nedjelja, 19.03.2017.

....nefokusirana konverzacija i ispitivanje javnog mnijenja....

... kafići su mjesto razmjene informacija, doznavanja novosti, ispitivanje o raznim situacijama, događanjima u politici, istraživanje muzičkog ukusa, najčešće ogovaranja....što god da je na tapetu....u raspravu se uvijek uključi veći dio njih što dokono sjede za obližnjim stolovima...prave se da čitaju novine ili da čitaju nešto jako pametno na mobitelu ...

....tako je bilo i u ovo subotnje poslijepodne ....



....novinarka u penziji, neki pjevači, On i ja.... povremeno su se dolazili javit još neki samoprozvani muzički poznavaoci, pravi kritičari....

... od dolaska sam započela ženske razgovore s novinarkom sa stola iza našeg ... razgovor o mojim novim crvenim cipelama za hodanje ... za koje nisam sigurna da li će ić uskoro na putovanje ...kad naglo On uleti u razgovor

- kad putuješ?
- u nedilju i ti ćeš me probudit ujutro, jer tko će mene budit u 4 sata?
- dobro...znači trebam te sutra budit?
- ne! Još ću ti javit
- dobro!
- odgovori On, okrene se na svoj stol te nastavi tipkat po mobitelu, a ja započnem razgovor s Novinarkom

- ma moram Vas nešto pitat! Agencija za ispitivanje javnog mnijenja Iso...Ikso...Ipso
- tko s njima razgovara?
- pa mene su zvali...i to na mobitel...i probudili
- poklopiš im slušalicu
- al bio je jedan tako markantan muški glas da nisam mogla poklopit. Znate, ne pamtim imena, ne pamtim lica, al boju muškog glasa znam točno koji mi je glas što i kad rekao, gdje sam bila, što je imao na sebi, koje je doba dana bilo....

- a kakva je boja mog glasa? - naglo se okrene sa suprotnog stola
- minus 4!
- a od Pjevača 1?
- 4
- a od pjevača 2?
- minus 3
- nije dobro!
- šta se buniš imaš bolju boju glasa od onih što pivaju?
- khm
- okrene se natrag svom stolu
- i što je htio taj markantni glas?
- pa zbog toga Vam sve ovo i pričam, nije moguće da netko pita javno za koga si glasao na prošlim izborima!
- to je nedopustivo! Šta mu niste poklopili slušalicu i zašto ste uopće razgovarali s njim?
- zato jer je prvo što je rekao bilo da je anketa za one s manje od 60 godina!
- hahaha, mene ne bi onda mogli anketirat

- koliko dana?
- 2 dana

- bila je anketa o izborima za gradonačelnika!
- ajme, ma koji Vam je vrag bio da razgovarate? To je ona...naručuje....
- pa znate li Vi koliko je on kandidata meni pročitao?
- ne znam gdje Vam je pamet bila! To se poklopi i gotovo

- kakva je bila pizza?
- savršena....sočna,a ne mljackava

- od čega pizza?
- blitve, gorgnzole i kozica
- o, to mora bit da je dobro, ali zašto ste uopće pristali na razgovor?
- rekli su da je anketa u svezi Splita! Nisam znala da je o politici!
- znači da su Vas uhvatili na prevaru
- dok sam spavala na kauču

- nije mi jasno kako možeš slušat Irsku muziku?
- meni je to baš cool
- tebi je sve cool

- pa bio je sv. Patrick
- i plesala sam s čovjekom bez nogu
- obe noge?
- da! Baš smo se lijepo ljuljali...pljeskali...

- zašto je rekla da joj je zadnja svirka?
- zato jer nitko ne šljivi napore da se napravi pravi Music club...a svi znaju plakat kako su cajke došle u grad...dok ona plaća ljudima da dođu....hrani ih....nudi im smještaj...a oni je potkopavaju gdje god stignu...




