Dalibor Onlain

Web consigliere

uvodna

info:
googlaj me
geolokacija
poslovno

mail/sms:
dalibor@gmail.com
099/311-9106
zrikka

arhiva:
ožujak ' 09
kolovoz ' 07
veljača ' 07
lipanj ' 06
travanj ' 06
prosinac ' 05
studeni ' 05
listopad ' 05
rujan ' 05
kolovoz ' 05
srpanj ' 05
lipanj ' 05
svibanj ' 05
travanj ' 05
ožujak ' 05
veljača ' 05
siječanj ' 05
prosinac ' 04
studeni '04
listopad '04
rujan '04
kolovoz '04
srpanj'04
lipanj '04
svibanj '04
travanj '04

< svibanj, 2004 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Objašnjenja
Pisani tekstovi su isključivo moji kao privatne osobe i izraženi u slobodno vrijeme. Neka prava pridržana CC

mobilno/foto:




ZA ČITATI

HVALA

29.05.2004., subota

Savjeti za bolji blog

U osnovi sadržaja bloga je- tekst.

Ostale stvari su organizacija linkova, smještaj slika...
Vaša mašta je jedino ograničenje kako će vaš blog izgledati.
Ipak, nekoliko dobronamjernih savjeta , onako kako ja to vidim, koji ne škode .
Čista subjektivnost :))

S vremenom se iskristaliziralo kako neke stvari mogu poboljšati blog/ dnevničku web stranicu na netu.
Nije mi namjera sada popovati oko toga ali mislim da je zanimljivo vidjeti kako se može poboljšati sadržaj bloga.
U ove dvije i pol godine pisanja bloga mogu reći da sam shvatio da neki ljudi doista to dobro rade i da je u biti riječ o vještini.
A svatko tu vještinu može savladati s vremenom ako to doista želi i voli raditi.
A ionako se većine ljudi neće previše opterećivati s ovim stvarima koje želim u ovom postu razjasniti.

Mora se shvatiti da je pisanje za web malo drugačiji postupak nego li pisanje za neke ostale medije.
Najkraće rečeno: za web pisanje najmudrija je kratka forma. No, to je u biti samo moje mišljenje
Evo nekih savjeta koje mislim da su relevantni za pisanje bloga. Uzmi ili ostavi :-p

1. Pišite o onome što vas zanima

Otvorili ste blog na BLOG.HR i sada se želite malo poigravati s time.
Opa, riječi brzo lete na web.
Obavijestili ste svoje prijatelje o novoj igrački i piskaranju na blogu. Iako još ispočetka neznate što želite od piskaranja i kojom ćete tematikom puniti blog.
Možda nikada niste voljeli pisati ni mailove duže od tri rečenice.

Nema veze. I zapis od nekoliko rečenica je dovoljan.
Stanite malo. Opustite se.
Nitko ne prisiljava da to radite, niti da mora biti kao kolumna iz Večernjeg , Jutarnjeg, Playboya...Možete samo kratke vijesti priopćavati.

Ne ograničavajte se u količini riječi i ne silite se pisati kada vam se neda.

Možda želite da vaš blog bude vaša bilježnica s linkovima na druge web stranice koje zapazite u toku surfanja pa to priopćite drugima da vide ( bit će vam zahvalni što im filtrirate internet s korisnim stvarima ).
A možda imate digitalnog fotoaparata pa želite «upucati» na blog svježe slike i podjeliti ih s drugima.
A možda ste talentiran esejist, kolumnist, novelist koji želi dati svijetu na uvid svoje riječi i isprobati «koliko mogu» pa se zato koristite dužom formom pisanja.

Ipak, sve to radite na fokusiraniji način. Ljudi će vam biti zahvalni.
Zapitajte se što vas privatno interesira, o čemu pričate u krugu prijatelja i inače koji su vam interesi. Velika je vjerojatnost da će blog postati refleksija tih vaših interesa.

Za sada još ne postoji na BLOG.HR mogućnost da prilikom pisanja posta svaki post stavite u željenu kategoriju prilikom objave i da sami definirate kategorije sadržaja, a tada bi i posjetiteljim bloga bilo jasnije o čemu piskarate .
Tako bi se oni istih ili sličnih interesa brže zalijepili na vaš blog.

