Bešpelj

nedjelja, 18.05.2008.

Evanđelje po Šimunu

Nedjelja. Evo dok razmišljam o tom danu u tjednu prva asocijacija mi je pjesma od Parnog valjka «nedjelja, prokleta nedjelja…» ( i inače su mi prve asocijacije vezane uz pjesme), pa onda Bloody Sunday, pa onda one neprekidne rasprave o radu nedjeljom-za i protiv…i tako unedogled-sve neke negativnosti vezane uz taj dan.

A kad pomislim na nedjelje u Bešpelju-ničeg negativnog se ne mogu sjetiti-sve sama pozitiva cerek

Nedjeljom se nije radilo…ali doslovce! Ove osnovne aktivnosti vezane uz čisto preživljavanje zubo-kuhanje, hranjenje životinja i sl. ne računam pod aktivnosti.

Mislim ovdje na sve one poslove koji se rade na selu-oranje, kopanje, okopavanje, košnja/kosidba ?!, kupljenje sijena, čišćenje kuće, krečenje, pletenje, heklanje i raznorazne druge aktivnosti. Sve se to ostavljalo po strani i uživalo u nedjelji kao neradnom danu.

Nedjeljom se obavezno išlo u crkvu u Gornji Bešpelj-pješke naravno. Jedino bolest je mogla nekoga spriječiti da ne ide u crkvu. Ne, nije nama bilo mrsko ići u crkvu i nije tu bilo nikakve prisile. Volili smo ići u crkvu, jer smo tada imali priliku družiti se s drugim klincima-prije i poslije mise, a često i za vrijeme mise zubo (posebno je bila misa za djecu i mlade u 10 h, a posebno za odrasle u 12 h).
Naši roditelji su, da bi bili sigurni da ćemo biti mirni na misi, znali pitati kad smo se vraćali iz crkve-po kome je evanđelje?
Znalo je onda biti došaptavanja i pogleda uprtih u pod kad nismo znali odgovor, a znalo je biti i evanđelja po Šimunu ili Jakovu zubo (eto ipak nešto negativno! cerek)

Nakon ručka smo se obično okupili svi na jednom mjestu (mislim svi klinci, bez mama i tata ) -na brdu zubo pa igrali odbojku u krug, ili smo išli na «igralište»-jedan proplanak na kojem su bili od drveta napravljeni golovi i štapom iscrtan nogometni teren tako da se na njemu mogao igrati mali nogomet.
Igrali smo se mi i raznih drugih igara kao što su: lasteža, škole, štrudle (svaka sličnost sa istoimenim kolačem je slučajna zubo ), šicanje, klisa, piljanje, tikanje….
(razmišljam o tome da napravim serijal o igrama kojih smo se igrali na Bešpelju, ali moram prvo popuniti praznine u sjećanju….do tada strpljenja ).

I danas mi je nedjelja drag dan u tjednu. To je, prvenstveno, dan kada mogu spavati do mile volje (a to nemilice koristim zubo ), dan kada odem u šetnju u prirodu ili napravim kraći izlet autom ili neki malo duži izlet preko cijelog vikenda. To je i dan kada ponekad napravim kulinarski specijalitet! ( ili bolje rečeno kulinarski eksperiment koji ponekad bude i ukusan smijeh, jer sam, stjecajem okolnosti, u vrijeme pravljenja ručka, sama doma.)

Znam, dakle, cijeniti to slobodno vrijeme, koje nemaju oni koji rade nedjeljom. Znam kako im je i iz vlastitog iskustva, jer sam radila nedjeljom. Jednom sam 6 mjeseci odradila u komadu, bez ijednog slobodnog dana.

Ipak, nedjelja mi nema onu posebnost kao nekad. (Valjda to dođe i s godinama zubo ) Ipak je to dan prije radnog ponedjeljka i dan kada, htjela ne htjela, razmišljam o tome što me sutra čeka na poslu.


Slika crkve u Gornjem Bešpelju koja je za vrijeme rata bila spaljena.
Danas je ponovo potpuno obnovljena.
Fotografirano prošle godine (13.09.2007)

Image Hosted by ImageShack.us

18.05.2008. u 16:42 • 21 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Veljača 2009 (1)
Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (7)
Travanj 2008 (8)
Ožujak 2008 (7)
Veljača 2008 (6)
Siječanj 2008 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog o meni, mome selu, mojim razmišljanjima, nadanjima i htijenjima :-) i mnogim drugim koještarijama

Pomozimo maloj Anji

Image Hosted by ImageShack.us

Blogerica.comKlikni


Glasaj za moj blog na www.blogeri.hr

Kako do mene:

bespeljica@gmail.com



Zrnca mudrosti:

"Ono što je bilo izuzetno u životu Abrahama Lincolna nije to što je rođen u brvnari, već to što je iz nje izašao."

"Sva bića puštaju za sobom tragove svog postojanja, samo ljudska bića ostavljaju za sobom tragove svog stvaranja."

"Kad biste mogli udariti u stražnjicu osobu koja je odgovorna za većinu vaših problema, tjednima nakon toga ne biste mogli sjesti."

"U životu sam prošao kroz dosta teških situacija, od kojih su se neke zaista i dogodile."

"Sunce sija na pravedne i nepravedne jednako. Želite da vaš dobitak ne bude ničiji gubitak."

Linkovi

Ježev blog
Image Hosted by ImageShack.us

angie
catcher
čiovka
dordora2
Eurosmijeh
gogoo
gustirna
Ima jedan svijet
Ježev blog
Katja
Kneginjica
Koraljka
Marisol
Minimaxine
Mirjana
more-moje-plavo
Neolina
Saraja Azra

Biljoteka

Cvergla blog
Lika na dlanu
miljevci
Potravlje u srcu
promina


Hrvatski Web Pretraživač

counter


Google PageRank <br />
		Checker - Page Rank Calculator