...On se okreće slikaje me s mobitelom
- nemoj! Stavit ću te na blog!
- s kojom temom?
- ka da je to teško!
- pa da. Imaš pravo, tebi nije teško. Nego kad već gledam ove što izljeću u novinama...
- kad su oni ozbiljno pisali ...i ja sam...a onda sam se odlučila za drugačiji način života

- pa dobro kako bez obe noge?
- posljedica šećera nakon rata, ali to nitko ne primjećuje jer uvijek pristojno sjedi s obe noge (umjetne)
- o moj Bože!
- a to Vam je...hrabar u ratu, hrabar u miru!
- tako je...čovjek je čovjek
- i kad je mene vidio odlučio je popit pivo. Došao je konobar pa počeo nabrajat vrste svijetlog piva .. vrste crnog....al takvom brzinom da se jadniku zavrtilo. Tad sam ja rekla konobaru da mu lipo i polako ponovi sve da bar može uživat slušajući o vrstama piva kad ga ne smije pit....a konobar me posluša...:-)
- nego...ovo sam tila reć. Postavili su pitanje kolika je vjerojatnost da će pojedini kandidat ispunit svoja izborna očekivanja...i dok sam poimenično odgovarala samo na dva imena sam došla do zaključka da je vrlo vjerojatno da će dvoje od navedenih....
- ajme pobijedit će....
- ma neće...
- ma kako mogu tako anketirat ljude?
- a još ni ne znamo koja su im predizborna obećanja? onda me pitalo za koga sam glasala...ka da ja znam za koga sam glasala....to je njima čudno i nevjerojatno? Ka da oni Zagrepčani koji rade ankete razume Spli'ski duh?
- to je nedopustivo! Kako smiju anketirat ljude za koga su glasali?
- a valjda kako bi shvatili kako oni koji su jednom glasali za njih više neće?
- te bi podatke naročito javno objavili :-P


...pun mi je kufer ovih statistika i anketa! Još se ljudi nisu ni kandidirali, a oni ispituju tko može pobijedit? ... hoće li ta osoba ispunit predizborna obećanja, za koja ni ne znamo koja su? .... zar oni stvarno smatraju glasače ovcama kojima mogu manipulirat....ili možda to i jesmo? ....

...do nedavno sam govorila da se ne smije vjerovat statistikama i istraživanjima koja nisi sam radio...a sad se više ni tima ne može vjerovat headbang




....šporki stari grad....



razgovor Njega i mene
razgovor nje i mene

P.S. moj tekst br 1515...baš lipa brojka

- 12:00 - Gukni ako si faca (0) - #

četvrtak, 16.03.2017.

....mala zelena....

....pizza ....ta divna plosnata lepinja u kojoj danas uživa mlado i staro, bila je hrana starih Grka.... Rimljana...premazana sa začinskim biljem hranila je antičke vojnike .... onim malo bogatijima služila je kao "podloga" za hranu ....a još se u Eneidi se spominje kao kruh ....

..

..od srednjeg vijeka bio je to komadić tijesta koji je pekarima služio da provjere da li je peć dovoljno zagrijana za pečenje kruha...a onda bi tako ispečenu pogačicu dali sirotinji...

....ne znam kada je točno dobila naziv sirotinjska spiza...al činjenica je da su na jugu Italije domaćice na taj komad kruha stavljale sve što su pronašle... pa čak i ukrasne biljke...a to je u to doba bila poma....

...činjenica je da je danas pizza postala specijalitet, svaka zemlja, svaka kuća ima svoje inačice .... pa smo od poznatih pizza; Napolitana, Margherita, Quattro formaggi, Marinara ....došli do stotine naziva koje više ne možeš ni upamtit...a oni koji prave dobre pizze dobili su titulu "pizza majstora"...

... u jednom restoranu pronašla sam dvije strane, "kvartovskih pizza" ...a vjerujte mi ...treba po sata da pročitaš sve sastojke, a još toliko da odlučiš šta bi pojeo... onda naručiš nešto s roštilja, jer se ne možeš odlučit....