2. Budite strpljivi


Ne zavaravajte se iluzijom da pišete blog za neku veliku publiku.
A možda to ni ne želite, i bolje da o tome tako ni ne razmišljate.
Publika, hm, što je to?
Pišite za sebe, a onda što dođe...dođe.

Većina će redovne posjetitelje imati iz redova prijatelja, familije , poznanika uz sve one neznance koje će zanimati tematika vašeg bloga plus nasumični posjetitelji preko Google tražilice.

Iako je lijepo vidjeti kako brojač statistike raste, ne shvaćajte se previše ozbiljno. Nemojte razmaženo reći nakon tjedan dana pisanja « pa ovo nitko ne čita « i «baš sam budala, pričam sam sa sobom».
Pa što onda .
Ako i jedan čovjek dođe na vaš blog nemojte se time opterećivati. Smirite ego. Pisanje opušta, a i vi postajete čovjek kojem djeljenje postaje drugo «ja « ( a uvijek možete prestati ).

I da, apsolutno ignorirajte uredničke liste ( coool, almost ) na BLOG.HR. One su putokazi ali nisu savršene niti konačne :)) Vaš blog je samo komadić u internet prostoru kao i svaka druga web stranica i nemora biti primjećen ni na kakvim «listama» niti subjektivno nametnutim kriterijima.
Na blogu ste sami za sebe.

Vi imate blog stranicu ( jednu od tisuća u RH ) i što se mene tiče možete si adresu isprintat na vizitku za bolju uočljivost vašeg bloga.


3. Frekventno ažuriranje bloga


Neki si mogu priuštiti svakodnevni update blog stranice. Neki tjedno nekoliko puta. Imperativa nema.

Ipak, ljudi će biti motiviraniji doći ako znaju da je blog redovito ažuriran.
Obavijestite u jednom postu ( ili u meniju sastrane ) ljude kako frekventno si možete priuštiti upisivanje postova. Tako će posjetitelji znati na čemu su.
A opet, možda želite samo nekoliko puta mjesečno pisati. Sve vam je na volji. Ukažite ljudima da postoji Blogarithm web usluga gdje mogu upisati adresu vašeg bloga i tako na mail dobiti obavijest da je blog ažuriran.
Blog je vrlo ovisna stvar i nekima je poput omiljene igračke sa kojom se moraju redovito poigrati.

Ipak, kao i u svemu imajte mjeru. Nemojte graditi svoju virtualnu personu koja odudara od vaše real life persone.
Sve je to onda veliko zavaravanje u koje čovjek može početi vjerovati.


4. Koristite ljudski ton


Koristite svoj glas na najneposredniji način , baš onako kako govorite svakodnevno među prijateljima, u birtiji, školi, faksu. ..
Budite izravni. Jebal ti pas...:))
Pokažite da ste netko koji je «krvav» ispod kože. Netko koga se može zamisliti da ide na WC. Jezik ulice, sleng itd.
Ako ste iz PR industrije ( to su oni koji glumataju da su tako ofišl i inčarđ ) maknite se od blogova ( ionako nemate vremena za to niti su blogovi krave muzare za vas) :))

Ne trebate glumiti nešto što niste.
Marketing speak ne prolazi ( nemora biti , al' dobro ). Imate web stranicu gdje pišete službena priopćenja ? Nema potrebe ta priopćenja postati na blog.
Prašak za suđe nikada neće biti smisla reklamirati na blogovima jer će vas ljudi ismijati.
Ako ste tvrtka , nadjite neko piskaralo iz kruga zaposlenika koji će na neposredan način pisati o Vašim proizvodima, uslugama, zaposlenim ljudima...
Za blogove je karakterističan NEFORMALNI TON.

Neformalni, capito ? Jer gdje je onda razlika ?
Ali opet, kak velim, svakom na volju.

5. Kredibilitet i etičnost

Ako ste netko koji će malo «ozbiljnije» grmiti na blogu uzimajte u obzir da morati imati na umu kredibilitet i etičnost.

