nedjelja, 10.02.2008. ♥

♥ Filmska kritika... ASTERIX NA OLIMPIJSKIM IGRAMA

REDATELJ: Frédéric Forestier, Thomas Langmann
ULOGE: Clovis Cornillac, Gérard Depardieu, Alain Delon, Benoît Poelvoorde
GODINA: 2008
DRŽAVA: Francuska / Španjolska / Njemačka
SADRŽAJ: Asterix na Olimpijskim igrama; film je snimljen prema knjizi istoga naziva, no dodano je mnogo novih likova i scenarij je donekle izmijenjen. U knjizi, Gali šalju svog predstavnika na Olimpijske igre kada čuju da Rimljani planiraju poslati legionara Gluteusa Maximusa da ih predstavlja. Grčki suci zabrane čarobni napitak (kao neprirodni stimulans) i Gali su primorani natjecati se vlastitim snagama i domišljatošću. Film uzima osnovni zaplet i prilično ga proširuje.
Julije Cezar i njegov posvojeni sin, Brut, osobno otputuju na Olimpijske igre. U knjizi, Cezar se pojavljuje tek na samome kraju, a Brut se uopće ne pojavljuje.

Asterix i Obelix putuju u Grčku kako bi pomogli svome prijatelju Alafolixu koji boluje od ljubavi. Naime, Alafolix je preko glave zaljubljen u princezu Irinu. No, Brut isto želi ruku princeze Irine. Putovanje ih odvede na Olimpijske igre gdje moraju odmjeriti snage s atletskom silom Rimskoga carstva. Uza sve, Brut kuje zavjeru kako bi svrgnuo Julija Cezara i postao vladar Rima. Asterix i prijatelji nadmetat će se s Brutom, njegovim mišićavim prvakom i njihovim vječitim neprijateljem, Julijem Cezarom osobno.

Asterix i Obelix su opet in! Zadržali su svoje stare navade – napitak snage, veprovi na ražnju i fajt s Rimljanima, ovog puta na Olimpijskim igrama.

Sigurno ste se već navikli na filmove o Asterixu i Obelixu jer do sada ih je snimljeno čak devet, od čega osam animiranih i dva igrana ('Asterix i Obelix protiv Cezara' i 'Asterix i Obelix: Misija Kleopatra'). Ovo je prvi igrani film u kojem Asterixa utjelovljuje Clovis Cornillac koji je u toj ulozi naslijedio Christiana Claviera. Također manje uloge u filmu imaju poznati sportaši Michael Schumacher (kao Schumix), Zinedine Zidane (kao Numérodix) i Tony Parker (kao Tonus Parker).

Također, zanimljivo je da je ovaj film ne samo najskuplji od franšize, već je sa svojim budžetom od 80 milijuna eura i najskuplji film europske kinematografije. Kako su uspjeli potrošiti taj silni novac? Pa recimo samo da je u filmskom studiju Alicante (Španjolska), gdje je snimljena velika većina scena, u prirodnoj veličini izgrađen stadion za dotične Olimpijske igre, a tu su još silni statisti, kostimi itd.

Inače, simpatične i zabavne zgode hrabrih Gala osmislili su i nacrtali René Goscinny i Albert Uderzo daleke nam 1959. 'Asterix' je nakon toga postao najpoznatiji francuski strip, preveden na sedamdeset i sedam svjetskih jezika, uključujući klasične jezike i dijalekte. Ključ uspjeha je u tome što su primjereni svakoj dobi: maloj djeci privlačni vizualno, dok odrasli mogu cijeniti brojne aluzije i poveznice s povijesnim događajima, te njihovo ismijavanje.

♥ 18:09 ♥ komentari (3) ♥ printFilmska kritika... ASTERIX NA OLIMPIJSKIM IGRAMA

Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.