ANKSIOZNOST - PANIKA - DEPRESIJA



NEKOLIKO UPUTA
Na ovom blogu najlakše ćete se snaći pomoću SADRŽAJA na lijevoj strani stranice ili pak PRETRAŽIVAČA BLOGA na vrhu stranice, budući da postovi nisu pisani nekim određenim redoslijedom već prema trenutnoj inspiraciji i biometeorološkim prilikama. ;)

Dobrodošli!

PRETRAŽIVANJE BLOGA

INFORMACIJE KOJE NISTE PRONAŠLI OVDJE - POTRAŽITE NA FORUMU!
Na Forumu ćete pronaći mnoštvo članaka na temu mentalnog zdravlja a možete mu pristupiti klikom na OVAJ LINK. S obzirom na veliki broj upita na
ovom blogu, vjerujem da ćete se odazvati ovom pozivu na suradnju u velikom broju i pokušati jedni drugima pomoći jer ovo je u prvom redu FORUM
ZA EDUKACIJU I SAMOPOMOĆ čija je osnovna svrha INFORMIRANJE i SPOZNAJA o raznim poteškoćama i liječenju, RAZMJENA ISKUSTAVA i
SKIDANJE STIGME s tzv. "F" dijagnoze.

utorak, 27.10.2009.

Mjesečarenje u djece


Nekoliko sati nakon što je zaspalo, vidite svoje dijete kako šeta hodnikom, izgleda omamljeno i zbunjeno. Ako imate dijete koje hoda u snu, niste jedini. Može biti uznemirujuće, ali mjesečarenje je učestalo u djece, većina ih mjesečari samo povremeno i to nestaje s ulaskom u adolescentsku dob. Ipak, postoji nekoliko jednostavnih koraka koji mogu osigurati sigurno mjesečarstvo.

Što je mjesečarenje?

Usprkos imenu, hodanje u snu (također poznato kao i somnabulizam) zapravo je više od samog hodanja. Mjesečarenje obuhvaća čitav niz aktivnosti od bezazlenih, (sjedenje), do potencijalno opasnih, (izlaženje izvan kuće), pa do onih neprijatnih, (djeca ponekad otvore vrata ormara i pomokre se). Bez obzira na to što dijete radi tijekom epizoda mjesečarenja, malo je vjerojatno da će se sjećati da je to ikada radilo!

Tijekom spavanja ljudski mozak prolazi kroz pet faza sna: 1, 2, 3, 4 i REM (rapid eye movement). Sve te faze skupa čine jedan ciklus spavanja. Jedan kompletan ciklus traje od 90 do 100 minuta. Osoba tijekom prosječnog noćnog spavanja prolazi kroz 4 do 5 ciklusa.

Iako je moguće da se dogodi i u fazama laganog sna, mjesečarenje se obično događa u dubljem snu, u fazama 3 i 4. Tijekom tih faza teže je probuditi osobu iz sna te se osoba, i kad se probudi, nekoliko minuta osjeća pospano i dezorijentirano.

Djeca najčešće hodaju u snu sat ili dva nakon što zaspe te mogu hodati uokolo 5 do 20 minuta.

Što je uzrok mjesečarenju?

Mjesečarenje je mnogo učestalije kod djece nego kod odraslih i obično prestaje kod adolescenata. Moguće je i da je nasljedno, tako da ukoliko ste vi ili vaš partner hodali u snu, postoji mogućnost da će hodati i vaše dijete. Ostali čimbenici koji mogu dovesti do mjesečarenja su:

* nesanica ili umor,
* prekinuti san,
* bolest ili vrućica,
* neki lijekovi,
* stres (mjesečarenje je rijetko uzrokovano i emocionalnim ili psihološkim problemom).

Simptomi vezani uz mjesečarenje

Naravno, najvidljiviji znak je ustajanje iz kreveta i hodanje u snu. Međutim, mladi mjesečari ponekad i:

* pričaju u snu,
* teško ih je probuditi,
* izgledaju omamljeno,
* nespretni su,
* ne odgovaraju kada im se obrati,
* sjede u krevetu i ponavljaju određene radnje, kao na primjer trljaju oči ili se igraju pidžamom.

Oči mjesečara su otvorene, ali oni ne vide na isti način kao i kad su budni te često misle da su u drugoj prostoriji kuće ili na nekom drugom mjestu.

Ponekad se uz mjesečarenje mogu javiti i sljedeća stanja:

* apnea kod spavanja (kratke pauze u disanju tijekom spavanja),
* mokrenje u krevet (enuresis),
* noćne more.

Je li mjesečarenje štetno?

Većina mjesečara ne mjesečari prečesto tako da to i ne predstavlja neki ozbiljan problem. Međutim, epizode mjesečarenja mogu postati opasne ukoliko postanu učestale ili intenzivne. Zašto? Zato što dijete koje mjesečari nije budno i možda neće biti svjesno toga što radi, kao što je na primjer silaženje stepenicama ili otvaranje prozora.