Zapitajte se : Zašto bi netko meni vjerovao u ovo što pišem ? Zašto bi čitao baš moje trabunjarije ? Hoću li koga povrijediti svojim pisanjem i slikama ?

Vrlo je moguće da će se to dogoditi nećete li se pridržavati nekih principa.
Vrijeme je ključan element za vašu kredibilnost. Čitatelji i posjetitelji će vam biti korektiv. Oni će odlučiti da li ste netko kojem se treba vjerovati. Ne vi.

Neki savjeti:
- budite dosljedni, imajte stav
- recite zašto pišete baš o nečemu
- spomenite svoja prošla iskustva za datom tematikom
- pišite kao da se postovi nemogu brisati
- nikada ne brišite stare postove iz arhive
- ne brišite komentare ispod postova ( osim ako su teška vrijeđanja )
- citirajte izvore i stavite link na njih ( ako postoje na netu )
- koristite citate drugih
- spominjite činjenice samo one za koje mislite da su stvarne
- ispravite stare postove kad saznate za nove činjenice
- ako imate kakav konflikt interesa recite to odmah


6. Koristite njegovo visočanstvo LINK

Link, link , link. I link.
Na internetu ste. Ne čitate knjigu, magazin, novine.

Šteta što se pjesnički ne rimuje u jednostavnoj rimi ovo: « U svakom postu/zapisu jedan link sadržaju snagu daje «.
Dobro , nije to must, ali...
Upoznajte se kako stavljati link u tekstu. Ne trebate pisati kobasice url adrese nešto kao http://www...../?%id=456sljji.htm.

Tamo kada pišete blog zapis, pokraj naslova , imate ikonu za izradu linka. Prvo, obilježite tekst , stisnete ikonu link, u prozor za link prikeljite ( copy paste) adresu sa neke web stranice. Zar je to tako teško ?

Komentirati neku aktualnu vijest ? Pa linkajte na tu vijest koja je objavljena na nekom portalu ili web stranici i pored toga dajte svoj komentar.

Pišete neki esej koji želite podkrijepiti nečim što su drugi o tome rekli, nekim resursima na webu ?
Linkajte taj dio, zainteresirani će imati širi kontekst a vi dobiti potporni argument za ono što baljezgate.
Time skraćujete priču jer ne pišete sami tone teksta.
Obavezno, ako citirate sadržaj nečeg napisanog negdje drugdje – referirajte se na to, jer nitko ne želi da mu se implicira da je plagijator i kradljivac tuđe kreativnosti.

U pisanju spominjite svoje izvore.
Ako ste našli na tuđem blogu neki zanimljiv link napravite u postu malu digresiju s linkom na taj blog npr . ( VIA XY blog )
Ako citirate rečeno na nekom drugom blogu- dajte link na taj post/zapis ( kopirajte permalink ne URL adresu )

Osjećajte kao da ponekad imate obavezu pronalaziti nove blogove i svakako ih stavite na uvid ( pomoću linka) posjetiteljima vašeg bloga .
Koristite prostor sastrane u menijima ( preko uređivanja boxova u blog.hr-u ) da bi organizirali linkove na blogove ili druge web stranice koje osobno čitate, preporučate...

7. Uređivanje teksta i slika

Imajte barem trunčicu obzira na druge koji će «sletjeti» pročitati vaš blog.
Iako je to teško ponekad ( s obzirom na vrstu tematike koju pišete ).
Pišite kraće postove, a ne bibliju.
Na webu kratka forma bolje prolazi iako time ponekad riskirate površnost.
Pokušajte ekonomizirati riječi . S manje riječi reći više.
Kad posjetitelj vidi kraći post bolje je ohrabren za čitanje istog ( barem ja ).

Drugo, potrudite se kolko-tolko pročisti svoje tekstove od gramatičkih i pravopisnih grešaka .

Pazite na izostavljena slova, riječi. Češće koristite kratke izjavne rečenice.
Posebno kada pišete duge tekstove imajte na umu jednu važnu odliku čitljivosti teksta: razlomite tekst na sitna poglavlja ( korištenjem razmaknice teksta svakih par rečenica, uvlačenjem teksta itd. ).

Prilikom pisanja dugih postova u začetku pisanja skrenite pozornost o tome što će se naći u članku da čitatelj zna o čemu će se raditi i da li je to vrijedno njegovog vremena.
Koriste pametne naslove za svoje članke koji ne zbunjuju čitatelja. Koristite razne napomene u zagradama ako je to potrebno.
S protekom vremena naučit ćete neke stvari i postati vještiji.
Ne obazirite se ako to odmah ne uspijete savladati.
Za sada je dovoljno i ono " Ja bila u Njemačka, kupio nova merecedes..."
Ma prolazi, piši samo piši...:))

8. Zauzdajte ego

Da.
Svi smo različiti i na svoj način posebni.
Možete se ponekad osjećati kao «da ste na poznornici».
Ne shvaćajte se ozbiljno.

Nije ovo reality show. Nije ovo Story Super Nova.

Imajte svoj stav ali ga nemojte pod svaku cijenu nametati drugima.
Koristite svaku priliku poslušati feedback komentara drugih ljudi.
Ne spamirajte druge blogove tako što će te «pod silom « komentirati ispod postova kako bi povećavali posjećenost svojeg bloga.
Izađite iz svoje blog ljušture i participirajte na drugim blogovima korištenjem komentara.

Uobičajni savjeti da ne vrijeđate druge ljude uvijek prolazi.
Čitajte i učite od drugih ljudi jer nikad nemožete sve znati. Nemojte biti sebični i ponašati se kako vrhunski sudac koji mora stalno biti u pravu.
Ne vagajte svaku riječ koja ode na web.

Take it easy. Opustite se i dobro zabavite uz blogove.
Uf, dugi post. Predugi... :-p







- 20:37 - Komentari (25) - Isprintaj - #

25.05.2004., utorak

Bulji bulji baba...

Ljudima je riječ ušla u uho.
Bljog.
Pišu. Linkove sve više koriste da bi ukazali na druge blogove. Linkove koriste za citiranje vijesti sa news/info stranica i portala nesvjesno filtrirajući iste.

Komentiraju. Neki vrhunski, neki baljezgaju .
Spominju u istom postu i svoje susjede i Sanju Doležal :))
Većina se dobro zabavlja.
Cool list je davno prešla 32 zaslužna bloga.
Sastavljaju liste drugih blogova koje citaju . Ja sam proširio svoju blog listu sastrane u meniju ( to ne znaci da sve stignem čitat :))
Ostavljaju komentare. Modificiraju dizajn.
Neki se ljudi znaju od prije neki će se ovim putem bolje spoznati.
Neki su fascinirani kako Google reagira na blogove ( donosi posjetitelje i pod bizarnim rijecima ) i pomno skeniraju svoje blog brojače.

Sve više koriste real life elemente ( pravo ime i prezime, ime firme , mjesta ) što je odlično i poticajno jer ovo je otklon od nickovanja, ali nick je još dominantan ( razumljivo ).
Neki se forsiraju pisati svaki dana. Neki tjedno. Slike se stavljaju gore .
Samo polako.
Uvijek postoji Blogarithm usluga koja omogućuje da vam na mail stigne obavijest kad se obnovio/ažurirao blog koji čitate.

I ja sam na ovom blogu ćesto odsutan na "sluzbenom putu " :-p
- 21:15 - Komentari (5) - Isprintaj - #

21.05.2004., petak

Fakin Bill !?

Blogovi kao moguće sredstvo eksterne i interne komunikacije kompanija ?
Da ne ispadne da samo ja mlatim praznu slamu na ovom blogu prepuštam riječ gosponu Gatesu ( samom nečastivom ;)).

Reuters javlja o čemu se pričalo na prezentaciji koju je u četvrtak održao Bill Gates pred ekskluzivnim klubom izvršnih direktora američkih kompanija i investitora .
Bill Gates nikada do sada nije ovako javno pričao o blogovima ( skrolati stranicu, pise negdje ) . Ovo je fantastičan presedan od tako utjecajne figure.