...tko bi to sve probao? .... uglavnom nam je nekako normalno da je uvijek crvena, s hrskavim rubom, napunjena sočnim sadržajem.... pečena u krušnoj peći, da miriše na origano....da se sir topi i razvlači dok ju jedeš....

...tako je rado jedem...tako je rijetko jedem... tko bi sve stigao probat.... sve do danas... kasnila sam s kuhanjem ručka, a u blizini jednog restorana padne mi na pamet da oni imaju pizze....doduše nisam ih nikad ni pogledala na jelovniku, a kamo li probala... sin dolazi s posla, a ručka nema, to se zove nevolja!....

- može jedna pizza za mog sina?
- koja?
- nemam pojma!
- pa bar reci od čega?
- sad još manje imam pojma!
- riba ili meso?
- riba?
- hoćeš malu zelenu?
- hahahaha... da mala zelena
- blitva, gorgonzola, kozice!
- i ti to zoveš sirotinjska spiza?
- pizza je prastaro jelo, blitva isto tako, kozice se jedu tisućljećima, a gorgonzola je otkrivena u pretprošlom tisućljeću...prava mediteranska spiza
- za metuzaleme?
- hahahaha





- pa ovo izgleda ludilo!
- bilo mi je osobito zadovoljstvo kuhat za Vas
- a meni još veće zadovoljstvo ovo pojest!


....nemam riječi za ovo opisat.... lagano....morsko.. povremeno pikantno...ops......a što ću sinu za ručak?


- 18:18 - Gukni ako si faca (11) - #

nedjelja, 12.03.2017.

...palma...

...postoje ljudi, stvari i pojave koje shvaćamo zdravo za gotovo!....
...ponašamo se prema njima maćehinski ....tu su zbog nas i za nas...

...samo im ponekad posvetimo malo pažnje ....onda kad nas danima zovu da pogledamo posebnu ljepotu na njima, kojom obiluju, ali nekako, nikad nemamo vremena da u tome uživamo....



...a prizori su prekrasni....



...umjesto da gledamo u njih, primjećujemo samo da nam palmine grade ulijeću u kadar dok pokušavamo slikat ledenu berbu....



...ta palma, koja je uvijek tu...postojano rasla skupa sa mnom...pružala mi sigurnost i zaštitu od okolnih pogleda...uvijek mi je nekako zaklanjala pogled....smetala... previše se nametala.... tako da sam pretražila desetke tisuća slika ne bi li naišla na sliku na kojoj sam je nekad slikala u punoj raskoši...



....al to mi i nije baš pošlo za rukom... takvih slika nema....sve dok nisam primjetila da ne možeš slikat kuću, ako ne slikaš palmu.... tako nešto mi nije bilo ni na kraj pameti...al očito da je ona uvijek tu, ukrašena svojim narančastim ogrlicama, spremna za poziranje....



...tako je bilo sve do neki dan.... ušla sam u dvor i saplela se o osušene grane na podu....



- cijeli dan je pilaju, komad po komad. Nije mogla više, bolesna je! (rekao mi je otac)



...a ja sam samo vidila mjesta na kojima se nadziralo zelenilo njenih grana! Pa što da je bolesna... još je zelena!



...a pogledaj joj srce.... srce se ne da....



- korjen ostaje. To se ne može izvadit. Pa ćemo posadit novu na istom mjestu - tumačila je mama
- al neće bit tako lijepa, velika i raskošna - razmišljala sam, dok sam se pokušavala sjetiti kolika je bila kad se posadila ... mala....jako mala, sjećam se razgovora o tome kad se sadila... o brizi da se ne ošteti njeno korjenje.... rasla je desetljećima skupa s nama....a sad je evo tu... u djelićima....



.... tražim godove ne bi li joj izbrojila godine....al njih nema....



....sve je jedna velika cjelina .... jedno veliko srce okruženo okovima ljepote kojom nas je svakodnevno darivala....



....ma baš fali....




- 12:09 - Gukni ako si faca (2) - #

nedjelja, 05.03.2017.

... ne ženim sina! ....

....kad ste zadnji puta čuli termine "stari momak" ili "stara cura"? ... Slušamo samo o demografskim pokazateljima, neudanim i neoženjenim mladima, broju razvoda.... pravima ovim i onim, ukidanjem prava ovakvih i onakvih...traže se novi Zakoni da se prisile mlade na ženidbu.... vrišti se za očuvanjem tradicijskih vrijednosti, organiziraju se molitvene zajednice protiv pobačaja.... kune se u pravo izbora i zabranu pobačaja nakon silovanja .... jednakost spolova.... indeksu sreće koji umjesto čistog BDPa uključuje kvalitetu života i opće zadovoljstvo...

....primjetit ćete da je u zadnje vrijeme sve više prosvjeda oko nas za očuvanje okoliša, protiv vlasti, za novo obrazovanje, protiv zdravstvenih administrativnih prepreka, nezadovoljstvo povijesnim činjenicama/ili nečinjenicama, opće nezadovoljstvo protiv vlasti (pa bila ona najbolja na svijetu) ... da u trenu pomisliš da su muškarci postali ugroženi jer se moraju više trudit oko stvari koje su im do sada bile "Bogom dane" ... al nije to baš tako.... gledam to po svojoj djeci...

... prije godinu dana moja je kćer vrištala da se ne želi udat zbog kredita za stan! ....meni je to bilo u redu. Zašto bi se udavala? Što će joj taj papir? Ništa nisam imala protiv toga što živi s momkom... jedino je mali problem bio u tome što nema svatova, pa nema bespotrebnih poklona za početak zajedničkog života....sve moraju sami nabavit... a i to je lakše nego se bakčat papirologijom oko vjenčanja, gubljenjem vremena na dugomjesečne vjerske pripreme za budući život... kao da te itko može pripremit na ono što te čeka u životu? ... a radno vrijeme ti je od 9 do 17 ili od 10 do 18 sati....

....stan je kupljen... sve se polako sređuje... čak ni baka ne grinta što se nije udala ...a njen pas... povremeno odlazi kod nje samo na vikende... ne dam joj ga za stalno)



...morat ću Tarji sredit njen blog....nije u redu da ne pratite ovog malog blogera koji šeta od kuće do kuće kao da je dijete iz prvog braka ....

....

sjedim tako u pedikerskom salonu....sređujem noge kad uleti žena sva sretna da joj se sin ženi
- eto konačno!
- a koliko mu je godina?
- 31! Ali oni već 2 godine žive skupa!
- u kojoj crkvi se ženi?
- a ne mogu u crkvi, ona je već bila u braku! Ali to nema veze, tako su sretni zajedno!


... pedikerka pogleda put mene, i šapatom me upita

- koliko je Vašem sinu godina?
- 31!
- Kao i mome! Ima li curu?
- ma nema! Od kad je prije 2-3 godine prekinio vezu kao da ne izlazi van! Više izlazim vanka ja, od njega!
- i moj sin isto tako
- šapne pedikerka s uzdahom olakšanja

...nakon ovog imala sam ozbiljan razgovor sa sinom!
- ne možeš živit samo "posao - kuća - posao". To nije život. Na posao se ide da se zaradi novac koji je bitan da možeš živit i uživat! Nemoj da te prijavim u emisiju "Ženim sina!"
- ma znam ja to, ali sam povremeno jako umoran i ne da mi se sukobljavat s pijanim budalama po kafićima. Izlazim ja van i zabavljam se kad i kako ja to želim. Ne brini se.


...pokušavao me smirit dok se na TV-u vrtila reklama za emisiju....želim da mi je sin sretan i zadovoljan....ali ga ne želim oženit!

....trenutačno sudjelujem u nekakvim raspravama u kojima se došlo do zaključka da su mladi sa završenim obrtničkim zanimanjima sretni jer se zaposle odmah nakon školovanja, te tako riješe probleme životne egzistencije.... a oni nezaposleni šetaju okolo s novcima za kavu koji su im dali roditelji....snalaze se/ili ne povremenim konobarenjem, ribarenjem, nošenjem ključeva iznajmljivačima soba, kao prodavači .....

