Evanđelje po Luciferu

ponedjeljak, 19.06.2006.

Prometej: heroj Lucifer

Primijetili ste možda, da sam u napisu od 8. lipnja, govoreći o mojem imenu, među jednim od imena pod kojim me poznaju jest i Prometej. Pa kako moj blog i Glas Koncila rade u kompaniji, što ste naravno također već primijetili kiss, tako se par dana kasnije pojavio tekst Prometej - heroj ili Lucifer?.

E baš vam neću sada spominjati budističku četverostruku negaciju kao odgovor na ovu dilemu! smokin

Ima nekoliko zanimljivih citata u tom članku. Nema, začudo, mladog Marxa, koji je napisao da je Lucifer "najplemenitiji svetac u ateističkom kalendaru" dead

No skrećem vam međutim pažnju da je Prometej u kršćanskoj obradi postao simbol nečeg, čega u izvornom grčkom mitu nema. Prometej (Lučonoša, Lucifer) je naime vatru ljudima donio jer su se jednostavno smrzavali, i općenito im je pomogao jer ih je Zeus tlačinio a bogovi prezirali. Kasnije, kada sam prikovan na stijenu bio (u istom položaju kao moj brat na Križu), uspio sam svojim proroštvom nagovoriti Zeusa da bude manji despot, da bude ljubazniji prema ljudima, i prema drugim bogovima; pa je i mene oslobodio.

Zeus, naravno, jest isto što i Jahve, opaki demon vulkana, kojeg je štovalo jedno divlje pleme zvano Hebreji.

Fiat lux!
- 14:31 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje.