500 godina prije Nove ere
Buddha, riječ
(Osmorostruki put)
Četiri plemenite istine
Tako je to bio rekao Buddha, Prosvijetljeni: To je
kroz ne razumijevanje, ne shvaćajući četiri stvari, da sam,
Učenici, kao i vi, morali lutati tako dugo kroz ovaj krug
preporađanja. A što su ove četiri stvari? On su plemenite istine
patnje, Plemenita istina o podrijetlu patnje, Plemenita
Istina o Izumiranje patnje, plemenita Istina je put koji
dovodi do izumiranja patnje.
Čeznuti za apsolutno istinito znanje i uvid u pogledu
Ove četiri Plemenite Istine nije sasvim jasno u meni,
, da li sam dobio da je vrh prosvjetiteljstva koje je
bez premca u cijelom svijetu sa svojim nebeskim bićima, zlih duhova
i bogova, među svim domaćini asketizma i svećenika, nebeskih
bića i ljudi. No, čim se apsolutno istinsko znanje i
uvid što se tiče ove četiri plemenite istine postali savršeno
jasno postane mi, nasta u meni osiguranje da sam uvidijo da
Vrhovno prosvjetljenje nenadmašno.
I ja sam otkrio da-duboku istinu,je tako teško uočiti,
teško razumjeti, umirujuče i uzvišeno, koji se ne smije
dobiti samo za rasuđivanje, te je vidljiva samo mudrom.
Svijet je, međutim, s obzirom na užitak, oduševljeni sa zadovoljstvom,
očarani s užitkom. Uistinu, takva bića teško razumjeti če
zakon uvjetovanosti, ovisnih nastanak svake stvari;
neshvatljivo im također će biti kraj svih formacija,
odbacivši svakog supstrata ponovnog rađanja, iščezavanje
žudnja, odred, izumiranje, Nirvane.
Ipak, postoje bića čije oči su samo malo prekrivene prašinom:
oni će razumjeti istinu.
PRVA ISTINA
PLEMENITI ISTINA patnje
ŠTO, sada je Plemenita Istina patnje?
Rođenje je patnja, bolest patnja, smrt je patnja;
Tuga, Oplakivanje, bol, Žalost, i očaj su patnja; ne
dobiti ono što želiš, pati, u kratkom: pet skupina
Postojanja patnje.
Što je, sada je rođenje? Rođenje bića pripadaju ovoj ili onoj
reda bića, njihovo se-rodio, njihova koncepcija i nicanje u
postojanja, manifestacija skupina postojanja, koje proizlaze
osjetilnih aktivnosti-to se zove rođenja.
I što je bolest? Propadanje bića pripadaju ovoj ili onoj
reda bića, a njihova dobivanje dobi, krhko, siva, i naborana;
nedostatku njihova vitalne sile, istrošenosti osjetila-to se
zove propadanja.
I što je smrt? Razdjeljak i nestajanje bića iz ovog
ili da bi bića, njihova uništavanja, nestanak, smrt,
završetak života razdoblja, raspuštanje grupe
postojanja, odbacivanje tijela-to se zove smrt.
A što je tuga? Tuge koje proizlaze kroz ovaj ili onaj gubitak
ili nesreća kojih je jedan susreta, sebe brinući, stanje
se uznemirio, unutra tuga, unutra jao to se zove tuga.
I što je Oplakivanje? kroz ovo ili ono ili gubitak
nesreća koja zadesi jednog, je kukati i naricati, jaukali i
žaleći, stanje jao i žalovanje to se zove
Oplakivanje.
A što je bol? Tjelesnih bolova i neugodnosti, bolan
i neugodan osjećaj u produkciji tjelesnog kontakta-to se zove bol.
I što je Žalost? Duševne boli i neugodnosti, bolno
i neugodan osjećaj u produkciji mentalnoog kontakta-to se zove
Žalost.
A što je očaj? Pogibelj i očaja koji proizlaze kroz ovaj ili onaj osjeća
da je gubitak ili nesreća kojih je jedan susreta, izaziva rastresenost i
, to se zove očaj.
I što je "patnja ne dobiva ono što želi?" Na
bića predmet rođenja dolazi želja: "O, da nismo
predmet rođenja! O, da nema novih rođenje je pred nama! "Podložno
propadanja, bolesti, smrti, tuge, evo tužaljka, bol, tugu, i
očaj, želja dolazi im: "O da mi mi je se ne podvrgnuti
tim stvarima! O, da te stvari nisu bile prije nas! "Ali to se ne može
dobiti pukim željama, Želja , je
patnje uzrok.
Pet skupina POSTOJANJA
I što, ukratko, su pet skupina postojanja? Oni su
Tjelesnosti, Osjećaj, percepcija, [mentalne] formacije, i
Svijest.
Svaki tjelesni fenomen, bilo vlastite ili vanjske, bruto ili
suptilan, uzvišen ili nizak, daleko ili blizu, pripada u skupinu
Tjelesnosti, bilo koji osjećaj pripada skupini osjećaja, bilo koja
percepcija pripada u skupinu percepcije, bilo kakve mentalne formacije
pripada u skupinu formacija, sve svijesti pripadaju
Grupama svijesti.
[Naša tzv pojedinačne egzistencije u stvarnosti nisu ništa drugo nego samo
proces od tih "tjelesno i mentalnih" fenomena, koji je od pamtivijeka
se događaju prije nego što je očito rođenja, i koji i nakon
smrti će se nastaviti za nezapamćeno vrijeme.
Sljedeći, vidjet ćemo da ovih pet skupina, ili Khandhas-ili
uzeti odvojeno ili u kombinaciji, ni na koji način predstavljaju stvarne
"Ego-entitet", a da nema Ego-entitet postoji osim njih, a time i
da je vjerovanje u Ego-entitet je samo iluzija. Baš kao što to
koje smo odrediti pod imenom "kola", nema postojanja, osim
od osovine, kotači, osovine, i tako dalje: ili kao riječ "kuća" je
samo prikladan naziv za različite materijale staviti zajedno
nakon izvjesnog način kako bi se priložiti dio prostora, a
nije odvojena kuća-entitet u postojanju: u točno na isti način,
ono što mi zovemo "biti", ili "pojedinca", ili "osoba", ili
naziv nije ništa drugo nego promjena kombinacija fizičkih i
psihičkih pojava, i nema stvarnog postojanja u sebi.]
"Tjelesnosti GROUPA" četiri elementa
Što je, grupa tjelesnosti? To su četiri glavna
elementa, i tjelesnosti proizlaze iz njih.
A što su četiri glavna elementa? Oni su čvrstog
karaktera materija ELEMENT, Fluid Element, toplina, i elementi u skupini vibracija.
[Četiri elementa, ili više ispravno, u četiri osnovne
kvaliteta materije, mogu se jeziku kao što su: Tromost, koheziju,
Zračenja i vibracija.
Dvadeset četiri tjelesne pojave koje ovise o njima,
prema Abhidharmi: oko, uho, nos, jezik, tijelo, vidljivi
oblik, zvuk, miris, okus, muževnost, ženstvenost, vitalnost, organi
razmišljanja, geste, govor, prostor (šupljina uha, nosa, itd.),
agilnost, elastičnost, prilagodljivost, rast, trajanje, propadanje,
|