Korisni savjeti u 2010/11

04.02.2011., petak

Zarada fotografiranjem

Zaradite fotografiranjem (Stock Photo - Photography Business)

Jedan od najboljih i najjednostavnijih načina da zaradite na internetu je da prodajete svoje fotografije online. Neka Vaš fotoaparat bude vaš primarni ili sekundarni izvor zarade! Zaradite prodajom vaših digitalnih fotografija "microstock agencijama" online. Potražite ovdje veliki broj agencija koje se bave otkupom i prodajom fotografija. Za svaku fotografiju možete dobiti minimalno 1 U$ (fotografiju možete prodati i više puta) do recimo 10U$ ili puno više što zavisi o uvjetima pojedinih agencija koje kupuju i prodaju fotografije u vaše ime.

Stock Photo - Photography Business

Free Stock Photos sites Directory
www.photoshopsupport.com

Neke naše preporuke:

Featurepics
Fotolia
Dreamstime
BigStockPhoto
LuckyOliver
ScanStockPhoto
Istockphoto
Shutterstock
SuperStock

Možete i posjetiti forum na ovu temu i razmijeniti svoja iskustva o ovom poslu

http://www.microstockforum.com/

Saznajte razne zanimljive informacije putem ove knjige Micro Stock Photo Agency Guide
Kako to radi u praksi?

Microstock fotografije se prodaju preko interneta. Postoji nekoliko kvalitetnih microstock agencija koje su posrednici između fotografa i kupaca. I jedni i drugi trebaju biti registrirani i složiti se sa svim ponuđenim uvjetima. Stvar je formalno pravno čista. Ne može bolje.

Proces je jednostavan. Registrirate se kao fotograf, suradnik, kontibutor, kako god da vas koja agencija nazove, i počnete "uploadati" svoje najbolje fotografije na svoj račun. Nakon toga, tamo postoji ekipa koja će vaše fotografije pregledati prema različitim kriterijima te ih prihvatiti ili odbiti. Ovo može biti izvor frustracija jer su vam i baba i tetka rekle da nisu u životu vidjele bolju fotografiju, ali microstock agencija vam je odbije. Zašto?

Sadržajni kriteriji - prvo i prije svega. Zlostavljanje, kriminal, droge, agresija, govor mržnje, nemoralni sadržaji, rasne, religiozne, socijalne, spolne i druge netrpeljivosti ne trebate ni slati na agenciju. Neće se uopće razmatrati.

Tehnički kriteriji - sve se fotke pregledavaju na 100% uvećanju. Nisu dozvoljeni bilo kakvi "artefakti" nastali od jpg kompresije, preniska "pixelaža", šum od previsoke ISO vrijednosti, mutni rubovi itd. Nadalje, vrednuje se i pravilna ekspozicija, dubinska oštrina, kontrasti i svi drugi "svjetlosni" elementi o kojima treba razmišljati u samo vrijeme snimanja. Pretjerano "photoshopiranje" će također izazvati više ne nego da. Dobro je da fotografije sami pregledate na svom računalu prije nego ih postavite za pregled. Agencija prodaje vašu fotografiju u nekoliko različitih veličina. Kupac nikad ne vidi stvarnu kvalitetu na maloj sličici koju vidi kao predložak prilikom kupnje. A sve te male sličice izgledaju sjajno. Agencija želi da i pri najvećoj veličini fotografija ima jednaku kvalitetu i da kupac dobije ono što očekuje.

Estetski kriteriji - estetika podrazumijeva da vaša fotografija ima kvalitetu u smislu dizajna, ravnoteže boja, ispravnu kompoziciju, uglavnom dosljednost u poštivanju (ili ponekad kršenju) fotografskih principa. Umjetničke fotografije mogu biti savršene, ali to ne znači da će biti prihvaćene kao "stock".

Konceptualni kriteriji - ukoliko fotografija u potpunosti zadovoljava prema gornja dva kriterija, njena tema možda je nejasna. Svakodnevne fotografije obično ne prolaze, mora biti u potpunosti jasno što je objekt fotografije. Ukoliko se ne radi o objektu, tada mora postojati jasan koncept posebno kod nešto apstraktnijih tema, npr. ljutnja, dogovor, ljubav, komunikacija i sl.

Tržišni kriteriji - microstock agencije uglavnom poznaju tržište fotografija i njegove potrebe. Fotografije s temama kojih već ima u izobilju neće biti prihvaćene (razni kućni ljubimci, zalasci sunca, nebo s oblacima itd). Pretraživanjem baza podataka i sami možemo vidjeti što se prodaje, a što ne. Struktura kupaca je raznovrsna, uglavnom su to dizajneri, reklamne agencije, izdavači i slično. Oni trebaju fotografije koje će popratiti sadržaje i poruke koje šalju u svom poslovanju. Tako čovjek ispred računala u sobi neće biti "stock photography", ali ista fotografija s precizno izoliranim objektom na bijeloj pozadini može to biti.

Pravni kriteriji - autorsko pravo se ovdje u potpunosti poštuje. Bez obzira na prodaju vi uvijek zadržavate pravo autorstva (Copyright) nad fotografijom. Međutim neke fotografije ne možete postaviti na prodaju na microstock stranice ukoliko niste dokazali da smijete to raditi. Za fotografije ljudi koji su na fotografiji prepoznatljivi potrebno je osigurati "model release", formular u kojem su uređena prava i obveze vas kao fotografa i modela kao objekta fotografije, te modelova dozvola da te fotografije koristite za svoje potrebe. Takav se obrazac dostavlja agenciji i sve fotografije s tim modelom se vežu na taj obrazac. Ukoliko to nemate, fotografije će biti odbijena. Jednako vrijedi i za neke objekte, posebno u privatnom vlasništvu, za dizajnerska rješenja, umjetničke radove i ostala intelektualna vlasništva. Na primjer, Eiffelov toranj možete fotografirati i tu fotografiju prodavati, ali ne možete prodati fotografiju Eiffelovog tornja osvijetljenog božićnim žaruljicama jer je ta kreacija zaštićena od strane izvođača osvjetljenja.

Sistemski kriteriji - prilikom postavljanja fotografija na server agencije, dužni ste ispravno popuniti naslov, opis i ključne riječi vaše fotografije. Ukoliko to ne učinite ili učinite krivo fotografija će biti odbijena ali uz dozvolu da je prijavite ponovo.

Osobni kriteriji - ovo nije službeni kriterij agencije ali ima određenu važnost. U redu čekanja je obično 10 - 50.000 fotografija koje treba pregledati. Postoje ljudi koji rade samo to. I ovdje je moguće da ponekad dođe do pogreške, da se neka fotografija previdi ili pogrešno vrednuje. Možda se ponekad radi i o osobnom stavu. Ukoliko ste sigurni da agencija nije u prav, fotografiju možete poslati ponovo te će ona biti ili prihvaćena ili ćete dobiti točno objašnjenje zašto nije.

Tekst prenesen sa fotografski.com

Možete i koristiti pojmove u tražilici "royalty free photo publishers, microstock agency". Zato ne čuvajte svoje fotografije na svom hard disku već ih dobro unovčite ili jednostavno foto aparat u ruke i u potragu za novim i zanimljivim motivima! Naravno, nemojte ovdje očekivati bogatstvo preko noći, potrebno je truda i vremena da se na hrpu skupi zanimljivija svota novaca. Budite uporni, a uspjeh je gotovo zagarantiran kvalitetom vaših fotografija. Ne zaboravite, nije sve u novcu, ovakvim izlaskom na tržište, vi gradite vlastiti portfolio – nikad ne znate kada će vas potencijalni klijent kontaktirati te unajmiti za kakav photo-shooting, a tu je prava lova :)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.