Blog Sadašnjeg trenutka

subota, 14.03.2009.

Trampulin

Oni koji čitaju ovaj blog zadnje vrijeme znaju da planiram napraviti 30-dnevni test što se tiče sirove hrane. Međutim, da bi mi moje zdravlje otišlo na još jednu višu razinu, moje tijelo me pita i da se počnem baviti sa tjelovježbom. I to će biti OK, s obzirom da sam skoro cijeli dan za kompjuterom.

Nakon malo razmišljanja zaključio sam da mi je za sada najbitnija aerobna vježba zbog koristi koje pruža. Snaga i gipkost, iako poželjni, trenutno mi nisu u prvom planu.

Od mogućih aerobnih vježbi, izabrao sam trčanje po trampulinu uz korištenje pulsmetra. Cilj mi je 4 X tjedno 20 min. trčati na mjestu po trampulinu unutar zone od 70 - 85% mojeg srčanog maksimuma. Prije trčanja i nakon trčanja mislim napraviti nekoliko serija khatu pranama (iz Joge u svakodnevnom životu) za razgibavanje. Trampulin već imam, ostaje mi još da kupim pulsmetar - već otprilike znam i koji model ću kupiti.

Zašto baš trampulin? Nekako su dva glavna razloga:
1. Trampulin je bolji od običnog trčanja
a) u knjizi "Rebounding to better health" autorice Linda Brooks se navodi da je NASA provodila istraživanje i došla do zaključka da je to 68% učinkovitije od običnog jogginga. E sad, kako su došli do tih 68%, nemojte me pitati jer to u knjizi ne piše. rolleyes
b) oko 87% je manja opterećenost na zglobove jer trampulin amortizira udarac
c) osim aerobnog efekta koji je prisutan i kod običnog trčanja i onog na trampulinu, po gore navedenoj knjizi trampulin ima i druge pozitivne učinke na zdravlje. Neki od pozitivnih učinaka trampulina su: jača imuni sustav, snizuje kolesterol i trigleceride, poboljšava limfnu cirkulaciju, povećava bijele i crvene krvne stanice, poboljšava vid, uravnotežuje apetit, povećava spretnost, izdržljivost, ravnotežu,...
2. Već ionako imam trampulin - i zna biti zabavno na njemu. yes

Teorija koja stoji iz trampulina je sljedeća:
Postoje 3 sile koje djeluju: gravitacijska, sila ubrzanja i sila zaustavljanja. Kod trčanja gravitacijska sila je vertikalno postavljena, a ubrzanja i zaustavanja su horizontalno postavljene. Kod trampulina, sve 3 djeluju vertikalno i na taj način jačaju svaku stanicu koje se nastoje prilagoditi novonastaloj sili.
Osim toga utječe jako pozitivno i na limfi sustav, ali objašnjenje kako i zašto to tako funkcionira ću možda napisati u nekom drugom postu pošto mi to još uvijek nije baš najjasnije, a nemam sad vremena to detaljno proučavati. wink

BTW, kad ovaj post bude objavljen, ja ću biti u Los Angelesu kod Byron Katie. smokin

prijavi hr.digg - 19:54 - Komentari (7) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com