U publici koja je to slusala bio je Warren Buffet ( legendarni financijas ), Michael Dell ( Dell Computers ), Carly Fiorina ( HP ), Jeff Bezos ( Amazon.com )...
A Bill se isprsio kao dobar poznavatelj blogiranja i rekao tim ljudima zašto bi morali obratiti pažnju na blogove i RSS sindikaciju sadrzaja.
Očito, Bill potajno čita blogove. I očito je shvatio da blogovi mogu biti koristan business alat , ali ne u smislu komercijalne eksploatacije nego kao komunikacijski alat ( ljudskog običnog govora a ne marketing speaka ).
A ovako to kaže fakin Bill :
"It's getting away from the drawbacks of e-mail and the drawbacks of a Web site,' Gates said, "We're progressively getting better and better at it."


Za štrebere:

Reutersov članak

Transkript Gatesovog govora

Microsoftovi bloggeri

( napomena: nije ovo nikakva namjerna reklama za fakin MS )

- 17:48 - Komentari (5) - Isprintaj - #

18.05.2004., utorak

Građanske vijesti

Do sada nisam htio ni spomenuti rijec "revolucija" u kontekstu blog.hr-a.
Revolucije se tako rijetko dogadjaju. Vise volim pojam evolucije.
Iako , Dario ima pravo kad kaze da je rijec o mini revoluciji na hrvatskom webu.

Jeste li vidjeli danas naslovnicu portala MONITOR.HR ?

Gazda Anderlon je poceo objavljivati kratke isjecke i preporuke iz blogovine ! A monitor.hr je jedan od vodecih internet portala. ( ipak , kasnije se ne bi trebalo ograniciti samo na blogove izradjene na blog.hr nego i one izvan blog.hr-a da stvar ne bi postala prehermeticna, in my view )
Ovo je , vjerujem , embrionalni zacetak gradjanskog participativnog novinarstva. ( OK, bacite taj kamen koji vam je u ruci ;))

Obicni ljudi s blogom/web mjestom, sutra i mobilnim telefonom s kamerom ( kad dodje vrijeme ) stvaraju sadrzaje koji potencijalno mogu biti " NEWS/ VIJESTI/NOVOSTI"...
S druge strane tzv. skretnicari vijesti ( u ovom slucaju moguca pionirska uloga MONITOR.HR-a ) gdje urednici mogu filtrirati i destilirati takav materijal i objaviti ga uz bok vijesti sa tzv. kredibilnih izvora.

Web omogucava takav protok informacija. Bottom up !
Gradjansko participativno novinarstvo bilo je moguce i prije , ali medij interneta daje vecu slobodu i mogucnosti.
Naravno, nismo svi rodjeni novinari ( nema fact checking , balansiranja , niti svih pitanja-tko, sto, zasto..), ali za pocetak je dovoljno i " nasumicno izvještavanje puno dojmova ".

Istina, u RH jos uvijek je dominantni mediji na koji se idete nahraniti u potrazi za informacijama -TV, novine...No, vremenski-kriticno informiranja moguce je bolje na webu.

A rasprsivanje informacija na webu/blogovini leti strelovito. Strelovito !

U osnovi bloga ( a sve je to mreza ;) je LINK pa time se na tom formatu vijesti sire kako kuga.
Brzo ce letjeti i istine i lazi. Lazi ubijaju, zar ne ? A i novi zakon je nedavno donesen koji pojedincima vise ne omogucuje onakvo haracenje na ime " dusevnih boli".
Ipak, netko ce trebati prakticirati neku etiku i na blogovima da bi bio kredibilniji.

Evolucija ide dalje.
Tisuce ljudi u Hrvatskoj ima nesto za reci. Pogledajte "Latinicu", pogledajte unutar Vecernjeg lista rubriku FORUM, pogledajte procvat lokalnih tjednik ( npr. Podravski list ).
Oni ZELE nesto reci.

Pa, imaju blog a Anderlonov Monitor zna za blog.
Negdje zive, nesto znaju, mogu sliku staviti...
Pa mozda netko vidi i nadje nesto korisno u tome.





- 19:39 - Komentari (15) - Isprintaj - #

Zašto ?

Kaze Trax u jednom komentaru na starom zapisu da
" pisem blog o blogovima".