Mjesečarenje nije znak da postoji nekakav emocionalni ili psihološki problem s djetetom. Ono ne izaziva nikakvu emocionalnu štetu. Mjesečari se uglavnom sami vraćaju u krevet i vjerojatno se ni neće sjećati svog noćnog izleta.

Što možete učiniti za sigurnost djeteta?

Iako mjesečarenje nije opasno samo po sebi, važno je poduzeti neke sigurnosne mjere kako bi se uklonila opasnost da dijete padne, udari u nešto, izađe kroz ulazna vrata ili krene u vožnju (ukoliko se radi o adolescentu).

Ove jednostavne upute mogu pomoći:

* Ne budite dijete jer bi ga to moglo prestrašiti. Umjesto toga, nježno ga odvedite natrag u krevet.
* Zaključajte prozore i vrata, ne samo u dječjoj spavaonici već u čitavom domu, u slučaju da vaš mladi mjesečar odluči krenuti u šetnju. Razmislite o posebnim bravama ili bravama posebno dizajniranim za sigurnost djece. Ukoliko se radi o djeci dovoljno staroj za vožnju, držite ključeve od auta na sigurnom.
* Kako biste spriječili padove, ne dozvolite da dijete spava na krevetu na kat.
* Uklonite oštre ili lomljive predmete iz blizine djetetova kreveta.
* Opasne predmete držite izvan dohvata.
* Uklonite prepreke iz dječje sobe i iz stana kako biste spriječili spoticanje. Obavezno uklonite nered sa poda (u dječjoj sobi ili igraonici).
* Postavite sigurnosna vrata izvan sobe djeteta i/ili na vrhu bilo kakvih stepenica.

Što još možete učiniti kako biste pomogli djetetu?

Ukoliko mjesečarenje nije jako učestalo i vaše dijete ne dolazi u opasne situacije tijekom epizoda mjesečarstva, nema razloga za nekim posebnim tretmanom. Međutim, ukoliko je često ili se nastavilo i kod mladog adolescenta, posavjetujte se o tome s djetetovim liječnikom.

Za djecu koja često hodaju u snu, liječnik će preporučiti terapiju zvanu buđenje po rasporedu. To dovoljno prekida cikluse sna kako bi se prekinulo mjesečarenje. U rijetkim slučajevima liječnik će propisati lijek kao pomoć za djetetov san.

Još neki naputci koji mogu pomoći da se smanji učestalost hodanja u snu:

* Neka se dijete odmori prije spavanja slušajući laganu glazbu za opuštanje.
* Ustanovite redovit raspored dnevnog i noćnog spavanja te ga se pridržavajte kao i vremena za odlazak na spavanje i vremena buđenja.
* Neka dijete ranije ide na spavanje. To može smanjiti premorenost.
* Ne dajte djetetu navečer da pije previše te se uvjerite da prije odlaska na spavanje obavi nuždu. (Pun mjehur može potaknuti mjesečarstvo.)
* Izbjegavajte kofein prije odlaska na spavanje.
* Osigurajte da je dječja spavaonica tiha, ugodna i dobra za spavanje. Buku svedite na minimum dok vaše dijete pokušava zaspati (kod noćnog i dnevnog spavanja).

Sljedeći put kad vaše dijete krene u šetnju usred noći, ne paničarite. Jednostavno odvedite dijete natrag u sigurnost i udobnost njegova kreveta. Nakon toga se ujutro oboje možete dobro nasmijati toj zgodi.

Izvor: roda.hr

O čemu dalje želite čitati?

...

- 21:55 - Komentiraj/Vidi komentare (0) - Isprintaj - Pročitaj više na Forumu NOVO! - #

 
Kontakt: Admin (Renči) - Privatnost - Login
Provided by the compucert IT training and computer training technology group. - Blog search directory - Direktorij - web imenik Promocija web stranica besplatno - Link direktorija - BiH Link - Jahu.net - Mrežni Marketing - Ocijeni stranicu @ croindex.info - Increase Page Rank - Website Promotion at Allthewebsites Directory - Info Galerija - Besplatna Objava Članaka za Autore, Besplatni Članci za Izdavače! - Search Engine Submission - AddMe - Direktorijum.net - BiH Link - Blog Listings - Mikrovalna pećnica: recepti i savjeti - Dmegs Web Directory - Credit Cards Terms - Credit Cards 4 U - Lawyer vs Attorney - Self-Help Free Books - Free web 4 U
Promote Your Blog Paperblog : Les meilleurs actualités issues des blogs
TopOfBlogs Health Blogs Pocelo je kao panicni napad, uslijedila je anksioznost a iz svega toga razvila se i depresija. Kako dalje? Blog Directory Free counter and web stats Anksioznost - Panika - Depresija - Lijecenje PageRank
anksioznost - panika - depresija



oglasni prostor
VAŠ BANNER OVDJE
195x90px
25000 prikaza mjesečno
pošaljite upit


Anksioznost Depresija on Facebook
forum
MKB-10 dijagnoze
HZZO - Pretraživanje lijekova
bolovanje
PORTAL Zdravlje - novosti
MedLex: medicinski leksikon, medicinska enciklopedija, medicinski rječnik
oglasni prostor



Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se