Amerikanac

16.03.2008., nedjelja

Kako to izgleda kad Dr. Q misli da zna srpski...

Vec i vrapci na granama znaju kako je Amerika zemlja u kojoj su zastupljeni svi narodi i jezici svijeta, a NYC i okolica u tome prednjace.
I naravno, mozete zamisliti kako izgleda radni dan u ER...svakih desetak minuta trazi se prevoditelj za ovaj ili onaj jezik, dijalekt ili sto ja znam vec. Prevoditelji u nasoj bolnici su svi, od kuhara, spremacica, sekretarica, specijalizanata..to se jednom rijecju zove kulturno bogatstvo i raznolikost.

Pri zaposljavanju morao sam zaokruziti na listi jezike koje poznajem: medju stotinjak ponudjenih zaokruzih hrvatski, srpski, bosanski, srpskohrvatski, jugoslovenski. Na pocetku su me cesto zvali da prevodim s ruskog ili poljskog, jer je po njima to sve slicno, no na kraju su nesto naucili pa su pozivi bili rjedji i primjereniji.

Moj susret sa Mr. Z, sedamdesetgodisnjakom iz Beograda, nevjerojatne slicnosti na Ckalju, izmamio je suze radosnice na njegove oci.
Naime, on ne zna engleski i godinama je za sve svoje muke i probleme morao koristi usluge prevoditelja, uglavnom kceri ili unuka, koje su onda su sve njegove simptome moderirali i prilagodili duhu engleskog jezika. Jel je vrlo tesko prevesti metaforu tipa: "Jebote doktore, vucem nogu ko bagava kucka, u dupe je nabijem", na monotoni engleski jezik. Naravno, za neke simptome Mr. Ckalja nije se mogao pozaliti otvoreno pred obitelji jer su bili intimne prirode. I tako je nakon nekoliko godina patnje i mraka konacno osvanulo sunce nasem Ckalji koji sad moze lepo da se jada na " nasem" jeziku.

Prvi nas razgovor bio je nesto za dozivotno pamcenje. Upitam ga ja sto ga danas najvise muci. A on ce ko iz topa: Doktore, imam zapaljenje suljeva. Nisam znao o cemu se radi, pomislih da su to zuljevi na srpskom, pa ga upitah ga gdje se nalaze i kako ih je dobio, a on ce meni : Pa je***te doktore, otkud ja znam. I zapocne skidati hlace i gace. Scena ko iz filma.. Srpskog humoristickog. Ja zurim potpuno zbunjen, speahless. Gologuz, prigne se on naprijed, rastvori polutke straznjice i pokaza prstom govoreci: Tu su doktore, tu su. Pomagaj.

Ugledah najvece hemeroide na svijetu. Nasmijah se od srca te ga utjesih ga ja kako cemo mi to rijesiti vrlo brzo.
Nakon toga bijasmo sretni obojica , ja jer naucih nesto novo i rijesih misteriju, a nas Ckalja jer se zapaljenu suljeva primako kraj.

I tako, dok je nas Ckalja odlazio kuci, poruci mi da ima da pozdravim kevu i caleta jer su napravili tako krasnog druga i coveka. A meni poruci da mi ne gine sljivovica i pecena curka kod njega kad me put nanese u Beograd.

Lepo, zar ne ?


- 19:27 - Komentari (13) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Prosinac 2013 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (4)
Veljača 2009 (2)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (3)
Kolovoz 2008 (3)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (4)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (9)
Veljača 2008 (4)
Siječanj 2008 (9)
Prosinac 2007 (16)
Studeni 2007 (18)
Listopad 2007 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Zivot Dr. Q, modernog hrvatskog emigranta, u obecanoj zemlji

Linkovi