Nekome se to zasada moze ciniti tako. I dosadno mu biti, naravno.
Neka.
Namjerno guram te teme u prvi plan. Ali ovo nece biti samo blog o blogovima. Trenutno samo koristim taj informacijski vakuum oko blogova ( jer stari, drznem se koju reci o tome ;) a i baci pogled i na ovaj link da dalje ne objasnjavam zasto to radim.
Moj stari blog je bio prava salata u sadrzajnom smislu. O da !

I osjecam da ce ponovno biti. Samo, ovoga puta na BLOG.HR covjek ce moci ( jelda, Dario: ) svoje postove pri svakom pisanju posta ubaciti u neku kategoriju.
Male mrezne novine s rubrikama. That's blog.
Osobno izdavastvo na webu.

Eto, zato za sada samo blog i blog... Tek smo na pocetku.

- 18:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

16.05.2004., nedjelja

Tjedan indoktrinacije

Jos je jedan tjedan indoktrinacije blogovima iza nas.
A to je tek pocetak.
Ipak, da rascistim jednu stvar. Nekoliko stvari.

Blogovi nastaju. Blogovi umiru. Bas kao i druge web stranice.
Blogovi su cesce web stranice osobnije naravi.
I blogovi nece rijesiti problem kreditne zaduzenosti Hrvatske niti ce razrijesiti pitanje AIDS-a u podsaharskoj Africi ;)

Pa normalno je da umiru .

Posebno ako ste netko tko ne voli pisati mail duzi od dvije recenice, ako nemate potrebu nista reci, ako proizvodite stocnu hranu pa vam za poslovnu prezentaciju ne treba web stranica, ako imate nadimak/pseudonim kojim skrivate vas real life pa se zelite malo "ispucat" ili biti whistleblower, ili vodite neku web kampanju ogranicenog roka...

Imati blog ili web stranicu ne zeli svatko niti ima potrebu za tim.
Misljenja sam da pojam BLOG nije toliko bitan. Pojam blog oznacava format ( izrada light web stranice s datiranim zapisima ) i praksa blogiranja znaci vise-manje redovito punjenje web stranice tekstom, slikom, glasom, videom...
Vi to mozete kada hocete ( ako imate nesto para za internet impulse, razumije se )
Druga je stvar imate li vi kreativne energije i dovoljno raspolozivog vremena ( posebno ako radite u HR banci, ili imate troje klinaca ;)) za azuriranje web stranice . A vasa je stvar koliki cete stupanj privatnosti pripustiti na blog, koliko cete tematski fokusirani biti...

Nitko ne kaze da morate to raditi svaki dan. 90 posto nemoze.
Jednom kad dodje RSS sindikacija sadrzaja u BLOG.HR zainteresirani za citanje vaseg bloga moci ce biti upozoreni kad se sadrzaj nekog bloga bude azurirao i procitati ga iz svoga omiljenog blog/news citaca ( tzv.news reader, rss readeri) bez uopce dolazenja na vas blog .

Bitno je da sada i kod nas ljudi znaju da blog/weblog/web dnevnik omogucuje jednostavnu nazocnost na webu kao sredstvo jednostavnog publiciranja na webu.
Za sada je cijela prica vezana uz BLOG.HR stranicu ( daleko jos od neke masovnosti, niti to treba ocekivati ) koja za sada omogucuje community orijentirano pisanje i citanje blogova ( jer je tako olaksanje pronalazenje istih ) . No, za ocekivati je da ce postepeno nastajati blogovi mimo blog.hr-a.
I takve ce morati otkriti vrijeme i gosp.link ( htt://www....) A i dobronamjerni mediji.

Razrijesimo jos jednu iluziju.
Prema moje misljenju , iluzija je ocekivati da ce veliki broj blogova imati veliku posjecenosti i citanost.
Nece.
Ako neko misli da su blogovi popularity contest-vara se.
Vecinu blogova citati ce njihovi prijatelji, poznanici, familija ( i susjedi ;)), ljudi istih interesa kako bi s njima komunicirali.

Nitko ne kaze da su blogovi zamjena za postojeci web sajt niti da imalo ugrozavaju profesionalni web dizajn. No, cinjenica je da ljudi vole ugraditi blog format unutar svoje postojece web stranice. BLOG.HR za sada jos nema upravo takvu mogucnost tzv. domain mappinga.
Doci ce vrijeme kada nece biti potrebno napominjati da ste dosli na " BLOG ".