...ali došli smo do trenutka kad nije samo novac dovoljan... mladima je potrebno i stabilno društveno okruženje, mirna mjesta za izlaske i nepripadanje nikakvim sredinama koje prosvjeduju jer su ugrožena neka njihova prava....

...mladi momci (i djevojke) protestiraju na svoj način...ne nose transparente po gradskim trgovima, jednostavno se ne žene ...ne udaju .... odlaze van u potrazi za sređenom životnom situacijom... ili ne odlaze jer su im roditelji osigurali psihički mir u njihovom domu... bez prisila...

...a kako ja na to gledam? ...kad sam se udavala s 24 rekli su "u zadnji čas".... kad sam se razvodila s 40inešto rekli su "što si do sad čekala?" ...koja je sad dobna granica za udaju/ženidbu? ...a koja za razvod?... za moju djecu mi je samo važno da oni nađu svoj mir.... ženidba je komad papira, a mira nema ni nakon razvoda .... što god da se dogodi ...bitno je da žele bit samostalni te da ne žele da ih itko tlači ...

....industrijska i seksualna revolucija nisu donijele ništa dobro! Samo otuđenje, beskonačan i težak rad u kojem se svakodnevno trebaš dokazivat da bi dobio pravo da se koristiš suvremenom tehnologijom/ili da se seksaš ....

...možda je vrijeme za neku novu revoluciju? Sve je moguće kad ovim mirnim i povučenim mladima, koji sami sebi osiguravaju svoj životni prostor, pukne film



...a Tarja će se uvijek snaći u svakom domu.... i ona je postala odgovorna i samostalna...


- 12:41 - Gukni ako si faca (9) - #

srijeda, 01.03.2017.

...Papinski brudet....

...u Splitu je danas otvoren sajam Gast... sajam prvenstveno namijenjen ugostiteljima i onima koji se bave turizmom ... proizvođači hrane predstavljaju svoje proizvode... nude moguće načine serviranja...posvuda su cooking shows .... degustacije vina, pršuta, sireva, sokova, sladoleda....



...dan otvaranja bio je predviđen i za jednu pravu poslasticu.... Zlatko Marinović - Noštromo, majstor kuhar, za kojeg osobno znam da se uvijek interesirao za tradicionalna, zaboravljena stara jela koja su othranile naše djedove i bake... pripremao je za publiku Papinski brudet! ...jelo koje je ponuđeno Papi Aleksandaru III kad se početkom 12. st. sklonio od snažnog nevremena na Palagružu. Stanovnici/ ribari željeli su počastiti papu, ali je on tražio da mu serviraju ono što oni jedu....tako je dobio brudet, koji je tom prigodom, zbog visokog gosta, dobio ime Papinski brudet...


...osnova tog brudeta je, uz maslinovo ulje, ljutika, samoniklo bilje koje raste u kamenu uz more, kao što su motar, divlji luk... "travke" koje je majstor, za ovu priliku, pronašao uz Oceanografski institut na Marjanu ...



...tada ribari nisu imali pomidore ....ali su uz sebe uvijek imali suhe smokve, vino, prošek....



....sve je to dobra osnovica za vrhunski brudet.... a riba je tu manje važna! Može se stavit i morski kamen, ili bilo koja riba - tumačio je... pa dodao malo srdela i arbuna da sve još bolje zamiriše ....



...sve ovo se polako dinstalo dok se nije "pretvorilo" u vrhunsku deliciju zbog koje je tadašnji Papa oslobodio ribare od nekih poreza...

... vrhunska prezentacija autohtone kuhinje koje se ne trebamo sramit, već moramo bit ponosni na toliko bogatstvo okusa i mirisa... na ljepotu "hrane" koja se nalazi svuda oko nas, ali smo na nju potpuno zaboravili.






- 20:20 - Gukni ako si faca (5) - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>