
u tvojoj prekomernoj usamljenosti

čekao sam te jako dugo
klateći se umornih nogu
i svojim stapom pridržavao težinu
od staračkih boli svojih gubio svježinu

nisi došla i izgubih nadu i vjeru svoju
postadoh sarhoš osorni i grubi
jer svoju ljubav za vječnost izgubih
nije trajala dugo nego kao tren ružni
bijah kriv i pogrešno zaključih
i svoju krivnju ja sam kao zver
na komadiće trg’o i dušu svoju
okaljanu pustu kaznom glupom truo
i moja ljubav osta uspomena tužna
nikada više ja neću vidjeti svoga druga




http://www.magicus.info/hr/magicus/klub.php?id=12





http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php



11:29 | Komentari (1) | Print | ^ |

utorak, 31.01.2017.

BROD U BOCI






Od toplog podneva
do svijetle noći
ja ne mogu prestati misliti o tebi
moja duša zarobljena je u staklu
moja duša je kao brod u boci.

I ponovno u jutro rano
ja ću zapjevati molitvu za te
Bog te blagoslovio
i sve tvoje čarobne dari
nemoj sada pobjeći toj sreći,
da ne okončaš vječno
kao zarobljena duša u staklenoj boci.







http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php



14:07 | Komentari (4) | Print | ^ |

ponedjeljak, 30.01.2017.

"CRVENI KOKOT" - izašla je moja nova knjiga



"Nova knjiga na portalu

http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

Drago nam je da vas možemo obavijestiti da je na portalu

http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

objavljena još jedna nova digitalna knjiga.

Digitalnu knjigu

"CRVENI KOKOT", Zlatana Gavrilovića Kovača,

predstavit ćemo vam uz pomoć recenzije knjige:

>''OSVRT NA KNJIGU "CRVENI KOKOT" - dr. Zlatana Gavrilovića Kovača

Skidamo svi svoj "sedmi veo", ali ne do kraja, jer se svi kad-tad moramo početi suočavati sa svojom santom leda i ne možemo staviti taj crni prsten na svoju ruku, moramo to drugačije napraviti, ali odabiremo ponekad najgoru opciju - destrukciju i autodestrukciju.

Znamo, da postoje ljudi koji nam pomažu u lišavanju ovog tereta, znamo da će duša naše duše to učiniti, jer jedino nam je ona vjerna - naša duša, koja tihim cvrkutom briše tamnu tamu i ovaj raskol u nama pretvara u most do nas samih.

Na teži način uvijek dobivamo život, na onaj surov i težak način učimo sebe o sebi i onda kad svoje tijelo darujemo Zemlji, znamo, neće biti uzalud.

Možemo reći, da smo pogledali iza zrcala, suočili smo se sa svojim demonom u sebi i pozdravili ga opraštajući mu što smo mu dopustili, da nas zavede.

Otkrivajući svoje pravo lice, skidajući veo po veo tamnog sjaja, u svakoj konturi lica vidimo plavo nebo, u svakom velu vidimo šansu za izlazak sa mračnog dna ponora.

Ta istina, koju oblačimo kao odjeću duše, uvijek nas spasi od nas samih, jer se uvijek trebamo suočiti prvo sa sobom, kad se suočimo sa sobom, sve drugo će se izbalansirati samo od sebe, jer jedino sebi ne možemo lagati, jedino sebe ne možemo poricati, jedino sebe ne možemo skrivati - od sebe samih.

Kad bismo to učinili, mi onda nismo mi, onda nemamo sebe i tad je život bez smisla. Sa radošću i tugom pozdravljamo ovo zrcalo života, koje nam pokazuje taj tren - nas onakve kakvi nikad više ne želimo biti.
Zato, krenimo na taj put, put bez povratka, na "put bijelih oblaka", jer "samo zrelo voće pada na zemlju"..."

Jadranka Varga, pjesnikinja, Zagreb, 10.1.2017.


Onako usput ćemo spomenuti da je knjiga "Crveni kokot ", Zlatana Gavrilovića Kovača, dostupna i u Epub formatu (format namijenjen čitanju knjiga na tabletima i mobitelima).

Tu knjigu, baš kao i sve naše ostale dosad objavljene digitalne knjige, moći ćete preuzeti s našeg portala tako da svojim mišem kliknete na link:


http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php

te pažljivo slijedite daljnje upute o uvjetima preuzimanja digitalnih knjiga.

Posebno ćemo spomenuti i činjenicu da su sve digitalne knjige objavljene na našem portalu uključene u sustav ISBN (International Standard Book Number ili međunarodni standardni knjižni broj).

