Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/diogenovabacva

Marketing

Pušite kurac

Tko može (povikati PUŠI KURAC), ne dolazi u opasnost da kima glavom kada hoće odmahnuti njome.1


(PUŠI KURAC) kaže Ne s mnogo podtonova, to pri tome može biti agresija, ozlojeđenost ili ruganje, i pokazuje da onoga kome je upućen držimo za idiota ili za živcoždera. To Ne može biti opako ili vedro ili oboje zajedno, zlurado (...) pri čemu preteže izraz preziranja. Nas prije svega zanima onaj zluradi Ne koji pripada kiničkoj satiri; to je (slanje na PUŠENJE KURCA) kako ga nalazimo u Eulenspiegela, ludog napadača, koji se dobro može smijati nad glupom štetom drugoga. Eulenspiegel je moderni model kinika, prosvjetitelj grubog usmjerenja, koji ne zazire ni od batina. On svoju zluradost ne skriva ispod dobre odgojenosti, kao što to čine fini prosvjetitelji građanskog razdoblja, te njemu pričinja veselje raskrinkavati i blamirati glupane. Budući da je on pantomimički prosvjetitelj, on ne poznaje kočnice koje prinuđuju finije glave da prikriju svoje 'zle' pobude. On otjelovljuje robusnu inteligenciju, koja ne cenzurira svoje impulse. On je, poput svih kinika, na pola puta između neodgojenog i spontanog, između naivnog i rafiniranog, pa budući da svojim 'prljavim' odobravanjem tako ambivalentno pleše između poštenja i zloće, konvencionalni moral teško s njime izlazi na kraj. On dokazuje da istinu često iznosimo na vidjelo samo uz cijenu neodgojenosti; time smo usred kulturnih dvoznačnosti. Istina se često oglašava protiv svih konvencija, a kinik igra ulogu moralista koji nam razjašnjava da se moramo sukobiti s moralom kako bismo spasili moral. To je signatura kompliciranih vremena; stvari su postale tako zapletene da moral i amoralnost prelaze jedno u drugo. Eulenspiegela, koji im (poručuje neka PUŠE KURAC), neki proglašavaju ludim, dok on ostaje pri tome da su njegovi bližnji uvrnuti i da im treba (PUŠITI) kura(C).

Da dodam završno sa svoje strane: imam jedan sočni, prezrivi, vedro-opaki tj. zluradi PUŠITE KURAC za svačije previše načelno imanje problema ovih dana s tim sjajnim, sjajnim izrazom.2



  1. Napravio sam intervenciju u izvoran Sloterdijkov tekst tako što sam na svim mjestima blagotvoran čin plaženja nekome jezika zamijenio još blagotvornijim činom napućivanja nekoga na PUŠENJE KURCA, koji se prema plaženju jezika odnosi kao komparativ ili čak superlativ prema pozitivu.@

  2. Zapanjujuće je koliko inače inteligentnih i obrazovanih ljudi živi u ignorantskom uvjerenju kako su psovke i uvrede per se kažnjivi govor, jer da (citirat ću):
    a) psovke ili uvrede ''nisu izricanje ideja'' (znači, da ni pod razno to ne mogu biti, ni u kakvom slučaju ni kontekstu),
    b) psovke ili uvrede "ne mogu biti legitimno izražavanje kritike na koju dužnosnica mora biti spremna";
    c) psovke ili uvrede (nikad i nigdje) ne predstavljaju ''dio izražavanja mišljenja na koji (ljudi) imaju pravo''.
    Dozvoljeno je biti ignorant, ali ne bi se ipak trebalo time hvaliti i tako uvjereno istupati. Jer netko bi se mogao u tome zateći prosut po podu koliko je dug i širok.
    Na prvom mjestu pozivam se u tom smislu na slučaj Oberschlick protiv Austrije.
    Ignoranti, educirajte se.@



Post je objavljen 14.06.2017. u 18:56 sati.