Koga kvragu briga da li cita nesto sto se zove blog ?

Posjetitelj je dosao na neciju web stranicu a slucajno je da doticna web stranica upotrebljava blog kako bi redovito azurirala novosti na svom sajtu.
Zasada malo karikiram s tom rijeci "BLOG " ( meni je glupa ) . Blog o blogovima da bi blogovanje bilo blogzanstvenije ;)) Procitah negdje i onu " Bloga ti blozjeg ! "
Mene meta blogging tematika zanima pa ce na ovom blogu biti vise rijeci ( iako ne iskljucivo o tome , ovaj blog ce biti salata u sadrzajnom smislu).
Koga ne zanima nemora citati i uvijek moze prosetat. Ono, popunjavam rupu koju nitko ne popunjava ;))
I da zakljucim svoje razmisljanje.

Blogovi su tu da ostanu bas kao sto su i forumi i chat prezivjeli svoje internetovanje.
Hrvatski dio blogosfere imati ce porodjajne muke kao sto je to bilo i vani. Moguce i na drugi nacin.
Praksa blogiranja bilo rijecju , slikom, zvukom ili videom ( i dijelom ;)) je tu da ostane. I postane posve nebitna kao takva.
Uvijek ce biti onih koji ce to zeljeti raditi, imati kreativne energije i dovoljno raspolozivog vremena iako je posve vjerovatno da ce samo njih 10-20 posto biti interesantnih ali da moze dati jedan zanimljiviji stih na HR dijelu weba- u to sam siguran.

Da prostite !
Ovo je bilo samo moje skromno misljenje.

( Napomena: Nikada ne vjerujte strancima i ljudima koji o sebi tepaju u trecem licu jednine ;))
- 14:59 - Komentari (8) - Isprintaj - #

15.05.2004., subota

Na radaru

Tipke na gotovs !

Uzbudljiv tjedan. Nema što !
Toliko dobrih stvari za procitati a tako malo vremena. Dogada se informacijski overload s blogovima.
Đungla. Ali to smo i željeli, zar ne ?

Pada mi napamet Blogarithm web usluga. Zainteresirani odaberu blogove za koje zele dobivati obavijesti na mail svaki put kad je azuriran blog koji citaju. A to je prakticno za citanje blogova koji se ne azuriraju svaki dan.

Dok ne stigne RSS sindikacija svega toga sadržaja moram se zadovoljiti sa fizickim dolaženjem na blogove...

Konacno sam kako-tako uspio organizirati listu blogova ( vidi desno u meniju ) koje stavljam na radar za više -manje redovitije citanje.
Vidljiva je s desne strane i organizirana je ad hoc. Morao sam sebi za podsjetnik stvarati ladice i katalogizirat .
Kaj ceš, dobro da im nisam stavio uruđbeni broj ;)

Nego, ima jako dobrih tekstova i dizajniranih pozadina blogova vec u prvom tjednu.
Ne samo tekstova nego kreativnih nacina pisanja . Filtriranje vijesti, recenzije, oglasna ploca, kampanjski blog, grupni blog, crtice iz zivota, kolumnistika...

Osobni mi je favorit, iz osobnih razloga, Brankov blog. Za one koji razumiju kajkavski ovo je poslastica...:-p
[I]

- 00:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

12.05.2004., srijeda

Nafta- u potrazi za krepanim dinosaurusima

Da se malo odmaknem od blogvanja ?

U pravcu naftnog problema.
Bez bloga se moze ali bez jeftine nafte sve teze.

Koliko cemo na kraju ove godine plaćati benzin ?

To ne ovisi ni o nama ni o INA d.d. A INA je upravo obrazlozila svoje zadnje povecanje cijene benzina.


Zadnju rijec imaju spekulanti hedge fondova i ekipa Bin Ladenove bratje , a stanovit utjecaj moze imati i Americansko bahato durenje.