Time se te knjige i pravno izjednačuju sa tiskanim knjigama što je posebno važno za sve autore knjiga objavljenih na našem portalu, jer se time i digitalne knjige objavljene u našoj nakladi, odnosno na portalu


http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

priznaju kao objavljena djela.

Nadamo se da ćete posjetiti stranice našeg portala te da ćete biti zadovoljni kvalitetom i
atraktivnošću materijala, koji vam nudimo.

Srdačan pozdrav,

Uredništvo portala


http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

Kontakt:

Mobilni telefon: 095 / 853-03-40 "






http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php



http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=130085




17:53 | Komentari (2) | Print | ^ |

nedjelja, 29.01.2017.

KRUH



sjedinjeni u jedinstvu
u nesavršenosti čina
uz mirise
tek ispečenog kruha
kroz zoru
kroz vlažnost usana
uz vonj znoja
u mekoti
na jagodicama mojih prstiju
ti uvijena
snena


13:41 | Komentari (1) | Print | ^ |

subota, 28.01.2017.

CHRISTOPHER COLUMBO




slika: digital artist

nema nikakve sumnje, da je ova moja poezija nastala pod impresijom veličine i dubine Miroslava Krleže koji u “Legendama” ima dramu o Kristoforu Kolumbu. Njega je posada prikovala za jarbol kada je otkrila Novi svijet i izgleda, da je ljudska sudbina svagda takva kada gledamo na Nova kopna i kad nas vješti moreplovci vode nepoznatim beskrajima. Onda svagda završi cijela ta priča prilično tragično

Evo, ljudi moje, istine,
tako ti Boga Svedržitelja,
pribijate me o moj jarbol,
jer sam vas vodio u Novo
vas robove, mornare
i admiralsku falangu
ne vjerujući da vodim gusare
koji misle da je ovo Novo
samo plijen.

Dobri ljudi, evo moje istine,
da su u ovim morima
nove struje i novi kurenti
koji se ne vraćaju
u sitne ljudske zavisti i gluposti,
ali sada znadem da je to nemoguće
ljudi dobri, evo,
ovdje su nove zvjezdane konstelacije,
ovdje su novi vjetrovi
to nije više ono isto kopno
koje smo napustili pri odlasku,
mi ostvarujemo san,
Novo kopno
mi ne pretvaramo san u laž,
mi ne pretvaramo san u obmanu,
u preživjele svetinje
u neku krilatu lađu,
naš je brod čvrst,
jedra su snažna
naši jarboli su kao planine
naše domovine,
blago onima koji tuguju,
jer će se utješiti,
blago onima krotkima,
jer će zemlju baštiniti,
blago onima žednima i gladnima pravednosti,
jer će se nasititi,
blago milosrdnicima,
jer će postići milosrđe,
blago onima koja su čista srca,
jer će Boga gledati,
blago mirotvorcima,
jer će se zvati sinovi Božji,
blago progonjenima zbog pravednosti,
jer je njihovo kraljevstvo nebesko,
blago sužnju Božjemu
koji je ljudima otkrio Novi svijet,
jer je njegovo carstvo nebesko.

Krenimo,
sada krenimo,
ja u smrt,
a vi dalje kroz život
tko ide boljim putem,
to nitko ne zna,
jedino Bog!





11:25 | Komentari (1) | Print | ^ |

srijeda, 25.01.2017.

HVALA...



15:21 | Komentari (1) | Print | ^ |

utorak, 24.01.2017.

DNEVI GORČINE II


Image and video hosting by TinyPic

Svijet je ovaj snoviđenje teško,
zla je sudba ljude okovala,
život nam je gorak posto’
rat je smislom svijet uredio
kao vladar silan i mlad
kojemu je na djelu nemar.

Što god tko uradi,
sebi uradi,
tko god sebi uradi,
drugome daje.

Svatko svoje breme nosi,
o tuđemu nikako ne haje,
svakoga se opterećuje premnogo,
u njegovu korist je zlo koje čini,
a na štetu dobro koje uradi,
konat je na kraju
beznađe u koje svijet upade,
tovare na nas breme
koje ne možemo podnijeti,
stavlja nam se u dužnost
ono što ne možemo nositi.

O, Oče Kronide, ti nisi ovo uzalud stvorio,
darovao si nas blagom neizmjernim
i dao si nam obličje i lijepe likove.

Što da činim usljed ove nevolje slijepe?

San je čovjeku izlaz iz tmine,
san se od jave razlikovati ne smije
gorki su nam maslinovi listovi,
dok su starom jarcu prijatni,
ono što je slatko,
izgleda čas slatko, čas gorko,
gorčina nam je duše zatrovala,
gorko se sa bijedom miješa.

Rat je danak svoj sakupio,
nitko ne prepoznaje lice milo,
u svijetu gdje ratuju dnevi sa noćima,
nitko nije više sebi dovoljan,
sve se svijet sa vikom okreće,
a tama dnevi pokreće.



10:17 | Komentari (6) | Print | ^ |

nedjelja, 22.01.2017.

STARA KANCONA


Image and video hosting by TinyPic

Napisat ću ti pismu,
o, draga, o moru plavom
i tvom pogledu što sluti visine,
jer ti si kano galeb bili što baš ovoga časa
nježno kliznu na ogradu mosta i kričeć' klikće:
"Ljubim, ljubljah, a tija bi još više".

Ovo su stare kancone, o draga,
što namrije nam povist draga i časna
što danas tek kao neki teški san
prikuje nas za posteju drvenu i tvrdu
i tvrde okove i lance teške
i svo breme stege proklete
na vrat naš, pesti naše
i čanke naše prikuje za svagda
kao da čovječji rod nismo,
nego tek zvijeri bijesne,
što pjene, divljaju i urliču,
a negdje duboko u sebi ćute:
"ja cili san od iluzija satkan,
kano čipka sarena i zlatna
što morske zvizde na jastuke meće".

Napist ću ti pismu,
o, draga, o morima dalekim
i galebima ća pred jugo nemirno klikću
dok gusti oblaci i tama nebom horizont
kao neprozirnim velom prekri,
zar bi gospodstvo,
poput laži i licemjerja
još i banalno tilo biti
i kao da sluti,
da san naš svagdanji
kao kruh naš svagdanji
san naš sanak mirno sniva.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=64373


13:21 | Komentari (3) | Print | ^ |

srijeda, 18.01.2017.

SLUČAJ NAŠEG HOUSING TRUSTA

Biti stanar našega Housing Trusta u Adelaideu znači, da ste u neku ruku stanar države u kojoj živite.
Mi smo u Hrvatskoj imali ovakav način življena pod imenom "stanarskog prava" gdje je stanar unekoliko bio "vlasnik" stana ali je državi davao neke novčane koncesije.

Isto ili slično je, ukoliko ste stanar Housing Trusta, ali i nekih drugih stanarskih institucija kojih u Australiji ima dosta.

Pravilo je, da se stanovi obilaze svakih dvije godine i tada se sačinjava izvještaj o stanju stana i odnosi li se stanar odgovorno prema državnoj imovini.

U preoteklih deceniju i pol i više nikada nisam imao problema sa komisijama Housing Trusta sve do nedavno kada jedan od njegovih “oficira” odluči, da bi valjalo u mom slučaju stvari malo temeljitije razvidjeti.
Koji su razlozi njega naveli da "stvari malo temeljitije razvidi", meni nikada nisu postali jasni, ali sa vremenom se dogodi, da taj čovjek postane strahovito dosadnim.

Tako je on smatrao, da kao dokazni materijal o mojoj nebrizi treba biti jedna stara krpa u kuhinji koja je nesprrtno ležala na podu pa ju je snimio fotografskim aparatom, isto kao sto je snimio moju WC školjku, jer tobože nije na razini čistoće predviđene Housing Trustom.
Dobro da nije snimio i moj shit.

I nakon par dana dobijem ja obavijest o njegovoj ponovnoj inspekciji, ali kada primjetim, da on kasni, ja odem do trgavine, jer ne imadoh volje ga sačekivati kako to njemu padne na pamet i kada se vratim, primjetim da je on otključao vrata moga stana i ostavio na podu poruku o svom ponovnom dolasku.

Može li netko zamisliti tu drskost, da radnik Housing Trusta daje sebi toliku slobodu pa da zloupotrebljava ovlasti institucije nenajavljeno upadajući u stanove stanara?!

Čovjek ne može vjerovati, ja nisam mogao vjerovati?!

Znate zašto je to moguće u Australiji?
Zato što u Australiji ima budalastih ljudi koji misle, da je migracija njihovo privatno vlasništvo i da sa njom mogu raditi što im padne na pamet.

Da čovjek pukne od smijeha!

Kasnije sam dobio novog housing menagera!!!!


priča iz knjige "RAZGLEDNICA IZ AUSTRALIJE"

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic25.php




16:31 | Komentari (1) | Print | ^ |

ponedjeljak, 16.01.2017.

POEMA O TOME KAKO SAM USPIJA U STRANOME SVITU


slika: nepoznati autor sa interneta

tija san napisat
kako san uspija u stranome svitu
jerbo sada mogu štampat zbirku
a prvo sam bija
ka četnik ocinjen
jerbo svima čudno bijaše
moje ime
a onda san radija
ka novinar na sva radija
pa su me mnogi čuli
i rekli da bi možda kakvu
korist stekli
pa san tako posta terorista
jerbo mi je koža crna
a onda san se da na pisanje
pa san pisa i pisa
i konačno ispisa
najveću glupost ovoga svita

sada čekam da me neke žene prime
kako bi moga štampat svoje ime
i svoje nove zbirke
a korist će biti milijunska
jer je takva tema
koja svima treba
tako da ja sada od mame
svake noćce poljupce
na svoje uzižem obraze


11:14 | Komentari (1) | Print | ^ |

petak, 13.01.2017.

ZIMA





ovo je jedna poezija oko koje sam se trudio, što je prilično neobično, danima i tjednima, dok je konačno nisam nekako priveo kraju, ali ni sada ne znam je li ona dobila svoj konačan izgled; naravno, na čitateljima je da prosude njenu vrijednost, meni se sviđa na svoj neobičan način, inače se ne bih toliko trudio oko nje

Zima, zima, dušo moja,
nitko ne zna kolika je zima,
da je iz oblaka gustih mala snježinka
i ne znam pravo je li ova kiša
mojih bogova ljutnja prosta
ili je to nebeske naše majke daždinka?

Noć je, pada snijeg,
a ja opet čitav ovaj dan mislim tebe
i slatka se želja javi obnoć,
da te nisam ukrao,
zaboravio zasvagda tvoj trud
i nikada i nikome se više nećeš vrnut

Užgao sam peć,
hladno je
i iz pepela bijela obnovi se život
kao fenix ptica,
kojoj let nije bio uzalud
i čuh jasno:
''njet, ruski malčik, njet'',
nego vidi, zima i pomisli
kako sav život
kao da je tebe vrijedan
i grijeh bi bila ova čaša crna vina
kao teška željezna ruzina,
da na rane duboke
melem ljubavi iskrene
gubicom svojom isprah kao bijesan pas,
koji na samrtni čas uzdiše sa bolom:
hoću da budem živ,
hoću da budem sa tobom.

I još uvijek čujem tvoje disanje teško,
kao tamno more u vrijeme velikih oluja,
kada vjetar i grom duboki
treskom prekri cijeli grad,
a lice svijetli kao dva anđela mir,
oblak boli konačno prestade da vri
i onda začuh smijeh tvoj tihi
pa postadoh kao luče
što se ušulja u krevet
kao jedno malo bijesno bijedno kuče.



17:53 | Komentari (1) | Print | ^ |

srijeda, 11.01.2017.

PRONAŠAO SAM MALO SRCE


Image and video hosting by TinyPic

imao sam jedno malo srebrno srce,
koje sam zagubio
i to je srce bilo zagubljeno dugo,
jako dugo
pa sam mislio
da je i moj život
kao balon pukao,
ali sam se prevario,
jer sam danas srce pronašao
usisao sam ga usisavačem,
dok sam čistio oko stare strunjače
i na koncu,
pronađoh ga u smeću,
u usisavaču
pa ga pospremih na staro mjesto,
na komodu
među crvenim školjkama






09:15 | Komentari (6) | Print | ^ |

utorak, 10.01.2017.

MOJ SUSJED BILL


Image and video hosting by TinyPic
slika: internet

Moj susjed Bill bijaše čovjek već priličnih godina, omanjeg rasta, crvena lica, tanak i lijepih prepredinih očiju.

Nekada za svoje mladosti on je služio u britanskoj vojci, a onda se povukao i ja ga zatekoh kao jednog od stanara našega Housing Trusta zajedno sa svojom bolesnom ženom sa Fijia.

Taj je susjed Bill inače bio zadužen od strane policije, da vrši nadzor nad našim naseljem, da obilazi starije stanare, da nadgleda mlađe...i uopće Bill se činio jako konstruktivnim čovjekom.

U njegovom stanu sve bijaše skladno i lijepo uređeno sa mnoštvom ornamenata, a u backyardu uzgajaše breskve i vinovu lozu.

Znao sam dobiti od Billa jako lijepe savjete, ali i pomoć kada je to trebalo, do dana kada naši odnosi zahladiše, zahvaljujući grožđu koje se spuštalo sa njegove loze na ulicu.

Postoji nepisano pravilo u Australiji, da je moguće služiti se plodovima stabala u privatnom posjedu, ukoliko plodovi ili grane prelaze ogradu pa padaju na ulicu.

U protivnom taj isti zakon dozvoljava, da čovjeka i ubijete iz vatrenog oružja, ukoliko netko krade voće sa stabala ili upada u tuđa dvorišta.

Po ovom britanskom zakonu prema kojem je privatno vlasništvo svetinja, pola Pilara iz Dubrovnika bilo bi sahranjeno na Boninovu, jer je općenito poznato, da pilarska djeca idu u "krađu voća" sa prvim danima jeseni i ta navada Pilara tvori jedno od najljepših doživljaja naše djece iz Dubrovnika.

Elem, jedne jeseni otkrijem ja tu Billovu lozu, koja je velikim granama prelazila njegovu ogradu, a isto tako davaše veliki slatki tamni grozd.

I stanem ja oko podneva brati te grozdove i baš mi bijahu nadopuna u mojoj dijeti kada primjetim da nešto šuška u Billovom dvorištu.

A kako sam sa sobom nosio par starih cipela, to se ja dosjetim pa stavim veliki grozd u jednu od njih pa nastavim tobože hodati prema kući, kad iza jednoga zavoja naglo na mene nasrne taj isti susjed držeći u desnoj ruci cijev za vodu: "Cactha!!!" što je vjerojatno trebalo značiti da me uhvatio na djelu: "A, moj Bille, kako ste, što ima novoga" uzvratim ja, "što će vam pobogu ta cijev za vodu?!" upitah ga tobože zbunjen njegovim nastupom.

A on stane gledati gdje je grožđe pa kada vidi, da ja nosim samo stare cipele, to se smekša pa progunđa nešto i ponovno se vrati u svoje dvorište.

A ja mirno nastavim dalje i kada dođoh kući do sita se najedem crnoga grožđa.

I tako prođe to popodne.


odlomak iz knjige RAZGLEDNICA IZ AUSTRALIJE

Image and video hosting by TinyPic

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic25.php


14:33 | Komentari (2) | Print | ^ |

ponedjeljak, 09.01.2017.

ZLATAN NA WIKIPEDIJI :)






https://hr.wikipedia.org/wiki/Suradnik:Zlatan_Gavrilovi%C4%87_Kova%C4%8D



KLIKNUTI LINK ISPOD SLIKE I SVE SE VIDI sretanwink


11:25 | Komentari (1) | Print | ^ |

petak, 06.01.2017.

SLAVA BOGU



ova je poezija nastala u ratu, iz svake situacije u kojoj sam se bio zatekao, manje ili više opasne, ja sam slavio Boga što sam preživio i ne samo ja, nego i cijela moja obitelj


Hvaljen ti, Bože, što si spasio mene
moje dijete, ženu, moju sestru i moga brata
hvaljen bio ti na visini
i tvoja djela u nizini
slavu tvoju vidi svatko
veliko i malo
da mir tvoj
prožme sve u ovoj dolini
i na vjeke bude spomen
tvojoj veličanstvenoj milini.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=64553


10:12 | Komentari (1) | Print | ^ |

nedjelja, 01.01.2017.

BOŽIĆNO DRVCE



Image and video hosting by TinyPic


Zahvalan sam ti, Maja,
na ovako lijepom
božićnom drvcu
u prosincu hladnom
kada smo letjeli
i kada smo umirali
kada se svjetla grada u noći
čine kao svjetlosti tvoga drvca,
Bože moj,
zvijezda na njegovom vrhu
još jednom pjesmom sahranih ljubav davnu
i opet sam onemoć'o u prosincu hladnom
ja, bijednik, što skuc'o je solad
koji nije pošteđen prostog glasa
baš kao odraz božićnog svjetla,
gorak sladkor i slad
kao svijetli žuti ukras
tvoga božićnog drvca.

Daleko je sada naše nježno,
naše smjerno,
naše blagotvorno,
sve dalje i dalje
pale se svijeće
za naš kraj,
za našu ljubav
i sada nam je pod suncem spavat'
noći prostirat'
pod suncem letjet'
noćima ljubovat'
i trgne se glas govora pustog,
Bože moj,
umjesto o svjetlosti božićna drvca
govori tiho
o patnji pod zvijezdama.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=72436


18:28 | Komentari (1) | Print | ^ |

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se