Prijeti li svijetu naftni sok ? To se pitaju mnogi analiticusi s dobrom podlogom ekonomike.
Oni koji su prozivjeli naftni sok 70-tih ( cijena nafte dosegla i 100 $ po barelu ) vele da je bilo gadno.
Dobro, od subkulturnih stvari pojavio se punk sto nije bila velika tragedija ;)
Uvijek kada poskupi nafta pojavi se nesto zanimljivo u glazbenom svijetu :)
Nakon poskupljenja u prvom zaljevskom ratu dosla je Nirvana i grunge…Lupam. Vracam se na naftu.
Mozda novo poskupljenje nafte makne narodnjake iz mainstreama :)

Jednostavan i elementaran ekonomski zakon ponude i potraznje glavni je krivac za rast cijene nafte i smiraj doba jeftine nafte. O peak oil problemu pisao je i William Engdahl nedavno.

Drugi problem je osjetljivost svjetskih tržista na sigurnosnu situaciju na Bliskom Istoku.
Cijene plesu u svakom momentu kad se pojavi bilo kakva vijest o sabotazi na postrojenju , rafineriji, naftovodu…Spremni menedjeri hedge fondova svojim akcijama na trzistu takodjer ne pomazu cijeni nafte. Kratkorocno pumpaju cijene..
Svaki dogadjaj koji moze ugroziti dobavu nafte na trziste ima veci utjecaj sada nego prije par godina.

Iako je posve sigurno da nafte u zemlji ima dovoljno za jos 50 godina -vrhunac produkcije prolazi.
Smatra se da ce ova godina biti taj vrhunac ili najkasnije 2005. Poslije toga ce biti sve skuplje vaditi naftu . A potrebe za naftom rastu. Ekonomski rast Indije i Kine najvazniji je faktor u toj jednadzbi.
Racuna se da ce svjetska potraznja rasti 2 posto na godinu.
A zadnjih godine nije bilo znacajnijeg pronalaska «starih kostiju» crknutih dinosaurusa :)
Cak je i obecanje Kaspijske regije bio veliki promasaj pa je nakraju ispalo da se tamo mrijesti manje nafte od predviđenog.

Prema nekim strasteskim predviđanjima konzultanata glavni pravci vadjenja nafte u budućnosti i dalje se nalaze na Bliskom Istoku .
Ali jedna regija dobiva u naftnoj jednadzbi sve vece znacenje.
Afrika.

Mozemo si zamisliti kakve bi se stvari desile s nasim komotnim lifestylom mobiliteta jednom kad bi cijene nafte kruzile oko 60-70 dolara po barelu.
INA bi morala povisiti cijena benzina jer ovisi o trznim cijenama nafte.

Troskovi zivota bi se za obicnog covjeka mogli vinuti u visine. Vec sada, dok je aktualna cijena barela nafte oko 40 dolara, s nekoliko Ininih povisica zadnjih mjeseci, stanje troskova domacinstava poskocilo za 10 posto a pravi efekti ce se osjetiti za dva-tri mjeseca kad bi mogla uslijediti manje-vise lancana poskupljenja nekih artikala.

A mozda i nekom geologu konacno zasvijetli lampica na uredjaju za otkrivanje» crnog zlata» sa oznakom « Jumbo dinosaurus krepao ovdje « pa spasi svijet o realnosti skupog goriva :)

- 12:31 - Komentari (8) - Isprintaj - #

10.05.2004., ponedjeljak

BLOGOVINA SE RODILA !


- 19:58 - Komentari (10) - Isprintaj - #

09.05.2004., nedjelja

Kombajniranje


- 15:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

07.05.2004., petak

Kajkanalije


- 20:54 - Komentari (8) - Isprintaj - #

06.05.2004., četvrtak

U šalici kave


- 20:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #

05.05.2004., srijeda

Statistika posjeta blogova


- 22:54 - Komentari (12) - Isprintaj - #

Nije dvojba


- 22:34 - Komentari (0) - Isprintaj - #

03.05.2004., ponedjeljak

Permalink


- 19:38 - Komentari (3) - Isprintaj - #

Mobilna diskografija


- 19:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

02.05.2004., nedjelja

Pocetak je pocetak


- 21:46 - Komentari (9) - Isprintaj - #

Tsunami


- 16:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #